نویسنده: میلاد فاطمی
// جمعه, ۱ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۴۱

عجیب‌ترین روش های Fast Travel در بازی های ویدیویی

Fast Travel در بازی‌های جهان‌باز به یک مکانیزم جدانشدنی تبدیل شده است. به‌‌همین دلیل تصمیم گرفتیم با هم نگاهی به چهارده مورد از عجیب‌ترین نوع استفاده از این ویژگی در آثار تولید شده داشته باشیم.

در صنعت بازی‌های ویدیویی آثار زیادی تولید شده که خصوصیت و ویژگی بارز آن‌ها داشتن یک جهان زیبا، چشم‌نواز و وسیع است؛ از همین‌رو افراد زیادی لذت گشت‌وگذار در محیط این بازی‌ها را هم‌تراز با انجام مأموریت‌ها و به پایان رساندن داستان بازی می‌دانند.

البته از این واقعیت هم نباید گذشت که گروه دومی از گیمرها هستند که دقیقا برعکس دسته اول لذت تجربه یک بازی را صرفا در اتمام آن و تماشای نقطه پایانی داستان بازی می‌‌دانند. خوشبختانه از سالیان سال با تولد مکانیزمی به‌نام Fast Travel، بازی‌سازان نیز به‌نوعی خواسته‌های این دسته از مخاطبان را درنظر گرفته و گشت‌وگذار در محیط را به‌حداقل رسانده‌اند.

اگر از طرفداران آثار جهان‌باز باشید، قطعا با مفهوم و نحوه استفاده این مکانیزم در بازی‌ها آشنایی دارید. قابلیت Fast Travel درواقع به شما این امکان را می‌دهد تا فارغ از مسافت گاها طولانی، رفتن از یک نقطه به نقطه دیگر را در کمترین زمان ممکن انجام دهید.

معمولا ساده‌ترین و البته رایج‌ترین نوع طراحی این مکانیزم در بازی‌ها این است که با چند کلیلک پس از انتخاب مقصد مورد نظر روی نقشه بازی به آن نقطه سفر کنید. همان‌طور که اشاره شد اما این نوع استفاده پیش‌پا افتاده‌ترین نوع Fast Travel است؛ با نگاهی به تاریخ این صنعت شاهد آثاری هستیم که حتی در طراحی این قابلیت نیز سرشار از خلاقیت و نوآوری هستند. به‌همین مناسبت ما در زومجی تصمیم گرفتیم فهرستی از چهارده مورد از عجیب‌ترین نوع استفاده از Fast Travel در بازی‌های ویدیویی را به شما معرفی کنیم. پس لطفا در ادامه این فهرست با ما همراه باشید.

کاراکتر Fragile بازی دث استرندینگ (Death Stranding)

Death Stranding

بالاخره پس از انتظارات فراوان و جدایی بحث‌برانگیز هیدئو کوجیما از استودیوی کونامی، سال ۲۰۱۹ اولین بازی مستقل این بازی‌ساز محبوب روانه بازار شد. باوجود اینکه داستان جدیدترین ساخته استویدیو کوجیما پروداکشنز در حقیقت روی نجات جهان و بشریت معطوف شده، اما از همان نمایش‌های ابتدایی، تیم سازنده کاملا به‌صراحت نشان داد که با یک اثر کاملا متفاوت روبه‌رو خواهیم بود.

از گیم‌پلی نوآورانه بازی که بگذریم، به اصل ماجرا و نحوه استفاده از مکانیزم Fast Travel می‌رسیم. باتوجه به عظمت دنیای بازی Death Stranding، شما برای حرکت و پیشروی سریع‌تر در آن ملزم به استفاده از قابلیت Fast Travel هستید. پیش از اعلام دلیل وجود دث استرندیگ در این فهرست، باید خدمتتان عرض کنم که Fast Travel در بازی، از همان ابتدا در دسترس گیمرها قرار ندارد و پس از اتفاقاتی که در بخش سوم برای شخصیت سم پورتر بریجز، کاراکتر اصلی بازی، رخ خواهد داد و ملاقات او با فردی به‌نام Fragile، این مکانیزم فعال خواهد شد.

نحوه استفاده از این قابلیت بدین شکل است که درصورت تمایل به استفاده از این مکانیزم، کاراکتر مونثی به‌نام Fragile با چتر مخصوص خود به محل اسکان سم وارد شده و پس از برخورد با او و مکالمه چندثانیه‌ای، سم را به مقصد مورد نظر هدایت خواهد کرد. البته نکته مهم و قابل‌توجه این است که با استفاده از این مکانیزم که در بازی با ‌‌نام Fragile Jump شناخته شده، تنها می‌توانید به پایگاه‌ها و محل‌های امن سفر کنید.

بازی ریسینگ Forza Horizon 4 انحصاری مایکروسافت

Forza Horizon 3 & 4

سری بازی‌های ریسینگ فورتزا را به‌جرات می‌توان بهترین، کامل‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین آثار موجود در این سبک دانست. سال ۲۰۱۶ استودیوی پلی‌گراند گیمز به‌کمک مایکروسافت نسخه جدیدی از این مجموعه تحت عنوان Forza Horizon 3 را به‌صورت انحصاری برای کاربران ایکس باکس وان و پی سی روانه بازار کرد.

یکی از دلایلی که این بازی توانست موفق و محبوب ظاهر شود وسعت نقشه آن است. همان‌طور که احتمالا درجریان هستید کلید بی‌رقیب شدن سری فورتزا علاوه‌بر گیم‌پلی روان و جذاب، توجه زیاد تیم سازنده روی طراحی محیط‌های بازی نیز است. البته تیم توسعه بازی در استودیو پلی‌گراند گیمز برای آن دسته از افرادی که حوصله گشت‌وگذار در محیط چشم‌نواز بزای را ندارند، مکانیزم Fast Travel را به‌زیبایی در ساخته خود پیاده کرده است.

در بازی Forza Horizon 3 شما می‌توانید برای مسیر نزدیک به‌صورت رایگان و برای فستیوال‌های دورتر با صرف هزینه و پرداخت بهای مشخص شده از این قابلیت بهره‌مند شوید. نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که درصورتی که بتوانید رکوردهای ثبت شده روی تابلوی مخصوص Fast Travel را جابه‌حا کنید، به‌عنوان پاداش میزان هزینه برایتان کاهش پیدا می‌کند. با گذشت زمان و  پیشرفت در بازی رفته‌رفته قدرت و توانایی‌های لازم جهت استفاده از Fast Travel برای هر مسیر دلخواهی را به‌دست خواهید آورد.

استودیوی بازی‌سازی پلی‌گراند گیمز در نسخه بعدی این مجموعه یعنی Forza Horizon 4  نیز بار دیگر نشان داد که توجه به جزییات در این شبیه‌ساز ریسینگ تاچه حد رعایت می‌شود. قابلیت Fast Travel در این نسخه نیز تقریبا شبیه‌به Forza Horizon 3 است با این تفاوت که در نسخه چهارم خانه‌‌هایی برای این کار تدارک دیده شده است.  نکته جالب توجه این است که درصورتیکه با پرداخت حدود دو میلیون اعتبار یکی از این خانه‌های بازی به ‌نام Fairlawn Manor را خریداری کنید، این مکانیزم به‌صورت نامحدود برای شما فعال خواهد شد.

سیستم Fast Travel و سفر در بازی Hollow Knight: Silksong

Hollow Knight

اگر از علاقه‌مندان به بازی‌های مستقل باشید، به احتمال زیاد نام ساخته‌ای که در سال ۲۰۱۷ توسط استودیوی تیم چری روانه بازار شد را شنیده‌اید. بازی دوبعدی و مترویدوینیای Hollow Knight پس از عرضه به‌لطف بهره‌مندی از یک داستان غنی و چندلایه و گیم‌پلی جذاب خود توانست طرفداران این سبک از بازی‌های ویدیویی را به‌وجد آورد.

از آنجایی که داستان بازی در یک محیط زیرزمینی جذاب و متفاوتی روایت می‌شود، دور از ذهن هم نبود که تیم سازنده برای مکانیزم‌های بازی ازجمله Fast Travel خلاقیت‌هایی به خرج دهد. 

چنانچه بازی Hollow Knight را تجربه کرده باشید، اطلاع دارید که اتفاقات بازی در مکانی به‌نام Hallownest در جریان است؛ محلی که بخش‌های مختلف آن در ۹ ایستگاه‌  توسط یک سیستم تونلی تحت عنوان Stagways با هم در ارتباط هستند. حال شما برای پیمودن این مسیر زیرزمینی می‌توانید از ترفندی که تیم سازنده برایتان تدارک دیده، بهره ببرید؛ بدین صورت که با سوار شدن روی موجود عجیب‌غریبی به‌نام Last Stag با سرعت بیشتر مسافت مورد نظر را Fast Travel خواهید کرد.

محیط کویری و تجهیزات بازی ماجراجویی King’s Quest VII: The Princeless Bride

King’s Quest VII: The Princeless Bride

شاید در نگاه اول اثری که درمورد آن صحبت می‌کنیم برای بسیاری از گیمرها بازی ناشناخته‌ای تلقی شود، اما در دورانی که خبری از بازی‌های پرزرق و برق امروزی نبود، King’s Quest VII: The Princeless Bride یکی ازموفق‌ترین‌ها در سبک خود به‌حساب می‌آمد. این بازی ماجراجویی که گرافیک و حال‌وهوای آن یادآور انیمیشن‌های دیزنی است، در سال ۱۹۹۴ توسط یک استودیوی امریکایی به‌نام Sierra On-Line روانه بازار شد.

اگر فرصت تجربه این بازی را پیدا کرده باشید، کاملا آگاه هستید که در طول داستان آن کنترل پروتاگونیستی به‌نام والانیس برعهده شما قرار گرفته شده است. حال به‌منظور سفر به نقطه مورد نظر، باید فلوت جادویی را که در بازی طراحی شده بنوازید تا اسبی به‌‌نام Necromancer که با اسب‌های معمول متفاوت است و قابلیت پرواز دارد شما را به نقاط دورافتاده و طولانی Fast Travel کند.

پوستر بازی آخرالزمانی S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat

S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat

سری استاکر در سبک بازی‌هایی با حال‌وهوای آخرالزمانی همواره یکی از بهترین مجموعه‌های موجود در بازار است. بازی S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat پس از دو بازی S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl و S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky سومین نسخه از مجموعه استاکر به‌حساب می‌آید.

وقایع بازی S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat درواقع ادامه نسخه Shadow of Chernobyl درون یک منطقه ممنوعه در پایگاه اتمی چرنوبیل اوکراین در جریان است. یکی از ویژگی‌های مثبت و کلیدی بازی S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat وسعت نقشه و قدرت تعامل بین سایر استاکرها است. همین موضوع نیز بن‌مایه مکانیزم Fast Travel در بازی را شکل داده است؛ به‌طوریکه شما با پرداخت هزینه‌ای می‌توانید از سایر استاکرها جهت سفر به بخش‌های مختلف نقشه بازی با استفاده از قابلیت Fast Travel کمک بگیرید.

مکانیزم Fast Travel بازی Super Mario World

Super Mario World

تقریبا غیرممکن است زمانیکه بحث سر موضوع خلاقیت به میان باشد، ردپایی از آثار نینتندو دیده نشود. نینتندو با شخصیت ماریو نه‌تنها موفقیت‌های زیادی را تابه امروز برای خود کسب کرده، بلکه تاثیرات زیادی نیز در صنعت بازی‌های ویدیویی ازخود به یادگار گذاشته است.

 سال ۱۹۹۰ میلادی این غول ژاپنی بازی جدیدی از سری ماریو تحت عنوان Super Mario World را به‌صورت انحصاری برای کنسول SNES عرضه کرد. این نسخه نیز همانند ریشه‌های مجموعه ماریو یک اثر پلتفرمر به‌حساب می‌آید که روی نجات پرنسس پیچ از دست آنتاگونیست همیشگی این مجموعه یعنی باوزر طراحی شده است.

تیم سازنده در نقاط مخفی مراحل بازی Super Mario World ستاره‌هایی قرار داده است که گیمر با پیدا کردن هریک از آن‌ها به بخشی تحت عنوان Star World هدایت خواهد شد. در این قسمت نیز مراحلی وجود دارد که پس از موفقیت در به‌اتمام رساندن هرکدام کلیدی به‌منظور راهیابی به بخش بعدی و درنهایت Special World به شما اهدا خواهد شد. افرادی که به‌دنبال رسیدن به پایان بازی در کمترین زمان ممکن هستند، این نوع Fast Travel برایشان بسیار کارآمد خواهد بود؛ چراکه در بخش Star world می‌توان مستقیم به قلعه باوزر سفر کرد.

مجسمه اردک در بازی The Legend of zelda: Link to the past برای مکانیزم Fast Travel

The Legend of zelda: Link to the ‌Past

کنسول SNES نینتندو را می‌توان مقصد مناسبی برای آثار خلاقانه و موفق دانست. پس از اشاره به Super Mario World این‌بار نوبت‌به سومین نسخه از یکی دیگر از مجموعه‌های بزرگ نینتندو یعنی زلدا می‌رسد. بازی اکشن ماجراجویی The Legend of zelda: Link to the past در سال ۱۹۹۱ در ژاپن و یک سال پس از آن برای بازار جهانی به‌صورت رسمی عرضه شد.

مجسمه اردک در جزیره Kakariko نقش اساسی در انجام مکانیزم Fast Travel ایفا می‌کند

همان‌طور که احتمالا می‌دانید داستان سری زلدا به سفر لینک به سرزمین هایرول جهت مبارزه با پادشاه سیاه یعنی گانن اشاره دارد. با اینکه  Link to the past نیز دقیقا همین خط داستانی را دنبال می‌کند، اما همچنان لقب یکی از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین تاریخ بازی‌های ویدیویی را یدک می‌کشد.

همانند انتظارات از سابقه نینتندو در تولید آثار خلاقانه، در این نسخه از سری نیز مکانیزم Fast Travel به سبک نوینی پیاده شده است. در نقطه‌ای از جزیره Kakariko مجسمه‌ی اردکی وجود دارد که شاید در نگاه اول تنها جنبه زیبایی داشته باشد، اما در اصل نقش مهمی در Fast Travel به نقاط مختلف ایفا می‌کند. کاربران به‌منظور استفاده از این قابلیت، باید روبه‌روی این اردک برای مدت کوتاهی ساز فلوت جادویی را نواخته تا اردک به‌نوعی جان گرفته و لینک را به مکان مورد نظر منتقل کند.

کاراکتر لینک سوار بر کشتی در دریاهای بازی The Legend of Zelda: Phantom Hourglass

The Legend of Zelda: Phantom Hourglass

اثر بعدی که شایسته حضور در این فهرست است بازهم به ساخته نینتندو و سری زلدا ارتباط دارد. بازی The Legend of Zelda: Phantom Hourglass به‌صورت انحصاری برای کنسول دستی 3D در سال ۲۰۰۷ در زادگاهش و به‌فاصله چند ماه بعد برای سایر کشورها در دسترس طرفداران قرار گرفت.

این بازی اکشن ماجراجویی بازهم داستان کاراکتر لینک را روایت کرده و شما را برای نجات دوستش به‌نام تترا راهی مبارزه با آنتاگونیست بازی به‌نام Bellum می‌کند. Phantom Hourglass علاوه‌بر اینکه از گرافیک سه‌بعدی و زاویه دوربین از بالا بهره می‌برد، یک سیستم و روش خاص و شاید عجیبی را برای استفاده از مکانیزم Fast Travel نیز معرفی می‌کند.

تیم سازنده در نقاطی از دریا ۶ قورباغه طلایی طراحی کرده است که شما برای Fast Travel به آن‌ها نیاز مبرم خواهید داشت؛ به این صورت که زمانیکه سوار بر کشتی هستید، این قورباغه‌ها روبه‌رویتان ظاهر شده و شما باید با توپ به آن‌ها شلیک کنید. چنانچه تیری به هرکدام از این آن‌ها برخورد کند، نشانی به شما نمایش داده می‌شود. گیمر برای استفاده از مکانیزم Fast Travel لازم است آن نشان را روی لوح سنگی بازی یه‌نام Cyclone  Slate یادداشت کرده تا جواز استفاده از Fast Travel به مکان مورد نظر برای او صادر شود.

شخصیت اصلی بازی Earthbound

Earthbound

بسیاری از منتقدین و فعالان حوزه سرگرمی اعتقاد دارند که سال‌های گذشته به‌خصوص دهه نود میلادی بازی‌سازها با خلاقیت بیشتری سعی در تولید اثری نوآورانه داشته‌اند. بازی نقش‌آفرینی Earthbound که جزو همین گروه از بازی‌های آن دوران محسوب می‌شود در سال ۱۹۹۴ در ژاپن و یک سال پس از آن در بازارهای جهانی برای کنسول SNES نینتندو روانه بازار شد.

اگر از گیمرهای قدیمی باشید، احتمالا برای یک‌بار هم که شده این بازی را تجربه کرده‌اید. شما در Earthbound کنترل گروهی از افرادی که برای انجام مأموریت خاصی به جهان بازی سفر کرده‌اند را برعهده دارید. در این مسیر پس از هر مبارزه با دشمنان امتیازاتی به شما تعلق می‌گیرد که جهت پیشرفت در بازی بسیار کارآمد خواهد بود.

 یکی از نکاتی که شرکت Ape Inc، در مقام سازنده بازی، توجه زیادی به آن داشته است، ارایه و طراحی خلاقانه گیم‌پلی و مکانیزم‌های بازی است. یکی از قابلیت‌هایی که این اثر در اختیارتان قرا می‌دهد سفر به مکان خاصی از بازی با استفاده از قابلیت Fast Travel که در Earthbound به‌نام PSI Teleport Alpha and Beta معرفی شده، است. نحوه کار این ویژگی اما کمی متفاوت با سایر آثار مشابه به‌نظر می‌رسد. شما به‌منظور استفاده از این مکانیزم باید با تمام سرعت ممکن در یک مسیر بدوید تا وارد بخش مورد نظر از نقشه بازی شوید؛ بله به همین سادگی. البته توجه داشته باشید درصورتیکه در میان راه با هر شی و موجودی برخوردی داشته باشید، مکانیزم Fast Travel برایتان عمل نخواهد کرد.

ماریو در قسمتی از محیط بازی پلتفرمر Super Mario Bros

Super Mario Bros.: The Lost Levels

 سال ۱۹۸۵ میلادی بود که نینتندو یکی از موفق‌ترین و پرفروش‌ترین بازی‌های خود یعنی Super Mario Bros را روانه بازار کرد. این بازی که به‌لطف گیم‌پلی روان و جذاب خود توانسته بود توجهات زیادی را به خود جلب کند، سران نینتندو را برای ساخت دنابله آن ترغیب کرد. بازی Super Mario Bros.: The Lost Levels سال ۱۹۸۶ در سبک پلتفرمر برای کنسول Famicom نینتندو عرضه شد. گیم‌پلی این نسخه در اکثر جنبه‌ها شباهت زیادی به ریشه آن یعنی بازی Super Mario Bros دارد.

چنانچه از طرفداران سری ماریو باشید، احتمالا با لوله‌های سبزرنگ معروف بازی آشنایی دارید. در The Lost Levels می‌توانید به کمک همین لوله‌‌ها که با نام Warp Zone شناخته می‌شود، از قابلیت Fast Travel استفاده کنید. در هر محیط بازی یک Warp Zone طراحی شده که با ورود به آن‌ها به بخش جدیدی سفر خواهید کرد. البته باید در نظر داشته باشید که دو عدد از این Warp Zoneها به مراحل پیشین و مابقی شما را روبه‌جلو هدایت می‌کنند.

Don

Don’t Starve

در حالیکه امروزه بسیاری از بازی‌های بزرگ و اسم‌ورسم‌دار به اتهام تکراری بودن مواجه شده‌اند، آثار مستقل اما به محلی برای نمایش خلاقیت و نوآوری بازی‌ساز تبدیل شده است.

یکی از همین بازی‌های مستقل که توسط استودیوی بازی‌سازی کانادایی Klei Entertainment توسعه یافته است، Don’t Starve نام دارد. این بازی پس از اینکه در ابتدا تنها برای پی سی روانه بازار شد، به‌دلیل موفقیت آن رفته‌رفته راه خود را به اکثر پلتفرم‌ها موجود حتی تلفن‌های هوشمند نیز باز کرد.

بازی اکشن ماجراجویی و جهان‌باز Don’t Starve که المان‌هایی از سبک بقا و روگ‌لایک را در خود جای داده، داستان دانشمندی به‌نام ویلسون را روایت می‌کند. او که حالا خود را در یک جهان تاریک و مملو از موجودات عجیب و فراطبیعی می‌بیند باید از این مخمصه ایجاد شده به سلامت خارج شود.

یکی از نکات خلاقانه بازی نحوه طراحی مکانیزم‌های مختلف در آن است؛ به‌عنوان مثال در بخش‌هایی از بازی حفره‌هایی به‌نام Worm Holes طراحی شده که با پریدن در آن‌ها می‌توانید با قابلیت Fast Travel به سایر نقاط بازی سفر کنید. البته نباید فراموش کرد که در یک بازی در سبک بقا داستان به همین راحتی ختم نمی‌شود؛ چراکه بعضی از این حفره‌ها نه‌تنها شما را به محل دیگری هدایت نمی‌کنند، بلکه باعث نابودی و مرگ بازیکن نیز می‌شوند.

پوستر بازی NieR: Automata

NieR: Automata

احتمالا آن دسته از افرادی که علاقه زیادی به دنیای خاص بازی‌های ژاپنی دارند، ساخته سال ۲۰۱۷ دو استودیوی پلاتینیوم گیمز و اسکویرانکیس را تجربه کرده‌اند. بازی Nier: Automata که درواقع دنباله‌ای از Nier نیز به‌حساب می‌آید، داستان جذاب و درگیرکننده‌ای بامحوریت اندرویدها و ماشین‌ها در جهان آخرالزمانی را روایت می‌کند.

از آنجایی که یکی از نکات مثبت بازی توجه به جزییات و خلق یک گیم‌پلی روان و نوآورانه است، پس انتظار از اینکه مکانیزم‌های آن نیز حس متفاوت و جدیدی را القا کنند دور از انتظار نخواهد بود.

برای دستیابی به قدرت Fast Travel در بازی Nier: Automata همانند بسیاری از آثار موجود باید کم‌کم در داستان پیشرفت کنید. چنانچه بازی را تجربه کرده باشید احتمالا با دستگاه‌‌هایی تحت عنوان Access Pont برخورد کرده‌اید. افراد با کمک این دستگاه‌ها می‌توانند مقصد مورد نظر خود در بازی را انتخاب کرده و پس از ورود کاراکتر به داخل آن‌ها در محل مشخص شده ظاهر شوند.

کاراکتر اسنیک در بازی Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain اثر کوجیما

Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain

بسیاری از بازی‌سازان هیدئو کوجیما را با سری Metal Gear Solid می‌شناسند. مجموعه‌ای که کوجیما با همکاری استودیوی کونامی نه‌تنها به موفقیت‌ها و محبوبیت‌های زیادی رسید بلکه مفهوم و موج جدیدی نیز در دنیای بازی‌های ویدیویی به‌وجود آورد.

نهمین نسخه از این مجموعه یعنی بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain در سال ۲۰۱۵ روانه بازار شد. داستان این نسخه در سال ۱۹۸۴ حول شخصیتی به‌نام اسنیک روایت می‌شود.

همان‌طور که احتمالا اطلاع دارید بازی The Phantom Pain در اصل یک اثر جهان‌باز دارای المان‌های مخفی‌کاری به‌حساب می‌آید. از همین‌رو جهت استفاده از مکانیزم‌ Fast Travel در بازی نیز باید به‌صورت مخفی و بدون اینکه شناسایی شوید، اقدام کنید. با دردست داشتن فاکتورها و صورت‌حساب‌ سفارش‌های‌ مردم و رفتن به مکان باربری و سپس پنهان شدن در جعبه‌های کارتونی، ماشین بارکش شما را بلند کرده و ازطریق Fast Travel به پایگاه مورد نظر هدایتتان خواهد کرد.

مردعنکبوتی روی شیشه در Marvel

Marvel’s Spider-Man

سال ۲۰۱۸ اسودیوی اینسامنیاک گیمز دست به تولید یک اثر براساس شخصیت ابرقهرمانی محبوب اسپایدرمن برای پلی استیشن 4 زد تا سونی اواخر نسل هشتم را سربلند به پایان برساند. بازی Marvel’s Spider-Man به‌لطف ارایه داستان‌گویی جذاب، شخصیت‌پردازی دقیق و مراحل متنوع به یکی از موفق‌ترین بازی‌های انحصاری کنسول‌ نسل گذشته سونی تبدیل شود.

اگر شما هم این بازی را تجربه کرده باشید، متوجه وسعت و دقت در طراحی شهر نیویورک در آن شده‌اید؛ وسعتی که باوجود اینکه به‌شدت زیبا و پرجزییات طراحی شده، اما ممکن است در بعضی مواقع گیمر را مشتاق به استفاده از مکانیزم Fast Travel ‌کند.

خوشبختانه مکانیزم‌های Marvel’s Spider-Man نیز برای هرچه جذاب‌تر شدن بازی، متنوع و خلاقانه طراحی شده‌اند؛ به‌عنوان مثال شما تصور کنید در مسیر برگشت به خانه‌تان روی صندلی‌های مترو نشسته‌اید؛ حالا اگر ببینید که روبه‌روی شما مرد عنکبوتی هم نشسته و هم‌مسیر با شما است، تعجب نمی‌کنید؟!

بله درست حدس زدید؛ تیم سازنده مکانیزم Fast Travel بازی را در قالب استفاده از مترو طراحی کرده است؛ به‌طوریکه گیمر برای سفر به نقطه خاصی از شهر باید همچون مردم عادی سوار مترو شود و مسیر مورد نظر را با این وسیله نقلیه طی کند.

حال نوبت شما است تا اگر به اثری برخورد کرده‌اید که مکانیزم Fast Travel آن برایتان جذاب بوده ولی نامی از آن در این فهرست ذکر نشده، آن را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده