کارگردان بازی Overwatch: رتبه بندی گیمرها در بخش رقابتی بر اساس درصد یک اشتباه بود
رتبه رقابتی شما در بازی Overwatch آنقدرها هم که فکر میکنید بد نیست. حالت رقابتی Overwatch بر اساس مهارت گیمرها رتبه بندی شده است. اما بلیزارد (Blizzard) همچنان سعی دارد رتبه بندی Overwatch را که شدیداً روی بازی گروهی تکیه دارد ولی در خیلی از مواقع گیمرها به صورت تکی به انجامش میپردازند را بهبود ببخشد.
جف کاپلان، در یک مصاحبهی طولانی با سایت کوتاکو (Kotaku)، اعلام کرده یکی از مشکلات آنها با حالت رقابتی بازی Overwatch این است که گیمرها بیشتر از آن چه که باید نسبت به رتبه بندی خودشان حس بدی دارند. کاپلان گفته است:
از نظر من یکی از مشکلاتی که ما مرتکب شدهایم این است که از سیستم درصدی (صدکی) استفاده کردیم. سیستم ما از ۱ تا ۱۰۰ را شامل میشود. شما را نمیدانم، اما من در آمریکای شمالی بزرگ شدهام و هر نمرهای کمتر از ۸۰ بد به حساب میآمد. من دوست نداشتم در مدرسه نمرهای بگیرم که کمتر از ۸۰ باشد. من واقعاً نمرهای در بازهی ۹۰ میخواستم و اگر نمرهی من حدود ۶۰ بود ممکن بود اصلاً درسی را پاس نشوم. حال که گرد و خاکها فروکش کردهاند، با نگاه کردن به سیستم خودمان من در واقع متوجه شدم که یک گیمر با سطح مهارت ۶۰ در سیستم ما بسیار توانمند است.
پس حتی با وجود اینکه گیمرهای دارای رتبهی ۶۰ در Overwatch دلیل خوبی برای افتخار کردن به خودشان دارند، آنها نیز در این خصوص احساس بدی دارند؛ این تقریباً شبیه به اتفاقی است که برای رتبه بندی بازیها از ۱ تا ۱۰ رخ داده و با توجه به انتظارات، معنای هر یک از این نمرات را بی معنی کرده است.
به گفتهی کاپلان، زمانی که تیم سازنده بازی Overwatch «برخی از باگها و مشکلات مرتبط با خارج شوندگان از بازی را» رفع کند، سیستم رده بندی بازی مطابق با انتظارات اولیه کار خواهد کرد. وی گفته است:
وقتی که ما واقعاً به شکلی غیر احساسی به سیستم ردهبندی مهارتی خودمان نگاه میکنیم و سپس منحنی پراکندگی گیمرها را میبینیم، دقیقاً به همان شکلی است که ما مدلسازی کرده بودیم. یک منحنی زنگولهای زیبا.
به عنوان یک مثال برای نشان دادن اینکه رده بندی مهارتی Overwatch چقدر خوب کار میکند، کاپلان گفت که ۱۰۰ گیمر برتر در سیستم بلیزارد همانهایی هستند که در صحنهی رقابتی حکمرانی میکنند، مانند TviQ و Surefour. وی گفته است:
این افراد در رأس سیستم رده بندی ما هستند. پس از این نظر، فکر میکنم که سیستم ما واقعاً عملکرد خوبی در معرفی گیمرهای عالی داشته است و این رده بندی صرفاً در خصوص زمان اختصاص داده شده به بازی نیست.
به گفتهی کاپلان، تیم سازنده Overwatch نیاز دارد روشی را برای در میان گذاشتن این موضوع با گیمرها پیدا کند تا آنها احساس بهتری نسبت به رده بندی خودشان داشته باشند و از بالا و پایین رفتن رتبهشان در طول فصل تعجب نکنند:
من TviQ نیستم، پس قرار نیست من رده بندی مهارتی ۸۶ داشته باشم و همین باعث میشود من احساس خوبی نسبت به ردهی خودم داشته باشم. این همان موردی است که الان روی آن کار میکنیم و میخواهیم کاری کنیم تا گیمرها از ردهای که هم اکنون در آن قرار دارند احساس رضایت داشته باشند.
بازی Overwatch هم اکنون برای پلتفرمهای ایکسباکس وان، پلیاستیشن 4 و پیسی قابل تهیه است. نظر شما در خصوص سیستم رده بندی بازی Overwatch چیست؟