نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۹

بازگشت جانی دپ به سینما در نقش لوئی پانزدهم

جانی دپ نقش یکی از پادشاهان فرانسه را در یک فیلم درام تاریخی بازی می‌کند که مایوین به صندلی کارگردانی آن تکیه زده است.

بنابر جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون مطبوعات فرانسه، جانی دپ برای ایفای نقش لوئی پانزدهم در یک فیلم درام تاریخی انتخاب شده است. مایوین، کارگردان فیلم Polisse و فیلم My King نه‌تنها در این فیلم سینمایی بدون نام به نقش‌آفرینی می‌پردازد، بلکه سکان هدایت آن را نیز در دست دارد. این بازیگر و فیلمساز فرانسوی در نقش معشوقه‌ی پادشاه فرانسه یعنی مادام دو باری ظاهر خواهد شد که در تاریخ انقلاب کبیر فرانسه نقش داشت. مایوین اخیرا فیلم DNA (دی‌ان‌ای) را کارگردانی کرد که برای نمایش در جشنواره‌ی کن در نظر گرفته شده بود. اما جشنواره‌ی آن سال به‌دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد.

جزئیات دیگر فیلم‌نامه‌ی فیلم نیز مخفی نگه داشته می‌شود و باید زمان بیشتری را برای انتشار اطلاعات دیگر منتظر بمانیم. مجله‌ی فرانسوی Closer که این خبر را منتشر کرد، گزارش داد که فیلم‌برداری این فیلم سینمایی از تاریخ ۸ جولای ۲۰۲۲ (۱۷ تیر ۱۴۰۱) در پاریس کلید می‌خورد و برخی از صحنه‌های آن در کاخ ورسای، بزرگ‌ترین کاخ‌های سلطنتی جهان واقع در نزدیکی پاریس فیلم‌برداری خواهد شد.

لوئی پانزدهم معروف به لوئی محبوب، دومین دوره‌ی سلطنت طولانی مدت در تاریخ فرانسه را پس از لوئی چهاردهم با طول ۷۲ سال حکمرانی به ثبت رساند و از سال ۱۷۱۵ تا زمان مرگ بر اثر آبله در سال ۱۷۷۴ بر کشور حکومت کرد. لوئی شانزدهم، نوه و جانشین لوئی پانزدهم، پادشاهی را در حالی به ارث برد که نیاز به اصلاحات شدید مالی و سیاسی داشت. در نهایت نیز حوادث طوری رقم خورد که شاهد انقلاب کبیر فرانسه در سال ۱۷۸۹ میلادی و اعدام لوئی شانزدهم بودیم.

تصویر پرتره از جانی دپ

سال گذشته دادگاه عالی بریتانیا رأی نهایی خود در پرونده‌ی شکایت جانی دپ از روزنامه The Sun را صادر کرد و شکایت این هنرپیشه‌ی محبوب مبنی‌بر افترای نشریه را وارد ندانست. نشریه‌ی انگلیسی سان از دپ تصویر بدی را ترسیم می‌کرد. این بازیگر پس از برگزاری دادگاه در سال ۲۰۲۰، هم در شکایت اولیه و هم در فرجام‌خواهی بعدی شکست خورد.

این اتفاق باعث شد که جانی دپ، ستاره‌ی فیلم‌های Pirates of the Caribbean (دزدان دریایی کارائیب) مجبور به جدایی از فیلم Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore (جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور) به کارگردانی دیوید ییتس شود. پس از آن نیز شرکت برادران وانر رسما مدس میکلسن را به‌عنوان بازیگر جایگزین جانی دپ در نقش گلرت گریندل‌والد معرفی کرد.

نقش لوئی پانزدهم یکی از اولین نقش‌های برجسته‌ای است که جانی دپ پس از پرونده‌ی افترا در دادگاه عالی بریتانیا ایفا می‌کند. این هنرپیشه همچنان یکی از چهره‌های محبوب اروپا به‌حساب می‌آید. سال گذشته جشنواره‌ی فیلم بین‌المللی سن سباستین در کشور اسپانیا و جشنواره فیلم بین‌المللی Karlovy Vary در کشور جمهوری چک جایزه‌ای ویژه را تقدیم جانی دپ کردند. فیلم بعدی مایوین نیز می‌تواند به بازگشت این بازیگر پرآوازه به روزهای اوج کمک شایانی کند.


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده