نویسنده: مریم اصلانی
// پنجشنبه, ۲۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۵۹

محبوب ترین پرنسس های دیزنی | از سفید برفی تا موانا

بسیاری دیزنی را با پرنسس‌های رنگارنگی می‌شناسند که هرکدام از طریقی به‌دنبال رسیدن به آرزوهای کوچک و بزرگ‌شان بودند. اما از میان معروف‌ترین شاهزاده‌ خانم‌های دیزنی، کدام یک محبوب‌ترین هستند؟ در این مرور با زومجی همراه باشید.

شرکت دیزنی تابه امروز خالق شماری از شناخته شده‌ترین شخصیت‌های دنیای سینما و تلویزیون بوده است، اما دراین میان شاید هیچ کدام به اندازه شاهزاده خانم‌های معروف دیزنی مورد توجه مخاطبان قرار نگرفته باشند. شخصیت‌هایی از دل داستانی‌هایی عاشقانه که حتی بزرگسالان را هم مجذوب خود کرده‌اند. داستان شجاعت، جسارت و البته تلاش‌شان برای رسیدن به هدف که درنهایت با پیروزی خیر بر شر پایانی خوش را رقم می‌زند، به‌خصوص توجه کودکان بسیاری را به خود جلب کرده است.

در طول سال‌ها این قهرمانان جذاب دیزنی، الگویی همیشگی برای کودکان درحال رشد بوده‌اند. به‌همین مناسبت در این مجال قصد داریم نگاهی به فهرستی از بهترین پرنسس های دیزنی در تمام دوران داشته باشیم و ببینیم چه چیز آن‌ها را چنین فریبنده و محبوب کرده است. درادامه با ما همراه باشید.

پرنسس های دیزنی در این فهرست به ترتیب از قدیم به جدید مرتب شده‌اند.


بهترین پرنسس های دیزنی

جادوگر عجوزه درحال تعارف سیب سمی به سفید برفی

۱- Snow White (سفید برفی)

انیمیشن سفید برفی و هفت کوتوله

همان‌طور که از اسمش پیدا است، سفید برفی دختری است با پوستی به سفیدی برف و لب‌هایی که در سرخی با گل رز رقابت می‌کند. زیبایی ظاهری او چنان خیره کننده بود که ملکه شیطانی یا همان نامادری سفید برفی را وادار کرد از سر حسادت تصمیم به قتل او بگیرد. بااین‌وجود مزدور اجیر شده ملکه نتوانست جان این دختر زیبا را بگیرد و درادامه آشنایی سفید برفی با هفت کوتوله به شکلی دیگر زندگیش را تغییر داد.

هرچند آینه جادویی پرده از زنده بودن سفید برفی برداشت و این بار ملکه در هیبت عجوزه‌ای جادوگر، با سیبی زهرآلود نیت شوم خود را عملی کرد. اما سفید برفی خوش شانس بود که تنها به خوابی عمیق فرو رفت تا سرانجام عاشقی واقعی او را از این خواب بیدار کند.


سیندرلا درحال انتخاب لباس با کمک پرنده ها

۲- Cinderella (سیندرلا)

انیمیشن سیندرلا

سیندرلا را شاید یکی از محبوب‌ترین و البته شناخته‌ شده‌ترین پرنسس‌های دیزنی در تمام دوران دانست. دختری مهربان و خوش خلق که با خوش بینی خاص به آینده نگاه می‌کند، او شاید محبوب نامادری و دو دختر او نباشد، اما بی‌شک حیوانات عاشقانه او را می‌پرستند.

سیندرلا بعد از درگذشت پدرش، مجبور است مثل یک خدمتکار در خدمت نامادری و خواهران ناتنی خود باشد، اما او درهمان حالی که مشغول تهیه غذا است یا کف زمین را می‌سابد هم در رویاهای شیرینش غرق می‌شود. دختری که آرزو دارد شاهزاده‌ای با اسب سفیدش از راه رسیده و او را تا ابد خوشبخت کند.


پرنسس آرورا یا رز وحشی درحال خواندن آواز در کنار حیوانات

۳- Princess Aurora (شاهزاده خانم آرورا)

انیمیشن زیبای خفته

یکی دیگر از شاهزاده خانم‌های معروف دیزنی که با بوسه‌ی عشقی واقعی از خواب بیدار شد، شاهزاده خانم آرورا است که با نام رز هم شناخته می‌شود. نامی که خاله‌هایش یا درواقع سه پری مهربان که مسئولیت نگه‌داری و بزرگ کردن او را برعهده داشتند، به این نام او را صدا می‌کردند.

آرورا بانویی جوان، خجالتی و ساده دل است، خصوصیاتی که شاید به خاطر نوع زندگیش باشد. او در خانواده‌ای سلطنتی متولد شد، اما از آنجایی که مالفیسنت او را در همان زمان تولد نفرین کرد، به پریان سپرده شد تا در مکانی امن و به دور از دسیسه‌های جادوگر بزرگ شود. خاله‌هایش فلورا، فیونا و مری ودر از او خواسته بودند که هرگز با غریبه‌ها صحبت نکند، اما درنهایت پرنس فیلیپ با جذابیتش کاری کرد که آرورا این قانون را فراموش کند.


آریل پری دریایی کوچک و شاهزاده اریک هی گشت و گذار با قایق

۴- Ariel (آریل)

انیمیشن پری دریایی کوچولو

همه‌ی ما آریل را به‌عنوان یک پری دریایی کوچک، ماجراجو و صد البته کنجکاو می‌شناسیم که شیفته زندگی کردن در خشکی است و دوست دارد بخشی ازدنیای انسان‌ها باشد. کافی است نگاهی به گنجینه ارزشمندی از انواع زیورآلات، وسایل و ابزارهایش داشته باشیم تا اشتیاق او برای تجربه کردن این نوع زندگی را بهتر درک کنیم.

از طرف دیگر آریل دختری است که می‌تواند برای رسیدن به آرزوهایش دست به کارهایی جسورانه و البته غیرمنتظره هم بزند. مثلا اینکه صدای دوست داشتنی خود را به اورسولا آن جادوگر شرور ساکن اعماق بدهد تا راهی برای رسیدن به عشق خود پیدا کند. البته درپایان این افسانه دلپذیر دیزنی، پری دریایی کوچک ما درسش را خوب یاد گرفت، صدایش به او برگردانده شد و دوباره با پدرش به صلح و صفا رسید و درنهایت متوجه شد واقعا کیست و خب بالاخره قلب شاهزاده اریک را هم از آن خود کرد.


بل حین خواندن کتاب در کنار مردم روستا

۵- Belle (بل)

انیمیشن دیو و دلبر

بل دختری است که می‌توان به روش خودش او را یک شورشی درنظر گرفت. در روزهایی که انتظار جامعه این بود که زنان در خانه بمانند، به رفت و روب پرداخته و یک کدبانوی باسلیقه باشند، بل می‌دوید، به پدرش در خلق چیزهای جدید کمک کرده والبته کتاب می‌خواند تا در دنیای رویاها غرق شود. بل دختری شجاع است که قطعا روی پای خود ایستاده و به‌دنبال تجربه زندگی ایده‌آلی است که در ذهنش خلق کرده است. برای او مهم نیست اگر برخی از مردم روستا او را دیوانه خطاب کنند، او به‌دنبال رسیدن به چیزهای بزرگتری‌ است.

درنهایت این دختر زیبا، مهربان و البته ساختارشکن موفق شد موجودی با ظاهری وحشتناک همچون دیو را تحت تأثیر خود قرار داده و نه‌تنها ظاهر خشن و شاید ترسناکش که حتی باطن مغرور، بدجنس و اصلاح نشده‌ی او را هم تغییر بدهد. درکنار این دو شخصیت بدنیست یادی از دو شخصیت لومیر و کاگسورث هم بکنیم که حضورشان جذابیت این انیمیشن را دوچندان کرد.


شاهزاده جاسمین در لباس مبدل

۶- Jasmine (جاسمین)

انیمیشن علاءالدین

جاسمین به‌عنوان دختر سلطان آگرا، در میان دیوارهای محافظت شده کاخ پادشاهی زندگی به دور از هیجان و خطر را تجربه می‌کند. پدرش از سر دلسوزی او را از بیرون رفتن از کاخ منع می‌کند. اما جاسمین باوجود علاقه فراوانی که به پدرش دارد، ترجیح می‌دهد بخشی از اوقات خود را بیرون از قصر و در میان مردم عادی سپری کند. او دختری مستقل و باهوش است و باور دارد که می‌تواند کارهای زیادی برای کمک به مردم سرزمینش انجام دهد.

این سرکشی او از دستورها، زمینه ساز ملاقات او با علاءالدین شده و مرد جوان دنیای بیرون از قصر را به او نشان می‌دهد. دراین میان نهال عشق این دو به شکوفه نشسته و باوجود تمام فراز و نشیب‌های زندگی و دسیسه‌های جعفر، جاسمین پایان خوشی که دوست دارد را به‌دست می‌آورد.


پوکاهانتس

۷- Pocahontas (پوکاهانتس)

انیمیشن پوکاهانتس

پوکاهانتس دختر رئیس قبیله‌ای از سرخ‌پوستان آمریکا است، دختری مستقل، مدبر با ذهنی باز که پذیرای هرچیز جدیدی است. این خصوصیت او راه را برای ایجاد رابطه‌ای دور از ذهن میان این دختر بومی و مردی انگلیسی به نام جان اسمیت باز کرد، مسئله‌ای که آشکارا از انجام آن منع شده بود.

دوستی پوکاهانتس و جان اسمیت به عشقی پرشور ختم شد که البته اسباب ناراحتی پدرش را هم فراهم کرد. تفاوت بین سنت‌های قبایل بومی و ارزش‌هایی که مهاجران به آن‌ها پایبند بودند تقریبا زندگی را برای این دو طاقت فرسا کرد. بااین حال عشق او به جان، زمینه‌ساز شکل‌گیری اتحاد و صلح میان بومیان و مهاجران شده و راه را بر شروع جنگی ویرانگر بست.


مولان در لباس مبدل مردانه به همراه موشو و جیرجیرک

۸- Mulan (مولان)

انیمیشن مولان

مولان را باید نمادی کامل از نمایش توانایی زنان دانست، این شاهزاده خانم متفاوت دیزنی، جنگجویی نترس و کله شق است که باوجود تمام تذکرهای مادرش برای اینکه همچون یک بانوی کامل رفتار کند، ترجیح می‌دهد هوش و قدرتش را به دیگران نشان دهد. او شخصیتی قوی دارد و همین پشتوانه است که باعث می‌شود بدون لحظه‌ی تردید جامه مردان را به تن کرده و به‌جای پدرش، راهی میدان جنگ شود.

آشنایی او با پینگ و چند سرباز دیگر درکنار طی کردن دوره آموزشی همچون مردان، قدرت و توانایی مولان را به چالش می‌کشد، بااین‌حال او درنهایت همچون یک ستاره ظاهر شده و به دیگران هم امید و انگیزه می‌دهد. مولان دختری است که زکاوت و دلاوریش، برای خانواده‌ افتخاراتی بزرگ را به ارمغان آورد.


تیانا در حال آماده کردن غذا

۹- Tiana (تیانا)

انیمیشن شاهزاده خانم و قورباغه

تیانا اولین شاهزاده خانم آفریقایی- آمریکایی دیزنی است که باعث می‌شود او را به‌عنوان یکی از نمادین‌ترین شاهزاده خانم‌های معرفی شده به‌وسیله این شرکت بشناسیم. تیانا، پیشخدمتی سختکوش است که آرزو دارد روزی رستوران خود را افتتاح کرده و از این طریق دستورهای آشپزی پدر مرحومش را با دیگران به اشتراک بگذارد. اما اوضاع با ورود شاهزاده نوین تغییر می‌کند.

شاهزاده که تبدیل به یک قورباغه شده، برای رهایی دست کمک به سوی تیانا دراز می‌کند. اما از آنجایی که تیانا یک شاهزاده واقعی نیست، نفرین جادویی روی او هم اثر گذاشته و تبدیل به قورباغه می‌شود. حالا این دو باید برای باطل کردن این سحر و افسون، موانع زیادی را پشت سربگذارند، درحالی که بی آنکه بدانند در دام عشق یکدیگر گرفتار می‌شوند.


راپونزل در حال امتحان کردن تاج جواهرنشان

۱۰- Rapunzel (راپونزل)

انیمیشن گیسو کمند

باوجود اینکه راپونزل به ظاهر در برجی بلند و دورافتاده و تحت مراقبت مادری عجیب زندگی می‌کند که او را از چشم همه پنهان کرده است، بااین‌حال او هیچ شباهتی به نوجوان افسرده‌ای ندارد که انتظار آشنایی با او را داریم. برعکس او دختری کاملا پرشور و سرشار از انرژی است.

راپونزل بی‌آنکه خود بداند، دور از والدین اصلیش بزرگ شده است تا کسی از جادوی موهای طلایی رنگش مطلع نشود. او مشتاقانه درانتظار است که ببیند بالاخره قرار داستان زندگیش کی آغاز می‌شود. تااینکه آشنایی غیرمنتظره او با جوانی به نام فلین رایدر اوضاع را تغییر می‌دهد. این ملاقات زندگی هردو نفر آن‌ها را دستخوش تغییر و تحولی شگرف کرد. این دو بعد از پشت سر گذاشتن ماجراهای بسیار و قربانی کردن بخشی ازداشته‌های‌شان، بالاخره خوشبختی را در آغوش کشیدند و شاهزاده خانم گمشده جزیره کرونا خانواده واقعی خود را پیدا کرد.


پرنسس مریدا در حال هدف گیری

۱۱- Merida (مریدا)

انیمیشن دلیر

شاهزاده خانم مریدا، پرنسس سرخ موی اسکاتلندی است که به خاطر سرسختی، اعتماد به نفس فراوان و زیرکی خود شناخته شده است. درحالی که مادرش انتظار دارد او آماده ایفای نقش یک بانوی سلطنتی شود، مریدا مصرانه به‌دنبال کردن اهداف و آرزوهای خود می‌اندیشد. او ترجیح می‌دهد به‌جای گذراندن وقت در قصر پدرش و انتخاب خواستگار مناسب، اسب سواری کرده و قدرت تیراندازی خود را محک بزند.

او به واقع هم تیرانداز ماهری است، به‌طوری که به‌سادگی جنگجویان پادشاهی را پشت سر می‌گذارد. اما سرسختی او باعث تیره شدن روابطش با مادرش می‌شود و برای رهایی از این مشکل راه‌حلی را انتخاب می‌کند که به‌جای بهتر کردن اوضاع، همه چیز را بهم می‌ریزد. حالا مریدا باید راهی پیدا کند تا پیوندها را از نو برقرار کرده و روابط درهم شکسته‌اش را ترمیم کند.


وانیلوپه شاهزاده خانم کندی لند

۱۲- Vanellope (وانیلوپه)

انیمیشن رالف خرابکار

وانیلوپه یک راننده مسابقه کارتنی پرحرف و پرانرژی در دنیای بازی «Sugar Rush» است، یکی از برترین شرکت کنندگان مسابقه که اغلب خود را با نام شاهزاده خانم کندی لند معرفی می‌کند.

وانیلوپه دارای حس شوخ طبعی مخصوص خود و طبیعتی بیش از حد هیجان زده است، دو خصوصیت که باعث می‌شود او همچون یک کودک معمولی به نظر برسد. بااین‌حال در پس آن شیطنت‌های کودکانه که گاهی که آزاردهنده می‌شوند، موجودی دلبند پنهان شده است. دختری دوست داشتنی که موفق می‌شود یک رابطه دوستانه منحصر بفرد را با شخصیت رالف شکل دهد.


شاهزاده خانم انا در میان باد پاییزی

۱۳- Anna (آنا)

انیمیشن یخ زده

پرنسس آنا، دختری با خوش‌بینی همیشگی است که به ما می‌آموزد که خانواده همه چیز است، نکته‌ی مهمی که اغلب در هیاهوی زندگی پرشتاب امروزی نادیده گرفته می‌شود. واقعیت این است که آنا پس از فقدان والدینش نتوانست آن رابطه‌ای که دوست دارد را با خواهرش السا برقرار کند. البته این مسئله به راز پنهانی بازمی‌گشت که السا سعی داشت آن را از همه پنهان کند و درعین‌حال او قصد آسیب زدن به خواهرش را هم نداشت.

اما این رابطه بسته و حتی بی‌توجهی السا هم نتوانست آنا را از تلاش برای ترمیم رابطه خود با خواهرش منصرف کند. او حتی حاضر بود جان خود را در این راه فدا کند، چون معتقد بود حفظ پیوندهای خانوادگی ارزش جنگیدن تا آخرین نفس را دارد.


السا و آنا از انیمیشن یخ زده

۱۴- Elsa (السا)

انیمیشن یخ زده

السا دیگر شاهزاده محبوب سال‌های اخیر دیزنی است، دختری که خیلی زود با مرگ تراژیک والدینش، عنوان ملکه را از آن خود کرد. السا با قدرت کنترل برف و یخ متولد شد، موهبتی که درابتدا مورد تمجید خانواده قرار داشت. اما زمانی‌که قدرت او به شکلی تصادفی زندگی خواهرش آنا را در معرض تهدید قرار داد، اوضاع تغییر کرد. السا بابت این مسئله احساس گناه کرده و همواره می‌ترسید که مبادا قدرت او باعث نابودی کسانی شود که دوست‌شان دارد.

به‌همین خاطر او اغلب از دیگران کناره می‌گرفت و به‌همین خاطر فرصت زندگی کردن به شکلی عادی را از دست داد. نگرانی‌های السا البته چندان بیجا نبود، چون عدم توانایی او در کنترل کردن قدرت‌هایش خیلی زود دردسرآفرین شد و او تصمیم گرفت برای محافظت از خواهر و سرزمینش، دور از سایر زندگی کند. هرچند درنهایت او باید با نقطه ضعف‌های خود مواجه شده و راه غلبه کردن بر آن‌ها را یاد می‌گرفت.


موانا در حالت تعجب

۱۵- Moana (موآنا)

انیمیشن موآنا

موآنا عشقی عمیق به دریا و البته اشتیاقی فراوان برای ماجراجویی کردن دارد و همین دو ویژگی باعث شد که این دختر جوان تا دوردست‌ها سفر کند تا شاید راهی برای نجات خانه و خانواده‌اش پیدا کند. از آنجایی که او دختر رئیس دهکده بود، انتظار می‌رفت مسئولیت پذیر بوده و کنترل همه چیز را برعهده بگیرد. موآنا هم در ابتدا سعی داشت این توقع را برآورده کند، هرچند اشتیاقش به سفر کردن همواره ذهن او را درگیر خود کرده بود.

درنهایت دست سرنوشت او را درگیر سفری حماسی و مهیج کرد تا با بازگرداندن قلب ته‌فیتی، سرزمینش را نجات دهد. عشقش به خانواده، رویایش برای سفر کردن و انگیزه‌اش برای کمک به مردم موتونوری، مشوق او برای به پایان رساندن این سفر پرماجرا بودند.

در پایان این مطلب، نظر شما در مورد پرنسس‌های دیزنی و نقش آن‌ها در ماندگاری نام این شرکت معروف فیلمسازی چیست؟ آیا جای پرنسسی را در این فهرست خالی می‌بینید؟ به نظر شما محبوب‌ترین شاهزاده خانم دیزنی چه کسی است؟ ما همچنان مشتاق شنیدن نظرات شما عزیزان هستیم، پس حتما آن را با ما و دیگر دوستان‌تان هم درمیان بگذارید.


پرسش‌های متداول

۱- محبوب‌ترین پرنسس های دیزنی کدام‌اند؟

از میان بهترین پرنسس های دیزنی می‌توان به سفید برفی، سیندرلا، بل و جاسمین اشاره کرد. فهرست کامل ۱۵ پرنسس جذاب دیزنی با ویژگی‌هایش را می‌توانید در زومجی بخوانید.

۲- جدیدترین پرنسس های دیزنی کدام‌اند؟

از پرنسس های جدید می‌توان به السا، آنا و موانا اشاره کرد. فهرست کامل ۱۵ پرنسس جذاب دیزنی با ویژگی‌هایش را می‌توانید در زومجی بخوانید.


منبع toynk زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده