// شنبه, ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۱

استیون کینگ از فصل هشتم Game of Thrones دفاع می‌کند

نویسنده‌‌ی رُمان‌های «درخشش»، «آن» و «مسیر سبز»، از فصل هشتم «بازی تاج و تخت» ابراز رضایت کرده است.

در حالی که درخواستِ طرفداران برای بازسازی فصل هشتم «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) به یک میلیون امضا نزدیک می‌شود (در هنگام نگارش این خبر، این درخواست توسط ۷۹۸ هزار نفر از طرفداران امضا شده است)، یک نفر هوای سریالِ فانتزی اچ‌بی‌اُ را دارد و او هم کسی نیست استیون کینگ.

سلطان وحشت به تازگی در حساب توییتر خود حمایت خودش را از فصل آخر «بازی تاج و تخت» اعلام کرده است. نظرات دلگرم‌کننده‌ی کینگ در زمانی از راه می‌رسد که خشم طرفداران از کیفیت بد فصل هشتم به اوج خودش رسیده است و اپیزود پنجم این فصل لقب ضعیف‌ترین اپیزود تاریخ این سریال را از نگاه منتقدان در سایت راتن تومیتوز به دست آورده است. واکنش‌های منفی به فصل هشتم اگرچه به اپیزود پنجم خلاصه نمی‌شوند و گریبانگیرِ کلِ این فصل بوده است، اما اپیزود پنجم که به تصمیم دنریس تارگرین برای سوزاندنِ قدمگاه پادشاه و تمام ساکنانش می‌پرداخت، نارضایتی طرفداران را وارد مرحله‌ی جدیدی کرد. اما خوش به حال اچ‌بی‌اُ. چون اگر آدم فقط به یک هوادار نیاز داشته باشد، سلطان وحشت برای شروع عالی است. از همین رو کینگ در حساب توییترش برای حدود ۵ میلیون دنبال‌کننده‌هایش که دارد درباره‌ی فصل هشتم و اتفاقاتِ اپیزود پنجم نوشته است:

من تا حالا فصل آخر «بازی تاج و تخت» را دوست داشتم که این شامل افسارگسیختگی دنی در سراسر قدمگاه پادشاه هم می‌شود. نظرات منفی زیادی درباره‌ی نحوه‌ی پایان‌بندی سریال وجود داشته، اما فکر می‌کنم تمامش به خاطر این است که مردم «هیچ» پایانی نمی‌خواهند. اما می‌دانید چیه: تمام چیزهای خوب....

نظر کینگ، نظرات موافق و مخالف فراوانی در واکنش به آن در پی داشته است. یکی از دنبال‌کنندگان کینگ که با نظر او موافق است نوشته است:

من هم همین‌طور. کاری که با دنی کردند هوشمندانه بود. یک شخصیت اصلی را بردارید و کاری کنید تا بیننده‌ها بهش امیدوار بشوند، به عنوان قهرمان به او نگاه کنند و حتی عاشقش شوند و بعد ناگهان بهشان رودست بزنید. سپس از طریق دنبال کردن آریا در حال تماشای هرج و مرج، روی نتیجه‌ی هولناکِ کارش تمرکز کنید.

یکی دیگر از دنبال‌کنندگان کینگ که با نظر او مخالف است می‌نویسد:

درسته! دیوانگی دنی و بلایی که سر قدمگاه پادشاه آورد از لحاظ بصری شگفت‌انگیز بود و ما همه می‌دانستیم که او در تحت شرایط خاصی دست به چنین کاری می‌زند، اما نویسنده‌ها کار طولانی‌مدتی را که باید برای قابل‌هضم کردن اینکه دنی واقعا قادر به انجام چنین کاری است انجام می‌دادند، انجام ندادند. آنها دنی را به جنایتکاری که نمی‌توانیم با او ارتباط برقرار کنیم تبدیل کردند.

کینگ در حالی از تصمیم دنی برای سوزاندن قدمگاه پادشاه دفاع می‌کند که این اتفاق فقط یکی از ایراداتِ پُرتعدادی است که ناراضیان به فصل هشتم می‌گیرند. اما اگر کینگ مشکلی با یکی از بزرگ‌ترینشان نداشته، پس حتما مشکلی با دیگر گله و شکایت‌هایی که به این فصل می‌شود هم نداشته است. هرچه هست، هنوز یک اپیزود دیگر از «بازی تاج و تخت» باقی مانده است. آیا سریال با سرانجامی باشکوه به اتمام می‌رسد یا به هیزم آتش خشم طرفداران اضافه می‌کند؟ محتمل‌ترین جواب، «هردو» است، ولی حداقل حالا مطمئن هستیم که هر اتفاقی بیافتد استیون کینگ از آن لذت خواهد بُرد.


منبع indiewire
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده