نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۹

پنج سریال فرعی براساس سریال Game Of Thrones در دست ساخت است

جرج آر. آر. مارتین اعلام کرد که شبکه HBO در حال ساخت پنج سریال فرعی و پیش درآمد براساس مجموعه Game Of Thrones است.

اواسط این ماه، شبکه HBO از برنامه خود برای ساخت چهار سریال فرعی براساس سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) خبر داد. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون به نظر می‌رسد که نویسنده دیگری هم، برای نوشتن فیلمنامه پنجم، به این گروه اضافه شده است. جرج آر. آر. مارتین، خالق این مجموعه، در لایوژورنال خود تایید کرد که در واقع پنج سریال احتمالی براساس سریال Game of Thrones در دست ساخت است. او گفت که صنعت تلویزیون به سرعت در حال رشد است و احتمال بروز هر اتفاقی در هر زمان وجود دارد. مارتین گفت:

ما چهار فیلمنامه داشتیم که در دست نوشتن بودند؛ اما زمانی که هفته گذشته به لس‌آنجلس رفتم، متوجه شدم زمانی که نبودم فیلمنامه پنجمی هم اضافه شده است. ما نویسنده پنجم را به چهار نویسنده اصلی اضافه کرده‌ایم؛ اما من نام او را فاش نخواهم کرد، چرا که این وظیفه شبکه است و شبکه HBO پیش از این، نام چهار نویسنده اصلی را اعلام کرده است و به‌زودی نام نویسنده پنجم را هم اعلام خواهد کرد. او علاوه بر اینکه استعداد واقعا فوق‌العاده‌ای دارد، نویسنده و مرد بسیار خوبی هم هست. با این حال، در گذشته من و شاید لیندا و الیو یا هر شخص دیگری، دوست داشتیم که او در این سریال حضور داشته باشد و روی دنیای وستروس کار کند.

Game of Thrones

مکس بورنستاین، نویسنده فیلم Kong: Skull Island (کونگ: جزیره‌ی جمجمه)، جین گلدمن، نویسنده فیلم Kingsman: The Golden Circle (کینگزمن: محفل طلایی)، برایان هالگلند،‌ نویسنده فیلم افسانه (Legend) و کارلی ورای، نویسنده سریال Mad Men، چهار نویسنده‌ای هستند که پیش از این، شبکه HBO نام آن‌ها را اعلام کرده بود.

مارتین در ادامه گفت که شخصا علاقه زیادی به سریال‌های فرعی مجموعه Game Of Thrones ندارد؛ اما همچنین گفت که در آینده باید منتظر سریال‌های بیشتری از این مجموعه باشیم و حتی فکر می‌کند احتمال دیدن دنیای دیگری در کنار وستروس نیز وجود دارد. این مجموعه در طی سال‌های گذشته به محبوبیت مجموعه ارباب حلقه‌ها (The Lord of the Rings) اثر جی. آر. آر. تالکین، دست یافته است. مارتین اضافه کرد که داستان سریال‌های جدید، در دنیای وستروس و فراتر از آن جریان خواهد داشت. او توضیح داد:

هیچ یک از سریال‌ها قرار نیست یک نسخه فرعی سریال Game Of Thrones باشند که تنها تغییرات کوچکی در داستان آن داده شود. ما در مورد ادامه سریال با شخصیت‌های دیگری مثل جوی یا لو گرانت صحبت نمی‌کنیم. بنابراین شما می‌توانید امیدوار باشید که ماجراهای جدیدی را تماشا کنید. تمامی ایده‌ها براساس یک پیش‌درآمد به جای یک دنباله برای این مجموعه است. برخی از آن‌ها حتی ممکن است در وستروس جریان نداشته باشند. با این حال، من ترجیح می‌دهم به جای واژه پیش‌درآمد یا نسخه فرعی، آن را جانشین این سریال موفق بدانم و این چیزی است که من می‌خواهم.

در تابستان سال گذشته، مارتین اولین دیدار خود برای ساخت سریال‌های فرعی Game Of Thrones را با شبکه HBO انجام داد و بنا به توافق‌های صورت گرفته، او قرار است در این سریال‌ها حضور داشته باشد. در آن زمان، این شبکه در حال ساخت دو سریال بود که اکنون یکی از آن‌ها مراحل توسعه خود را سپری می‌کند. با این حال، مارتین اضافه کرد که با چهار نویسنده ملاقات داشته است و در نوشتن فیلمنامه این سریال‌ها کمک خواهد کرد. او گفت:

آن‌ها همه استعدادهای شگفت‌انگیزی دارند و من هیجان‌زده هستم که با آن‌ها کار می‌کنم. در بین بازدیدهایی که داشتم، من با آن‌ها از طریق تلفن، ایمیل و پیام متنی در ارتباط بوده‌ام و انتظار دارم که ملاقات و تماس‌های ما بیش از گذشته شود و با یکدیگر به جلو گام برداریم.

مارتین همچنین گفت که طرفداران باید کمی بیشتر برای سریال‌های فرعی Game Of Thrones صبر کنند و تضمینی وجود ندارد که هر پنج سریال تولید و ساخته شود و در این مرحله هر پنج ایده و فیلمنامه شرایط یکسانی دارند. مارتین گفت:

تجربه دهه‌ها فعالیت در سینما و تلویزیون به من یاد داده است که هیچ چیزی واقعا خاص نیست؛ اما من فکر می‌کنم که بسیار بعید است هر چهار یا پنج سریال ساخته و منتشر شوند؛ حداقل نه بلافاصله. ما در ابتدا سفارش فیلمنامه چهار قسمت آزمایشی را داده بودیم و در حال حاضر پنج فیلمنامه قسمت آزمایشی در حال نوشته شدن هستند. بسیاری از آن‌ها فیلمبرداری خواهند شد و ممکن است در آینده‌ای نزدیک بسیاری از آن‌ها هم منتشر شوند و دستور ساخت بگیرند.

Game of Thrones

مارتین اضافه کرد که این سریال‌ها در مقایسه با مجموعه اصلی Game of Thrones عناوین بسیار خوبی خواهند بود؛ اما در حال حاضر برای صحبت در مورد کیفیت آن‌ها بسیار زود است. او همچنین تایید کرد که داستان قیام رابرت را در هیچ یک از این پنج فیلمنامه مشاهده نخواهیم کرد. مارتین توضیح داد:

من می‌دانم که هزاران نفر از شما این را می‌خواهید و بارها آن را درخواست داده‌اید؛ اما در آن زمان، من نوشتن کتاب‌های ترانه یخ و آتش (A Song of Ice and Fire) را به پایان رسانده‌ام و شما هر اتفاق مهمی را که در رابطه با قیام رابرت وجود دارد و اتفاق افتاده است خواهید فهمید. این داستانی نیست که من بخواهم در حال حاضر روایت بشود و این احساس را دارم که دوست ندارم یک داستان دوبار گفته شود.

مارتین در پایان تایید کرد که در حال نوشتن و کار روی رمان جدید Game of Thrones با نام بادهای زمستانی (Winds of Winter) است؛ اما این اثر هنوز آماده انتشار نشده است. پخش هفتگی فصل هفتم سریال Game of Thrones از روز یکشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۶ (۱۶ جولای ۲۰۱۷) آغاز خواهد شد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده