// دوشنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۲

دومین رویداد کژوال کمپ با هدف ارتقای صنعت بازی موبایلی برگزار می‌شود

طبق اعلام کافه‌بازار دومین رویداد کژوال کمپ، با هدف ارتقای صنعت بازی‌سازی در کشور و اختصاص جایزه ۱۵۰ میلیون‌تومانی برگزار می‌شود.

سال ۱۳۹۷ برای نخستین بار رویدادی با نام کژوال کمپ با حضور ۲۲۸ شرکت‌کننده از سراسر کشور برگزار شد. در این رویداد شرکت‌کنندگان بعد از آشنایی و تیم‌سازی توانستند ۲۱ بازی کژوال را در مدت‌ زمانی محدود تولید کنند.

در پایان رویداد کژوال کمپ اول، «بازی تخته باز» از استودیوی آرمیک توانست با کسب مقام اول جایزه برتر کژوال کمپ را به‌دست بیاورد. بازی تخته باز از بهمن ۹۷تاکنون به بیش از ۱۰۰ هزار کاربر در کافه‌بازار دست پیدا کرده است و توانسته تا در دو سال اخیر میان پرفروش‌های صنعت بازی موبایل به جایگاه قابل قبولی دست یابد.

جامعه‌ی مخاطب این رویداد آموزشی، بازی‌سازان و دانشجویان علاقمند به تولید بازی هستند. در این رویداد شرکت‌کننده‌ها به سمت تولید بازی کژوال و جذب کاربر راهنمایی می‌شوند.

اکنون بعد از گذشت چند سال دومین رویداد کژوال‌کمپ از ۲۲ شهریور آغاز به کار خواهد کرد و بعد از یک دوره‌ی چهارماهه، در بهمن‌ماه ۹۹ با اهدای جایزه به برگزیدگان، به کار خود پایان خواهد داد.

کژوال کمپ ۲

رویداد کژوال کمپ ۲ در فازهای مختلفی برگزار خواهد شد که در ادامه می‌توانید جزئیات آن را مشاهده کنید:

۲۲ شهریور تا ۱۵ مهر

در این بازه‌ی زمانی‌که حکم پیش رویداد را دارد، تیم برگزیده کژوال‌کمپ قبلی (استودیوی آرمیک) درکنار سایر استودیوهای مطرح بازی‌سازی به بیان تجربه در صنعت بازی‌سازی می‌پردازند. شرکت‌کنندگان در این مرحله وارد محیط آنلاین «دیسکورد» شده و به‌صورت آنلاین با یکدیگر شبکه‌سازی کرده، به تیم‌سازی می‌پردازند.

۱۵ مهر تا ۱۵ آبان

بعد از تیم‌سازی، تیم‌ها این فرصت را پیدا می‌کنند تا در کارگاه‌های روزانه در حوزه بازی شرکت کنند و از افراد فعال در صنعت بازی موبایلی تجربه‌های دست اول در زمینه‌ی تولید، مدیریت، مسائل فنی و هنری بازی موبایلی به‌دست آورند.

۱۵ مهر تا ۳۰ آذر

در این بازه‌ی زمانی، تیم‌های شرکت‌کننده وارد ساخت و توسعه‌ی بازی خواهند شد. تیم‌ها در چهار بخش طراحی بازی، فنی، هنری و تولید از گروه منتورها مشاوره می‌گیرند و در طول بازه‌های زمانی، محصول روبه تکامل خود را برای منتورها ارایه می‌کنند تا از قرارگرفتن در مسیر درست تولید اطمینان یابند.

اختتامیه

در بهمن ماه اختتامیه کژوال کمپ با اهدای جوایز به بازی‌سازان برگزیده برگزار خواهد شد.

مراسم آنلاین افتتاحیه

در افتتاحیه‌ی این رویداد (شنبه، ۲۲ شهریور ساعت ۱۶ تا ۱۸) امین امیرشریفی مدیرعامل بازار به آمارهایی در رابطه با صنعت بازی‌های موبایلی در کشور اشاره خواهد کرد و به معرفی فعالیت‌های بازار در زمینه‌ی‌ بازی، از جمله تولید بازی، نشر، شتاب‌دهی و سرمایه‌گذاری روی بازی‌ها خواهد پرداخت. فرصت پرسش و پاسخ در زمینه‌ی بازی برای شرکت‌کنندگان فراهم است.

علاقمندان جهت شرکت در رویداد افتتاحیه در این لینک ثبت‌نام کنند. برای اطلاع از جزئیات ثبت‌نام در رویداد کژوال کمپ می‌توانید به سایت رسمی این رویداد مراجعه کنید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده