خالق Fallout 4: طولانی شدن زمان معرفی تا عرضه بازیها باعث نگرانی طرفداران میشود
بازی Fallout 4 کمپانی بتسدا تقریبا شش ماه پس از معرفی شدن در جریان نمایشگاه E3 2015 عرضه شد و به نظر میرسد که بازیهای آینده Bethesda هم از همین رویه پیروی خواهند کرد. با زومجی و توضیحات تاد هاوارد در این مورد همراه باشید.
تبلیغات
پس از سالها بیخبری در مورد بازی Fallout 4، کمپانی بتسدا در جریان نمایشگاه E3 2015 (که خرداد ماه ۹۴ برگزار شد) بازی را رسما معرفی کرد و کمتر از شش ماه دیگر و در تاریخ ۱۹ آبان هم بازی رسما عرضه کرد. این رویه بتسدا خلاف چیزی است که از کمپانیهای دیگر در مورد بازیهای بزرگ میبینیم، برای مثال The Division از یوبیسافت سه سال پس از معرفی عرضه خواهد شد یا اثر The Last Guardian که یادمان رفته چند سال از معرفی شدندش گذشته (!) نمونهای از این دست بازیها هستند. حال تاد هاوارد، بازیساز مشهور و خالق آثاری مثل Fallout 4 و Skyrim، اعلام کرده که طولانی شدن پروسه معرفی تا عرضه بازیها، نه تنها باعث هیجان زده شدن طرفداران نمیشود، بلکه ناراحتی و نگرانی آنها را نیز در پی دارد:
من به دلایل متعددی ترجیح میدهم تا بازیها را با فاصله کمی پس از معرفی عرضه کنیم. در دنیای بازیهای ویدیویی، لحظاتی هستند که شما با شنیدن یک خبر هیجان زده میشوید. برای مثال در زمان معرفی Fallout 4، طرفداران آنقدر هیجان زده بودند که دوست داشتند هرچه سریعتر این بازی را تجربه کنند و حس خوبی است که بتوانید بازی را سریع برای آنها عرضه کنید. بهعلاوه بازیساز در طول پروسه ساخت یک بازی سوالات متعددی از خود میپرسد که ممکن است بخشهایی از بازی را دستخوش تغییر کند؛ حال اگر شما خیلی زود بازی را معرفی کنید، نه تنها باعث هیجان زده شدن طرفداران نمیشود، بلکه ممکن است به سبب همین تغییرات، نگرانی آنها را نیز در پی داشته باشد. بتسدا از این پس هم فقط زمانی بازی را معرفی خواهد کرد که از امکان عرضه آن در آینده نزدیک مطمئن باشد. شش ماه زمان خوبی برای پروسه معرفی تا عرضه بازی است که البته براساس پروژههای مختلف میتواند کم یا زیاد شود.
نظر شما در مورد صحبتهای هاوارد چیست؟
منبع: SegmentNext
داغترین مطالب روز