نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۱۰ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۲۳

واکنش جرج آر آر مارتین به اولین قسمت سریال جدید بازی تاج و تخت

جرج آر آر مارتین، خالق بازی تاج و تخت، در واکنش به اولین اپیزود سریال House of the Dragon بازخورد مثبتی را از خود نشان داده است.

اولین اسپین‌آف سریال پرطرفدار Game of Thrones به‌نام خاندان اژدها در دست ساخت است و تاکنون اولین قسمت آن نیز آماده شده است. در همین خصوص، جرج آر آر مارتین، خالق ترانه یخ و آتش به تماشای اولین اپیزود سریال House of the Dragon نشسته و به‌نظر می‌رسد که داستان و کیفیت ساخت آن رضایت دارد. او در پستی که روز چهارشنبه ازطریق وبلاگ شخصی خود منتشر کرده، اعلام می‌کند که بخش زیادی از قسمت اول این سریال را تماشا کرده و در ادامه به تعریف و تمجید از ساخته‌ی جدید HBO پرداخته است.

در پست جدید مارتین، لینک مربوط‌به مقاله جدید وبسایت IMDb نیز قرار گرفته که به معرفی مورد انتظارترین سریال‌های تلویزیونی سال ۲۰۲۲ می‌پردازد. لازم به ذکر است که House of the Dragon در رتبه اولین این فهرست قرار دارد. این نویسنده ۷۳ ساله در واکنش به آثار این فهرست می‌نویسد: «شخصاً مشتاقانه منتظر House of the Dragon هستم که واقعاً ارزشش را دارد. البته واقعاً بی‌طرفانه این را می‌گویم چون بالاخره خیلی از چیزهایی را که قرار است ببینید می‌دانم. البته بین خودمان بماند، من خیلی از بخش‌های قسمت اول آن را نیز دیدم و باید بگویم که واقعاً عاشقش شدم.»

جرج آر. آر. مارتین، نویسنده کتاب ترانه یخ و آتش

«House of the Dragon تاریک، قدرتمند و بسیار عمیق است و درست همانطوری است که من داستان‌های فانتزی و حماسی خودم را دوست دارم.رایان کندال و میگوئل ساپوچنیک، سازندگان این سریال کار خود را به بهترین نحو انجام دادند و تیم بازیگران نیز درست مثل Game of Thrones که بینندگان فقط تعدادی از آن‌ها را می‌شناختند، اما فکر می‌کنم عاشق خیلی از آن‌ها خواهید شد. (البته فقط برای اینکه بعداً دلتان را بشکند....اما نه اینطوری داستان را لو می‌دهم!)»

مارتین در ادامه اضافه می‌کند که: «من فکر می‌کنم سرنوشت تارگرین‌ها به‌دست افراد درستی افتاده و فکر نمی‌کنم شما را ناامید کنند.» این پست مارتین، طرفداران پرشمار آثار او در شبکه‌های اجتماعی را به کند‌و‌کاو واداشته تا گمانه‌زنی‌های بسیاری در خصوص داستان House of the Dragon و مقایسه این سریال با کتاب‌ Fire & Blood، منبع اقتباس آن به‌وجود بیاید.

پوستر غیررسمی House of the Dragon

اتفاقات سریال House of the Dragon قرار است ۱۸۰ سال قبل از اتفاقات سریال Game of Thrones رخ دهد. این سریال براساس رمان آتش و خون اثر مارتین در دست ساخت است که قبلاً به‌طور کامل نوشته شده و به پایان رسیده است. بااین‌حال، ماجرای این سریال می‌تواند کمی متمایز از منابع اقتباس آن بوده و دست سازندگان برای روایت ایده‌های جدیدتر باز گذاشته شده است.

از بازیگران حاضر در سریال House of the Dragon، می‌توان به اما دارسی در نقش پرنسس رینیرا تارگرین اشاره کرد که ظاهراً در ابتدای داستان، وارث تخت آهنی محسوب می‌شود. علاوه‌بر او، الیویا کوک، نقش الیسنت هایتاور، مادرخوانده رینیرا را بازی می‌کند که به‌دنبال نشاندن پسران خود روی تخت پادشاهی است. در ادامه نقش پرنس دیمون تارگرین، جنگجوی سرسختی را داریم که حرص و طمع زیادی برای قدرت دارد و نقش‌آفرینی آن بر عهده مت اسمیت گذاشته شده است.

درنهایت می‌دانیم که پدی کانسیدین نیز نقش شاه ویسریس تارگرین اول را بازی می‌کند که پادشاهی سالخورده و مهربان است و با مردم عادی به شایستگی برخورد می‌کند. گفته می‌شود که برخلاف سریال اصلی بازی تاج و تخت، در این مجموعه چندین اژدها وجود دارند که در جنگ‌های بزرگ نقش مهمی را ایفا می‌کنند. House of the Dragon در تاریخ نامعلومی از سال ۲۰۲۲ پخش می‌شود.

در پایان نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع popculture
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده