// پنجشنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۲

اپیزود هفتم فصل سوم Westworld به ضعیف‌ترین اپیزود تاریخ این سریال در راتن تومیتوز تبدیل شد

اپیزود هفتم فصل سوم سریال Westworld با سقوط شدیدی در مقایسه با میانگین نمرات همیشگی سریال مواجه شده است. همراه زومجی باشید.

اگر بهتان بگوییم که «وست‌ورلد» (Westworld) این روزها از یکی از پدید‌های تلویزیون در فصل اول، به یکی از متزلزل‌ترین سریال‌های تلویزیون از لحاظ کیفی تبدیل شده، شاید حق مطلب را درباره‌اش ادا نکرده باشیم. گرچه فصل سوم «وست‌ورلد» با نویدِ تغییرات در فرمولِ سریال که در جریانِ فصل دوم مورد خشم طرفداران و منتقدان قرار گرفته بود آغاز شد، اما به‌نظر می‌رسد سازندگان تا پیش از فینالِ این فصل در بهترین حالت آن‌قدر در این کار ناموفق بوده‌اند که شیفتگانِ سریال را به دو گروهِ موافقان و مخالفانش تقسیم کرده است. حتی اِد هریس که نقش‌آفرینی مرد سیاه‌پوش را برعهده دارد، اخیرا نسبت به نحوه‌ی نویسندگی شخصیتش در فصل سوم اعلام نارضایتی کرد. اما خبر بد این است که اپیزودِ هفتم یا یکی مانده به آخرِ فصل سوم که این هفته پخش شد، از لحاظِ مجموعِ نظر منتقدانِ سایت راتن‌تومیتوز، به ضعیف‌ترین اپیزودِ تاریخ این سریال تبدیل شده است.

اپیزود هفتم که به اتفاقاتِ مهمی از جمله پس‌زمینه‌ی داستانی شوکه‌کننده‌ی کیلب (آرون پاول) و مبارزه‌ی موردانتظارِ دلورس و میو اختصاص داشت، میانگینِ امتیاز ۵۳ را از سایت راتن‌تومیتوز دریافت کرده است؛ عددی که سقوط ناگهانی و شدیدی در مقایسه با امتیازِ اپیزود ششم (امتیاز ۸۲) است، اما فاصله‌ی زیادی از امتیازِ اپیزود پنجم (۶۳) ندارد. گرچه «وست‌ورلد» تاکنون چند باری به مرزِ دریافتِ امتیازهای زیر متوسطِ راتن‌تومیتوز نزدیک شده است، اما این اولین باری است که از خط قرمز عبور می‌کند. سوالی که باقی می‌ماند این است که آیا وضعیتِ اپیزودِ فینالِ فصل سوم در این زمینه بهتر خواهد شد یا بدتر؟ حداقل با استناد به امتیازِ دو اپیزودِ پایانی فصل دوم، نمی‌توان آینده‌ی دلگرم‌کننده‌ای را در این زمینه برای فینالِ فصل سوم پیش‌بینی کرد.

اپیزودِ یکی مانده به آخرِ فصل دوم امتیاز ۷۹ را دریافت کرد که تا پیش از آغاز فصل سوم، ضعیف‌ترین امتیازِ سریال حساب می‌شد، اما نه‌تنها فینالِ فصل دوم، آن را بهبود نبخشید، بلکه رکوردِ ضعیف‌ترین اپیزود تاریخ سریال تا آن زمان را با دریافت امتیاز ۷۳ به نام خودش زد. در مقایسه، فصل اول در حالی با اپیزودِ یکی مانده به آخرش، بدترین امتیاز فصل را به‌دست آورد (۸۶) که فینالِ فصل اول، با کسب امتیاز ۹۴، آن را بهبود بخشید. پس، به‌نظر می‌رسد که اپیزودهای یکی مانده به آخر «وست‌ورلد» همیشه میزبانِ ضعیف‌ترین امتیازات هر فصل بوده‌اند، اما سؤال این است که آیا امتیاز اپیزود آخر مثل فینالِ فصل اول رشد می‌کند یا مثل فینالِ فصل دوم سقوط بیشتری را تجربه می‌کند؟ هرچه هست، امتیازِ کلی فصل سوم (۸۱) تاکنون، آن را پشت‌سر فصل اول (۸۷) و فصل دوم (۸۶)، در جایگاهِ ضعیف‌ترین فصل سریال قرار می‌دهد.


منبع rottentomatoes
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده