نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۶

ساخت لایت سیبر واقعی جنگ ستارگان توسط دیزنی

مدیر پارک‌های سرگرمی دیزنی در جریان یکی از کنفرانس‌های خبری خود از یک نمونه اولیه و واقعی سلاح لایت سیبر در سری جنگ ستارگان رونمایی کرده است.

شاید بتوان گفت که آرزوی داشتن یک لایت سیبر واقعی برای طرفداران مجموعه آثار جنگ ستارگان، قدمتی به اندازه خود این مجموعه کلاسیک و دوست داشتنی داشته باشد. حالا و بعد از معرفی غافلگیر کننده‌ی دیزنی، به نظر می‌رسد که این رویا می‌تواند خیلی زود به واقعیت تبدیل شود. دیزنی در جریان یکی از رویدادهای خبری Disney Parks که به اعلام زمان افتتاح Avengers Campus اختصاص داشت، یک نسخه آزمایشی از لایت سیبر مشهور جنگ ستارگان را که احتمالاً در آینده به فروش گذاشته خواهد شد، به معرض دید عموم گذاشت.

جاش دی آمارو، مدیر پارک‌های دیزنی در پایان این کنفرانس خبری با اشاره به اینکه «این یک شمشیر واقعی است»، از لایت سیبر اختصاصی دیزنی رونمایی کرد.

لیات سیبر در دستان لوک اسکای واکر

متأسفانه دیزنی اجازه عکسبرداری از این رویداد را به شرکت کنندگان نداده و این شرکت هنوز اطلاعاتی از این وسیله را به‌صورت عمومی منتشر نکرده است. ولی اسکات تروبریج، مدیراجرایی Walt Disney Imagineering تأیید کرده که این وسیله واقعاً ساخته شده و تصاویر و ویدیوهای آن به محض نهایی شدن منتشر خواهد شد. او در توییتی که در این رابطه منتشر کرده می‌نویسد:

«امروز سؤالات زیادی درباره اینکه لایت سیبر جاش دی آمارو واقعی بود یا CGI به‌دست ما رسیده و اینکه آیا قرار است ویدیو یا تصویری از آن منتشر شود. برای پاسخ به این پرسش‌ها باید گفت که بله این یک شمشیر واقعی بود و اینکه نه هنوز قرار نیست تصویری از آن منتشر شود.»

ضمناً توجه داشته باشید که قرار نیست که با این لایت سیبر درختان خیابان را قطع کنید؛ امکان ندارد که محصول جدید دیزنی به‌عنوان یک سلاح واقعی قابل استفاده باشد. درواقع این یک آیتم کلکسیونی بسیار جذاب است که مثل لایت سیبر واقعی تیغه‌ی لیزری جمع شونده خواهد داشت.

درگیری در دنیای استار وارز

اما درباره اینکه کارکرد این شمشیر دقیقاً به چه شکل خواهد بود، هنوز باید منتظر اطلاعات بیشتر ماند. دیزنی در سال ۲۰۱۷ پتنتی را تحت عنوان lightsaber device به ثبت رسانده بود که در توضیحات آن نوشته شده:

«این یک دستگاه جلوه‌های ویژه برای ساخت افکت انرژی روی شمشیرهای واقعی است که از از دو نیم سیلندر بلند پلاستیکی تشکیل می‌شود. این دو بخش درواقع بدنه تیغه عمودی شمشیر را تشکیل می‌دهند که قابل باز و بسته شدن خواهد بود. یک موتور مکانیکی به منظور باز و بسته کردن تیغه در نظر گرفته شده و به منظور جمع کردن شمشیر نیز از دور معکوس آن استفاده می‌شود. نورپردازی تیغه شمشیر نیز به وسیله یک نوار انعطاف پذیر نوری تأمین شده که از یک طرف به درپوش انتهای تیغه متصل و از مرکز سیلندر پلاستیکی عبور کرده است. به طوری که در طول بدنه شمشیر، به سمت بالا کشیده می‌شود.»

همان‌طور که اشاره شد، دیزنی هنوز مشخص نکرده که چه زمانی این لایت سیبرها در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. برخی منابع خبری از احتمال رونمایی از آن در زمان افتتاح هتل Star Wars در دیزنی ورلد فلوریدا خبر می‌دهند. در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده