// جمعه, ۲۱ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۳۰

تعداد مشترکین دیزنی پلاس به ۸۶.۸ میلیون نفر رسید؛ تولید ۱۰ سریال جنگ ستارگان و مارول

دیزنی در اخبار سینما و تلویزیون جدید اعلام کرد که در ماه‌ها و سال‌های آتی برنامه‌های زیادی برای شبکه دیزنی پلاس و گسترش محتواهای آن دارد.

دیزنی پلاس از این به بعد فیلم‌های دارای درجه‌ی سنی بزرگ‌سال مثل Alien را نیز تقدیم مخاطبان بین‌المللی خود می‌کند

حدودا ۱۰ سریال متعلق به جهان سینمایی مارول، ۱۵ سریال لایواکشن یا انیمیشنی از والت دیزنی و پیکسار، ۱۰ سریال از جهان «جنگ ستارگان» و ۱۵ فیلم لایو اکشن یا انیمیشنی از پیکسار و والت دیزنی در سال‌های آتی از شبکه دیزنی پلاس پخش خواهند شد. برای نمونه نخستین انیمیشن سینمایی جدید که به‌زودی از این شبکه پخش می‌شود، انیمیشن Raya and the Last Dragon است که در تاریخ ۵ مارچ ۲۰۲۱ (۱۵ اسفند) هم در سینماها و هم در دیزنی پلاس قرار می‌گیرد. البته این انیمیشن به حالت Premier Access از دیزنی پلاس پخش خواهد شد. به این معنی که برای دیدن آن باید هم مشترک دیزنی پلاس باشید و هم مبلغی اضافه و به‌خصوص را برای خود آن بپردازید. ظاهرا در سال‌های آتی دیزنی تمام فیلم‌های خود را به سه گروه تقسیم خواهد کرد؛ آثاری که اکران سینمایی کامل را تجربه می‌کنند، محصولاتی که از همان ابتدا بدون هزینه‌ی اضافه روی دیزنی پلاس قرار می‌گیرند و فیلم‌هایی که به‌صورت Premier Access وارد دیزنی پلاس می‌شوند.

دیزنی انتظار داشت که دیزنی پلاس در سال چهارم فعالیت خود به ۹۰ میلیون مشترک نزدیک شود. اما اکنون این اتفاق یک سال و چند هفته بعد از آغاز به کار شبکه آنلاین/استریم‌محور دیزنی پلاس رخ داده است. به همین خاطر نباید تعجب کرد که اکنون دیزنی پلاس به‌شدت برای دیزنی مهم شده است.

بوبا فت در قسمت اول فصل دوم سریال The Mandalorian

از آن‌جایی که هولو هم حالا ۳۸.۸ میلیون مشترک دارد، دیزنی اعلام کرد که قطعا استودیوهای سرچ‌لایت و قرن بیستم به تولید محتوای اختصاصی برای آن می‌پردازند. اما از آن‌جایی که هولو برای آمریکا ساخته شده است و محتواهای بزرگ‌سالانه‌ی زیادی دارد، دیزنی پلاس در خارج از آمریکا اجازه‌ی پخش فیلم‌ها و سریال‌های دارای درجه‌ی سنی R را خواهد داشت. چون در آمریکا مردم می‌توانند برای دیدن این محتواهای به‌خصوص شرکت دیزنی وارد سرویس Hulu شوند. پس مخاطب جهانی هم باید بتواند با دیزنی پلاس که در سرتاسر دنیا عرضه می‌شود، به همه‌ی آن‌ها و محصولاتی مثل «لوگان»، «ددپول» و فیلم Die Hard با بازی بروس ویلیس دسترسی داشته باشد.

فراموش نکنید که شبکه ESPN Plus هم‌اکنون ۱۱.۵ میلیون مشترک دارد. پس تعداد مشترکان همه‌ی شبکه‌های آنلاین/استریم‌محور شرکت دیزنی اکنون به ۱۳۷.۱ میلیون نفر رسیده است. دیزنی می‌گوید که این سرعت از رشد شبکه‌های آنلاین، عجیب‌ترین و امیدوارانه‌ترین پیش‌بینی‌های خود شرکت در رابطه با موفقیت آن‌ها را نیز پشت سر گذاشت!

دیزنی در ماه‌های آتی، دیزنی پلاس را داخل سرویس‌هایی مانند Flex و دستگاه Xfinity X1 کامکست در دسترس مخاطبان قرار می‌دهد تا ۲۰ میلیون مخاطب تازه توانایی استفاده از آن را داشته باشند. البته باید بدانید که همه‌ی مشترکین دیزنی پلاس، غربی نیستند و برای نمونه ۳۰ درصد مشترکین فعلی (حدود ۲۴ میلیون نفر) دیزنی پلاس به کشور هند تعلق دارند.

لوگو سریال Hawkeye

این وسط باید بدانید که وقتی دیزنی درباره‌ی تولید این همه فیلم و سریال برای دیزنی پلاس صحبت می‌کند، لزوما مشغول اشاره به آثار کاملا جدید و ناشناخته نیست. مثلا از ۱۰ سریال Star Wars که طی سال‌های آتی از دیزنی پلاس پخش می‌شوند، پنج اثر را می‌شناسیم؛ مندلورین، سریال Obi-Wan Kenobi، سریال Cassian Andor، سریال The Bad Batch و یک سریال که قرار است روی کاراکترهای زن متمرکز باشد. پنج سریال دیگر هم در آینده معرفی می‌شوند.

مطابق پیش‌بینی‌ها، شبکه‌ی دیزنی پلاس در پایان سال ۲۰۲۴ میلادی به ۱۳۵ میلیون مشترک می‌رسد. این یعنی در سال ۲۰۲۵ میلادی، دیزنی پلاس به‌تنهایی و در فرض اینکه دیزنی قیمت آن افزایش نیابد، حداقل سالانه ۱۱ میلیارد دلار به شرکت دیزنی تزریق می‌کند؛ عددی که به خوبی نشان می‌دهد چرا دیزنی از هیچ تلاش برای گسترش این شبکه آنلاین/استریم‌محور فروگذار نخواهد کرد.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده