نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۴۵

ساخت سریال هری پاتر برای شبکه HBO Max [‌به‌روزرسانی]

طبق اخبار منتشر شده، یک سریال لایو اکشن براساس دنیای هری پاتر برای سرویس استریم HBO Max در دست ساخت است.

به‌روزرسانی ساعت ۲۲:۴۵: استودیو برادران وارنر و HBO Max با اعلام بیانه‌ای اعلام کردند سریالی از هری پاتر در دست ساخت نیست. بااین‌حال رسانه ورایتی مدعی است که منابع مختلف در دست ساخت بودن این سریال را تایید می‌کنند.

متن اصلی خبر: مدتی است که شایعاتی مبنی بر ساخت یک سریال تلویزیونی در دنیای هری پاتر به گوش می‌رسد. حالا به‌نظر می‌رسد که این موضوع واقعیت داشته و چند منبع مطلع تأیید کردند که فرایند ساخت این سریال در مراحل اولیه‌ی خود به سر می‌برد. ظاهراً هنوز نویسنده یا بازیگر خاصی برای این پروژه انتخاب نشده اما مذاکراتی با چند نویسنده مختلف در جریان است. ضمناً هنوز مشخص نیست که این سریال دقیقاً به کدام بخش از خط زمانی داستان‌های Harry Potter خواهد پرداخت.

مجموعه رمان‌های Harry Potter به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین رمان‌های تاریخ شناخته می‌شوند. تاکنون بیش از ۵۰۰ میلیون نسخه براساس هفت کتابی که از هری پاتر نوشته و منتشر شده، در سراسر جهان به فروش رفته و هشت فیلم اقتباسی نیز براساس آن‌ها تولید شده است. مجموعه فیلم‌های هری پاتر نزدیک به ۸ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش کرده‌اند. علاوه‌براین، تاکنون دو فیلم دیگر تحت عنوان Fantastic Beasts نیز به‌عنوان اسپین‌آف‌های پیش درآمد این مجموعه ساخته شده و اکران شده‌اند. سومین قسمت از سری جانوران شگفت انگیز نیز برای اکران در سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده است.

هری رون و هرماینی در فیلم Harry Potter

اما دنیای هری پاتر همواره با حواشی و اتفاقات زیادی همراه بوده است. جی کی رولینگ، خالق کتاب‌های هری پاتر پس از توییت‌های جنجالی خود در سال ۲۰۲۰ با واکنش‌های بسیار زیادی مواجه شده است. بعد از این اتفاقات نیز جانی دپ، بازیگر نقش گریندل‌والد در فیلم Fantastic Beasts بعد از حواشی زیادی که بر سر اختلاف با امبر هرد، همسر سابق خود تجربه کرد، در پی مقصر شناخته شدن در دادگاه نهایتاً از پروژه ساخت قسمت سوم این مجموعه کنار گذاشته شد.

البته ساخت یک سریال تلویزیونی براساس یکی از بهترین و شناخته شده‌ترین آی‌پی‌های تاریخ، اتفاق غیرمنتظره‌ای به‌نظر نمی‌رسد. درواقع بسیاری از شرکت‌ها از بهترین دارایی‌هایی خود برای رقابت با سایر رقبا بیشترین استفاده را می‌برند. به‌عنوان مثال، دیزنی به‌تنهایی چندین پروژه سینمایی و تلویزیونی را در دنیای مارول و سری جنگ ستارگان دنبال می‌کند. این شرکت هم‌اکنون سه اسپین‌آف جدید از سریال The Mandalorian در شبکه دیزنی پلاس را در دست ساخت دارد.

نمایی از فیلم Fantastic Beasts

شبکه HBO Max علاوه‌بر چندین پروژه جدید و اورجینال، چند سریال تلویزیونی در دنیای کامیک‌های دی سی را نیز در دست ساخت دارد. از جمله‌ی این موارد می‌توان به سریال Peacemaker با بازی جان سینا اشاره کرد که به‌عنوان یک اسپین‌آف از فیلم جدید Suicide Squad به‌کارگردانی جیمز گان ساخته می‌شود. سریال Green Lantern از گرگ برلانتی و سریال Justice League Dark از جی جی آبرامز نیز از دیگر پروژه‌هایی هستند که برای شبکه HBO Max در دست ساخت است.

نظر شما درباره ساخت سریال براساس دنیای هری پاتر چیست؟


منبع variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده