بهترین سریال های کمدی تاریخ از نگاه زومجی

بهترین سریال های کمدی تاریخ از نگاه زومجی

سه شنبه, ۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۹

از بهترین کمدی‌‌ها تا بهترین سیتکام‌ها تاریخ تلویزیون تا بهترین سریال‌های کمدی سیاه، در این مقاله قرار است بهترین سریال های کمدی تاریخ از نگاه زومجی را معرفی کنید. پس در ادامه مقابله با زومجی همراه باشید.

سریال‌های کمدی بخش جدانشدنی از تلویزیون و خانواده‌ها است و در طول تاریخ تلویزیون شاهد ساخت و پخش سریال‌های کمدی متعددی بودیم که برخی از آن‌ها به خاطره‌ای فراموش نشدنی برای بینندگان تبدیل شده‌اند. سریال‌های کمدی در طول تاریخ تلویزیون همواره با تحول و نوآوری همراه بوده و در هر دوره شاهد درخشش یک سبک خاص از سریال‌های کمدی هستیم که پس از آن دیگر شبکه‌ها نیز به‌دنبال تکرار موفقیت آن سریال هستند. سریال‌‌های کمدی شاید امروز بیشتر برای سیتکام‌ها شناخته شوند، اما این موضوع تنها خلاصه به سیتکام‌ها نبوده و سریال‌های کمدی متنوعی از کمدی درام تا کمدی سیاه طی این سال‌ها تولید و منتشر شده‌اند که هرکدام توانسته نظر مخاطبان بسیاری را جلب کند. درکنار آن انیمیشن‌ها نیز از این موضوع عقب نبوده و شاهد ساخت آثاری تحسین شده و محبوبی بودیم. حال در این مقاله قرار است بهترین سریال‌ های کمدی تاریخ تلویزیون از نگاه زومجی را معرفی کنیم و بیشتر در مورد آن آشنا شویم.  قبل از معرفی سریال‌ها، پیشنهاد می‌کنیم اگر اهل فیلم‌های کمدی هستید، سری هم به مقاله بهترین فیلمهای کمدی 2020 بزنید.

بهترین سریال های کمدی تاریخ

سریال The Addams Family

۱- سریال The Addams Family

خانواده آدامز

سازنده/شورانر: دیوید لوی

بازیگران: جان آستین، کارولین جونز، جکی کوگان، تد کسیدی، بلوسوم راک، کن ودروکس، لیزا لورینگ و فلیکس سیلا

شبکه پخش‌کننده: ABC

تعداد فصل‌ها: ۲ تعداد قسمت‌ها: ۶۴

سال شروع پخش: ۱۹۶۴ سال پایان پخش: ۱۹۶۶

امتیاز راتن تومیتوز: ۱۰۰ امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۹

سریال The Addams Family یکی از کلاسیک‌ترین آثار کمدی تلویزیون است که هنوز از آن به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین آثار این ژانر یاد می‌شود. سریال خانواده آدامز اقتباسی از رمانی به همین نام اثر چارلز آدامز است که داستان یک خانواده عجیب و غریب به‌نام آدامز را در یک عمارت دور افتاده و نسبتا ترسناک دنبال می‌کند. این سریال که نسخه اصلی آن سیاه و سفید است و البته بعدها نسخه رنگی آن نیز توسط گروهی منتشر شد، یک سریال کمدی، سیتکام و خانوادگی است که حتی ریشه‌هایی از عناصر ترسناک و کمدی ترسناک نیز در آن دیده می‌شود. با وجود اینکه اعضای خانواده آدامز قدرت‌ها و ظاهری عجیب و غریب را دارند و بعضا شاید کمی ترسناک هم باشند، اما دیوید لوی توانسته یک اثر خانوادگی، بامزه و جذاب را ارائه کند که در آن به مشکلات یک خانواده عجیب و غریب می‌پردازد.

از موسیقی متن سریال The Addams Family در دیگر اقتباس‌های آن همچنان استفاده می‌شود

اگرچه سریال The Addams Family شاید برای طنز جذاب و فضای خانوادگی‌اش شناخته‌ می‌شود، اما نمی‌توان از موسیقی متن اصلی آن گذشت که هنوز که هنوز است از آن در آثار اقتباس شده دیگر خانواده آدامز استفاده می‌شود. اگرچه پخش سریال اصلی در سال ۱۹۶۶ به پایان رسید، اما یک قسمت ویژه با نام Halloween with the New Addams Family در سال ۱۹۷۷ منتشر شد. اگرچه اقتباس‌های تلویزیونی و سینمایی دیگری براساس The Addams Family ساخته شد، اما هیچکدام نتوانستند موفقیت سریال اصلی را تکرار کنند و امروز هم بسیاری علاقه‌مندان را به تماشای سریال اصلی دعوت می‌کنند و از آن به‌عنوان یکی از بهترین سریال های کمدی تاریخ تلویزیون نیز یاد می‌شود.

سریال Police Squad

۲- سریال Police Squad

جوخه پلیس

سازنده/شورانر: دیوید زاکر، جیم آبراهامز و جری زاکر

بازیگران: لسلی نیلسن، آلن نورث، پیتر لوپوس، اد ویلیامز و ویلیام دوئل

شبکه پخش‌کننده: ABC

تعداد فصل‌ها: ۱ تعداد قسمت‌ها: ۶

سال شروع پخش: ۱۹۸۲ سال پایان پخش: ۱۹۸۲

امتیاز راتن تومیتوز: ۱۰۰ امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۴

سریال Police Squad عمر بسیار کوتاهی داشت و تنها پس از یک فصل لغو شد. با این وجود، بسیاری سریال جوخه پلیس را یکی از بهترین سریال های کمدی تاریخ تلویزیون می‌دانند که می‌توان آن را در فهرست بیشتر سایت‌ها و مجلات معتبر مشاهده کرد. سریال Police Squad داستان کاراگاه فرانک دربین را دنبال می‌کند که لسلی نیلسن نقش فرانک دربین را در این سریال کمدی بازی کرده بود. بازی لسلی نیلسن تا حدی با تحسین منتقدان مواجه شد که توانست برای بازی در این سریال نامزد دریافت جایزه امی نیز شود.

سریال Police Squad توانست پایه گذار یک مجموعه سینمایی کمدی محبوب باشد

اگرچه سریال Police Squad عمر کوتاهی داشت، اما این موضوع باعث نشد تا این مجموعه به کار خودش پایان دهد و باعث ایجاد یک مجموعه فیلم کمدی بسیار محبوب و پر طرفدار شد و لسلی نیلسن نیز برای بازی در نقش فرانک دربین در این فیلم‌ها بازگشت تا دوباره طرفدارانش را به وجد بیاورد و آن‌ها را از ته دل بخنداند. سریال Police Squad توانست پایه گذار یک مجموعه سینمایی کمدی محبوب باشد، اما خود این سریال کمدی نیز هنوز ارزش بالایی برای تماشا دارد و تماشای آن به طرفداران آثار کمدی پیشنهاد می‌شود.

سریال Blackadder

۳- سریال Blackadder

بلک‌ادر

سازنده/شورانر: ریچارد کرتیس و روآن اتکینسون

بازیگران: روآن اتکینسون، تونی رابینسون، تیم مک‌اینرنی، میراندا ریچاردسون، استیون فرای و هیو لوری

شبکه پخش‌کننده: BBC

تعداد فصل‌ها: ۴ تعداد قسمت‌ها: ۲۴

سال شروع پخش: ۱۹۸۲ سال پایان پخش: ۱۹۸۹

امتیاز راتن تومیتوز: ۵۷ امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۱

پیش از آنکه روآن اتکینسون برای بازی در نقش مستر بین شناخته شود، برای بازی در سریال Blackadder که یک سریال کمدی موقعیت شبه‌تاریخی است، بر سر زبان‌ها افتاده بود. اتفاقات هر فصل سریال در دوره متفاوتی جریان داشت. به‌طور مثال فصل اول به دوره ریچارد سوم رفتیم که در آن شاهد ارائه یک نسخه متفاوت از تاریخ بودیم. فصل دوم در دوره ملکه الیزابت اول، فصل سوم در دوره اواخر قرن ۱۸ تا اوایل قرن ۱۹ و فصل چهارم در سال ۱۹۱۷ جریان داشت. روآن اتکینسون نه‌تنها برای بازی درخشانش در سریال Blackadder با تحسین زیادی مواجه شد و توانست محبوبیت زیادی پیدا کند، بلکه خودش یکی از سازندگان سریال نیز بود و درواقع بخش زیادی از خلاقیت سریال روی دوش وی قرار داشت.

اگرچه فاصله انتشار هر فصل نسبتا طولانی بود، اما سریال بلک‌ادر یکی از سریال‌های محبوب BBC در دهه ۸۰ میلادی بود و درنهایت هم می‌توان گفت که سریال در اوج به کار خودش پایان داد و از فصل چهارم به‌عنوان بهترین فصل سریال Blackadder یاد می‌شود. هرچند پس از آن چند قسمت ویژه کوتاه نیز از این سریال تولید و منتشر شد، اما دیگر یک فصل کامل براساس این سریال کمدی تولید و منتشر نشد. 

سریال Roseanne

۴- سریال Roseanne

روزان

سازنده/شورانر: مارسی سرسی، تام ورنر، مت ویلیامز و روزان بار

بازیگران: روزان بار، جان گودمن، لاری میت کالف، سارا گیلبرت، مایکل فیشمن، لیسی گورنسن، ناتالی وست، زوشا راکمور، سارا چالک و اما کنی

شبکه پخش‌کننده: ABC

تعداد فصل‌ها: ۱۰ تعداد قسمت‌ها: ۲۳۱

سال شروع پخش: ۱۹۸۸ سال پایان پخش: ۲۰۱۸

امتیاز راتن تومیتوز: ۷۶ امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۷

سریال Roseanne یکی از محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین و پر تداوم‌ترین سریال‌های کمدی و سیتکام تاریخ تلویزیون است که شاید اگر اتفاقات و حواشی روزان بار نبود، هنوز پخش آن ادامه داشت. تمرکز سریال روزان روی خانواده کانر است که شاهد یک سریال کمدی موقعیت و تا حدی خانوادگی هستیم که در اواخر دهه ۸۰ میلادی و اوایل دهه ۹۰ به پر بیننده‌ترین سریال تلویزیون تبدیل شده بود. سریال Roseanne به‌خاطر واقع‌گرایی در نمایش یک خانواده آمریکایی شناخته می‌شود و بازی روزان بار و جان گودمن نقاط قوت و محبوبیت آن به شمار می‌رود. همین موضوع هم باعث شد تا نام سریال Roseanne در بیشتر فهرست بهترین سریال های کمدی تاریخ و سیتکام دیده شود.

حتی بازگشت آن نیز با استقبال بینندگان ABC همراه شد و عجیب نبود که این شبکه تصمیمی برای کنار گذاشتن این سریال کمدی نداشت در هر حال حواشی روزان بار و صحبت‌های جنجالی که داشت، باعث شد تا سریال Roseanne پس از نزدیک به سی سال رسما به کار خود پایان دهد، اما در مقابل ABC تصمیم گرفت تا این سریال را در قالب یک اسپین‌آف ادامه دهد. سریال The Conners درواقع جانشین روزان شده که در آن دیگر خبری از روزان بار نیست و شاید با محبوبیت سریال اصلی فاصله زیادی داشته باشد، اما سریال کانرها خیلی سریع تبدیل به یکی از پر بیننده‌ترین برنامه‌های ABC شده و تاکنون سه فصل از آن تولید و منتشر شده است.

سریال Seinfeld

۵- سریال Seinfeld

ساینفلد

سازنده/شورانر: لری دیوید و جری ساینفلد

بازیگران: جولیا لوئیس-دریفوس، مایکل ریچاردز، جیسن الکساندر، هایدی سوئدبرگ و آنی کرزن

شبکه پخش‌کننده: NBC

تعداد فصل‌ها: ۹ تعداد قسمت‌ها: ۱۸۰

سال شروع پخش: ۱۹۸۹ سال پایان پخش: ۱۹۹۸

امتیاز راتن تومیتوز: ۸۸ امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۸

از سریال Seinfeld به‌عنوان پدر سریال‌های سیتکام امروزی یاد می‌شود. درواقع ساینفلد منبع الهام بسیاری از سریال‌های پس از خود بود و همین موضوع باعث اهمیت بالای آن می‌شود. لری دیوید و جری ساینفلد وظیفه ساخت این اثر تحسین شده و محبوب را بر عهده داشتند که داستان ساینفلد و دوستانش را دنبال می‌کرد. سریال Seinfeld برای نویسندگی فوق‌العاده و کمدی جذابش بیشتر شناخته می‌شود که حتی برای مخاطبان امروز نیز توانسته جذابیت‌هایش را حفظ کند و همچنان به‌عنوان یک اثر سیتکام و کمدی قابل تماشا و با ارزش بالا شناخته شود. سریال Seinfeld یکی از محبوب‌ترین و پر بیننده‌ترین سریال‌های تاریخ تلویزیون نیز محسوب می‌شود و به‌طوری که ۷۶.۳ میلیون نفر دو قسمت پایانی این سریال را در سال ۱۹۹۸ تماشا کردند و دو قسمت قبل از آن نیز ۵۸.۵ میلیون نفر را به پای تلویزین کشانده بود.

از سریال Seinfeld به‌عنوان پدر سریال‌های سیتکام امروزی یاد می‌شود

اگرچه ساینفلد افت بیننده زیادی نداشت و هر هفته افراد زیادی را به پای تلویزیون می‌کشاند، اما از نظر کیفی در دو فصل آخر با افت زیادی مواجه شد و به‌طوری که فصل پایانی آن باعث شد تا سریال Seinfeld درنهایت یک پایان شایسته و قابل قبول نداشته باشد و سازندگانش در تکمیل مأموریت خود تا حد زیادی ناکام بمانند، اما در هر حال همچنان به‌عنوان یکی از بهترین سریال های کمدی تاریخ تلویزیون شناخته می‌شود. سریال ساینفلد در فصل جوایز نیز بسیار موفق بوده و به‌طوری که ۳ جایزه گلدن گلوب و ۱۰ جایزه امی را در طول ۹ فصل دریافت کرد تا به‌عنوان یکی از موفق‌ترین سریال‌های کمدی در بخش جوایز نیز شناخته شود. 

سریال The Simpsons

۶- سریال The Simpsons

سیمپسون‌ها

سازنده/شورانر: مت گرینیگ، جیمز ال. بروکس و سام سایمون

صداپیشگان: دن کستلانتا، جولی کاونر، نانسی کارترایت، یاردلی اسمیت، هانک آزاریا، هری شیرر و دوریس گرا

شبکه پخش‌کننده: فاکس

تعداد فصل‌ها: ۳۲ تعداد قسمت‌ها: ۶۹۳

سال شروع پخش: ۱۹۸۹ سال پایان پخش: ادامه دارد

امتیاز راتن تومیتوز: ۸۵ امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۷

اتفاقات سریال The Simpsons در شهر خیالی اسپرینگ‌فیلد جریان دارد و داستان خانواده سیمپسون را دنبال می‌کند. تمرکز این سریال کمدی موقعیت روی نمایش فرهنگ آمریکایی، ارتباطات تلویزیونی و دیگر رفتارهای انسانی است و بخشی از تمرکز آن روی اتفاقات روزمره مردم است. این سریال انیمیشنی خیلی سریع توانست جایگاه مهمی را در بین بینندگان آمریکایی و سپس جهانی پیدا کند و تحسین منتقدان را به‌دنبال داشته باشد. بسیاری موفقیت انیمیشن The Simpsons را به‌عنوان شروع سریال‌های انیمیشنی مشابه در تلویزیون یاد می‌کنند که پس از آن شاهد سریال‌هایی بودیم که مخاطب آن‌ها نه‌تنها کودکان نبودند، بلکه بزرگسالان را هدف قرار می‌دادند. این سریال انیمیشنی با داشتن شخصیت‌های دوست داشتنی توانسته چندین دهه مهمان خانه‌های ما باشد و اگرچه این انیمیشن کمدی دیگر مانند اوایلش در اوج نباشد، اما به‌نظر هم نمی‌رسد که فعلا هومر و دیگر اعضای خانواده‌اش قرار باشند فعلا ما را ترک کنند.

البته انیمیشن سیمپسون‌ها همچنان یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های تلویزیون نیز محسوب می‌شود. موفقیت سریال The Simpsons به این آمار خلاصه نمی‌شود و این سریال کمدی تا به امروز ۳۴ جایزه امی، ۳۴ جایزه انی و ۲ جایزه پیبادی را دریافت کرده است. اگرچه سریال سیمپسون‌ها از محبوبیت بالایی برخودار است، اما پیش‌بینی‌های درست این سریال انیمیشنی آن را به یکی از جنجال برانگیزترین آثار تلویزیون تبدیل کرده است. پیش‌بینی‌هایی مثل رئیس جمهور شدن دونالد ترامپ، خرید فاکس قرن بیستم توسط والت دیزنی تا پیش‌بینی فصل هشتم سریال Game of Thrones از جمله مهم‌ترین آن‌ها است. بااین‌حال، حتی بدون این پیش‌بینی‌ها که چقدر می‌تواند برای بیننده عجیب باشد، اما باز هم نمی‌توان تاثیر گذاری سریال The Simpsons را طی این چند دهه فراموش کرد.

سریال Mr. Bean / مستربین

۷- سریال Mr. Bean

مستربین

سازنده/شورانر: روآن اتکینسون و ریچارد کرتیس

بازیگران: روآن اتکینسون

شبکه پخش‌کننده: ITV

تعداد فصل‌ها: ۱ تعداد قسمت‌ها: ۱۵

سال شروع پخش: ۱۹۹۲ سال پایان پخش: ۱۹۹۵

امتیاز راتن تومیتوز: ۱۰۰ امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۵

پس از موفقیت سریال Blackadder، روآن اتکینسون و ریچارد کرتیس یک سریال سیتکام و کمدی جدید با همکاری یکدیگر تولید کردند که شهرت آن نه‌تنها از اثر قبلی خود فراتر رفت، بلکه باعث شد تا بسیاری روآن اتکینسون را بیش از اینکه با نام واقعی خودش بشناسند، او را با نام این شخصیت محبوب و دوست داشتنی به یاد بیاورند. درسته داریم در مورد شخصیت مستربین صحبت می‌کنیم که سریال Mr. Bean تبدیل به یکی از موفق‌ترین سریال‌های کمدی چند سال اخیر تلویزیون تبدیل شده است. با اینکه تنها ۱۵ قسمت از این سریال کمدی تولید شد، اما ارزش تماشای هر قسمت مستربین بسیار بالا بود و همین موضوع باعث شد تا خلاقیت بالای تیم روآن اتکینسون و ریچارد کرتیس را نشان دهد که اثری خلق کردند که توانسته بود افراد زیادی را به پای تلویزیون بکشاند و حتی حاضر باشند تا قسمت تکراری آن را نیز بارها تماشا کنند.

روآن اتکینسون امروز بیشتر با نام مستربین شناخته می‌شود

شخصیت مستربین با شوخی‌های ظریف و بسیار خلاقانه و کم نظیرش به‌حدی شهرت پیدا کرد که روآن اتکینسون بارها این نقش را در آثار سینمایی مختلف بازی کرد و حتی براساس سریال Mr. Bean شاهد ساخت انیمیشن نیز بودیم. شاید جالب باشد که مستربین دارای دیالوگی نبود و همین موضوع بازی فوق‌العاده اتکینسون در این نقش را بیشتر جلوه می‌کند. درواقع مستربین خیلی زود تبدیل به یک برند شد و می‌شد هر گوشه‌ای نشانی از مستربین دید و حتی دیگر نقش‌های اتکینسون مثل جانی انگلیش را تحت تاثیر آن قرار داد. در هر حال روآن اتکینسون یکی از بهترین کمدین‌های تاریخ تلویزیون است و بدون شک مستربین فراموش نشدنی‌ترین شخصیتی بوده که او خلق کرده و به مردم تقدیم کرده است. 

سریال Friends

۸- سریال Friends

دوستان

سازنده/شورانر: دیوید کرین و مارتا کافمن

بازیگران: جنیفر آنیستون، کورتنی کاکس، لیسا کودرو، مت له بلانک، متیو پری و دیوید شویمر

شبکه پخش‌کننده: NBC

تعداد فصل‌ها: ۱۰ تعداد قسمت‌ها: ۲۳۶

سال شروع پخش: ۱۹۹۴ سال پایان پخش: ۲۰۰۴

امتیاز راتن تومیتوز: ۷۸ امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۹

بدون هیچ شکی سریال Friends یکی از محبوب‌ترین سریال‌های تاریخ تلویزیون و یکی از تاثیرگذارترین سریال‌های سیتکام تاریخ است که هنوز هم افراد زیادی را به خود جذب می‌کند و حتی طرفداران قدیمی بارها به مرور دوباره آن می‌پردازند. برای درک بهتر موفقیت سریال دوستان تنها می‌توان به این آمار اشاره کرد که قسمت پایانی این سریال کمدی توانست ۵۲.۵ میلیون بیننده آمریکایی را به پای تلویزیون بکشاند تا پنجمین قسمت پایانی پر بیننده تاریخ تلویزیون را به نام خود ثبت کند. سریال Friends جوایز زیادی مثل یک جایزه گلدن گلوب برای جنیفر آنیستون که بیش از سایر بازیگران سریال چهره شد و چندین جایزه امی مثل بهترین سریال سال را دریافت کرده و یکی از پر بیننده‌ترین سریال‌های تاریخ تلویزیون نیز محسوب می‌شود. سریال دوستان همچنین تا همین چند وقت پیش یکی از پر بیننده‌ترین برنامه‌های نتفلیکس نیز بود که باعث شد تا وارنرمدیا تصمیم بگیرد این سریال را خیلی زود به سرویس استریم خودش یعنی HBO Max بیاورد. 

حتی آهنگ تم شروع سریال که I'll Be There for You اثر The Rembrandts نام داشت تا تدوینش به یکی از منابع الهام سریال‌های سیتکام بعدی شد و حتی بسیاری از طرفداران این آهنگ تم و تدوین را روی دیگر فیلم‌ها و سریال‌های محبوب خود استفاده کرده‌اند. همچنین شاید جالب است بدانید که قسمت The One with the Prom Video در رتبه ۱۰۰ فهرست صد اپیزود برتر تاریخ TV Guide قرار گرفته است و سریال Friends را می‌توان در رتبه‌های بالای بیشتر فهرست‌های بهترین سریال های کمدی تاریخ نیز مشاهده کرد و همین موضوع باعث می‌شود تا سریال دوستان خیلی راحت و بدون ذره‌ای تردید در این فهرست قرار بگیرد.

شخصیت‌های ساوث پارک نشسته روی کاناپه در سریال South Park

۹- سریال South Park

ساوت پارک

سازنده/شورانر: تری پارکر و مت استون

صداپیشگان: تری پارکر، مت استون، مونا مارشال و آوریل استوارت

شبکه پخش‌کننده: کمدی سنترال

تعداد فصل‌ها: ۲۳ تعداد قسمت‌ها: ۳۰۸

سال شروع پخش: ۱۹۹۷ سال پایان پخش: ادامه دارد

امتیاز راتن تومیتوز: ۸۱ امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۷

سریال South Park داستان چند دانش آموزش در یک شهر دورافتاده در ایالت کلورادو به نام ساوت پارک را دنبال می‌کند. در این سریال شاهد پرداختن به موضوعات روز سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مسائل روز آمریکا و در ادامه جهان هستیم. انیمیشن South Park که هدفش کاملا مخاطبان بزرگسال است، خیلی سریع مخاطبانش را به‌دست آورد. این سریال کمدی موقعیت به اثری شناخته می‌شود که هیچ حد و مرزی ندارد و با هر موضوع و هر چیزی شوخی می‌کند و این شوخی‌ها در اکثر مواقع با خلاقیت و ظرافت بالایی در هر قسمت استفاده شده است. همین موضوع باعث شده تا سریال South Park بیش از دو دهه به‌صورت مداوم تولید و منتشر شود و همچنان محبوبیت بالای خودش را حفظ کند. 

سریال South Park موفق شده تا به امروز ۵ جایزه امی و یک جایزه پیبادی را دریافت کند و همچنین در سال ۲۰۱۳ موفق شد تا در رتبه دهم بهترین کارتون تاریخ تلویزیون از نگاه TV Guide قرار بگیرد. این موفقیت حتی باعث شد تا دو بازی ویدیویی تحسین شده نیز براساس این سریال انیمیشنی توسط یوبیسافت تولید و منتشر شود. انیمیشن South Park موفق شده تا یکی از پر بیننده‌ترین سریال‌های تلویزیون چند سال اخیر باشد که همواره در رتبه‌های اول حضور داشته است. در حال حاضر کمدی سنترال ادامه پخش این سریال کمدی را تا سال ۲۰۲۲ تمدید کرده است و باتوجه‌به محبوبیت بالای آن احتمال تمدید ادامه پخش سریال پارک جنوبی نیز بسیار بالا است.

سریال Freaks and Geeks

۱۰- سریال Freaks and Geeks

فریکس اند گیکس

سازنده/شورانر: پل فیگ

بازیگران: جیمز فرانکو، سث روگن، لیندا کاردلیانی، جیسون سیگل، جان فرانسیس دالی، سم لیواین، مارتین استار، بکی آن بیکر و باسی فیلیپ

شبکه پخش‌کننده: NBC

تعداد فصل‌ها: ۱ تعداد قسمت‌ها: ۱۸

سال شروع پخش: ۱۹۹۹ سال پایان پخش: ۲۰۰۰

امتیاز راتن تومیتوز: ۱۰۰ امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۸

سریال Freaks and Geeks داستان گروهی از نوجوانان در یک دبیرستان را دنبال می‌کند که اتفاقات آن در دهه ۸۰ میلادی جریان دارد. اگرچه تنها یک فصل از این سریال کمدی تولید و منتشر شد، اما این سریال کمدی توانست تحسین منتقدان را در پی داشته باشد و حتی از آن به‌عنوان یکی از بهترین سریال‌های کمدی تاریخ نیز یاد شود. اگرچه زمان پخش نامناسب و شاید زمان آن ساخت سریال باعث عدم استقبال و در ادامه لغو سریال Freaks and Geeks توسط NBC شده بود، اما این موضوع باعث نشده که این سریال فراموش شود و حتی اکنون به محبوبیتی که در زمان پخش نیاز داشت، دست یافته است. 

سریال Freaks and Geeks درواقع الگویی برای بسیاری از سریال‌های کمدی و تینیجری امروزی است

سریال Freaks and Geeks شاید الگویی برای بسیاری از سریال‌های کمدی و تینیجری امروزی لقب بگیرد، اما این تنها دلیل شهرت آن نیست و بخشی از این موضوع با تیم سازندگان و بازیگرانش ارتباط دارد. پل فیگ که این روزها به‌عنوان یکی از کارگردان‌های کمدی شناخته شده سینما نامی دست و پا کرده، وظیفه ساخت سریال را بر عهده داشت و در تیم بازیگران نیز نام‌های بسیار شناخته‌ شده‌ای مثل جیمز فرانکو، سث روگن، لیندا کاردلیانی و جیسون سیگل دیده می‌شود. نکته جالب اینجا است که سیگل شاید تجربه ناموفقی در سریال Freaks and Geeks داشته باشد، اما چند سال بعد توانست بازگشت طلایی و بسیار موفقی در سریال آشنایی با مادر داشته باشد و عملا خاطرات تلخ لغو سریال فریکس اند گیکس را فراموش کند.

سریال Futurama

۱۱- سریال Futurama

فیوچراما

سازنده/شورانر: مت گرینیگ و دیوید اکس. کوهن

صداپیشگان: بیلی وست، کیتی سیگال، جان دیماجیو، ترس مک‌نیل، ماوریس لامارش، لورن تام، فیل لامار، دیوید هرمان و فرانک ولکر

شبکه پخش‌کننده: فاکس (فصل اول تا چهارم) و کمدی سنترال (فصل پنجم تا فصل هفتم)

تعداد فصل‌ها: ۷ تعداد قسمت‌ها: ۱۴۰

سال شروع پخش: ۱۹۹۹ سال پایان پخش: ۲۰۱۳

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۵ امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۴

اگرچه مت گرینیگ بیشتر برای خلق سیمپسون‌ها شناخته شود، اما بسیاری اعتقاد دارند که سریال Futurama بهترین و ماندگارترین اثر او است که تا به امروز خلق کرده است. سریال فیوچراما مانند سریال The Simpsons یک اثر کمدی موقعیت است، اما برخلاف آن دارای موارد علمی تخیلی بوده و شخصیت‌های مثل ربات تا هشت‌پایی انسان نما را دارد. همچنین مخاطب انیمیشن Futurama نیز بیشتر بزرگسالان بوده است. ایده ساخت انیمیشن فیوچراما در اواسط دهه ۹۰ به ذهن گرینیگ می‌رسد و این سریال انیمیشنی داستانی فیلیپ جی فرای را دنبال می‌کند که یک پیک پیتزارسان است و در شهر نیویورک زندگی می‌کند و از شغلش راضی نیست.

اگرچه مت گرینیگ بیشتر برای خلق سیمپسون‌ها شناخته شود، اما بسیاری اعتقاد دارند که سریال Futurama بهترین و ماندگارترین اثر او است

او در ادامه به شکلی اتفاقی درون یک محفظه سرمازا حسب شده و هزار سال بعد بیدار می‌شود که اکنون در شهر نیو-نیویورک خودش را می‌بیند و او این موضوع را یک فرصت طلایی می‌بیند. اتفاقات این سریال کمدی درواقع روند تلاش فرای در دنیای جدید و اتفاقات و داستان‌هایی که در طول آن شکل می‌گیرد را دنبال می‌کند. همچنین سریال Futurama توانسته ۶ جایزه امی را دریافت کند و در بین ۶۰ سریال کارتونی برتر تاریخ تلویزیون از وب‌سایت TV Guide نیز قرار بگیرد. در ابتدا شبکه فاکس وظیفه انتشار انیمیشن Futurama را بر عهده داشت، اما پس از چهار توسط این شبکه لغو شد. در ادامه پس از چند سال کمدی سنترال این سریال کمدی را احیا کرد و سه فصل دیگر از سریال Futurama تولید و از این شبکه روی آنتن رفت.

سریال Family Guy

۱۲- سریال Family Guy

فامیلی گای

سازنده/شورانر: ست مک‌فارلن و دیوید زاکرمن

صداپیشگان: ست مک‌فارلن، الکس بورستین، ست گرین، میلا کونیس و مایک هنریاکرمن

شبکه پخش‌کننده: فاکس

تعداد فصل‌ها: ۱۹ تعداد قسمت‌ها: ۳۵۸

سال شروع پخش: ۱۹۹۹ سال پایان پخش: ادامه دارد

امتیاز راتن تومیتوز: ۷۰ امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۱

سریال Family Guy داستان خانواده گریفن را نمایش می‌دهد که در شهر خیالی کوهاگ در رود آیلند زندگی می‌کنند. ست مک‌فارلن درواقع برای خلق این اثر از دو انیمیشن کوتاه The Life of Larry و Larry & Steve که خودش آن را ساخته بود، الهام گرفته است. ایده فامیلی گای در سال ۱۹۹۵ و زمانی‌که مک‌فارلن در دانشگاه طراحی رود آیلند مشغول به تحصیل بود، به ذهنش رسید و فیلم زندگی لری نیز درواقع پایان نامه او بود. سریال Family Guy با اینکه از همان ابتدا توانست مخاطبان زیادی را جذب کند، اما تداخل با دیگر سریال‌ها باعث افت یکباره آن و سپس لغو این سریال کمدی توسط فاکس پس از سه فصل شد. بااین‌حال، محبوبیت این انیمیشن کمدی پس از آن باعث تغییر عقیده فاکس گردید و در سال ۲۰۰۵ انیمیشن فامیلی گای با فصل جدید دوباره به تلویزیون بازگشت.

بازگشت سریال Family Guy به‌حدی موفقیت آمیز بود که پخش آن همچنان ادامه دارد و حتی برای فصل جدید نیز تمدید شده است و ظاهرا خاطرات بد گذشته فعلا قرار نیست دوباره برای خانواده گریفین تکرار شود. انیمیشن Family Guy با تحسین منتقدان نیز مواجه شده و این اثر تا به امروز ۹ جایزه امی را نیز دریافت کرده است. در حال این سریال کمدی قرار است تا فصل ۲۱ام ادامه پیدا کند، اما شاید جالب است بدانید که این انیمیشن سریالی دارای یک اسپین‌آف به نام‌ The Cleveland Show نیز بوده که این سریال انیمیشنی طی سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ تولید و منتشر شده است.

سریال Malcolm in the Middle

۱۳- سریال Malcolm in the Middle

دنیای مالکوم

سازنده/شورانر: لینوود بومر

بازیگران: فرانکی میونیز، جین کیزمارک، برایان کرانستون، جاستین برفیلد، کریستوفر مسترسون، اریک پر سولیوان، کریستینا ریچی، الساندرا توره‌سانی و پیتر برتمایر

شبکه پخش‌کننده: فاکس

تعداد فصل‌ها: ۷ تعداد قسمت‌ها: ۱۵۱

سال شروع پخش: ۲۰۰۰ سال پایان پخش: ۲۰۰۶

امتیاز راتن تومیتوز: ۱۰۰ امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۸

سریال Malcolm in the Middle داستان یک پسر به‌نام مالکوم در یک خانواده پر جمعیت و در طبقه متوسط جامعه را دنبال می‌کند که از هوش بالایی برخودار است. سریال مالکوم در میانه که در ایران بیشتر با نام دنیای مالکوم شناخته می‌شود، خیلی سریع توانست تحسین منتقدان و بینندگان را به‌دست بیاورد و همین که سریال یک خانواده آمریکایی با مشکلات اقتصادی را دنبال می‌کرد و خبری از زرق و برق‌های بیشتر سریال‌های کمدی و سیتکام در آن نبود، باعث جلب توجه بسیاری شد. در هر حال در سریال Malcolm in the Middle همه اعضای خانواده آدم‌های معمولی و قابل لمس‌تری نسبت به بسیاری از سریال‌های کمدی هستند که باعث می‌شود برای بیننده اشخاصی آشناتر و حتی جذاب‌تری باشند و احساس کنند که آن‌ها بیشتر به خودشان نزدیک هستند.

برایان کرانستون پیش از نقش والتر وایت برای بازی در سریال دنیای مالکوم شناخته شده بود

اگرچه بسیاری امروز برایان کرانستون را برای بازی در نقش والتر وایت در سریال Breaking Bad می‌شناسند، اما پیش از آن او در سریال دنیای مالکوم توانست به محبوبیت زیادی دست پیدا کند که از آن به‌عنوان یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های وی نیز یاد می‌شود. درکنار آن سریال Malcolm in the Middle نامزد دریافت ۷ جایزه گلدن گلوب شد، اما هرگز موفق به دریافت این جایزه نشده است. در مقابل این سریال سیتکام توانسته یک جایزه Peabody، هفت جایزه امی و حتی یک جایزه گرمی نیز دریافت کند. سریال دنیای مالکوم اگرچه در اواخر پخشش با افت همراه شد، اما توانست یک پایان قابل قبول به طرفدارانش دهد و پایانی خاطره‌انگیز با تلویزیون داشته باشد.

تصویر لری دیوید در آسمان در سریال Curb Your Enthusiasm

۱۴- سریال Curb Your Enthusiasm

زیاد ذوق‌زده نشو

سازنده/شورانر: لری دیوید

بازیگران: لری دیوید، جف گارلین، چریل هاینس و سوزی اسمن

شبکه پخش‌کننده: HBO

تعداد فصل‌ها: ۱۰ تعداد قسمت‌ها: ۱۰۰

سال شروع پخش: ۲۰۰۰ سال پایان پخش: ادامه دارد

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۲ امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۷

پس از موفقیت سریال Seinfeld بود که لری دیوید به سراغ یک ایده جدید و متفاوت رفت و سریال Curb Your Enthusiasm را برای شبکه HBO تولید کرد. سبک این سریال به شکلی مستند گونه است که به‌نظر می‌رسد در حال به تصویر کشیدن زندگی لری دیوید به شکل یک مستند است. برای بازیگران سریال دیالوگ‌های از پیش آماده تهیه نشده و به آن‌ها چارچوب موضوع و داستان داده می‌شود و براساس آن، بازیگران باید به بداهه‌گویی بپردازند. سریال Curb Your Enthusiasm درواقع برای ارائه یک ایده متفاوت و جدید شناخته می‌شود که در رای آن لری دیوید قرار گرفته و به جرات می‌توان گفت که موفقیت یا شکست سریال درنهایت روی دوش لری دیوید بوده است و او توانسته به خوبی از پس این مأموریت سخت بر بیاید. 

سریال Curb Your Enthusiasm در ابتدا در سال ۲۰۱۱ پس از ۸ فصل رسما به پایان رسید، اما در سال ۲۰۱۷ لری دیوید و شبکه HBO از احیای این سریال و ساخت فصل نهم خبر دادند و همچنان پخش این سریال کمدی ادامه دارد و مدتی پیش نیز سریال «زیادی ذوق‌زده نشو» برای فصل یازدهم تمدید شد و ظاهرا فعلا پایان جدیدی برای آن در نظر گرفته نشده است. سریال Curb Your Enthusiasm تاکنون نامزد دریافت ۴۳ جایزه امی شده که شامل ۸ جایزه برای بهترین سریال کمدی بوده است. 

سریال Scrubs

۱۵- سریال Scrubs

اسکرابز

سازنده/شورانر: بیل لارنس

بازیگران: زک برف، سارا چالک، دونالد فایسون، نیل فلین، کن جنکینس، جان کریستوفر مک‌گینلی، جودی ریس، الیزا کوپه، کری بیشی، مایکل ماسلی و دیو فرانکو

شبکه پخش‌کننده: NBC (هفت فصل اول) و ABC (دو فصل آخر)

تعداد فصل‌ها: ۹ تعداد قسمت‌ها: ۱۸۲

سال شروع پخش: ۲۰۰۱ سال پایان پخش: ۲۰۱۰

امتیاز راتن تومیتوز: ۸۳ امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۳

اتفاقات سریال‌های کمدی ممکن است در مکان‌های مختلفی جریان داشته باشند و همین موضوع باعث جذابیت آن‌ها شده است. اتفاقات سریال Scrubs نیز در یک بیمارستان جریان دارد که در آن شاهد پزشکان جوانی هستیم که در این بیمارستان مشغول به کار هستند و باید با بیمارها سروکار داشته باشند. سریال اسکرابز خیلی سریع توانست مخاطبان زیادی را جذب کند و نه‌تنها منتقدان روی خوشی به آن نشان دادند، بلکه بینندگان نیز از آن استقبال بسیار خوبی کردند. سریال نه‌تنها برای ارائه یک کمدی هوشمندانه و خلاقانه با ستایش‌های زیادی همراه شد، بلکه عملکرد بازیگران نیز همواره مورد توجه و تحسین منتقدان بوده و بازیگرانی مثل زک برف با سریال Scrubs به شهرت زیادی دست پیدا کرد.

سریال اسکرابز در مجموع جوایز متعددی از امی دریافت کرد و سه بار هم نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شده است. و در سال ۲۰۰۶ جایزه Peabody را برای فصل هفتم دریافت کرده است. در طول فصل هفتم بود که NBC اعلام کرد سریال Scrubs را برای فصل جدید تمدید نخواهد کرد و در ادامه شاهد نقل مکان این سریال کمدی پزشکی و بیمارستانی به ABC بودیم و این شبکه سریال را برای فصل هشتم تمدید کرد. اگرچه فصل هشتم سریال Scrubs عملکرد بسیار خوبی داشت، اما فصل نهم با عملکرد ضعیفی مواجه شد و در ادامه سریال رسما به کار خودش پایان داد. درواقع فصل هشتم سریال Scrubs قرار بود فصل پایانی آن باشد و حتی پایان آن توانست نظر بسیار مثبت بینندگان و منتقدان را جلب کند، اما ABC تصمیم به احیا و ادامه سریال گرفت که چندان این موضوع با استقبال مثبتی مواجه نشد.

جیسون بیتمن در سریال Arrested Development

۱۶- سریال Arrested Development

پرورش شکست‌خورده

سازنده/شورانر: میچل هرویتز

بازیگران: جیسون بیتمن، پورشه د روسی، ویل آرنت، مایکل سرا، آلیا شوکت، تونی هیل، دیوید کراس، جفری تامبر، هنری وینکلر و جسیکا والتر

شبکه پخش‌کننده: فاکس (۳ فصل اول) و نتفلیکس (۲ فصل آخر)

تعداد فصل‌ها: ۵ تعداد قسمت‌ها: ۸۴

سال شروع پخش: ۲۰۰۳ (پخش اصلی) و ۲۰۱۳ (پخش دوم)  سال پایان پخش: ۲۰۰۶ (پخش اصلی) و ۲۰۱۹ (پخش دوم)

امتیاز راتن تومیتوز: ۷۵ امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۷

سریال Arrested Development داستان خانواده‌ای ورشکسته به‌نام بلوث را دنبال می‌کند که اکنون تقریبا مسئولیتی ندارند، اما همچنان ولخرج هستند. مایکل به‌عنوان پسر خانواده چاره‌ای جز مراقبت و اداره خانواده و شرکت پدرش ندارد و داستان سریال درواقع براساس آن شکل گرفته است. از سریال Arrested Development به‌عنوان یکی بهترین سیتکام‌های تلویزیون یاد می‌شود که با بی‌مهری بینندگان و مسئولانش فاکس پس از سه فصل به کار خودش پایان داد تا پایانی بسیار زودهنگام داشته باشد. پس از آن نتفلیکس این سریال سیتکام محبوب را احیا کرد و فصل چهارم سریال Arrested Development در سال ۲۰۱۳ منتشر شد که برخلاف انتظار طرفداران، فصل جدید سریال نتوانست موفقیت فصل‌های اول را تکرار کند و نقدهای منفی متعددی گرفت.

نتفلیکس سریال Arrested Development را احیا و برای فصل چهارم تمدید کرد

درنهایت نتفلیکس شانس دیگری به سریال Arrested Development داد و فصل پنجم در دو بخش و در بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ منتشر شد که اگرچه باز هم خبری از روح و کیفیت سه فصل اول نبود، اما در مجموع نقدهای مثبت‌تری گرفت. سریال Arrested Development جوایز معتبری مثل گلدن گلوب و امی را برنده شده و ستارگانی مثل جیسون بیتمن، ویل آرنت، هنری وینکلر و مایکل سرا را در بازیگران خود دارد. شاید دو فصل آخر سریال «پرورش شکست‌خورده» مانند نامش یک شکست بود، اما هنوز سه فصل اول آن در بین بهترین سیتکام‌های مدرن تلویزیون قرار دارد.

سریال The Office

۱۷- سریال The Office

آفیس

سازنده/شورانر: گرگ دنیلز

بازیگران: استیو کارل، رین ویلسون، جان کرازینسکی، جینا فیشر، بی جی نواک، اد هلمز، جیمز اسپیدر و لسلی دیوید بیکر

شبکه پخش‌کننده: NBC

تعداد فصل‌ها: ۹ تعداد قسمت‌ها: ۲۰۱

سال شروع پخش: ۲۰۰۵ سال پایان پخش: ۲۰۱۳

امتیاز راتن تومیتوز: ۸۱ امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۹

سریال The Office اقتباسی از سریالی بریتانیایی و بسیاری موفقی به همین نام است. شاید بحث این باشد که کدام نسخه بهتر هستند، اما در اینجا هدف نسخه آمریکایی سریال آفیس است. این سریال کمدی سیتکام و مستند گونه داستان یک اداره به ریاست مایکل اسکات و دیگر اعضای این اداره را نمایش می‌دهد. سریال The Office با خلق شخصیت‌های متفاوت و محبوب خیلی زود توانست جای خود را بین بینندگان و منتقدان باز کند و در این اداره درواقع می‌توان شاهد شخصیت‌های متفاوت و با شخصیت پردازی بسیار خوب را شاهد باشیم که در طول فصل‌ها شاهد تکامل هر شخصیت هستیم. مهم نیست که طرفدار مایکل اسکات یا جیم هالپرت یا دوایت شروت یا پم بیزلی باشید، نکنه این است که سریال به‌حدی توانسته شخصیت‌های خوبی خلق کند که حتی سال‌ها پس از پایان پخش آن هنوز در بین عموم طرفداران محبوب هستند و آن‌ها را بیشتر برای ایفای نقش خود در سریال آفیس می‌شناسیم.

از طرفی سبک مستند گونه و متفاوت این سریال کمدی باعث تمایز آن با دیگر آثار محبوب شده است. استیو کارل با ایفای نقش مایکل اسکات درواقع مهم‌ترین نقش تمام دوران حرفه‌ای بازیگری خود را در سریال The Office به نمایش گذاشته که حتی روی نقش‌های بعدی وی نیز تاثیر گذار بوده است. سریال اداره همچنین موفق شد تا یک جایزه گلدن گلوب از ۹ نامزدی و ۵ جایزه امی از ۴۲ نامزدی را دریافت کند و به یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین سریال‌های کمدی و سیتکام تاریخ تلویزیون تبدیل شود. سریال The Office شاید در فصل‌های پایانی دیگر کیفیت فصل‌های ابتدایی را نداشت، اما بدون شک یکی از بهترین سریال های کمدی تاریخ تلویزیون و یکی از تاثیر گذارترین آثار سیتکام تاریخ تلویزیون بوده است که برخی حتی از آن به‌عنوان بهترین سریال سیتکام تاریخ تلویزیون یاد می‌کنند. 

شخصیت های سریال How I Met Your Mother در کت و شلوار

۱۸- سریال How I Met Your Mother

آشنایی با مادر

سازنده/شورانر: کارتر بیز و کریگ توماس

بازیگران: جاش رادنر، جیسون سیگل، کوبی اسمالدرز، نیل پاتریک هریس، آلیسون هانیگن و میکیلا هوور

شبکه پخش‌کننده: CBS

تعداد فصل‌ها: ۹ تعداد قسمت‌ها: ۲۰۸

سال شروع پخش: ۲۰۰۵ سال پایان پخش: ۲۰۱۴

امتیاز راتن تومیتوز: ۸۳ امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۳

شاید به جرات بتوان گفت که سریال How I Met Your Mother بیش از هر اثری به سریال Friends شباهت دارد و درواقع منبع الهام آن نیز این سریال سیتکام محبوب بوده است. در هر حال این به معنای این نیست که سریال آشنایی با مادر صرفا یک کپی از سریال دوستان است و برعکس این سریال کمدی توانست با خلق شخصیت‌ها و داستان‌های جذاب خیلی سریع مخاطبان خودش را پیدا و جذب کند. شاید بخشی از محبوبیت سریال How I Met Your Mother درواقع برای این موضوع باشد که طرفداران سریال Friends به‌دنبال یک جایگزین برای سریال محبوب خود بودند، اما در هر حال سازندگان به خوبی توانسته خود را از زیر سایه سریال دوستان خارج کند و اثری ماندگار را ارائه کنند.

شاید به جرات بتوان گفت که سریال How I Met Your Mother بیش از هر اثری به سریال Friends شباهت دارد

سریال How I Met Your Mother همان‌طور که از نامش پیداست درواقع داستان آشنایی تد موزبی با مادر فرزندانش را روایت می‌کند و ما در طول این داستان شاهد شکل گیری دوستی بین افراد مختلف و زندگی آن‌ها با یکدیگر هستیم. شخصیت‌هایی مثل مارشال و لیلی که تازه ازدواج کردند یا بارنی که محبوبیت زیادی بین طرفدارن پیدا کرده بود و رابین شرباسکی که یک خبرنگار کانادایی بود. اگرچه سریال آشنایی با مادر در اواخر با افت کیفیت مواجه شد و پایانش نتوانست همه طرفداران را راضی کند، اما در مجموع توانست محبوبیت خودش را حفظ کند. این سریال کمدی در مجموع ۲ بار نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شده بود، اما هرگز موفق به دریافت این جایزه نشد و در مقابل سریال آشنایی با مادر توانست از ۲۸ باری که نامزد دریافت جایزه امی شده بود، ۹ بار این جایزه را دریافت کند.

سریال It

۱۹- سریال It’s Always Sunny in Philadelphia

فیلادلفیا همیشه آفتابی است

سازنده/شورانر: راب مک‌الهنی و گلن هاوتون

بازیگران: گلن هاوتون، چارلی دی، راب مک‌الهنی، کیتلین اولسون و دنی دویتو

شبکه پخش‌کننده: FX و FXX

تعداد فصل‌ها: ۱۴ تعداد قسمت‌ها: ۱۵۴

سال شروع پخش: ۲۰۰۵ سال پایان پخش: ادامه دارد

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۴ امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۸

سریال It's Always Sunny in Philadelphia یکی از نامتعارف و پر تداوم‌ترین سریال‌های سیتکام چند سال اخیر تلویزیون است که توانسته طی این سال‌ها کیفیت خود را حفظ کند و بینندگان و طرفدارانش را راضی نگه دارد و از آن به‌عنوان یکی از بهترین سریال های کمدی تاریخ یاد شود. در سریال فیلادلفیا همیشه آفتابی است هیچ درس یا پیام اخلاقی وجود ندارد و شخصیت‌ها طی فصل‌های مختلف هرگز از لحاظ اخلاقی قرار نیست رشد کنند و برعکس هر فصل قرار است بدتر از فصل قبل شوند! سریال It's Always Sunny in Philadelphia با داشتن یک تیم بسیار خلاق و بازیگرانی مستعد مثل گلن هاوتون، چارلی دی، راب مک‌الهنی، کیتلین اولسون و دنی دویتو دوست داشتنی توانسته طی این سال‌ها همواره بینندگانش را غافلگیر کند و به‌نظر می‌رسد که همچنان قرار است روی نوار موفقیت گام بردارد و قرار نیست فعلا طرفدارانش را ناامید کند.

با تمدید It's Always Sunny in Philadelphia برای فصل پانزدهم، این سریال سیتکام به طولانی‌ترین سریال لایو اکشن کمدی تاریخ تلویزیون آمریکا تبدیل شده است

هرچند سریال فیلادلفیا همیشه آفتابی است شاید به‌زودی مانند بسیاری از سریال‌های کمدی و سیتکام به آخر خط برسد، اما در حال حاضر این سریال برای فصل پانزدهم نیز تمدید شده است. این سریال کمدی در ابتدا از FX روی آنتن رفت و سپس از پخش آن به FXX منتقل شد. تا به امروز این سریال کمدی ۳ بار نیز نامزد دریافت جایزه امی شده است. همچنین با تمدید سریال It's Always Sunny in Philadelphia برای فصل پانزدهم، این سریال سیتکام به طولانی‌ترین سریال لایو اکشن کمدی تاریخ تلویزیون آمریکا نیز تبدیل شده است و باید دید این رکورد چقدر قرار است طولانی‌تر شود.

لی پیس در سریال Pushing Daisies

۲۰- سریال Pushing Daisies

دیزی‌های جسور

سازنده/شورانر: برایان فولر

بازیگران: لی پیس، آنا فریل، شای مک‌براید، کریستن چنووس، الن گرین، سوزی کرتز، جیم دیل و فیلد کیت

شبکه پخش‌کننده: ABC

تعداد فصل‌ها: ۲ تعداد قسمت‌ها: ۲۲

سال شروع پخش: ۲۰۰۷ سال پایان پخش: ۲۰۰۹

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۶ امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۳

سریال Pushing Daisies با اینکه چندین جوایز امی دریافت کرد و نامزد دریافت سه جایزه گلدن گلوب شده بود، اما خیلی زود و تنها پس از دو فصل به کار خودش پایان داد. برایان فولر این سریال کمدی-فانتزی را خلق کرده و نام‌های آشنایی چون لی پیس نیز در این سریال حضور داشتند. این سریال در طول سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ از شبکه ABC به‌روی آنتن رفت و داستان پسری به نام ند را روایت می‌کند که توانایی خارق‌العاده‌ای دارد و می‌تواند تنها با یک بار لمس، موجودات مرده را زنده کند، اما قدرت او محدودیت‌هایی نیز دارد. طبق آن، او با یک بار لمس ‌می‌تواند شخص مرده را زنده کند، اما با لمس دوباره آن شخص مجددا خواهد مرد. همین موضوع باعث منزوی شدن ند می‌شود. 

سریال Pushing Daisies برای ارائه یک داستان متفاوت و جذاب و همچنین خلق یک دنیای فانتزی و کمدی با ستایش‌های زیادی مواجه شد و همچنین بازی لی پیس توانست نقدهای مثبت زیادی را به همراه داشته باشد تا جایی که برای آن نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب و امی نیز شده است. برایان فولر شاید یکی از بدشانس‌ترین سریال سازهای تاریخ تلویزیون باشد که سریال Pushing Daisies نیز مانند بیشتر سریال‌های وی سرنوشت مشکل بیننده و لغو آن توسط شبکه را داشته است، اما این موضوع باعث نمی‌شود تا ارزش‌های سریال «دیزی‌های جسور» دیده نشود و از آن به‌عنوان یکی از بهترین سریال های کمدی تاریخ یادی نکنیم.

سریال The Big Bang Theory

۲۱- سریال The Big Bang Theory

تئوری بیگ بنگ

سازنده/شورانر: چاک لوری و بیل پریدی

بازیگران: جانی گالکی، جیمز پارسونز، کیلی کوئوکو، سایمون هلبرگ، کونال نایر، ملیسا راوش، ماییم بیالیک و کوین سوسمن

شبکه پخش‌کننده: CBS

تعداد فصل‌ها: ۱۲ تعداد قسمت‌ها: ۲۷۹

سال شروع پخش: ۲۰۰۷ سال پایان پخش: ۲۰۱۹

امتیاز راتن تومیتوز: ۸۲ امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۱

سریال The Big Bang Theory داستان چهار مرد با هوش و نبوغ بالا و نه چندان موفق در روابط اجتماعی و پنی که فردی محبوب و دارای روابط اجتماعی موفق است، را دنبال می‌کند. این پنج شخصیت در پنج شخصیت که در پاسادینا، کالیفرنیا زندگی می‌کنند که این شخصیت‌ها شامل لئونارد هافستادر و شلدون کوپر، دو فیزیکدان مؤسسه فناوری کالیفرنیا به‌همراه پنی، پیش‌خدمت رستوران و علاقه‌مند به بازیگری، هاوارد والوویتز، مهندس هوافضا و راجش کوترپالی، اخترفیزیکدان می‌شود که این شخصیت‌های متفاوت و جذاب توانسته با ترکیب و شیمی خیلی خوبی که ایجاد کردند، صحنه‌های کمدی زیادی خلق و برای مدت بیش از ۱۰ سال بینندگان را با خود همراه کنند. این سریال سیتکام به‌صورت زنده دربرابر حضار فیلم‌برداری شده و یکی از موفق‌ترین آثار کمدی و سیتکام قرن ۲۱ میلادی است.

سریال تئوری بیگ بنگ چندین سال پر بیننده‌ترین سریال کمدی تلویزیون بود

سریال تئوری بیگ بنگ چندین سال پر بیننده‌ترین سریال کمدی تلویزیون بود و همین موضوع باعث شد تا شبکه CBS ساخت این سریال را تا فصل دوازدهم ادامه دهد و از آن به‌عنوان یکی بهترین سریال های کمدی تاریخ یاد شود. سریال The Big Bang Theory طی این سال‌ها موفق شد نامزد دریافت ۳۹ جایزه امی شود و ۷ جایزه نیز از این مراسم دریافت کند. همچنین این سریال کمدی ۷ بار نیز نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شده و یکبار هم این جایزه را برای بازی درخشان جیم پارسونز، بازیگر نقش شلدون کوپر برنده شده است. موفقیت سریال The Big Bang Theory تا حدی بود که شبکه CBS تصمیم به ساخت یک اسپین‌آف براساس آن گرفت و پخش سریال Young Sheldon که براساس کودکی شلدون تولید شده، از سال ۲۰۱۷ آغاز شده و برخلاف سریال اصلی که در سال ۲۰۱۹ به پایان رسید، پخش سریال شلدون جوان همچنان ادامه دارد.

سریال Parks and Recreation

۲۲- سریال Parks and Recreation

پارک‌ها و تفریحات

سازنده/شورانر: گرگ دنیلز و مایکل شور

بازیگران: امی پولر، رشیدا جونز، پل اشنایدر، عزیز انصاری، نیک آفرمن، آبری پلازا، کریس پرت، ادام اسکات، راب لو، جیم اوهیر، رتا و بیلی ایکنر

شبکه پخش‌کننده: NBC

تعداد فصل‌ها: ۷ تعداد قسمت‌ها: ۱۲۶

سال شروع پخش: ۲۰۰۹ سال پایان پخش: ۲۰۱۵

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۳ امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۶

سریال Parks and Recreation داستانی لزلی نوپ را دنبال می‌کند که وظیفه سازمان پارک‌ها و تفریحات در شهر پانی در ایالت ایندیانا را بر عهده می‌گیرد. درواقع کارمندان این سازمان در تلاش هستند تا با اجرایی کردن پروژه‌ها شهرشان را به‌جای بهتری تبدیل کنند. سریال Parks and Recreation درواقع توسط سازندگان سریال The Office تولید شده و می‌توان شباهت‌هایی را بین آن‌ها نیز مشاهده کرد که شاید مهم‌ترین آن روایت مستند گونه آن باشد. این سریال کمدی سیتکام یک اثر طنز سیاسی نیز است و در طول فصل‌های مختلف می‌توان شاهد ارجاعات به مسائل و مشکلات داخلی آمریکا در آن دوره مثل بحران اقتصادی را مشاهده کرد و درواقع این موضوع باعث تغییر مکان تولید سریال نیز شده بود.

سریال پارک‌ها و تفریحات تیمی از بازیگران با استعداد و با تجربه را در اختیار داشت و در طول آن شاهد چهره شدن بازیگرانی مثل کریس پرت، رشیدا جونز تا آبری پلازا بودیم. سریال Parks and Recreation توانست با عملکردی خوب خیلی سریع بین بینندگان و منتقدان مورد توجه قرار بگیرد و حتی مدتی پیش شاهد انتشار یک قسمت ویژه از آن بودیم که این قسمت نیز توانست مورد توجه منتقدان و بینندگان قرار بگیرد و نشان دهد که این سریال سیتکام همچنان از محبوبیت بالایی برخوردار است. سریال پارک‌ها و تفریحات در مجموع نامزد ۱۶ جایزه امی شد، اما هرگز نتوانست برنده این جایزه شود. در مقابل این سریال کمدی سیتکام ۴ باز نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شد و یکبار هم توانست این جایزه را برنده شود تا نام آن درکنار بهترین سریال های کمدی تاریخ نیز قرار بگیرد.

سریال Community

۲۳- سریال Community

کامیونیتی

سازنده/شورانر: دان هارمون

بازیگران: جوئل مک‌هال، جیلیان جیکوبز، دنی پودی، یوت نیکول براون، الیسون بری، دونالد گلاور، کن جیونگ، چوی چیس و جیم رش

شبکه پخش‌کننده: NBC (پنج فصل اول) و یاهو (فصل ششم)

تعداد فصل‌ها: ۶ تعداد قسمت‌ها: ۱۱۰

سال شروع پخش: ۲۰۰۹ سال پایان پخش: ۲۰۱۵

امتیاز راتن تومیتوز: ۸۸ امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۵

از سریال Community به‌عنوان یکی از بهترین سریال‌های کمدی و سیتکام چند سال اخیر تلویزیون یاد می‌شود که در راس آن دن هارمون قرار داشت، اما این سریال چندان خوش شانس نبود. پنج فصل ابتدایی سریال کامیونیتی توسط NBC تولید و منتشر شد و فصل ششم و پایانی آن توسط یاهو اسکرین منتشر شده است. سریال Community داستان جف وینگر را دنبال می‌کند که در مورد داشتن مدرک لیسانس از دانشگاه کلمبیا دروغ گفته بود و حالا از دفتر حقوقی که در آن کار می‌کرده معلق شده و دوباره باید برای گرفتن مدرک قانونی در کالج Greendale Community در کلرادو ثبت نام کند. سریال Community برای داشتن طنز، کمدی و شوخی‌های هوشمندانه خود شناخته می‌شود که هنوز می‌توان آثار آن را در شبکه‌های اجتماعی مشاهده کرد.

هنوز هم می‌توان تاثیرات سریال Community روی سریال‌ها و فیلم‌های امروزی را مشاهده کرد

سریال با حضور افرادی خلاق مثل دان هارمون در تیم سازندگان و نویسندگان تا بازیگرانی با استعداد مثل جوئل مک‌هال، جیلیان جیکوبز، الیسون بری، دونالد گلاور و کن جیونگ که امروز بیشتر شناخته شده هستند، توانسته بود یک ترکیب فوق‌العاده را ارائه دهد و شاید کمی در جذب بیننده در زمان پخش ناموفق بود و همین موضوع باعث وداع زودهنگام سریال Community با تلویزیون شد، اما این سریال در ادامه محبوبیت خوبی به‌دست آورد و حالا تبدیل به یک سریال کمدی و سیتکام کالت شده است. در هر حال هنوز هم می‌توان تاثیر سریال کامیونیتی را روی سریال‌ها و فیلم‌های مختلفی دید و شاید این سریال روزی احیا شد.

سریال Modern Family

۲۴- سریال Modern Family

خانواده امروزی

سازنده/شورانر: کریستوفر لوید و استیون لویتان

بازیگران: اد اونیل، سوفیا ورگارا، جولی بوون، جس فرگوسن، تای بورل، اریک استون استریت، سارا هایلند، اریل وینتر، نولان گلد، ریکو رودریگز، آئوبری اندرسون-امونز و جرمی مگوایر

شبکه پخش‌کننده: ABC

تعداد فصل‌ها: ۱۱ تعداد قسمت‌ها: ۲۵۰

سال شروع پخش: ۲۰۰۹ سال پایان پخش: ۲۰۲۰

امتیاز راتن تومیتوز: ۸۵ امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۴

سریال Modern Family داستان سه خانواده از قشر نسبتا مرفه آمریکایی را روایت می‌کرد که هر خانواده درواقع از نسل‌های مختلف و متفاوت بودند. هدف این سریال درواقع نمایش تفاوت تفکر و سبک زندگی هر گروه بود و همین موضوع باعث شد تا سریال «خانواده امروزی» مورد توجه بینندگان و منتقدان قرار بگیرد و خیلی سریع به یکی از محبوب‌ترین آثار کمدی چند سال اخیر تلویزیون شود. حضور شخصیت‌ها در گروه‌های سنی مختلف باعث شده بود تا هر گروه به نحوی به این سریال علاقه‌مند شود و این سریال سیتکام را به یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های شبکه ABC تبدیل کند. همین محبوبیت باعث شد تا سریال Modern Family به یکی از پر تداوم‌ترین سریال‌های سیتکام تلویزیون تبدیل شود و سرانجام پس از ۱۱ سال مدتی پیش رسما به کار خودش پایان داد.

شاید سریال Modern Family در طول فصل‌های مختلف به کیفیت و خلاقیت فصل‌های اول نبود، اما در مجموع سریال توانست محبوبیت و بینندگانش را طی این سال‌ها حفظ کند و عجیب هم نبود که ABC این سریال را تا فصل یازدهم ادامه داد. موفقیت سریال خانواده امروزی به این موارد ختم نمی‌شود و این سریال کمدی نامزد چندین جایزه امی و گلدن گلوب شده و حتی موفق شده جایزه گلدن گلوب و امی بهترین سریال کمدی را نیز دریافت کند تا بتواند درکنار بهترین سریال های کمدی تاریخ قرار بگیرد. 

سریال Archer

۲۵- سریال Archer

آرچر

سازنده/شورانر: آدام رید

صداپیشگان: اچ. جان بنجامین، جسیکا والتر، آیشا تایلر، جودی گریر، کریس پارنل، امبر نش، آدام رید و لاکی یتس

شبکه پخش‌کننده: FX و FXX

تعداد فصل‌ها: ۱۱ تعداد قسمت‌ها: ۱۱۸

سال شروع پخش: ۲۰۰۹ سال پایان پخش: ادامه دارد

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۰ امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۶

سریال Archer داستان یک مامور ویژه به‌نام استرلینگ آرچر و آژانسی که در آن حضور دارد و به مادرش تعلق دارد،‌ را دنبال می‌کند. اتفاقات این سریال کمدی حول اتفاقاتی است که در این شرکت رخ می‌دهد و در طول آن آرچر به‌همراه دیگران به مأموریت‌های مختلف فرستاده می‌شوند. انیمیشن Archer برای ارائه شخصیت‌های متفاوت با مشکلات جذاب و با چالش بالا توانسته مخاطبان زیادی را جذب کند که بدون شک بخش زیادی از این موفقیت را باید مدیون شخصیت پردازی فوق‌العاده استرلینگ آرچر و رابطه‌اش با دیگران نسبت داد. سریال Archer توانسته در طول سال‌ها با ارائه داستان‌های متفاوت و جذابش بینندگان زیادی را جذب و حفظ کند و همین محبوبیت باعث شد تا این سریال کمدی بزرگسالانه به یکی از موفق‌ترین آثار شبکه FX تبدیل شود. انیمیشن آرچر تا به امروز ۳ جایزه امی و ۴ جایزه از انجمن منتقدان تلویزیونی دریافت کرده است. 

سریال Archer درواقع در فصل هفتم به کار خودش تقریبا پایان داد و در ادامه پخش آن به شبکه FXX که زیر مجموعه FX بود منتقل شد که در ادامه سه فصل بعدی آرچر به داستان‌هایی پرداخت که درواقع ارتباطی به داستان اصلی نداشتند و درواقع استرلینگ آرچر این اتفاقات را در زمان حضورش در کما تماشا می‌کرد. اگرچه این سه فصل نتوانست کیفیت فصل‌های گذشته را تکرار کند، اما باعث شد تا آدام رید دوباره بتواند ایده‌های جدیدی را برای ادامه دادن داستان اصلی سریال Archer پیدا کند و سرانجام در فصل یازدهم دوباره سریال به روند اصلی خود بازگشت و توانست موفقیت‌های گذشته را تکرار کند. همین موضوع باعث تمدید انیمیشن Archer برای فصل دوازدهم شود و باید دید داستان استرلینگ آرچر تا چه زمانی ادامه خواهد یافت.

سریال Louie

۲۶- سریال Louie

لوئی

سازنده/شورانر: لوئیز سی.کی.

بازیگران: لوئیز سی.کی.، پاملا ادلون، سوزان کلچی واتسون، تاد بری، هانیبال بورس، کریس راک، رابرت کلی، سارا سیلورمن، جری ساینفلد و جیم نورتون

شبکه پخش‌کننده: FX

تعداد فصل‌ها: ۵ تعداد قسمت‌ها: ۶۱

سال شروع پخش: ۲۰۱۰ سال پایان پخش: ۲۰۱۵

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۴ امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۵

سریال Louie درواقع یک مجموعه داستان و برداشت آزاد از زندگی لوئیز سی.کی. است که بخش‌هایی از این سریال کمدی زندگی عادی او به‌عنوان یک پدر تنها و صاحب دو دختر را نشان می‌دهد. هر قسمت یا دو قسمت داستانی متفاوت از زندگی لوئی را نشان می‌دهد و بخش‌هایی از آن نیز اجرای استندآپ کمدی لوئی سی کی را ارائه می‌کند که بیشتر در سالن‌های کمدی کوچک اجرا می‌شوند. سریال دارای تم‌ها و لحن‌های متفاوتی هستند و این موضوع از کمدی درام تا کمدی سیاه و طنز و حتی طنز سورئال را شامل می‌شود و از آن یک اثر متفاوت و با ارزش تماشا بالا ساخته است.

اگرچه تمرکز سریال لوسی روی لوئیز سی.کی. است و درواقع تنها بازیگر سریال هست که در تمامی قسمت‌ها حضور دارد، اما در سریال Louie شاهد بازیگرانی مثل پاملا ادلون نیز هستیم و همچنین بازیگران دیگری مثل کریس راک و جری ساینفلد نیز نقش خودشان را در این سریال کمدی بازی کرد‌ه‌اند. البته این نکته هم قابل‌توجه است که لوئیز سی.کی. علاوه‌بر بازی، وظیفه نوشتن فیلمنامه و کارگردانی سریال Louie را نیز بر عهده داشته است و شاید همین موضوع هم باعث شد تا این اثر از کیفیت و ظرافت بالایی برخودار باشد. منتقدان این اثر و بازی سی‌کی را بارها تحسین کرده‌اند و سریال Louie چندین جایزه امی را دریافت کرده و ۲ بار نیز نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شده است و بدون شک سریال لوئی یکی از بهترین سریال های کمدی تاریخ تا به امروز بوده است. 

سریال New Girl

۲۷- سریال New Girl

دختر جدید

سازنده/شورانر: الیزابت مری‌ویتر

بازیگران: زویی دشانل، جیک جانسون، مکس گرینفیلد، لامورن موریس و هانا سیمون

شبکه پخش‌کننده: فاکس

تعداد فصل‌ها: ۷ تعداد قسمت‌ها: ۱۴۶

سال شروع پخش: ۲۰۱۱ سال پایان پخش: ۲۰۱۸

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۵ امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۷

سریال New Girl داستان دختری به‌نام جس را دنبال می‌کند که پس از جدایی از نامزد سابقش دچار افسردگی شده و حالا به‌دنبال یافتن یک راه جدید و امتحان کردن آن است تا در زندگی معمولی خودش با اتفاقات تازه‌ای مواجه شود و به همین منظور و برای این تغییرات به مکان جدیدی نقل مکان می‌کند و با گروهی جدید آشنا می‌شود. اگرچه سریال دختر جدید داستان جدیدی ندارد، اما تلاش کرده تا نشان دهد که یک جدایی چه نتایج و عوارضی در دنیای امروز برای یک شخص می‌تواند داشته باشد و همچنین تلاش یک نفر برای خروج از این بحران را نیز نشان دهد.

 سریال New Girl شاید موضوع متفاوتی نداشته باشد، اما یک سریال کمدی و سیتکام خوش ساخت با هدفی قابل‌توجه است و توانسته با ترکیبی از ایده‌های مختلف اثری با ارزش تماشا را ارائه دهد. درکنار آن سریال بازیگرانی شناخته شده‌ای مثل زویی دشانل و جیک جانسون دارد که آن‌ها توانسته‌اند درکنار دیگر بازیگران یک گروه خوب را تشکیل دهند. سریال New Girl توانسته با یک روایت دلچسب و جذاب بینندگان زیادی را جلب کند و درکنارش نظر مثبت منتقدان را نیز به‌دست بیاورد. همچنین سریال New Girl نامزد دریافت ۵ جایزه گلدن گلوب و ۵ جایزه امی شده بود که هرگز موفق به دریافت جایزه از امی یا گلدن گلوب نشد.

سریال Girls

۲۸- سریال Girls

دختران

سازنده/شورانر: لینا دانم

بازیگران: لینا دانم، الیسون ویلیامز، جمیما کرک، زوسیا مامیت، آدام درایور، الکس کارپوفسکی، اندرو رنلز، ابن ماس-بچراک و جیک لیسی

شبکه پخش‌کننده: HBO

تعداد فصل‌ها: ۶ تعداد قسمت‌ها: ۶۲

سال شروع پخش: ۲۰۱۲ سال پایان پخش: ۲۰۱۷

امتیاز راتن تومیتوز: ۸۹ امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۳

سریال Girls داستانی ۴ دختر در دهه ۲۰ زندگی آن‌ها را دنبال می‌کند که هر یک خصوصیات اخلاقی مختلف و متفاوتی دارند و درواقع هدف این بوده که هر یک نماینده یک دختر در جامعه حال حاضر آمریکا در سریال را ارائه کند. سریال داستان هانا را دنبال می‌کند که دیگر خانواده او را از نظر مالی پشتیبانی نمی‌کنند و حالا و مجبور است که مستقل شود و در ادامه با دختران دیگری آشنا می‌شود. سریال Girls گاهی بینندگانش را می‌خنداند و گاهی هم یک تجربه درام کامل را ارائه می‌کند و همین ترکیب و ایجاد یک تعادل مناسب باعث جلب توجه بینندگان و منتقدان شد و درنهایت این سریال کمدی شبکه HBO به اثری موفق در سبک خود تبدیل شد. 

سریال دختران بازیگرانی مثل الیسون ویلیامز و آدام درایور که امروز بسیار شناخته شده هستند، را در تیم بازیگری خود دارد و بخشی از تحسین منتقدان روی تیم بازیگری به‌خصوص چهار شخصیت اصلی سریال است. همچنین بخشی از تمرکز سریال Girls روی موضوعات اجتماعی از جمله نقش زنان و اهمیت حقوق برابر در جامعه بود. سریال دختران نامزد دریافت چندین جایزه گلدن گلوب و امی نیز شده و همچنین چندین جایزه امی و ۲ جایزه گلدن گلوب را نیز دریافت کرده است.

سریال Veep

۲۹- سریال Veep

ویپ

سازنده/شورانر: آرماندو ایانوچی

بازیگران: جولیا لوئی-درایفوس، آنا کلامسکی، تونی هیل، رید اسکات، تیموتی سیونز، مت والش، سوفی بردشاو، کوین دان، گری کول و سم ریچاردسون

شبکه پخش‌کننده: HBO

تعداد فصل‌ها: ۷ تعداد قسمت‌ها: ۶۵

سال شروع پخش: ۲۰۱۲ سال پایان پخش: ۲۰۱۹

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۳ امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۳

سریال‌های کمدی و طنز سیاسی موفق کمی همواره تولید و منتشر می‌شود و سریال Veep یکی از موفق‌ترین نمونه‌های آن است. سریال ویپ داستانی غیر واقعی از سلینا مایر، معاون رئیس‌جمهور را دنبال می‌کند که در ادامه رئیس‌جمهور ایالات متحده می‌شود. در این سریال درواقع شاهد تلاش مایر و تیمش برای ایجاد تغییرات و برجا گذاشتن میراث ماندگار در جایگاه ریاست جمهوری آمریکا هستیم که همچنین در مقابل این کار را می‌خواهند بدون اینکه در بازی‌های سیاسی روزانه واشینگتن، دی.سی. گرفتار شوند، انجام دهند. سریال برای طنز ظریف و کمدی و ارائه یک سیتکام سیاسی قابل قبول توانسته تحسین منتقدان و بینندگان را به‌دنبال داشته باشد و درنهایت سریال و آرماندو ایانوچی موفق شدند هدف سلینا مایر را به خوبی پیدا کنند و یک سریال سیتکام ماندگار را تحویل دهند. 

سریال Veep یکی از موفق‌ترین سریال‌های کمدی HBO در فصل جوایز نیز به‌حساب می‌آید و این سریال کمدی ۵۹ بار نامزد دریافت جایزه امی شده و ۱۷ جایزه از این مراسم معتبر را نیز دریافت کرده است. همچنین سریال ویپ نامزد دریافت ۷ جایزه گلدن گلوب نیز شده بود که درنهایت نتوانست جایزه‌ای را از این مراسم دریافت کند. سریال Veep درنهایت بدون اینکه از راهش منحرف شود، به خوبی و بهترین شکل ممکن به پایان رسید تا هم در این فهرست شاهد حضورش باشیم و هم به اثری قابل معرفی به طرفداران این دست از سریال‌ها تبدیل شود و هم به‌عنوان یکی از بهترین سریال های کمدی تاریخ لقب بگیرد.

سریال Orange Is the New Black

۳۰- سریال Orange Is the New Black

نارنجی مد جدید است

سازنده/شورانر: جنجی کوهان

بازیگران: تیلور شیلینگ، مایکل هارنی، کیت مولگرو، لورا پرپون، اوزو ادوبا، دانیل بروکس، ناتاشا لیون، تارین منینگ، سلنیس لیوا، آدریانا سی. مور، داشا پولانکو، نیک سندو و یال استون

شبکه پخش‌کننده: نتفلیکس

تعداد فصل‌ها: ۷ تعداد قسمت‌ها: ۹‍‍۱

سال شروع پخش: ۲۰۱۳ سال پایان پخش: ۲۰۱۹

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۰ امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۸۱

سریال‌های کمدی درام جنایی موفق کمی تولید شده، اما سریال Orange Is the New Black یکی از موفق‌ترین سریال‌های این سبک است. سریال نارنجی مد جدید است داستان پایپر چپمن را دنبال می‌کند که به‌دلیل کلاه‌برداری ارتباط و همکاری با یک قاچاقچی مواد مخدر به زندان فرستاده می‌شود. سریال Orange Is the New Black درواقع براساس زندگی پایپر کرمن که در قالب رمانی به‌نام Orange Is the New Black: My Year in a Women's Prison منتشر شده بود، تولید شده که نام وی در این سریال با کمی تغییرات نیز مواجه شده است. تمرکز این سریال کمدی درام بیشتر روی اتفاقاتی است که در زندان برای پایپر چپمن رخ می‌دهد و در طول آن به مشکلات اجتماعی و مسائل مختلفی مثل فعالیت‌هایی که در زندان جریان دارد، نیز پرداخته‌ می‌شود. 

سریال Orange Is the New Black درواقع یکی از اولین آثار اورجینال بسیار موفق نتفلیکس محسوب می‌شود

سریال Orange Is the New Black درواقع یکی از اولین آثار اورجینال بسیار موفق نتفلیکس محسوب می‌شود که بسیاری برای تماشای آن به خرید اشتراک این سرویس استریم کردند و درکنار آن حضور پر رنگی نیز در فصل جوایز داشت و علاوه‌بر نامزدی و دریافت جوایز متعددی از امی، سریال نارنجی مد جدید است موفق شد نامزد دریافت ۶ جایزه گلدن گلوب نیز شود که البته نتوانست هرگز به این جایزه دست پیدا کند. شاید سریال Orange Is the New Black یکی از اولین سریال‌های با کیفیت و البته محبوب نتفلیکس بود، اما یکی از بهترین سریال‌های کمدی یک دهه اخیر نیز بوده که بالاخره در سال ۲۰۱۹ با فصل هفتم به کار خودش پایان داد.

سریال Brooklyn Nine-Nine

۳۱- سریال Brooklyn Nine-Nine

بروکلین ناین-ناین

سازنده/شورانر: دن گور و مایکل شور

بازیگران: اندی سمبرگ، تری کروس، ملیسا فومرو، استفانی بیاتریز، جو لو ترالیو، آندره بروگر، چلسی پرتی، درک بلاکر و جوئل مک‌کینن میلر

شبکه پخش‌کننده: فاکس (فصل یک تا پنج) و NBC (از فصل ششم)

تعداد فصل‌ها: ۷ تعداد قسمت‌ها: ۱۴۳

سال شروع پخش: ۲۰۱۳ سال پایان پخش: ادامه دارد

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۵ امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۴

سریال Brooklyn Nine-Nine داستان اداره یک پلیس و گروهی از کارآگاهان در منطقه بروکلین را دنبال می‌کند که در طول آن داستان‌های مختلفی شکل می‌گیرد که در آن شاهد عملیات‌های مختلف برای مقابله با جرم و فساد تا مشکلات اداره هستیم. تمرکز اصلی سریال بروکلین ناین-ناین روی شخصیت جیک پرالتا است که یک کارگاه بااستعداد ولی با اخلاق بچگانه است. این سریال کمدی و سیتکام و جنایی توانسته طی فصل‌های مختلف داستان‌های متفاوتی را ارائه دهد و درواقع تمرکز هر فصل روی یک داستان است که درنهایت داستان اصلی به یکدیگر مرتب هستند. سریال Brooklyn Nine-Nine هر فصل تلاش کرده تا با تغییراتی مثل انتقال جیک پرالتا و ریموند هولت به لس آنجلس، داستان جدید و متفاوتی را ارائه دهد و طرفدارانش را راضی نگه دارد. شیمی فوق‌العاده بین شخصیت‌های مختلف تا داستان‌ها و مأموریت‌های خلاقانه و جذاب تا ارجاعات به فیلم‌‌ها سریال‌ها و دیگر فرهنگ‌های عامه دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی باعث شهرت و محبوبیت سریال Brooklyn Nine-Nine در نزد مخاطبان شده است.

شبکه فاکس در اقدامی غافلگیر کننده سریال Brooklyn Nine-Nine را در سال ۲۰۱۸ لغو کرد، اما در ادامه NBC از احیا این سریال کمدی خبر داد 

بااین‌حال، شبکه فاکس در اقدامی غافلگیر کننده این سریال کمدی را در سال ۲۰۱۸ لغو کرد، اما در ادامه NBC از احیا سریال خبر داد و حالا بروکلین ناین-ناین و شخصیت‌های عجیب و غریبش قرار است برای فصل هشتم نیز بازگردند. اگرچه سریال Brooklyn Nine-Nine توانسته ۴ بار نامزد دریافت جایزه امی شود، اما هرگز این جایزه را دریافت نکرده است. بااین‌حال، این سریال کمدی ۲ بار نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شده بود و توانست هر ۲ بار نیز این جایزه را دریافت کند. درواقع سریال Brooklyn Nine-Nine توانست جایزه بهترین سریال کمدی یا موزیکال به‌همراه جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد در یک سریال کمدی یا موزیکال برای اندی سمبرگ را دریافت کند.

سریال Rick and Morty

۳۲- سریال Rick and Morty

ریک و مورتی

سازنده/شورانر: جاستین رویلند و دان هارمون

صداپیشگان: جاستین رویلند، کریس پارنل، اسپنسر گرمر و سارا چالک

شبکه پخش‌کننده: ادالت سویم

تعداد فصل‌ها: ۴ تعداد قسمت‌ها: ۴۱

سال شروع پخش: ۲۰۱۳ سال پایان پخش: ادامه دارد

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۴ امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۹.۲

سریال Rick and Morty درواقع براساس ایده جاستین رویلند که برگرفته از فیلم بازگشت به آینده بود، ساخت شد که پس اینکه این ایده مورد توجه شبکه ادالت سویم قرار گرفت، با کمک دن هارمون این ایده بسط داده شد تا سریال ریک و مورتی و یکی از بهترین سریال های کمدی تاریخ خلق شود. این سریال کمدی موقعیت داستان ریک سانچز، دانشمند نابغه الکلی را دنبال می‌کند که در خانه دخترش سکونت دارد و تمرکز سریال روی ماجراجویی‌های او با مورتی، نوه‌اش است. انیمیشن Rick and Morty یک اثر کاملا بزرگسالانه است که محتوای خشن و سیاهش باعث شده تا بسیاری آن را اثری در ژانر وحشت نیز بدانند. درواقع بخشی از ماجراجویی‌های سریال Rick and Morty ارجاع به موضوعات فرهنگی و روز و همچنین محبوب‌ترین برنامه‌ها است که درکنار شوخی با مسائل مختلف، شاهد نقد هر چیزی توسط ریک و مورتی نیز هستیم. این سریال کمدی برای همین موضوع خیلی سریع توانست مورد تحسین منتقدان و بینندگان قرار بگیرد و خلاقیت آن باعث محبوبیت سریع آن شد.

سریال Rick and Morty تا به امروز ۲ جایزه امی برده و یکی از موفق‌ترین سریال‌های انیمیشنی معرفی شده در دهه گذشته نیز لقب گرفته است. موفقیت انیمیشن Rick and Morty باعث شد تا ادالت سویم خیلی سریع در سال ۲۰۱۸ با سازندگان این سریال قراردادی بلند مدت برای ساخت ۷۰ قسمت بگیرند که فصل چهارم بخشی از این قرارداد بزرگ بوده و اگرچه طرفداران فاصله زیادی بین پخش فصل‌های گذشته تجربه کرده بودند، اما پیش‌بینی می‌شود که حداقل ۶ فصل دیگر از سریال ریک و مورتی تولید و منتشر شود. حال باید دید که ریک سانچز و نوه‌اش مورتی تا کجا قرار است پیش بروند و آیا می‌توانیم قسمتی مثل تبدیل شدن ریک به یک خیاشور را دوباره ببینیم؟

سریال Silicon Valley

۳۳- سریال Silicon Valley

دره سیلیکون

سازنده/شورانر: مایک جاج، جان السچلر و دیو کرینسکی

بازیگران: توماس میددیچ، تی. جی میلر، جاش برنر، مارتین استار، کمیل نانجیانی، کریستوفر ایوان ولش، آماندا کرو و ژاک وودز

شبکه پخش‌کننده: HBO

تعداد فصل‌ها: ۶ تعداد قسمت‌ها: ۵۳

سال شروع پخش: ۲۰۱۴ سال پایان پخش: ۲۰۱۹

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۴ امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۵

داستان سریال Silicon Valley همان‌طور که از نامش مشخص است، با پس‌زمینه‌ای کمدی و برگرفته از تجربیات شخصی مایک جاج، در دره‌ی سیلیکون روایت می‌شود؛ جایی که شایسته‌ترین افراد برای موفقیت، کمترین توانایی را در نگه‌داری و کنترل آن‌ دارند. سریال Silicon Valley با روایتی جدید و منحصر به‌فردش توانست خیلی زود اسم و رسمی پیدا کند و با داشتن تیم بازیگری بااستعدادش به محبوبیت زیادی دست پیدا کرد. سریال دره سیلیکون داستان ریچارد هندریکس را دنبال می‌کند که با طراحی اپ شرکت Pied Piper را تأسیس کرده و ما در طول سریال اتفاقات این شرکت را مشاهده می‌کنیم. تمرکز سریال هم مشخصا روی یک گروه از برنامه‌نویسان است که شاید کمتر کسی انتظار خلق و ارائه یک سریال کمدی براساس چنین موضوعی را داشته باشد، اما سازندگان سریال Silicon Valley توانستند موانع را کنار زده و اثری متفاوت را خلق و ارائه کنند.

هرچند شاید برای خلق داستان این سریال کمدی شاهد موارد الهام گرفته شده از برنامه‌نویسان و افراد شناخته شده صنعت باشیم، اما در هر حال سریال روند و راه مستقل خودش را در طول فصل‌های مختلف داشته توانسته نامزد جوایز متعددی از مراسم امی شود و حتی ۲ جایزه نیز دریافت کند. در مقابل سریال Silicon Valley دو بار هم نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شده است. اگرچه بسیاری از طرفداران این سریال کمدی معتقد هستند بهترین فصل‌های سریال، فصل‌های ابتدایی آن بوده، اما نمی‌توان این موضوع را رد کرد که سریال دره سیلیکون یکی از با کیفیت‌ترین و بهترین سریال‌های کمدی چند سال اخیر تلویزیون و شبکه HBO بوده است.

بوجک هورسمن و نسخه بالونی خود در سریال BoJack Horseman

۳۴- سریال BoJack Horseman

بوجک هورسمن

سازنده/شورانر: رافائل باب واکسبرگ

صداپیشگان: ویل آرنت، ایمی سداریس، الیسون بری، پل اف. تامپکینز و آرون پال

شبکه پخش‌کننده: نتفلیکس

تعداد فصل‌ها: ۶ تعداد قسمت‌ها: ۷۷

سال شروع پخش: ۲۰۱۴ سال پایان پخش: ۲۰۲۰

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۳ امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۷

اگرچه تمرکز بیشتر سریال‌های انیمیشنی درواقع سریال کمدی یا کمدی موقعیت هستند، اما سریال BoJack Horseman یک سریال کمدی سیاه است و از این نظر شاید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. این سریال کمدی داستانی انسانی اسب نما به‌نام بوجک هورسمن را دنبال می‌کند که در دهه هشتاد و نود میلادی ستاره سیتکام محبوبی به نام Horsin' Around بوده‌ است و حالا ما پس از ۱۸ سال از لغو سریال داستان او را دنبال می‌کنیم که طی این سال‌ها او عمرش را به بطالت و بیهودگی گذرانده است و حالا او تصمیم گرفته تا با کمک یک نویسنده جوان زندگی‌نامه‌اش را بنویسد و به نحوی دوباره به دوران اوجش بازگردد، اما همه چیز به این سادگی نیست و او گذشته تاریکی دارد که باید با آن مواجه شود. شاید شروع سریال BoJack Horseman خیلی قدرتمند نباشد، اما در ادامه این سریال کمدی سیاه به اثری تبدیل شد که کمتر کسی می‌توانست آن را تحسین نکند.

سریال BoJack Horseman به اثری توصیف می‌شود که در لحظه می‌تواند یک اثر کمدی کامل باشد و در لحظه بعد به یک اثر کاملا درام و تراژدیک تبدیل شود

هرچند سریال هر از گاهی به مسائل روز هم سر می‌زد یا شاهد ارجاعاتی بودیم، اما انیمیشن بوجک هورسمن به خوبی زندگی یک ستاره سابق که اکنون در حال دست و پا زدن در یک باتلاق است را نشان می‌دهد و درکنارش شخصیت‌های بسیار خوبی را نیز خلق و معرفی می‌کند که باعث می‌شد تا سرنوشت هر یک به اندازه سرنوشت بوجک برای بیننده مهم باشد. سریال BoJack Horseman به اثری توصیف می‌شود که در لحظه می‌تواند یک اثر کمدی کامل باشد و در لحظه بعد به یک اثر کاملا درام و تراژدیک تبدیل شود و اگرچه بسیاری اعتقاد داشتند سریال هنوز پتانسیل برای ادامه دادن داشت، اما سریال BoJack Horseman مدتی پیش با پایانی که اکثر طرفداران را راضی می‌کرد، به کار خودش خاتمه داد تا با شایستگی تمام در فهرست بهترین سریال های کمدی تاریخ قرار بگیرد. همچنین انیمیشن بوجک هورسمن سه بار هم نامزد دریافت جایزه امی شده که البته هرگز موفق به دریافت این جایزه نشده است.

سریال Schitt

۳۵- سریال Schitt's Creek

شتز کریک

سازنده/شورانر: یوجین لوی و دن لوی

بازیگران: یوجین لوی، کاترین اوهارا، دن لوی، انی مورف،ی امیلی همپشر، جن رابرتسن، کریس الیوت، تیم رزان، سارا لوی و داستین میلیگان

شبکه پخش‌کننده: CBC

تعداد فصل‌ها: ۶ تعداد قسمت‌ها: ۸۰

سال شروع پخش: ۲۰۱۵ سال پایان پخش: ۲۰۲۰

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۳ امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۵

سریال Schitt's Creek شاید نام کمتر شناخته شده‌ای باشد، اما با ثبت یک رکوردشکنی توانست حسابی سر زبان‌ها بیافتد. این سریال کمدی موقعیت داستان خانواده ثروتمندی به‌نام رز را دنبال می‌کند که پس از اختلاس مدیر اقتصادی آن‌ها ورشکست شده و شهر کوچک شتز کرک که به‌خاطر نام خنده‌دارش به شوخی در سال ۱۹۹۱ برای پسرشان خریده بودند، تنها دارایی باقی مانده خانواده رز است که باید دوباره ثروت و زندگی خود را در این شهر کوچک احیا کنند که البته مشکلات متعددی نیز برای آن‌ها به‌خصوص در روابط با مردم شهر به‌وجود خواهد آمد. اگرچه فصل اول سریال Schitt's Creek نتوانست خیلی نظر منتقدان را جلب کند، اما در ادامه این سریال توانست جایگاهش را در میان مخاطبان و منتقدان بهتر کند و فصل به فصل پیشرفت کرد تا درنهایت در فصل پایانی توانست بهترین عملکرد خودش را ارائه کند.

دن و یوجین لوی وظیفه ساخت این سریال کمدی را بر عهده دارند که خودشان نیز نقش دو نفر از اعضای خانواده رز را بر عهده دارند. سرانجام در سال ۲۰۲۰ بود که سریال Schitt's Creek به پایان رسید که فصل پایانی آن با تحسین طرفداران و منتقدان مواجه شد و در ادامه این سریال کمدی توانست ۹ جایزه امی را تنها از مراسم امسال دریافت کند. نکته جالب این است که سریال شتز کریک موفق شد تمامی جوایز در بخش‌های بهترین سریال کمدی، بهترین بازیگر زن و مرد یک سریال کمدی، بهترین فیلمنامه یک سریال کمدی و بهترین کارگردانی یک سریال کمدی را دریافت کند و یک رکورد تاریخی را در جوایز امی ثبت کرد و هم از آن به‌عنوان یکی از بهترین سریال های کمدی تاریخ یاد شود.


سریال The Good Place

۳۶- سریال The Good Place

جای خوب

سازنده/شورانر: مایکل شور

بازیگران: کریستن بل، تد دنسن، ویلیام جکسون هارپر، جمیله جمیل، دارسی کاردن و منی جاسینتو

شبکه پخش‌کننده: NBC

تعداد فصل‌ها: ۴ تعداد قسمت‌ها: ۵۳

سال شروع پخش: ۲۰۱۶ سال پایان پخش: ۲۰۲۰

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۷ امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۹.۳

زندگی پس از مرگ چگونه خواهد بود؟ شاید این یکی از بهترین توصیف‌ها برای آشنایی با سریال The Good Place باشد. این سریال کمدی داستان گروهی از انسان‌ها را دنبال می‌کند که مرده‌اند و اکنون وارد دنیای پس از مرگ شده و قرار است پاداش کارهای خود را دریافت کنند، اما همه چیز آنطور که به‌نظر می‌رسد در این بهشت بی‌نقص و بدون اشکال نیست. سریال «جای خوب» خیلی سریع توانست نظر مثبت منتقدان و بینندگان را جلب کند و شاید بیش از همه برای پلات تویست فصل اولش شناخته شود که توانست بینندگان و منتقدان را شوکه کند. سریال The Good Place برای داشتن یک کمدی و طنز ظریف شناخته می‌شود که کاری می‌کند تا بیننده در زمان تماشای سریال حس خوبی داشته باشد و سریال را دنبال کند.

اگرچه این سریال کمدی همیشه در اوج نبوده و افت و خیزهای زیادی پس از فصل اول داشته، اما همیشه کیفیت خودش را حفظ کرده و توانسته اکثر طرفدارانش را راضی نگه دارد. سریال The Good Place درنهایت با یک پایان بسیار خوب به کار خودش پایان داد که این پایان توانست هم طرفداران سریال و هم منتقدان را راضی نگه دارد. سریال جای خوب درکنار تحسین‌ها به‌خصوص تحسین بازی کریستن بل و تد دنسن، سه بار نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب و چندین جایزه امی نیز شده، اما هرگز موفق به دریافت این دو جایزه معتبر نشده است، اما باعث نمی‌شود تا سریال The Good Place را در فهرست بهترین سریال های کمدی تاریخ فراموش کنیم.


سریال Atlanta

۳۷- سریال Atlanta

آتلانتا

سازنده/شورانر: دونالد گلاور

بازیگران: دونالد گلاور، برایان تایری هنری، کیت استنفیلد و ززی بیتز

شبکه پخش‌کننده: FX

تعداد فصل‌ها: ۲ تعداد قسمت‌ها: ۲۱

سال شروع پخش: ۲۰۱۶ سال پایان پخش: ادامه دارد

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۷ امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۶

سریال Atlanta داستان ارنست مارکس را دنبال می‌کند که در تلاش است تا با پسر عمو خود جای پای خود را بین رپرهای معروف آتلانتا باز کند تا شاید بتوانند سطح زندگی خود و خانواده‌هایشان را بهتر کنند. این سریال کمدی با نمایش طبقه‌های پایین دست جامعه در شهر آتلانتا و تلاش آن‌ها برای بهتر کردن وضعیت زندگی‌شان خیلی زود توانست مورد توجه بینندگان و منتقدان قرار بگیرد و نه‌تنها جوایز زیادی را دریافت کند، بلکه چندین سنت شکنی را نیز ثبت کرده است. سریال Atlanta برای بخش‌های مختلفی مثل نمایش جوامع و طبقه‌های مختلف جامعه تا نویسندگی و کارگردانی و خلاقیت دونالد گلاور و همچنین تیم بازیگران با استعداد آن بسیار مورد تحسین منتقدان و بینندگان قرار گرفته است.

سریال آتلانتا توانسته جایزه امی بهترین کارگردان سریال کمدی را دریافت کند تا دونالد گلاور به اولین کارگردان سیاه‌پوستی تبدیل شود که این جایزه را دریافت می‌کند. همچنین سریال Atlanta توانست دو جایزه گلدن گلوب در بخش بهترین سریال کمدی و بهترین بازیگر نقش اول مرد در سریال‌های کمدی را نیز دریافت کند. همین موضوع باعث شده تا سریال Atlanta به یکی سریال‌های دارای اولویت بالا برای شبکه FX تبدیل شود و از هم‌اکنون سریال آتلانتا برای فصل سوم و چهارم نیز تمدید شده است و قرار است ادامه داستان ارنست مارکس و خانواده و دوستانش را حداقل برای دو فصل دیگر دنبال کنیم.


پاملا ادلون در سریال Better Things

۳۸- سریال Better Things

چیزهای بهتر

سازنده/شورانر: پاملا ادلون و لوئی سی.کی.

بازیگران: پاملا ادلون، میکی مدیسون، هانا الیگود، الیویا ادوارد و سلیا ایمری

شبکه پخش‌کننده: FX

تعداد فصل‌ها: ۴ تعداد قسمت‌ها: ۴۲

سال شروع پخش: ۲۰۱۶ سال پایان پخش: ادامه دارد

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۷ امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۸

سریال Better Things داستان سم فاکس با بازی پاملا ادلون را دنبال می‌کند که او به‌دنبال مقابله و کنار آمدن با افزایش مشکلات سه دخترش و همچنین مراقبت از مادر پیرش است و آن‌ها در شهر لس آنجلس زندگی می‌کنند. شخصیت فاکس درگیری‌های زیادی در زندگی خود دارد و به ندرت پیش‌ می‌آید که وقتی برای خود و کمی خوشگذارنی بگذارد و نگه‌داری و مراقبت از دختران و مادرش را هدف اصلی خود قرار داده است. حضور تیم پاملا ادلون و لوئی سی.کی. در پشت صحنه ساخت سریال Better Things بدون شک انتظارات را از این سریال کمدی درام بالاتر می‌برد و این دو توانسته به خوبی به انتظارات موجود پاسخ داده و اثری قابل‌توجه به طرفداران را ارائه دهند.

بخش زیادی از تحسین‌های سریال چیزهای بهتر متوجه بازی درخشان پاملا ادلون است که درواقع بار بیشتر سریال نیز روی دوش وی است. این سریال کمدی به خوبی توانسته یک تعادل مناسب بین بخش کمدی و درام خودش ایجاد کند و همین موضوع سریال را به یکی از کارهای پر بیننده شبکه FX تبدیل کرده است. در حال حاضر سه فصل از سریال چیزهای بهتر تولید و منتشر شده و این سریال کمدی هم‌اکنون برای فصل پنجم نیز تمدید شده است. همچنین سریال Better Things نامزد جوایز امی و گلدن گلوب شود که در رسیدن به آن ناکام بود، اما این موضوع باعث کاهش شایستگی سریال در این فهرست نمی‌شود.


سریال Barry

۳۹- سریال Barry

بری

سازنده/شورانر: بیل هیدر و الک برگ

بازیگران: بیل هیدر، استیون روت، سارا گلدبرگ، آنتونی کاریگان، هنری وینکلر، مارک ایوانیر، کمرون بریتون، رابرت کورتیز براون، کارن دیوید، مایکل اربی، دارسی کاردن و دارل بریت-گیبسون

شبکه پخش‌کننده: HBO

تعداد فصل‌ها: ۲ تعداد قسمت‌ها: ۱۶

سال شروع پخش: ۲۰۱۸ سال پایان پخش: ادامه دارد

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۹ امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۳

سریال Barry، یک سریال دارک کمدی است که داستان یک آدمکش افسرده‌ به‌نام بری برکمن/بلاک را روایت می‌کند که از ایالت‌های غرب میانه آمریکا با اکراه به شهر لس آنجلس سفر می‌کند تا یک مأموریت ساده را انجام دهد، اما در ادامه به کلاس بازیگری می‌رود و به بازیگری و شروع یک زندگی ساده و جدید علاقه‌مند می‌شود. او می‌خواهد که زندگی جدیدی را به‌عنوان یک بازیگر آغاز کند، اما زندگی او به‌عنوان یک قاتل مانع آن می‌شود و حال او در تلاش است تا بین این دو زندگی یک تعادل برقرار کند. اگرچه شاید آثار کمدی سیاه کمی در این فهرست قرار دارند، اما سریال Barry یکی از بهترین سریال‌های دارک کمدی تلویزیون است که در طول ۲ فصل توانسته تحسین منتقدان و بینندگان را جلب کند.

بخش زیادی از تحسین‌های سریال Barry برای بازی بیل هیدر است که برخلاف نقش‌های گذشته‌اش حالا یک نقش جدی را بازی کرده است

بخش زیادی از این ستایش‌ها برای بازی بیل هیدر است که برخلاف نقش‌های گذشته‌اش حالا یک نقش جدی را بر عهده گرفته و توانسته به خوبی فضای کمدی و فضای جدی سریال را از هم جدا کرده و بیننده را با خود همراه کند. اجرای فوق‌العاده هیدر تحسین‌های زیادی را به همراه داشته و درکنار آن او در بخش نویسندگی و کارگردانی سریال نیز نقش داشته است. درکنار هیدر شاهد درخشش بازیگران دیگری مثل هنری وینکلر در این سریال کمدی سیاه نیز هستیم. تاکنون ۲ فصل از سریال Barry منتشر شده است و این سریال توسط شبکه HBO برای فصل سوم نیز تمدید شده است، اما از همین الان توانسته چندین جایزه امی از جمله بهترین بازیگر نقش اول و مکمل مرد کمدی را دریافت کند و ۶ بار هم نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شده، اما تا به امروز موفق به دریافت این جایزه نشده است، اما با شایستگی می‌توان از آن در فهرست بهترین سریال های کمدی تاریخ نام برد.


ناتاشا لیون در سریال Russian Doll

۴۰- سریال Russian Doll

عروسک روسی

سازنده/شورانر: ناتاشا لیون، ایمی پولر و لسلی هیلندل

بازیگران: ناتاشا لیون، چارلی بارنت، گرتا لی، یول وازکوئز، الیزابت اشلی، کیت جنینگز گرنت و جرمی باب

شبکه پخش‌کننده: نتفلیکس

تعداد فصل‌ها: ۱ تعداد قسمت‌ها: ۸

سال شروع پخش: ۲۰۱۹ سال پایان پخش: ادامه دارد

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۷ امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۹

سریال Russian Doll داستان زنی به نام نادیا را دنبال می‌کند که به اجبار به مهمانی تولد خود آورده شده است و حال قصد ترک کردن آن را دارد، اما او مدت کوتاهی بعد کشته و دوباره در همان نقطه اول سریال زنده می‌شود. درحالی‌که او به‌طور مداوم می‌میرد و دوباره در مهمانی تولد خود زنده می‌شود، باید راز این اتفاق و خلاصی از آن را کشف کند. سریال «عروسکی روسی» برای ارائه یک داستان چند لایه و جسورانه با تحسین منتقدان همراه شده که این سریال کمدی توانسته درکنار ارائه طنز هوشمندانه، یک داستان قابل‌توجه و مرموزانه را نیز ارائه کند. صد البته بازی ناتاشا لیون یکی از تحسین شده‌ترین بخش‌های سریال است تا حدی که برای آن نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب و امی نیز شده است.

همچنین شاید جالب است بدانید که لیون در تیم تولید و ساخت سریال نیز حضور دارد. سریال Russian Doll که نامزد دریافت جایزه امی شده و جوایزی در بخش‌ فنی امی نیز دریافت کرده است، سال ۲۰۱۹ از شبکه نتفلیکس منتشر شد و با اینکه در ابتدا تصور می‌شد با یک مینی سریال طرف هستیم، اما در ادامه نتفلیکس از تمدید آن برای فصل دوم خبر داد. اگرچه هنوز فصل دوم سریال عروسک روسی منتشر نشده، اما سازندگان سریال عنوان کرده‌اند که از ابتدا آن‌ها برای ساخت سه فصل از سریال Russian Doll برنامه‌ریزی کرده بودند که باید دید باتوجه‌به پایان فصل اول که برخی آن را پایانی کامل می‌دانستند، سریال به چه سمتی خواهد رفت و آیا صحبت سازندگان در مورد تکمیل داستان در دو فصل آینده درست بوده یا تنها یک ریسک بالا از سوی آن‌ها برای ادامه دادن داستان است. 


سریال What We Do in the Shadows

۴۱- سریال What We Do in the Shadows

آنچه در سایه‌ها انجام می‌دهیم

سازنده/شورانر: جامین کلمنت

بازیگران: کیوان نواک، مت بری، ناتیسیا دمتریو ، هاروی گیلان و مارک پروکش

شبکه پخش‌کننده: FX

تعداد فصل‌ها: ۲ تعداد قسمت‌ها: ۲۰

سال شروع پخش: ۲۰۱۹ سال پایان پخش: ادامه دارد

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۷ امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۵

سریال What We Do in the Shadows یک سریال مستندنما است که براساس یک فیلم کمدی به همین نام تولید شده است که داستان گروهی از خون آشام‌ها را دنبال می‌کند که درکنار یکدیگر در یک خانه در استتن آیلند در نیویورک در حال زندگی هستند و تمرکز سریال روی اتفاقاتی است که برای آن‌ها رخ می‌دهد و همچنین تجربه آن‌ها در مورد زندگی درکنار انسان‌ها و برقرار کردن ارتباط یا رفع نیازهای روزمره و حتی مشکلات آن‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود. سریال آنچه در سایه‌ها انجام می‌دهیم با اینکه براساس یک فیلم کمدی موفق و تحسین شده تولید شده، اما به خوبی توانسته شخصیت خودش را پیدا و نظر مخاطبان و منتقدان را جلب کند و خیلی سریع نام خود را درکنار بهترین سریال های کمدی تاریخ تلویزیون قرار دهد.

سریال What We Do in the Shadows اقتباسی از فیلمی به همین نام به کارگردانی تایکا وایتیتی است

این سریال کمدی توانسته به خوبی مشکلات هر شخصیت را به تصویر بکشد و شاهد خلق و ارائه صحنه‌های کمدی و طنز خلاقانه‌ای در آن هستیم. سریال درکنار بررسی مشکلات خون آشام‌ها، به مشکلات شخصیت‌های دیگری مثل گیرمو یا کالین رابینسون که یک خون آشام متفاوت است و از انرژی مردم تغذیه می‌کند،‌ نیز می‌پردازد که هر یک شخصیت‌ پردازی و خط داستانی مخصوص به خود را دارند. در مقابل شاهد یک شیمی بسیار کم نظیر بین شخصیت‌ها هستیم که باعث شده تا سریال What We Do in the Shadows به یک اثر متفاوت و جذاب تبدیل شود. این سریال کمدی تاکنون نامزد دریافت ۱۰ جایزه امی شده، اما هرگز این جایزه را دریافت نکرده است. در حال حاضر شبکه FX سریال What We Do in the Shadows را برای فصل سوم نیز تمدید کرده است.

پرسش‌های متداول

تاثیرگذارترین سریال‌های سیتکام تاریخ کدام سریال‌ها هستند؟

در طول دهه‌های مختلف سریال‌های سیتکام زیادی تولید شده، اما به عقیده منتقدان آثاری چون سریال The Office، سریال Friends و سریال Seinfeld به‌عنوان تاثیرگذارترین سریال‌های سیتکام تاریخ تلویزیون شناخته می‌شوند.

بهترین و محبوب‌ترین سریال‌های انیمیشنی کمدی کدام سریال‌ها هستند؟

در طول دهه‌های گذشته انیمیشن‌های کمدی چون سریال The Simpsons، سریال South Park و سریال Futurama به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده‌اند و در طول سال‌های اخیر هم سریال‌های کمدی چون سریال Archer، سریال Rick and Morty و سریال BoJack Horseman توانسته‌اند تحسین منتقدان و بینندگان را جلب کنند.

بهترین سریال‌های کمدی در حال پخش کدام هستند؟

سریال Atlanta، سریال Barry، سریال What We Do in the Shadows، سریال Rick and Morty و سریال Brooklyn Nine-Nine از جمله بهترین سریال‌های کمدی هستند که پخش آن‌ها همچنان در فصل جدید ادامه دارد.

شما کدام سریال کمدی را بیش از دیگر سریال‌های کمدی دوست دارید؟ به‌نظر شما بهترین سریال های کمدی تاریخ کدامند؟

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده