// شنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۵۹

نگاهی به دمو Maiden بازی Resident Evil Village

Maiden، دمو انحصاری Resident Evil Village برای پلی استیشن 5 باتوجه به تجربه‌ی کوتاهی که ارائه می‌دهد، بازیکنان را تاحدی با فضای بازی آشنا می‌‌کند.

بامداد سه بهمن ماه بود که شوکیس Resident Evil برگزار شد و کپکام (Capcom)، سازنده و ناشر مجموعه رزیدنت ایول، اطلاعات مختلفی را حول بازی Resident Evil: Village منتشر کرد. جدا از اعلام تاریخ انتشار بازی و همچنین تایید شدن نسخه ویلیج برای پلتفرم‌های نسل هفتم، معرفی دمو بازی برای پلی استیشن 5 مورد جالب و هیجان‌انگیزی بود.

کپکام اعلام کرد که کاربران کنسول نسل نهمی سونی می‌توانند از همان تاریخ سه بهمن ماه دمو انحصاری بازی Resident Evil Village با نام Maiden را تجربه کنند. حال در این مطلب تصمیم گرفتیم نگاهی به Maiden داشته باشیم؛ محصولی که کپکام ادعا کرده از نظر بصری، کیفیت بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌‌دهد.

قلعه دیمیترسو در بازی Resident Evil Village

با شروع نسخه دمو، خود را در یک سیاه‌چال پیدا کرده و باید برای فرار از سیاه‌چال و قلعه‌ای که در آن گرفتار شده‌اید، تلاش کنید. دراین‌میان اشاره کنم که میدن از نظر داستانی، شما را در نقش یک کاراکتر جدید قرار می‌دهد؛ شخصیتی که به‌نظر می‌رسد در بازی اصلی، به‌واسطه‌ی ایستراگ‌های مختلف به او اشاره‌هایی می‌شود.

یکی از ویژگی‌های مجموعه رزیدنت ایول، حل کردن معماهای مختلف و پیدا کردن ‌‌آیتم‌هایی است که به‌واسطه‌ی آن‌ها می‌توانید درهای قفل شده را باز یا روند داستان را پیش ببرید. Maiden هم به‌خوبی از همان ابتدا این موارد را به‌نمایش می‌گذارد و تا آخرین لحظه، شما را مجبور به گشت‌وگذار در تمامی نقاط می‌کند. البته اشاره کنم که دمو Maiden از نظر زمانی، تقریبا ۲۰ دقیقه از وقت شما را به خود اختصاص می‌دهد.

ورودی سیاه‌چال قلعه دیمیترسو در بازی Resident Evil Village

یکی از ویژگی‌های مجموعه رزیدنت ایول، حل کردن معماهای مختلف و پیدا کردن ‌‌آیتم‌هایی است که به‌واسطه‌ی آن‌ها می‌توانید درهای قفل شده را باز یا روند داستان را پیش ببرید

ساختار پازل‌ها و مواردی که در دمو Maiden قرار داده شده، به‌گونه‌ای است که بازیکنان برای بعضی از آن‌ها باید وسایلی را پیدا کرده تا بتوانند درها را باز کنند و آیتم‌های مختلفی را بردارند. همچنین تعدادی دست نوشته هم در محیط قرار داده شده که با خواندن آن‌ها، بیش‌ازپیش اطلاعاتی را از داستان و وقایع بازی کسب می‌کنید. به‌نظر می‌رسد کپکام قصد دارد با استفاده از این روش در داستان اصلی، اسطوره شناسی جهان بازی را روایت کند یا اطلاعات تکمیلی حول شخصیت‌های مثبت و منفی Resident Evil: Village را در اختیار کاربران قرار دهد.

همچنین گونه‌ی دیگری از پازل‌ها هم به پیدا کردن آیتم‌های خاص و بررسی آن‌ها ختم می‌شود. به‌عبارتی، بازیکن با پیدا کردن بعضی از آیتم‌های جهان بازی، باید آن‌ها را ازطریق Inventory خود یا در محیط مورد نظر مورد بررسی قرار دهد تا بتواند بدین شکل به آیتم اصلی برسد. همه‌ی این موارد دست‌به‌دست هم می‌دهد تا بازیکن برای کسب اطلاعات بیشتر نقطه به نقطه جهان بازی را بگردد.

نورپردازی و جزئیات بسیار خوب دیوارها در Resident Evil Village

وجود صداهای مختلف و همچنین استفاده از المان‌های غافل‌گیر کننده، از مشخصه‌های اصلی جلوه‌های صوتی بازی است

بااین‌حال از نظر داستانی، دمو Maiden با محوریت یکی از خدمه‌های السینا دیمیترسو، بانوی قلعه دیمیترسو، روایت می‌شود. باتوجه‌به‌دست نوشته‌های موجود، السینا و دخترهایش با خدمه‌هایی که مطابق میل‌ آن‌ها رفتار نکنند، به بدترین شکل ممکن برخورد می‌کنند. درواقع آن‌ها را در سیاه‌چالی که در قلعه‌ قرار دارد، زندانی و آن‌ها را به بدترین شکل ممکن شکنجه و از بین می‌برند. دراین‌جا هم به‌نظر می‌رسد که خدمه مورد نظر که شما هدایت او را برعهده دارید، زندانی شده و سعی دارد که فرار کند، اما در انتها، موفق به انجام این کار نمی‌شود، زیرا السینا و یکی از دخترهایش متوجه این مورد شده و او را از بین می‌برند.

موردی که شرکت کپکام روی آن تمرکز بالایی انجام داده، جنبه بصری دمو Maiden است. در همان شوکیس خود هم اعلام کردند که این دمو انحصاری از ری تریسینگ و رزولوشن 4K با نرخ فریم ۶۰ برثانیه پشتیبانی می‌کند. با ورود به جهان بازی، به‌خوبی می‌توانید تاثیر ری تریسینگ را روی محیط، مخصوصا در بخش سیاه‌چال بازی را مشاهده کنید. بازتاب نور در نقاط تاریک محیط و نمایان شدن جزئیات بیشتر دیوارها و سنگ‌ها، موردی است که Maiden را از نظر بصری جذاب نشان می‌دهد.

اتاق غذاخوری قلعه دیمیترسو در بازی Resident Evil Village

اتمسفر و فضاسازی یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که تیم سازنده در دمو Maiden از آن استفاده کرده است. وجود صداهای مختلف و همچنین استفاده از المان‌های غافل‌گیر کننده، از مشخصه‌های اصلی جلوه‌های صوتی بازی است. البته بخشی از این القا شدن حس ترس و دلهره توسط صدا، به استفاده از افکت‌های صوتی و صداگذاری سه‌بعدی بازی مربوط می‌شود.

بااین‌حال باید منتظر بازی اصلی و نسخه پلی استیشن 5 بمانیم و ببینیم که کپکام محیط‌های خارج از قلعه‌ و سایر بخش‌های بازی را به چه شکل توسعه داده است و آیا بازی اصلی هم همین قدر زیبا است؟ در انتها، دمو Maiden با اینکه تجربه‌ی بسیار کوتاهی را ارائه می‌دهد، اما کاربران با تجربه‌ی آن می‌توانند تاحدی با حال‌وهوای بازی و گیم‌پلی Resident Evil Village آشنا شوند. بازی Resident Evil Village در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ (هفت می) روی کامپیوتر، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | اس عرضه می‌شود.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده