// یکشنبه, ۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۹

دنی ویلنوو: فیلم Tenet کریستوفر نولان شاهکار است

دنی ویلنوو، کارگردان فیلم Dune و بلید رانر 2049 در مصاحبه‌ای جدید نظر خود راجع به فیلم تنت به نویسندگی و کارگردانی کریستوفر نولان را اعلام کرد.

فیلم Tenet به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی کریستوفر نولان در سال ۲۰۲۰ میلادی و طی برخی از بدترین روزهای شیوع ویروس کرونا/کووید 19 به بیشتر از ۳۶۳ میلیون دلار فروش جهانی رسید. حالا دنی ویلنوو، کارگردان فیلم Arrival و فیلم Dune نظر خود راجع به این اثر سینمایی را اعلام کرده است. او می‌گوید:

«من به‌شدت شیفته‌ی فیلم Tenet (تنت) شدم. فکر می‌کنم که یک شاهکار است؛ اثری که باید آن را یک دستاورد سینمایی باورنکردنی دانست. بسیار پیچیده است و از آن لذت فراوانی بردم. بارها فیلم تنت را تماشا کردم و هر بار فوق‌العاده بود. باور دارم که سطح استادیِ کریستوفر نولان، بی‌همتا است.

دنی ویلنوو: هر بار تماشای کار این استاد، عمیقا برای من الهام‌بخش است

او با اختلاف یکی از بهترین فیلم‌سازهای فعال جهان امروز است. مردم سطح دقت و تسلط سینمایی او را درک نمی‌کنند. مهارتِ او دیوانه‌وار است؛ دیوانه‌وار! هر زمان که کریس یک فیلم را روی پرده‌ی سینما می‌گذارد، من باید آن را در سینما ببینم. البته که فیلم Tenet را هم در سینما دیدم. شما نمی‌توانید فیلم نولان را در خانه تماشا کنید. تماشای هر فیلم از کریستوفر نولان در خانه کاملا بی‌معنی است. باید اولین برخورد کامل خود با آن را در سینما داشته باشید. تماشای تکامل یافتن او در هر فیلم جدید، واقعا شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد. مدام مرزها را جابه‌جا می‌کند؛ چه از نظر فنی و چه در داستان‌گویی. کریستوفر نولان دائما در حال ابداع مجدد سینمای خود است. هر بار تماشای کار این استاد، عمیقا برای من الهام‌بخش است».

کریستوفر نولان، هویته ون هویتما و جنیفر لیم در پشت صحنه مراحل تدوین فیلم Tenet/تنت

فیلم Dune اکنون در سینماهای کشورهای مختلف دنیا و شبکه آنلاین HBO Max پخش می‌شود. ویلنوو آثار دیگری همچون فیلم Blade Runner 2049، فیلم Sicario، فیلم Enemy، فیلم Prisoners و فیلم Incendies را هم در کارنامه‌ی هنری لایق تحسین خود دارد. کریستوفر نولان، کارگردان اینتراستلار، سه‌گانه شوالیه تاریکی، دانکرک و اینسپشن از اوایل سال ۲۰۲۲ میلادی قرار است فیلم‌برداری فیلم Oppenheimer (اوپنهایمر) با نقش‌آفرینی کیلین مورفی را کلید بزند. شما می‌توانید اکنون نقد فیلم Dune، محصول سال ۲۰۲۱ میلادی را در زومجی مطالعه کنید.


منبع Collider
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده