نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۳

حضور بازیگر فیلم Pet Sematary در مینی سریال Perry Mason

جان لیسگو، بازیگر فیلم Pet Sematary، به جمع بازیگران سریال ریبوت Perry Mason (پری میسون) شبکه HBO اضافه شد.

طبق گزارش سایت وِرایتی، جان لیسگو، بازیگر، نوازنده، شاعر و نویسنده آمریکایی سینمای هالیوود که سابقهٔ نامزدی جایزه اسکار را نیز در کارنامه کاری پروپیمان خود دارد، به لیست بازیگران مینی سریال ریبوت Perry Mason (پری میسون) شبکه HBO اضافه شد؛ این خبر از سوی سایت وِرایتی تأیید شده است. تاکنون حضور متیو ریس، بازیگر ولزی مجموعهٔ تلویزیونی محبوب The Americans (آمریکایی‌ها) و تاتیانا مازلانی کانادایی، بازیگر برندهٔ جایزه اِمی به خاطر ایفای نقش در مجموعه Orphan Black (ماجراهای درهم و پیچیده)، در مینی سریال Perry Mason تأیید و اعلام شده است.

لیسگو با نقش‌آفرینی در دو فیلم The World According to Garp و Terms of Endearment، نامزد دریافت جایزه اسکار در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده است

جان لیسگو از بازیگران قدیمی سینمای هالیوود است و در فیلم‌هایی چون Pitch Perfect 3 (پیچ پرفکت ۳)، Daddy's Home 2 (خونه بابا ۲)، Miss Sloane (دوشیزه اسلون)، Late Night (آخر شب) و Interstellar (میان‌ستاره‌ای) حضور داشته است. وی با نقش‌آفرینی در دو فیلم The World According to Garp (جهان به گفته گارپ) و Terms of Endearment (شرایط مهرورزی)، نامزد دریافت جایزه اسکار در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده است.

مجموعهٔ Perry Mason براساس شخصیتی با همین نام و خلق‌شده توسط ارل استنلی گاردنر است. در ریبوت سریال Perry Mason قرار است زندگی این شخصیت در زمانی که به‌عنوان کارآگاه شخصی درجه پایین فعالیت می‌کرد، به تصویر کشیده شود. شخصیت پری میسون تحت تأثیر دوران حضور در جنگ در کشور فرانسه است و از طرفی در زندگی شخصی نیز اوضاع مطلوبی نداشته و از همسرش جدا شده است و این اتفاقات ضربات روحی جبران‌ناپذیری به وی زده‌اند. در ابتدا قرار بود نیک پیزولاتو تولید و ساخت ریبوت سریال Perry Mason را بر عهده گیرد، اما وی در نهایت پروژهٔ ساخت فصل سوم سریال True Detective (کارآگاه حقیقی) را انتخاب کرد. تیم ون پتن، کارگردان این مجموعه، نامی آشنا در تلویزیون است و سابقهٔ کارگردانی بعضی قسمت‌های سریال‌هایی چون The Sopranos (سوپرانوز)، The Wire (وایر)، Game of Thrones (بازی تاج‌وتخت)، Deadwood (دِدوود) و سریال Rome (رم) را در کارنامه دارد و باید منتظر ماند و دید با ریبوت سریال قدیمی و محبوب برگرفته از شخصیت پری میسون چه خواهد کرد.

Mason

اولین مرتبه شخصیت پری میسون رمان ارل استنلی گاردنر، در فیلمی با عنوان The Case of the Velvet Claws (پروندهٔ پنجه‌های مخملی) به کارگردانی ویلیام کلمنز و در سال ۱۹۳۳، معرفی شد. در آن فیلم نقش شخصیت پری میسون را وارن ویلیامز ایفا کرد که وکیلی زبده و کاربلد بود و این شخصیت از تجربیات زندگی واقعی ارل استنلی گاردنر که وکیل بود، خلق شده است. البته معروف‌ترین اقتباس از این شخصیت معروف، مربوط به سریال Perry Mason شبکه CBS می‌شود که در آن سریال ریموند بور نقش این شخصیت را ایفا می‌کرد و آن سریال بین سال‌های ۱۹۵۷ تا ۱۹۶۶ و در ۹ فصل و مجموعاً ۲۷۱ قسمت، روی آنتن CBS رفت. در سال ۱۹۷۳ نیز سریالی با عنوان The New Perry Mason (پری میسون جدید) با نقش‌آفرینی مونتی مارکام روی آنتن رفت که البته تنها پس از ۱۵ قسمت، این سریال به کار خود پایان داد.

آخرین حضور جان لیسگو روی پردهٔ سینما، مربوط به فیلم Pet Sematary (غبرستان حیوانات خانگی/ قبرستان حیوانات خانگی) می‌شود که وی در این فیلم با بازیگرانی چون جیسون کلارک در نقش دکتر لوییس کرید، اِمی سیمتز در نقش ریچل کرید، هوگو لووی به‌همراه لوکاس هر دو در نقش گیج کرید، اوبسا احمد در نقش ویکتور پاسکو، آلیسا بروک لوین در نقش زلدا گلدمن، سونیا ماریا چیریلا در نقش جوانی‌های ریچل، سوزی استینگل در نقش نورما، ماریا هریرا در نقش مارسلا و جتی لارنس در نقش الی کرید همبازی بود. فروش این فیلم تا امروز حدود ۱۰۰ میلیون دلار بوده است.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده