نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۷

تاریخ پخش انیمه Earwig and the Witch در HBO Max و سالن‌های سینمای آمریکا اعلام شد

شرکت GKIDS دوبله انگلیسی انیمه Earwig and the Witch از استودیوی جیبلی را ماه آینده در سالن‌های سینما و شبکه HBO Max پخش خواهد کرد.

بعد از اولین اکران جهانی انیمه جدید Earwig and the Witch در کشور ژاپن، استودیوی جیبلی بالاخره بعد از یک ماه تاریخ انتشار رسمی اولین فیلم انیمیشنی CG خود را در سینماهای آمریکا و شبکه استریمینگ HBO Max اعلام کرد. انیمه Earwig and the Witch با صداگذاری ریچارد ای گرانت و کیسی ماسگریوز، خواننده برنده ۶ جایزه گرمی در تاریخ ۱۱ فوریه (۲۳ بهمن) در سالن‌های سینما به نمایش گذاشته خواهد شد. ضمن اینکه تاریخ پخش آنلاین این فیلم در سرویس استریمینگ HBO Max نیز ۵ فوریه (۱۷ بهمن) اعلام شده است.

دیو جستت، رئیس شرکت GKIDS در بیانیه‌ای که ازطریق وبسایت VitalThrills منتشر کرده می‌نویسد:

«افتخار این را داریم که اثر جدید گورو میازاکی را از ماه آینده برای مخاطبان آمریکای شمالی به نمایش بگذاریم. انیمه Earwig and the Witch اولین اثر جدید استودیوی جیبلی بعد از گذشت چهار سال بوده که به‌عنوان اولین انیمیشن مبتنی بر گرافیک کامپیوتری این شرکت شناخته می‌شود. شرکت GKIDS با همکاری HBO Max ،Fathom Events و دیگر شرکای سینمایی خود این اثر فوق‌العاده و جذاب را در اختیار بیشترین طیف مخاطبان ممکن قرار خواهد داد.»

انیمه Earwig and the Witch

انیمه Earwig and the Witch یا همان Aya and the Witch براساس یک رمان ویژه کودکان با همین نام ساخته شده که در سال ۲۰۱۱ و توسط یک نویسنده انگلیسی به‌نام دایانا وین جونز منتشر شده بود. این نویسنده پیش از این هم سابقه خلق رمانی که به‌عنوان مرجع داستانی فیلم فانتزی و مشهور Howl’s Moving Castle از استودیو جیبلی مورد استفاده قرار گرفته بود را در کارنامه دارد. در این داستان، یک دختر یتیم و بسیار باهوش به نام ارویگ توسط یک زن بی‌رحم و بدذات به نام بلا یاگا به فرزندخواندگی گرفته شده و در یک خانه‌ی تسخیر شده زندگی می‌کند.

ارویگ در خانه کودکان بی سرپرست در یکی از شهرهای کوچک انگلستان بزرگ شده و نمی‌داند که مادرش از یک نیروی جادویی برخوردار بوده است. وقتی که یک زوج غریبه برای قبول سرپرستی او به این یتیم‌خانه مراجعه می‌کنند، زندگی ارویگ به‌طور دراماتیکی تغییر می‌کند. حالا ارویگ مجبور است درکنار یک جادوگر خودخواه زندگی کند. یکی از این روزها، این دختر باهوش تصمیم می‌گیرد تا از رازهای خانه‌ی اسرارآمیزی که به آن وارد شده پرده بردارد. او در جریان ماجراجویی‌های خود با دنیایی از طلسم‌ها و وردهای جادویی مواجه می‌شود و در این بین یک موسیقی اسرارآمیز را کشف می‌کند که ممکن است کلید رسیدن به خانواده‌ای باشد که همیشه آرزوی آن را داشته است.

تصویری از انیمه جدید Earwig and the Witch

همان‌طور که اشاره شد، ریچارد ای گرانت در نقش Mandrake، کیسی ماسگریوز در نقش مادر ارویگ و دن استیونز در نقش توماس از جمله افرادی هستند که گروه صداپیشگان دوبله انگلیسی این فیلم را تشکیل می‌دهند. تیلور پیج هندرسون، بازیگر و خواننده ۱۲ ساله نیز در نقش ارویگ صداپیشگی خواهد کرد. دیگر افراد این تیم نیز شامل پاندورا کولین به‌عنوان شخصیت Matron، الکس کارتانا در نقش دستیار Matron، جی بی بلانک در نقش آقای جنکینز، لوگان هانان در نقش Custard، سامر جنکینز در نقش Phyllis، ویوین روترفورد در نقش سالی، تام برومهد در نقش کوک، اوا کامینسکی در نقش دستیار کوک و ونسا مارشال در نقش بلا یاگا می‌شوند.

گورو میازاکی مسئولیت کارگردانی انیمه Earwig and the Witch را برعهده دارد. او درواقع پسر هایائو میازاکی خالق انیمه مشهور شهر ارواح (Spirited Away) است که وظیفه ساخت این پروژه مشترک استودیو جیبلی و NHK و NEP را عهده دار شده است.

شرکت GKIDS با درنظرگرفتن زمان مناسب جهت نامزد شدن این اثر در جوایز مختلف سال ۲۰۲۱، تصمیم به اکران آن در این تاریخ گرفته است.


منبع comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده