نویسنده: فریده صالحی
// جمعه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۲

شبکه HBO وظیفه پخش جهانی سریال His Dark Materials را بر عهده گرفت

اخیرا سریال His Dark Materials پیش از آغاز برای فصل دوم تمدید شد. حال اعلام شده که شبکه HBO در تولید آن کمک می‌کند و وظیفه پخش جهانی آن را بر عهده دارد.

سریال His Dark Materials (نیروی اهریمنی او) یک مجموعه تلویزیونی جدید از شبکه BBC One است. این مجموعه تلویزیونی اقتباسی قرار است براساس داستان مجموعه سه گانه‌ی فانتزی فیلیپ پولمن که با همین نام منتشر شده، ساخته شود. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، شبکه HBO و مسئولان آن هم به تیم تولید این سریال پیوستند. بعد از این اتفاق، شبکه HBO قرار است هم در تهیه و تولید این مجموعه کمک کند و هم وظیفه‌ی پخش آن را در کشورهای خارج از انگلستان بر عهده دارد.

همانطور که در گزارش جدید سایت خبری ددلاین آورده شده، شبکه HBO همکاری خود را با شبکه BBC، کمپانی بد ولف (Bad Wolf) و همچنین کمپانی نیو لاین سینما (New Line Cinema) آغاز کرده است. این شبکه قرار است به عنوان یکی از تهیه کنندگان این مجموعه به فعالیت بپردازد. به‌تازگی اعلام شد که شبکه BBC پیش از آغاز فصل اول سریال نیروی اهریمنی او، آن را برای فصل دوم تمدید کرده است. براساس این گزارش، فصل دوم تنها ۸ قسمت خواهد داشت. اگرچه شبکه BBC وظیفه‌ی پخش این سریال را تنها در کشور انگلستان بر عهده دارد، شبکه HBO هم به این تیم پیوسته تا بتواند آن را در کشورهای سرتاسر دنیا پخش کند.

مدت زیادی نیست که فیلمبرداری فصل اول این مجموعه تلویزیونی اقتباسی در شهر ولز آغاز شده است. در طی شایعه‌ای عنوان شده که این مجموعه تلویزیونی، یکی از پرخرج‌ترین و گران‌ترین سریال‌های تلویزیونی تاریخ خواهد بود که قرار است به تلویزیون‌های انگلستان بیاید.

دافنه کین، بازیگر فیلم Logan (لوگان) در نقش لیرا، لین-منیول میراندا بازیگر موزیکال Hamilton (همیلتون) و فیلم Mary Poppins Returns (بازگشت مری پاپینز) در نقش لی اسکورزبی، جیمز مک‌آووی بازیگر فیلم Split (شکافته) در نقش عموی لیرا به نام لرد عزریل و کلارک پیترس بازیگر سریال The Wire (وایر) در نقش مربی‌ای که لیرا را آموزش می‌دهد، از جمله بازیگرانی هستند که در این تیم حضور دارند و به ایفای نقش می‌پردازند. علاوه بر بازیگران نام برده شده، ایان گلدر بازیگر مونولوگ Queers در نقش کتابدار محققی به نام چارلز، روث ویلسون بازیگر سریال Luther (لوثر) در نقش خانم کولتر مسحور کننده، ویل کین بازیگر مینی سریال Wolf Hall (تالار گرگ‌ها) در نقش پدر مک فیل، آریون بیکیر بازیگر فیلم Life (زندگی) در نقش لرد بوریل و جورجینا کمپبل بازیگر سریال Black Mirror (آینه سیاه) در نقش روزنامه‌نگاری به نام استارمینستر هم در تیم حضور دارند.

His Dark Materials

علاوه بر این بازیگران عنوان شده، چند هنرمند دیگر هم در طی چند وقت اخیر به مجموعه پیوسته‌اند؛ بازیگرانی مانند آن-ماری داف بازیگر فیلم Suffragette (حق رای) در نقش ما کاستا، جیمز کازمو بازیگر سریال Game of Thrones (بازی تاج و تخت) در نقش فاردر کورام، لوسیان ساماتی بازیگر Richard II (ریچارد دوم) در نقش جان فا، مت فریزر بازیگر سریال Cast Offs در نقش ریموند وان گریت، جف بل بازیگر فیلم War Horse (اسب جنگی) در نقش جک ورهوون و سایمون منیوندا بازیگر فیلم King Lear (شاه لیر) در نقش بنجامین د رویتر. از طرف دیگر، بازیگران جوان و تازه‌کاری هم به این مجموعه اضافه شدند که عبارتند از لوین لیود در نقش راجر پارسلو، دنیل فراگسون در نقش تونی کاستا، تایلر هویت در نقش بیلی کاستا و آرچی بارنز در نقش فانتالیمون.

تیم هوپر که در گذشته کارگردانی فیلم The King's Speech (سخنرانی پادشاه) را بر عهده داشت، قرار است هشت قسمت ابتدایی این مجموعه را کارگردانی کند. تهیه و تولید سریال نیروی اهریمنی او، بر عهده‌ی جین ترانتر و جولی گاردنر از کمپانی بد ولف به همراه کمپانی نیو لاین سینما خواهد بود که برای شبکه BBC One انجام می‌شود. با اینکه فیلمبرداری این مجموعه مدت زیادی نیست که آغاز شده، اما دستور ساخت خیلی وقت پیش صادر شده و حتی فیلمنامه‌ی آن هم در سال ۲۰۱۵ و توسط جک تورن نویسنده فیلم National Treasure (سرمایه ملی) نوشته شده است. مراحل پیش تولید این مجموعه، بیشتر از آن چیزی که تصور می‌شد به طول انجامید.

در سال ۲۰۰۷، فیلم The Golden Compass (قطب نمای طلایی) با بازی نیکول کیدمن و دنیل کریگ که نقش شخصیت‌های اصلی را داشتند، ساخته شد و به روی پرده سینما رفت. این مجموعه کتاب، دارای سه رمان با نام‌های نورهای شمالی (Northern Lights)، خنجر ظریف (The Subtle Knife) و دوربین کهربایی (The Amber Spyglass) است. داستان‌های این کتاب درباره‌ی دو کودکِ در حال رشد به نام لیرا و ویل است؛ کسانی که پا به دنیاهای موازی می‌گذارند.


منبع ign
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده