نویسنده: آریا بهپور
// پنجشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۵

کنتارو میورا، خالق مانگای Berserk درگذشت

مانگای Berserk به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین آثار ژاپنی، نویسنده و طراح خود را در سن ۵۴ سالگی از دست داد.

کنتارو میورا، یکی از معروف‌ترین طراحان و نویسندگان صنعت مانگا درگذشت؛ هنرمندی که دوست‌داران مانگا و انیمه او را بیش از هر چیز با برزرک (Berserk) می‌شناختند.

متأسفانه مطلع شدیم که میورا روز ۶ ماه می (۱۶ اردیبهشت) از دنیا رفته و امروز خبر درگذشت او ازطریق اکانت رسمی برزرک در توئیتر منتشر شده است. علت درگذشت او هم دیسکشن آئورت بوده؛ عارضه‌ای خطرناک که در آن لایه‌های آئورت به‌عنوان بزرگ‌ترین شریان خون بدن پاره می‌شود و خطر مرگ را در پی دارد.

اولین شماره از محبوب‌ترین اثر میورا یعنی برزرک، در سال ۱۹۸۹ وارد بازار شد و توانست خیلی زود به موفقیت زیادی دست پیدا کند؛ مانگایی که تا امروز صدها شماره از آن منتشر شده و میورا درحالی از دنیا رفت که هنوز داستان این مانگا به پایان نرسیده بود. موفقیت‌های برزرک باعث شد این اثر خشن و خونین وارد دنیای بازی‌های ویدیویی هم شده و انیمه‌هایی هم براساس آن تولید شود.

طراحی‌های جالب و منحصربفرد برزرک و اتمسفر خاص آن منبع الهام خیلی از هنرمندان شده و دراین‌میان می‌توان از مجموعه سولز شامل بازی‌های دارک سولز (Dark Souls) مثل زد؛ بازی‌هایی که هیدتاکا میازاکی، سازنده آن‌ها از طرفداران برزرک است.

میورا متولد شهر چیبای ژاپن بود و از همان دوران کودکی علاقه زیادی به طراحی مانگا داشت؛ به طوری که اولین آثار او ازطریق انتشارات مدرسه‌اش به چاپ رسید و بعدها به سمت تولید مانگاهای معروف خود رفت. او منابع الهام جالبی برای کارهای خود داشت، از آثار والت دیزنی و کارگردانی مثل پل ورهوفن، تا فیلم هل ریزر (Hellraiser) و آثار هنرمندانی چون هیرونیموس بوش و موریس اشر. او توانست با کمک برزرک و آثار دیگر خود به جوایز زیادی دست پیدا کند و طرفدارانش امید زیادی برای دنبال کردن کارهای بعدی او داشتند، ولی متأسفانه میورا در سن ۵۴ سالگی از دنیا رفت.

شرکت یانگ انیمالز (Young Animals) که مسئولیت انتشار کارهای میورا را برعهده داشته، در این زمینه بیانیه‌ای منتشر کرده که در بخشی از آن به تفاوت زیاد بین شخصیت این هنرمند و دنیای بسیار تاریک برزرک اشاره شده است: «خبر درگذشت ناگهانی کنتارو میورا، همه اعضای تحریریه یانگ انیمالز را در غمی عظیم فرو برد. او را هرگز عصبانی ندیده بودیم و وقتی می‌خواست در مورد انیمه‌ها و فیلم‌های مورد علاقه خود صحبت کند، همیشه لبخندی بر لب داشت و مثل پسری کوچک به شوخی با سایر اعضای شرکت می‌پرداخت.»


منبع Kotaku
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده