نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۲۹

رونمایی از لایت سیبر واقعی دنیای جنگ ستارگان توسط دیزنی

دیزنی به مناسبت چهارم ماه می، روز جهانی جنگ ستارگان اولین تصاویر از یک نمونه واقعی و نمادین سلاح لایت سیبر در مجموعه جنگ ستارگان را به نمایش گذاشته است.

شاید بتوان گفت که آرزوی داشتن یک لایت سیبر واقعی برای طرفداران مجموعه آثار جنگ ستارگان، قدمتی به اندازه خود این مجموعه کلاسیک و دوست داشتنی داشته باشد. حالا و بعد از معرفی غافلگیر کننده‌ی دیزنی، به‌نظر می‌رسد که این رویا می‌تواند خیلی زود به واقعیت تبدیل شود. حدوداً یک ماه پیش بود که جاش دی‌آمارو، مدیر پارک‌های دیزنی در پایان کنفرانس خبری Disney Parks که به اعلام زمان افتتاح Avengers Campus اختصاص داشت، یک نسخه آزمایشی از لایت سیبر مشهور جنگ ستارگان را که قرار بود تا یک ماه بعد به فروش گذاشته شود معرفی کرد. حالا دیزنی تصمیم گرفته تا به مناسبت فرارسیدن تاریخ ۴ می که به روز جهانی جنگ ستارگان مشهور است، اولین تصاویر از این شمشیر نمادین و کلکسیونی را به نمایش بگذارد.

در لایت سیبر دیزنی برخلاف بسیاری از اسباب بازی‌هایی که تاکنون توسط شرکت‌های مختلف ساخته شده، از هیچگونه تیغه پلاستیکی محکم و ثابتی استفاده نمی‌شود. در عوض تیغه جمع شونده و نورانی این شمشیر درست مثل نسخه واقعی خود در فیلم‌های استاروارز در زمان فعالسازی از قسمت ساطع کننده لیزر یا همان دسته نگهدارنده‌ی شمشیر خارج می‌شود. شما می‌توانید در ادامه نمایش لایت سیبر دیزنی که به‌زودی در هتل‌های Star Wars: Galactic Starcruiser دیزنی در دسترس قرار خواهد گرفت را ملاحظه کنید.

دانلود از آپارات

این هتل قرار است به‌عنوان اولین بخش از پارک Galaxy's Edge دیزنی افتتاح شده و بعدها با گسترش بیشتر، یک ماجراجویی تعاملی و دو شبه را برای طرفداران این مجموعه محبوب فراهم کند. میهمانان این هتل در برنامه‌های سرگرم کننده و جالبی مانند آموزش استفاده از لایت سیبر، آشنایی با سیستم‌های ناوبری و دفاعی سفینه‌های فضایی و البته یک مهمانی شام مجلل شرکت خواهند کرد. می‌توان گفت که اقامت در این هتل تجربه‌ای شبیه با پارک وست‌ورلد در سریال علمی تخیلی HBO است که اینبار در دنیای جنگ ستارگان قرار می‌گیرد. انتظار می‌رود این هتل در سال ۲۰۲۲ افتتاح شود.

براساس گزارش CNN، مرکز تحقیقاتی Imagineering Research and Development والت دیزنی هم‌اکنون درحال کار روی لایت‌سیبرهای جدید این شرکت هستند. نسخه فعلی در پارک Galaxy's Edge با قیمت ۱۹۹.۹۹ دلار به فروش خواهد رسید. بنابراین باید انتظار داشت که نسخه ارتقاء یافته‌ی آن نیز با قیمت‌هایی نزدیک به این مبلغ و احتمالاً کمی بیشتر فروخته شوند.

شمشیر لایت سیبر در جنگ ستارگان

باوجود اینکه ویدیوی کوتاه دیزنی جزئیات زیادی از نحوه کارکرد این لایت‌سیبر را نشان نمی‌دهد، بن ریدات، توسعه‌دهنده محتوای VR در حساب توییتر خود یک سری اطلاعات از پتنت طرح اولیه‌ی دیزنی را همراه‌با چند انیمیشن به اشتراک گذاشته که می‌تواند جالب توجه باشد. او در متن توییت خود می‌نویسد:

«آیا دیزنی واقعاً یک لایت سیبر واقعی و قابل استفاده را اختراع کرده است؟ پاسخ این سؤال مثبت است اما این شمشیر نمی‌تواند درهای فلزی بزرگ را ذوب کرده یا دست شما را قطع کند. بااین‌حال، این شمشیر شامل یک تیغه نورانی و جمع شونده است که درست مثل نمونه واقعی آن به‌نظر می‌رسد. در این انیمیشن می‌توانید نحوه عملکرد شمشیر دیزنی را ملاحظه کنید.»

در پایان شما هم می‌توانید نظرات خود را با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamesradar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده