// جمعه, ۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۷

برادران وارنر قصد گسترش جهان هری پاتر به اشکال مختلف را دارد

شرکت برادران وارنر از این به بعد مسئولیت کنترل مجموعه هری پاتر و جهان جادویی خلق‌شده توسط جی. کی. رولینگ را به تام اشایم می‌سپارد تا آن را در قالب فیلم‌ها، سریال‌ها، بازی‌های ویدیویی و پارک‌های تفریحی گسترش دهد.

شاید اکنون دیگر جی. کی. رولینگ به دلایلی محبوبیت سابق خود را بین برخی از مخاطبان نداشته باشد و آینده‌ی مجموعه فیلم Fantastic Beasts بسیار نامطمئن و نگران‌کننده به‌نظر برسد، اما همچنان هری پاتر و جهان جادویی، بسیار بزرگ و محبوب هستند. بالاخره همین حالا می‌توانیم ببینیم که چه تعداد قابل توجهی از گیمرها برای تجربه‌ی بازی Hogwarts Legacy هیجان‌زده شده‌اند و انتظار تجربه‌ی آن در سال ۲۰۲۲ را می‌کشند.

برادران وارنر برنامه‌های زیادی برای آینده‌ی این مجموعه دارد که فعلا نمی‌خواهد از جزئیات آن‌ها رونمایی کند. پس به‌تازگی اعلام کرد که تام اشایم، رئیس بخش کودکان، نوجوانان و آثار کلاسیک استودیوهای برادران وارنر از این به بعد وظیفه‌ی کنترل کامل سری هری پاتر را برعهده می‌گیرد تا با روش‌های گوناگون، عمر این جهان جادویی رو طولانی‌تر سازد. دیگر تمام تصمیمات مرتبط با اقتباس‌های هری پاتر و حتی ارتباط وارنر با جی. کی. رولینگ، به‌صورت کامل به تام اشایم مربوط می‌شوند.

سخن‌گوی برادران وارنر این‌گونه استخدام تام اشایم برای چنین کار پراهمیتی را توضیح می‌دهد: «در هری پاتر و جهان جادویی، ما یک مجموعه‌ی شناخته‌شده و محبوب و شخصیت‌هایی را داریم که مردم به آن‌ها عشق می‌ورزند؛ کاراکترهایی که تبدیل به بخش‌هایی از زندگی میلیون‌ها انسان در نقاط مختلف دنیا شده‌اند. انتخاب تام اشایم برای این مقام نشان می‌دهد که جهان جادویی هری پاتر چه اهمیت قابل توجهی برای برادران وارنر دارد و چه‌قدر قرار است در سال‌های آتی گسترش پیدا کند. ما به‌دنبال فرصت‌هایی برای سرگرم کردن بیشتر مخاطبان قرارگرفته در کشورهای مختلف هستیم؛ افرادی که می‌توانند سال‌ها از هری پاتر لذت ببرند یا اصلا تازه الآن این قصه را بشناسند.

تام اشایم و تیم او با تلاش قابل‌توجه می‌خواهند که هر سال هری پاتر را به اندازه‌ی سال‌های انتشار کتاب‌ها و نخستین فیلم‌های آن تازه نگه دارند؛ با روش‌هایی خلاقانه که طرفداران را به وجد می‌آورند».

گریندل‌والد مشغول سخنرانی برای طرفدارانش فیلم جانوران شگفت‌انگیز

مجموع فروش هشت فیلمی اصلی هری پاتر به ۷.۷ میلیارد دلار فروش سینمایی رسید. این وسط شاید دو فیلم Fantastic Beasts فروشی به آن خوبی را تجربه نکرده باشند، ولی هرگز ضرر مالی هم نداده‌اند. تازه سودآوری وارنر از آثار مورد بحث به فروش سینمایی آن‌ها خلاصه نمی‌شود و باید پذیرفت که شرکت مورد بحث، چند صد میلیون دلار هم درآمد سالانه به خاطر فروش خانگی مستقیم یا فروش حق پخش آن‌ها به برخی شبکه‌های آنلاین دارد. البته باید صبر کرد و دید که سومین فیلم Fantastic Beasts تا چه اندازه از مواردی مانند اخراج جانی دپ ضربه می‌خورد و به چه فروشی دست می‌یابد. البته که موفقیت مالی گسترده نمایش Harry Potter and the Cursed Child در کشورهای مختلف و جوایز آن نشان می‌دهد که هری پاتر خارج از جهان فیلم‌های سینمایی هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

از پارک‌های تفریحی عظیم تا سریال‌های تلویزیونی و حتی شاید ریبوت سری فیلم هری پاتر با بازیگران جدید. باید پذیرفت که پتانسیل این جهان جادویی بی‌نهایت و اگر سازندگان به درستی و با احترام به شعور مخاطب سراغ ساخت محصول برای آن بروند، می‌توانند به موفقیت‌های مالی بسیار گسترده‌ای دست بیابند.

تام اشایم خود را یکی از طرفداران پروپاقرص هری پاتر از سال‌ها قبل می‌داند و می‌گوید که همیشه از دنبال کردن این آثار لذت برده است. او می‌گوید: «من به همکاری با تیمی افتخار می‌کنم اعضای آن بسیار بااستعداد هستند و این مجموعه را به موفقیت‌های لایق توجهی رساندند. پس سعی می‌کنم حتی از قدم‌های برداشته‌شده در گذشته هم فراتر بروم و قدر تمام فرصت‌های موجود برای گسترش این جهان فوق‌العاده و جست‌وجو در آن را بدانم».


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده