نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۰

خالق Fallout 4: صحبت کردن در مورد سه پروژه بعدی بتسدا اشتباه بود

تاد هاوارد، خالق بازی فال‌اوت ۴، چندی پیش اعلام کرده بود که کمپانی بتسدا در حال توسعه سه پروژه جدید است. با این حال وی در توضیحاتی جدید اعلام کرده که از گفتن این حرف پشیمان است! با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

تاد هاوارد یکی از بازیسازانی است که خلق بازی‌های بزرگی مثل Fallout 4، Fallout 3 و Skyrim، محبوبیت زیادی در بین گیمر‌ها و مخصوصا طرفداران سبک نقش‌آفرینی دارد. به همین دلیل هم افراد زیادی منتظر معرفی پروژه بعدی این بازیساز و کمپانی Bethesda هستند. از این رو خبر ساخته شدن سه پروژه جدید توسط بتسدا که چندی پیش هاوارد آن را اعلام کرد، باعث شد تا علاقه‌مندان به معرفی این بازی‌ها در آینده‌ای نزدیک امیدوار شوند و افرادی مثل شخص من هم امیدوار بودند که به زودی شاهد معرفی نسخه بعدی سری Elder Scrolls باشیم. ولی هاوارد در صحبت‌های جدید خود به نوعی صحبت‌های قبلی را نقض کرده است:

من نباید هرگز عدد مشخصی برای بازی‌های بعدی بتسدا اعلام می‌کردم، چرا که ما همواره در حال کار بر روی پروژه‌های متعددی هستیم و این عدد ممکن است دائما تغییر کند. به هر حال طرفداران نباید به این زودی‌ها انتظار معرفی آن سه بازی بزرگ را داشته باشند. بهتر است صحبت‌های قبلی خودم را به این شکل تغییر دهم که ما در حال کار بر روی پروژه‌های بیشتری در مقایسه با قبل هستیم.

هاوارد در ادامه صحبت‌های خود به تاسیس استودیو جدید بتسدا در شهر مونترال کانادا اشاره کرد و گفت که این استودیو بر روی ساخت بازی‌های موبایل، پی‌سی و کنسولی تمرکز دارد و در مجموع کمپانی بتسدا در مسیر درستی قدم بر‌می‌دارد:

به نظر من ما در حال حاضر در مسیر درستی قدم بر‌می‌داریم و این شانس را داریم که ایده‌های جدید‌تری را بررسی کنیم و به موفقیت آن‌ها یقین داشته باشیم.

پس از موفقیت‌های بازی Fallout Shelter، هاوارد اعلام کرد که بتسدا سعی دارد فعالیت‌های خود را در زمینه بازی‌های موبایل بیش از پیش گسترش دهد. وی همچنین اشاره‌ای هم به فناوری واقعیت مجازی کرد و گفت:

ما در حال بررسی پروژه‌های مرتبط با واقعیت مجازی هم هستیم و باید ببینیم سرنوشت آن به کجا ختم می‌شود. البته هنوز زمان توضیح دادن در این مورد فرا نرسیده است.

هاوارد در بخش پایانی صحبت‌هایش هم به توضیح در مورد تاثیر بازی‌های ساخته شده توسط دیگر استودیو‌ها و مخصوصا بازی‌های Grand Theft Auto V و Red Dead Redemption راک‌استار بر روی بازی‌های خود و بهبود آن‌ها پرداخت:

من چند سال پیش با بازیسازان Rockstar ملاقات داشتم و باید اعتراف کنم که تیم آن‌ها فوق‌العاده است. به همین دلیل هم ما از بازی‌های این استودیو بیشتر از هر بازی دیگری الهام می‌گیریم و مخصوصا توانایی آن‌ها در خلق دنیایی زنده و تعاملی به ما کمک شایانی در ساخت بازی‌های خودمان می‌کند. به‌علاوه دنیایی که آن‌ها برای بازی‌ها خلق می‌کنند، نه فقط از لحاظ ظاهری و ابعادی، که از لحاظ داشتن عمق و واقع گرا بودن نیز عالی است و گیمر دقیقا این حس را دارد که بخشی از آن محیط زنده و در آن تاثیر گذار است.

نظر شما در مورد صحبت‌های تاد هاوارد چیست؟

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده