// شنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۸

صحبت های کارگردان و بازیگران سریال Big Little Lies درباره فصل دوم

در شرایطی که موضوع ساخت فصل دوم سریال Big Little Lies محصول شبکه HBO رفته رفته به بحث بزرگی تبدیل می‌شود، کارگردان این مجموعه و همینطور بازیگران اصلی آن درباره‌ی این موضوع به اظهار نظر پرداخته‌اند.

شبکه اچ بی او (HBO) ابتدای سال جاری اقدام به پخش سریال ۷ قسمتی Big Little Lies با مجموعه‌ای از بازیگران سینمایی کرد که نتیجه‌ی کار، موفقیتی بزرگ و دستیابی به سیل عظیمی از جوایز تلویزیونی بود. حضور ستارگانی نظیر نیکول کیدمن، ریس ویترسپون، شیلین وودلی، الکساندر اسکارشگرد، آدام اسکات، زوئی کراویتز و لورا درن که هر کدام با ارائه‌ی بهترین نقش‌آفرینی‌های خود، جنبه‌ی دراماتیک فوق‌العاده‌ای را به این مجموعه بخشیدند، فیلمنامه‌ی حساب‌شده‌ی دیوید ادوارد کلی و کارگردانی بی‌حرف و حدیث ژان-مارک ولی که در نخستین کار تلویزیونی جدی خود، اثری ماندگار را از خود به یادگار گذاشت، همه‌ی این عوامل در کنار استقبال بسیار خوب بینندگان دست به دست هم داد تا HBO با اطمینان کامل، شرایط را برای ساخت فصل دیگری از این مجموعه فراهم و حتی کار پیش تولید آن را نیز از هم‌اکنون آغاز کند. با این حال، ژان-مارک ولی که به‌عنوان کارگردان، بخش عظیمی از این موفقیت را به دوش می‌کشد در صحبت‌های اخیر خود، تاکید کرده که در فصل دوم این مجموعه، دیگر تمایلی به هدایت قسمت‌های جدید کار ندارد و نهایتا، به‌عنوان تهیه‌کننده در کنار سایر عوامل خواهد بود.

این یک پایان بی‌نقص بود. راه دیگری وجود ندارد. هیچ دلیلی ندارد که سریال برای فصل دوم نیز ادامه یابد. Big Little Lies سریالی بود که در همان فصل اول به اتمام می‌رسد و مخاطبان می‌توانند آنچه را که می‌تواند رخ بدهد تصور کنند. اگر ما اقدام به ساخت فصل دوم کنیم، در واقع تمام این چیزهای زیبا را خراب خواهیم کرد.

Big Little Lies

با وجود اظهارات اخیر ولی، اما سران HBO همچنان در تصمیمشان درباره‌ی ادامه دادن این مجموعه مصر هستند. به‌تازگی کیسی بلویز، مدیر برنامه‌ریزی شبکه HBO در خلال یک کنفرانس مطبوعاتی، اظهار کرده که از لیان موریارتی، نویسنده‌ی رمان Big Little Lies درخواست شده تا داستانی جدید و جذاب را برای فصل دوم این مجموعه بنویسد و این در حالی است که نیکول کیدمن و ریس ویترسپون نیز از هم‌اکنون، علاقه‌مندی و آمادگی خود را برای حضور در این فصل اعلام کرده‌اند و ویترسپون حتی برای حضور در این سریال، از پروژه‌ی ساخت تریلر علمی-تخیلی Pale Blue Dot کنار کشیده است. در چنین شرایطی که ژان-مارک ولی مشغول کار روی دیگر سریال جدید HBO، یعنی Sharp Objects با بازی امی آدامز است، گفته می‌شود که HBO به دنبال مذاکره با یک کارگردان زن برای هدایت فصل جدید Big Little Lies خواهد بود و تصویربرداری کار را نیز از بهار سال آینده آغاز خواهد کرد.

نیکول کیدمن درباره‌ی احتمال ساخت فصل دوم Big Little Lies اینگونه نظر خود را بیان می‌کند:

ما می‌خواهیم این کار را انجام دهیم. ما شخصیت‌های داستان را دوست داریم و فقط می‌خواهیم تغییرات کوچکی در کار اعمال کنیم. از طرفی بسیار خوشحالیم که مخاطبان نیز از تصمیماتمان حمایت می‌کنند.

ریس ویترسپون که در کنار بازی در این سریال، یکی از تهیه‌کنندگان کار نیز به حساب می‌آید در همین رابطه می‌گوید:

ما مذاکراتی را با لیان موریارتی انجام داده‌ایم و او قرار است که نظر نهایی خود را در این رابطه به ما اعلام کند. ما دوران بسیار خوبی را در کنار یکدیگر پشت سر گذاشته‌ایم و بدون اغراق می‌گویم که این گروه از زنانی که با آنها کار کردم تبدیل به صمیمی‌ترین دوستان من شده‌اند. با این حال، با پایان فصل اول سریال، داستان کتاب نیز به پایان می‌رسد و ما حالا باید لیان را مجبور کنیم که کتاب جدیدی بنویسد. او در حال حاضر، ایده‌های اولیه‌ی خود را برای ادامه‌ی داستان روی کاغذ آورده که بسیار امیدوار کننده به نظر می‌رسد. شخصیت‌های داستان بسیار قدرتمند پرداخت شده‌اند و بسیار غم‌انگیز خواهد بود که بخواهیم آنها را همینطور به حال خود رها کنیم.

Big Little Lies

لورا درن نیز که به واسطه‌ی بازی در فصل اول Big Little Lies، جایزه‌ی امی در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از آن خود کرده است، در پاسخ به سوال احتمال حضور وی در ادامه‌ی این مجموعه می‌گوید:

اگر واقعا فصل دوم مجموعه ساخته شود و صرفا در حد صحبت باقی نماند، فکر می‌کنم تمام بازیگران کار به وجد خواهند آمد؛ چرا که همه‌ی ما عاشق شخصیت‌هایمان در داستان هستیم. اما ساخت این فصل و رخ دادن اتقاقات خوب جدید، همگی منوط به تصمیم نهایی لیان موریارتی است که نوشتن این داستان را ادامه خواهد داد یا خیر.

کیسی بلویز ضمن اعلام اطلاع خود از صحبت‌های اخیر ژان- مارک ولی درباره‌ی انتخاب کارگردان بعدی پروژه می‌گوید:

نظرات ولی را درباره‌ی ادامه ندادن سریال شنیده‌ام. با این حال تمایل نیکول و ریس برای انجام این کار، بسیار متقاعد کننده است. ما ابتدا باید شرایط را بسنجیم و ببینیم که آیا نتیجه‌ی احتمالی کار، ارزش این همه زمان و هزینه را خواهد داشت یا خیر. در صورت تایید ساخت ادامه‌ی سریال، در آن زمان درباره‌ی انتخاب کارگردان نیز بحث خواهیم کرد.

شیلین وودلی، دیگر بازیگر Big Little Lies نیز نظر خود را درباره‌ی حضورش در ادامه‌ی این سریال اینگونه بیان می‌کند:

چیزی در این باره نشنیده‌ام‌، اما اگر صحت داشته باشد، قطعا به سریال بازخواهم گشت؛ چرا که این کار، بسیار جذاب است.

لیان موریارتی که از وی در جایگاه نویسنده‌ی کتاب Big Little Lies به‌عنوان کلیدی‌ترین چهره‌ی این ماجرا نام برده می‌شود، پیش از این موافقت ضمنی خود را با ادامه دادن این مجموعه اعلام کرده است: 

پس از مطرح کردن این بحث، با خود فکر کردم که چگونه می‌توان این داستان را ادامه داد. تهیه‌کنندگان مجموعه، ایده‌هایی را مطرح کردند و گفتند که می‌توانم از آنها نیز برای داستانم استفاده کنم. در حال حاضر نمی‌توانم کتاب جدیدی بنویسم، ولی شاید بتوانم داستان جدیدی را آغاز کنم و ببینم که چه اتفاقاتی در ادامه خواهد افتاد.

Big Little Lies

سریال Big Little Lies زندگی سه زن به نام‌های مدلین، سلست و جین را در شهر ساحلی مونتری کالیفرنیا روایت می‌کند و در خلال آن به مسائلی همچون خشونت‌های خانوادگی، خیانت، همسران سابق، همسران دوم، رسوایی و دروغ‌های خطرناکی که در جهت حفظ زندگی گفته می‌شود می‌پردازد. فصل اول این سریال، ۸ جایزه‌ی امی را در بخش مینی سریال و فیلم‌های تلویزیونی از آن خود کرده است که از آن میان می‌توان به جوایز بهترین مجموعه، بهترین کارگردان، بهترین بازیگر زن، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین بازیگر نقش مکمل زن اشاره کرد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده