نویسنده: مسیح کریمی
// سه شنبه, ۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۲

جورج لوکاس نقشی در نوشتن داستان فیلم Indiana Jones 5 نخواهد داشت

طبق گفته سازندگان فیلم ایندیانا جونز ۵ (Indiana Jones 5)، جورج لوکاس نقشی در نوشتن داستان و فیلمنامه این فیلم نخواهد داشت.

جورج لوکاس، خالق مجموعه جنگ ستارگان (Star Wars) و یکی از شخصیت‌هایی که در بوجود آمدن مجموعه ایندیانا جونز (Indiana Jones) نقش داشته است، نقش و دخالتی در نوشتن داستان و فیلمنامه فیلم Indiana Jones 5 نخواهد داشت. دیوید کپ که کار نوشتن فیلمنامه تمامی قسمت‌های مجموعه Indiana Jones از جمله ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین (Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull)، را بر عهده داشته است و در قسمت جدید این مجموعه برای نوشتن فیلمنامه آن نیز حضور دارد، در مصاحبه با وب‌سایت کولیدر تایید کرد که جورج لوکاس بر روی داستان فیلم Indiana Jones 5 کار نمی‌کند. کپ در این رابطه گفت:

تا آنجایی که من اطلاع دارم او حضور ندارد و نقشی در نوشتن داستان فیلم نخواهد داشت. در طی این مدت، من هیچ تماس یا ارتباطی با او نداشته‌ام.

این خبر، یک جدایی بزرگ و مهم برای این مجموعه است، لوکاس برای نوشتن و ایجاد داستان چهار فیلم گذشته مجموعه Indiana Jones نقش داشته است و به تیم نویسندگان آن کمک کرده است. در اواخر ماه اسفند، والت دیزنی پیکچرز به همراه لوکاس‌فیلم ساخت فیلم Indiana Jones 5 را تایید کردند، با این حال، تاکنون سازندگان فیلم رسما حضور یا عدم حضور جورج لوکاس را در این فیلم تایید یا تکذیب نکرده‌اند. استیون اسپیلبرگ بار دیگر به عنوان کارگردان و هریسون فورد برای بازی در نقش ایندیانا جونز، در فیلم Indiana Jones 5 حضور خواهند داشت. 

علاوه بر این، جان ویلیامز نیز بار دیگر برای ساخت و نوشتن موسیقی متن فیلم Indiana Jones 5 باز خواهد گشت. ویلیامز در چهار قسمت گذشته مجموعه Indiana Jones نیز برای ساختن موسیقی آن حضور داشته است. تاکنون جزئیات و اطلاعات زیادی از داستان فیلم Indiana Jones 5 منتشر نشده است، با این حال، طرفداران در یک مورد می‌توانند نگران نباشند و آن هم نمردن جونز در این فیلم است. اسپیلبرگ وعده داده است که این شخصیت محبوب و معروف که با بازی فورد شناخته شده است، قرار نیست کشته شود یا اینکه شخص دیگری جانشین او شود.

فیلم Indiana Jones 5 برای اکران در تاریخ ۱۹ جولای ۲۰۱۹ (۲۸ تیر ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است. دیزنی همچنین تایید کرده است که این فیلم، آخرین فیلم مجموعه Indiana Jones نخواهد بود و در حال برنامه‌ریزی برای ساخت و اکران فیلم‌های بیشتری از این مجموعه است.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده