نویسنده: مسیح کریمی
// چهار شنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۱

تمام فیلم‌ها و سریال‌هایی که براساس شخصیت‌های شرور در دست ساخت هستند

به‌مناسبت نزدیک بودن به اکران فیلم Joker، تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به تمامی فیلم‌ها و سریال‌هایی که براساس شخصیت‌های شرور و منفی در دست ساخت هستند، بپردازیم.

اگرچه امروز بازار ساخت فیلم‌های ابرقهرمانی بسیار داغ است و سالیانه شاهد تولید و انتشار چندین فیلم ابرقهرمانی هستیم، اما همیشه ایده ساخت فیلمی مستقل براساس یک شخصیت شرور و منفی از دنیای کامیک نیز مورد توجه علاقه‌مندان بوده است. همین موضوع باعث جلب توجه استودیوهای هالیوودی شده و در طول سال‌های اخیر شاهد تایید ساخت فیلم‌هایی براساس این شخصیت‌ها بودیم. سال گذشته سونی پیکچرز اولین گام را با اکران فیلم Venom بلند برداشت و با اینکه این فیلم با نقدهای منفی منتقدان مواجه شده بود، اما در گیشه حسابی درخشید تا سونی برنامه ساخت فیلم‌ براساس شخصیت‌های شرور دنیای مرد عنکبوتی را گسترش دهد. این موضوع تنها به فیلم‌های کامیک بوکی ختم نمی‌شود و پیش از این نیز فیلم Maleficent براساس شخصیت شرور و منفی مالیفیسنت تولید و موفقیت خوبی در گیشه به‌دست آورده بود. هرچند فیلم ونوم نتوانست نظر مثبت منتقدان را جلب کند، اما امسال شاهد نمایش فیلم Joker در جشنواره فیلم ونیز بودیم که این فیلم توانست نظر مثبت منتقدان را جلب و جایزه شیر طلانیی را نیز دریافت کند و بازی واکین فینیکس در این فیلم نیز با تحسین زیادی مواجه شده است، اما فیلم جوکر تنها فیلمی نیست که براساس یک آنتاگونیست ساخته شده و قرار است به‌زودی شاهد نمایش آن در سینماها باشیم. حال به مناسبت نزدیک بودن اکران فیلم Joker تصمیم گرفتیم تا فیلم‌ها و سریال‌هایی که براساس شخصیت‌های شرور و منفی کامیک و دیگر مجموعه‌ها در دست ساخت هستند را معرفی و یک مرور کوتاه کنیم. در ادامه با زومجی همراه باشید.

فیلم  Joker

فیلم Joker

فیلم Joker برنده جایزه شیر طلایی ونیز شده و شانس خوبی در رقابت اسکار دارد

فیلم Joker این روزها برای دریافت جایزه شیر طلایی ونیز بسیار سر زبان‌ها افتاده و منتقدان زیادی این فیلم و بازی واکین فینیکس را تحسین کرده‌اند و از فیلم جوکر و فینیکس به‌عنوان یکی از شانس‌های اصلی اسکار ۲۰۲۰ نام برده می‌شود. فیلم Joker برای اکران در تاریخ ۴ اکتبر ۲۰۱۹ (۱۲ مهر ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده و زمان زیادی تا اکران آن باقی نمانده است. اگرچه این فیلم اقتباسی از کامیک‌های DC (دی سی) به حساب می‌آید، اما فیلم روایت شخصی و متفاوتی از این شخصیت شرور دنیای کامیک است و نباید منتظر حضور دیگر شخصیت‌های کامیک دی‌سی مثل بتمن یا هارلی کوئین در این فیلم باشید. در هر حال در فیلم Joker قرار است شاهد نسخه متفاوتی از شخصیت جوکر باشیم که تفاوت زیادی با دیگر نسخه‌های دیگر این شخصیت دارد و درواقع ریشه این شخصیت با ریشه آن در کامیک تفاوت زیادی خواهد داشت و همین موضوع باعث شده تا فیلم مسیر متفاوتی را برای تبدیل شدن آرتور فلک که از مشکلات روحی و روانی رنج می‌برد، به جوکر طی کند. بااین حال، چیزی که مشخص است فیلم Joker توانسته برخلاف فیلم Venom، یک اقتباس ستایش شده و مورد انتظار از روی یک آنتاگونیست محبوب باشد و شاید راه سایر این گروه شخصیت‌ها را نیز هموارتر کند.

فیلم Maleficent: Mistress of Evil

فیلم Maleficent: Mistress of Evil

فیلم Maleficent مسیر متفاوت و مستقلی را نسبت به منبع اقتباس در پیش گرفته بود

برخلاف بسیاری از بازسازی‌های لایو اکشن والت دیزنی از روی انیمیشن‌های قدیمی خود، فیلم Maleficent که براساس شخصیت شرور و منفی مالیفیسنت در انیمیشن Sleeping Beauty ساخته شده بود، مسیر متفاوت و مستقلی را در پیش گرفت و توانست نظر تقریبا مثبت منتقدان را جلب کند و عملکرد خوبی را هم در گیشه داشته باشد و همین موضوع باعث شد تا ساخت فیلم Maleficent 2 تایید شود که در این فیلم شاهد بازگشت آنجلینا جولی و ال فانینگ و حضور بازیگران جدیدی مثل میشل فایفر و چویتل اجیوفور باشیم. طبق تریلر جدید فیلم Maleficent: Mistress of Evil، متوجه شدیم که مالیفیسنت تنها پری شاخ‌دار نیست و موجودات مشابه او نیز وجود دارند تا این فیلم لایو اکشن و فانتزی نیز مانند قسمت اول مسیر متفاوتی را در پیش بگیرد و حال باید دید Mistress of Evil می‌تواند موفقیت قسمت اول را تکرار حتی عملکرد بهتری را داشته باشد یا قرار است به سرنوشت Alice Through the Looking Glass دچار شود. در هر حال، فیلم Maleficent: Mistress of Evil برای اکران در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۱۹ (۲۶ مهر ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است. 

Birds of Prey

فیلم Birds of Prey

در فیلم Birds of Prey، هارلی کویین جانشین بت‌گرل شده است

صد البته ریشه و کامیک Birds of Prey متشکل از ابرقهرمانان DC است، اما دلیلی که باعث شده تا این فیلم در این بخش قرار بگیرد حضور شخصیت هارلی کویین با بازی مارگو رابی، است. اتفاقات این فیلم قرار است پس از حوادث فیلم Suicide Squad (جوخه انتحار) جریان داشته باشد و مری الیزابت وینستد در نقش هانترس و جرنی اسمالت-بل در نقش قناری سیاه، قرار است در فیلم پرندگان شکاری نقش‌آفرینی کنند. بااین حال، هارلی کویین جانشین بت گرل، یکی از اعضای اصلی گروه شده که یکی از شخصیت‌های شرور و منفی دنیای کامیک DC است. با اینکه دی‌سی طی این سال‌ها تلاش کرده تا هارلی کویین را به شخصیتی مشابه ددپول تبدیل کند، اما هنوز این شخصیت به‌عنوان یک آنتاگونیست و یکی از دستیاران اصلی جوکر شناخته می‌شود. در فیلم Birds of Prey قرار است شاهد حضور شخصیت بلک ماسک نیز باشیم که اولین حضور سینمایی این شخصیت است و ایوان مک گرگور نقش بلک ماسک را بر عهده دارد، اما به‌جز یکی دو تیزر کوتاه فعلا چیز خیلی زیادی از فیلم نمی‌دانیم. Birds of Prey برای اکران در تاریخ ۷ فوریه ۲۰۲۰ (۱۸ بهمن ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است. 

Morbius

فیلم Morbius

پس از تجربه نه‌چندان موفق در نقش جوکر، جرد لتو شانسش را اینبار با موربیوس امتحان کرده است

پس از موفقیت تجاری فیلم Venom، سونی پیکچرز پروژه گسترش دنیای سینمایی مرد عنکبوتی را سرعت بخشیده و حالا در قدم بعدی به‌سراغ فیلم Morbius رفته است. پس از تجربه ناموفق در نقش جوکر در فیلم Suicide Squad، حال جرد لتو نقش موربیوس خون آشام را در اقتباس لایو اکشن و مستقل آن بازی کرده و امیدوار است خاطرات بد گذشته پاک و این فیلم به یک تجربه موفق در کارنامه بازیگری او تبدیل شود که پیش از این برای بازی در فیلم Dallas Buyers Club جایزه اسکار دریافت کرده بود. موربیوس شاید همیشه یک دشمن برای اسپایدرمن در دنیای کامیک نبوده باشد، اما فعلا چیز خیلی زیادی از اقتباس آن نمی‌دانیم و شاید برخلاف ونوم، بالاخره شاهد نمایش چهره شرور موربیوس باشیم. موربیوس یک دانشمند است که دچار یک بیماری خونریزی نادر می‌شود و پس از تلاش برای درمان بیماری خود، به‌نوعی به یک خون آشام تبدیل می‌شود. فیلم Morbius برای اکران در تاریخ ۳۱ ژوئیه ۲۰۲۰ (۱۰ مرداد ۱۳۹۹) برنامه‌ریزی شده است. دانیل اسپینوزا، کارگردان فیلم Life (حیات)، وظیفه کارگردانی و مت سازاما و بورک شارپلس، سازندگان سریال Lost in Space (گمشده در فضا)، وظیفه نوشتن فیلمنامه فیلم موربیوس را بر عهده داشته‌اند.

Venom

فیلم Venom 2

در فیلم Venom 2 قرار است شاهد حضور شخصیت کارنیج نیز باشیم

فیلم Venom درواقع نقطه مقابل هر چیزی بود که انتظارش را داشتیم و او نه‌تنها در نقش یک ابر شرور در فیلمش ظاهر نشد، بلکه حتی او یک قهرمان تمام عیار نیز شده بود. اگرچه این فیلم نتوانست نظر منتقدان را جلب کند، اما در گیشه عملکرد خیلی خوبی داشت و عجیب هم نیست که ساخت فیلم Venom 2 خیلی سریع تایید و اعلام شد. حالا سونی فرصت این را دارد تا در این فیلم اشتباهات قسمت اول را جبران کند و نسخه بهتری از ونوم را ارائه دهد که صرفا ظاهر جذابی نداشته باشد. اندی سرکیس قرار است وظیفه کارگردانی Venom 2 را بر عهده داشته باشد و تام هاردی در نقش ادی براک ملقب به ونوم و میشل ویلیامز در نقش ان ویینگ، نیز قرار است برای نقش‌آفرینی دوباره در این فیلم بازگردند و همچنین وودی هارلسون، بازیگر نقش کلیتوس کسدی نیز قرار است حضور پر رنگ‌تری را داشته باشد و درواقع ما در این قسمت قرار است با کارنیج ملاقات کنیم که ونوم احتمالا با آن مبارزه خواهد کرد. شاید پس از اتفاقات و قطع همکاری سونی با دیزنی، شاهد حضور مرد عنکبوتی نیز در فیلم باشیم، اما فعلا اطلاعات بیشتری از دنباله فیلم Venom منتشر نشده است. فیلم Venom 2 احتمالا در تاریخ ۲ اکتبر ۲۰۲۰ (۱۱ مهر ۱۳۹۹) اکران خواهد شد.

Loki in Thor: Ragnarok

سریال Loki

در سریال Loki شاهد نسخه فرار کرده لوکی در فیلم Avengers: Endgame خواهیم بود

لوکی یکی از شخصیت‌های شرور محبوب دنیای سینمایی مارول طی این سال‌ها بوده، اما درنهایت مرگی قهرمانانه داشت. اما در سریال Loki قرار است نسخه‌ای از لوکی را مشاهده کنیم که در اتفاقات فیلم Avengers: Endgame توانست در برج اونجرز با تسراکت فرار کند. بدین ترتیب ما قرار نیست لوکی چند سال اخیر را مشاهده کنیم و با نسخه متفاوتی روبه‌رو خواهیم بود که باید دید ماجراجویی‌های این لوکی چقدر متفاوت است. همچنین می‌دانیم که تام هیدلستون قرار است بار دیگر نقش لوکی را در سریالش بازی کند، اما فعلا اطلاعات بیشتری از این سریال منتشر نشده و تنها می‌دانیم که سریال Loki قرار است در بهار سال ۲۰۲۱ از دیزنی پلاس منتشر شود.

Cruella

فیلم Cruella

فیلم Cruella قرار است به گذشته کروئلا دویل بپردازد

فیلم Cruella یکی دیگر از فیلم‌های لایو اکشن براساس انیمیشن‌های کلاسیک دیزنی است که قرار است راه متفاوتی را نسبت به منبع اقتباس خود یعنی انیمیشن One Hundred and One Dalmatians طی کند. در این فیلم قرار است به گذشته شخصیت شرور کروئلا دویل سری بزنیم که علاوه‌بر حضور متفاوت این شخصیت، شاهد حضور جسپر و هوراس، دستیاران کروئلا نیز خواهیم بود. اتفاقات فیلم Cruella قرار است در لندن دهه ۷۰ میلادی جریان داشته باشد و فضایی پانک خواهد داشت که نسبت به دیگر کارهای لایو اکشن ظاهرا قرار است کمی متفاوت باشد. اما استون که پیش از این برای بازی در فیلم La La Land جایزه اسکار دریافت کرده بود، نقش شخصیت کروئلا دویل را بر عهده دارد که ظاهرا تاثیر زیادی در مراحل نوشتن فیلمنامه و ساخت فیلم هم داشته است. این فیلم قرار است در ۲۸ می ۲۰۲۱ (۷ خرداد ۱۴۰۰) اکران شود.

جیمز گان و Suicide Squad

فیلم The Suicide Squad

علاوه‌بر بازگشت چند شخصیت قسمت اول، در فیلم The Suicide Squad شاهد حضور شخصیت‌های شرور جدیدی نیز خواهیم بود

شاید فیلم Suicide Squad چیزی نبود که انتظارش را داشتیم، اما می‌توان به قسمت جدید این فیلم امید زیادی داشت. جیمز گان، کارگردان دو قسمت اول فیلم Guardians of the Galaxy وظیفه کارگردانی و نوشتن فیلمنامه فیلم The Suicide Squad که هنوز مشخص نیست یک سافت ریبوت یا یک دنباله برای قسمت اول است، را بر عهده دارد و همین موضوع باعث شده تا امید زیادی به این پروژه از دنیای DC که ترکیبی از شخصیت‌های منفی دنیای کامیک دی‌سی است، پیدا کنیم. علاوه‌بر بازگشت برخی از شخصیت‌های قسمت اول مثل هارلی کویین، ریک فلگ، آماندا والر و کاپیتان بومرنگ، در این قسمت قرار است با شخصیت‌های شرور جدیدی مثل رتکچر، کینگ شارک، پولکا-دات من و پیسمیکر، نیز آشنا شویم که احتمالا حضور پر رنگ‌تری را نسبت به شخصیت‌های قسمت اول خواهند داشت. فیلم The Suicide Squad برای اکران در تاریخ ۶ اوت ۲۰۲۱ (۱۵ مرداد ۱۴۰۰) برنامه‌ریزی شده، اما اطلاعات خیلی زیادی از فیلم در دسترس نیست و تنها حضور بازیگرانی مثل مارگو رابی، جای کورتنی، وایولا دیویس، جوئل کینامن، ادریس البا و جان سینا، در فیلم تایید و اعلام شده است. 

Black Adam

فیلم Black Adam

فیلم Black Adam قرار است پیش زمینه مواجه شدن بلک آدام در مقابل شزم را محیا کند

فیلم Black Adam یکی دیگر از پروژه‌های DC براساس شخصیت‌های شرور و منفی است که به‌نظر می‌رسد بیشتر قرار است راه مشابه فیلم Venom را دنبال کند. درواقع هدف از ساخت فیلم محیا کردن زمینه مقابله شزم با بلک آدام است که هنوز مشخص نیست چه زمانی این دو شخصیت قرار است با هم مواجه شوند. اطلاعات زیادی از این پروژه در دسترس نیست و تنها می‌دانیم که دواین جانسون قرار است نقش بلک آدام را در فیلم مستقلش بازی کند و احتمالا ژاومه کویت-سرا، کارگردان فیلم Jungle Cruise، وظیفه کارگردانی فیلم Black Adam را بر عهده خواهد گرفت. هنوز تاریخی برای اکران این فیلم اعلام نشده، اما شاید به‌زودی اخباری مبنی بر اعلام زمان شروع فیلم‌برداری فیلم بشنویم. 

Silver and Black

فیلم Black Cat و Silver Sable

پس از لغو فیلم Silver and Black، حال این دو شخصیت صاحب فیلم مستقل خود خواهند شد

سونی پیکچرز در ابتدا تصمیم داشت تا فیلم Silver and Black را تولید و منتشر کند، اما در ادامه این پروژه را لغو و ساخت دو فیلم مستقل براساس شخصیت بلک کت و سیلور سیبل را تایید کرد. هرچند اطلاعات زیادی از این پروژه‌ها در دسترس نیست، اما سونی قبلا تایید کرده که در ابتدا فیلم Black Cat ساخته خواهد شد و در ادامه شاهد ساخت فیلم Silver Sable خواهیم بود. اگرچه هنوز روند استخدام نویسنده، کارگردان و حتی بازیگران این فیلم‌ها شروع نشده و حتی بسیاری معتقد هستند که این پروژه‌ها اصلا پتانسیلی ندارند، اما به‌نظر می‌رسد سونی پیکچرز امید زیادی دارد تا این پروژه‌ها نیز به موفقیت خوبی در گیشه دست پیدا کنند و حتی ظاهرا محبوبیت این دو شخصیت در بازی Spider-Man باعث جلب توجه بیشتر مدیران سونی نیز شده، اما فعلا راه زیادی تا ساخت این دو پروژه وجود دارد.

Kraven the Hunter

فیلم Kraven the Hunter

شخصیت کراون شکارچی احتمالا دارای کراس‌اور با شخصیت ونوم یا مرد عنکبوتی خواهد بود

کراون شکارچی یکی دیگر از شخصیت‌های دنیای مرد عنکبوتی است که سونی به سراغ آن رفته و قرار است از این شخصیت یک فیلم مستقل تولید کند. گفته می‌شود که کراون قرار است یکی از اولین شخصیت‌های دنیای سونی باشد که دارای کراس‌اور با دیگر فیلم‌های این مجموعه است و احتمالا ونوم یا حتی مرد عنکبوتی می‌توانند گزینه‌های روی میز سونی باشند. با استخدام ریچارد ونک، نویسنده فیلمنامه فیلم 2 The Equalizer برای نوشتن فیلمنامه فیلم، ساخت فیلم Kraven the Hunter سرعت گرفته و احتمالا یکی از فیلم‌های آینده سونی پیکچرز است که شاید شاهد اکران آن در سال ۲۰۲۱ باشیم که فعلا برای قضاوت زود است. در هر حال در مرحله بعدی باید شاهد استخدام کارگردان و بازیگر نقش کراون شکارچی باشیم، اما این شخصیت شاید قبل از فیلم مستقلش معرفی شود.

Doctor Doom

فیلم Doctor Doom

وضعیت ساخت فیلم Doctor Doom مبهم است

همان‌طور که شاید خبر داشته باشید و پیش از ادغام دیزنی و فاکس قرن بیستم، نوآ هاولی، سازنده سریال Legion و سریال Fargo، برای ساخت فیلمی براساس شخصیت دکتر دووم قرارداد همکاری امضا کرده بود، اما اکنون وضعیت پروژه مبهم است و مشخص نیست که این فیلم درنهایت ساخته خواهد شد یا لغو می‌شود. دکتر دووم یکی از برترین و محبوب‌ترین شخصیت‌های شرور دنیای کامیک است که داستان مستقلی در مورد ریشه این شخصیت نیز وجود دارد که این داستان با تحسین منتقدان و خوانندگان کامیک نیز مواجه شده بود. بااین حال، رویکرد هاولی در فیلم Doctor Doom و منبع اقتباس آن قرار بود کمی متفاوت‌تر باشد و این شخصیت قرار بود بیشتر به‌عنوان یک ضد قهرمان به تصویر کشیده شود که این موضوع خیلی با واکنش مثبت طرفداران این شخصیت نیز مواجه نشده است. حال هاولی مثل گذشته خیلی خوشبین نیست، اما شاید مارول درنهایت به ساخت فیلم یا حتی سریال Doctor Doom چراغ سبز نشان دهد و پیش از اضافه شدن آن به فیلم Fantastic Four، شاهد معرفی و گفتن داستان آن در اقتباس مستقلش باشیم که بدون شک این شخصیت لیاقت آن را دارد تا بالاخره صاحب یک اقتباس و نسخه موفق شود. 

Lobo در Krypton

سریال Lobo

با وجود توقف ساخت سریال Lobo توسط Syfy، اما شانس احیای سریال در شبکه دیگری وجود دارد

لوبو یکی از جدیدترین شخصیت‌هایی است که قرار است صاحب سریال مستقل خود شود، اما فعلا همه چیز به وفق مراد این شخصیت نیست. ما در سریال Lobo قرار بود شاهد نسخه‌ای باشیم که در فصل دوم سریال Krypton مشاهده کردیم و امت جی. اسکنلن نقش این شخصیت را بر عهده دارد. بااین حال، مدتی پیش شبکه Syfy ادامه پخش سریال کریپتون را پس از ساخت و انتشار دو فصل از آن لغو کرد و همچنین این شبکه قرار نیست سریال Lobo را نیز تولید و منتشر کند و حال باید به‌دنبال خانه جدید خود باشد. اگرچه آینده سریال Krypton خیلی روشن نیست، اما به‌نظر می‌رسد که احتمال ادامه ساخت سریال Lobo در شبکه دیگری بسیار بیشتر است و شاید این شخصیت در سینما نتوانست بالاخره صاحب یک فیلم شود، اما شاید شاهد شکسته شدن این طلسم در تلویزیون باشیم.

شما منتظر کدامیک از این سریال‌ها و فیلم‌ها هستید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده