نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۱

حضور مت دیمون و بن افلک در فیلم جدید ریدلی اسکات

مت دیمون و بن افلک در فیلم جدید ریدلی اسکات با عنوان The Last Duel (آخرین دوئل)، نقش‌های اصلی را ایفا خواهند کرد. 

ریدلی اسکات، کارگردانی نامی سینمای هالیوود، پروژه بعدی خود برای کارگردانی را انتخاب کرده است؛ این کارگردان تصمیم به‌ساخت فیلمی با عنوان The Last Duel (آخرین دوئل) دارد و در جدیدترین خبر در رابطه با این پروژه، مطلع شدیم دو بازیگر معروف سینمای هالیوود، مت دیمون و بن افلک، برای حضور در این فیلم قرارداد امضا کرده‌اند.

نیکول هولوفسنر، نویسندهٔ نامزد اسکار که آخرین فیلمی که نگارش فیلمنامه آن را بر عهده داشت، فیلم موفق و تحسین‌‌شدهٔ Can You Ever Forgive Me? (هرگز می‌توانی مرا ببخشی؟) به‌کارگردانی ماریل هلر بود، نگارش فیلمنامهٔ فیلم The Last Duel را بر عهده خواهد داشت. ریدلی اسکات، مت دیمون، بن افلک و کوین والش، تهیه‌کنندگی این پروژه را بر عهده خواهند داشت. درو وینتون از شرکت پرل استریت فیلمز (Pearl Street Films)، دیگر تهیه‌کنندهٔ فیلم جدید ریدلی اسکات خواهد بود. مدیسون آینسلی نیز تهیه‌کنندگی اجرایی این فیلم را بر عهده خواهد داشت.

Ridley-Scott

در ابتدا قرار بود شرکت فاکس قرن بیستم (20th Fox Century) این فیلم را بسازد، اما حال دیگر خبری اعلام نشده است که شرکت والت دیزنی (Walt Diseny) این پروژه را ادامه خواهد داد یا فیلم را به شرکتی دیگر واگذار می‌کند.

زمان فیلم در فرانسه قرن چهاردم میلادی خواهد بود و داستان مردی را که به‌جنگ می‌رود و وقتی از جنگ بازمی‌گردد، متوجه می‌شود که یکی از دوستانش، به همسرش تجاوز کرده است، روایت خواهد شد. هیچ‌کس حرف همسر وی را باور نمی‌کند و این سرباز به‌رسم آن دوران فرانسه و با اجازه‌ٔ دستگاه پادشاهی، خواستار برگزاری دوئل می‌شود تا این تصمیم سرنوشت زنده بودن یکی از دو مرد را روشن کند. به نظر این آخرین دوئل رسمی و قانونی بود که در کشور فرانسه برگزار شد.

زمان فیلم در فرانسه قرن چهاردم میلادی خواهد بود و داستان مردی را که به‌جنگ می‌رود و وقتی از جنگ بازمی‌گردد، متوجه می‌شود که یکی از دوستانش، به همسرش تجاوز کرده است، خواهد بود

مت دیمون و بن افلک پیش‌تر در فیلم Good Will Hunting (ویل هانتینگ خوب) به‌کارگردانی گاس ون سنت معروف، همبازی بودند. رابین ویلیامز، استلان اسکارشگورد و مینی درایور، دیگر بازیگران آن فیلم خوش‌ساخت بودند که نام این دو بازیگر را سر زبان‌ها انداخت. این فیلم برنده دو جایزه اسکار شد و در هفت بخش دیگر نامزد شد. مت دیمون که نقش اصلی فیلم Good Will Hunting را ایفا می‌کرد، نامزد دو جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اورجینال و بهترین بازیگر نقش اول مرد شد که درنهایت جایزه بهترین فیلمنامه اورجینال را به‌دست آورد و جایزه بهترین بازیگر مرد را به جک نیکلسون واگذار کرد. همچنین رابین ویلیامز برای بازی در این فیلم، جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را به‌دست آورد. یادآوری می‌کنیم مت دیمون در فیلم The Martian (مریخی) نیز با ریدلی اسکات همکاری کرده بود که با استقبال منتقدان همراه شد.

چندی پیش اعلام شد ریدلی اسکات احتمالاً کارگردانی دنباله فیلم Alien: Covenant (بیگانه: کاوننت) را بر عهده خواهد داشت. ریدلی اسکات برای ساخت فیلم Gladiator 2 (گلادیاتور ۲) نیز بازمی‌گردد و این فیلم قرار است داستان لوسیوس، پسر لوسیلا و خواهرزاده کومودوس را دنبال کند.

آخرین فیلمی که از ریدلی اسکات روی پردهٔ سینما رفت، فیلم All the Money in the World (تمام پول‌های جهان) بود که منتقدان در مجموع امتیازات خوبی به این فیلم دادند. میشل ویلیامز، کریستوفر پلامر، مارک والبرگ، چارلی پلامر، رومن دوریس، تیموتی هاتون و اندرو بوچان در این فیلم حضور داشتند و به‌ایفای نقش پرداختند؛ فیلمی که با بودجهٔ ساخت ۵۰ میلیون دلاری، فروشی ۵۷ میلیون دلاری در گیشه داشت.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده