نویسنده: علی گودرزی
// پنجشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۲

Gears Tactics بازی روز عرضه ایکس باکس سری ایکس و سری اس است

صفحه‌ی توییتر سری Gears of War تایید کرد که هم‌زمان با عرضه پلتفرم‌های نسل ۹ مایکروسافت، نسخه‌ی کنسولی Gears Tactics هم منتشر خواهد شد.

با عرضه‌ی کاملا موفقیت‌آمیز و رضایت بخش دو بازی Gears 5 و Gears Tactics در سال جاری، امسال را می‌توانیم یک دوره‌ی موفق برای این مجموعه به‌حساب بیاوریم. گیرز تکتیکس اثری بود که با فرمول «استراتژی هم‌زمان» به‌سبک و سیاق سری X-COM، با نگرشی کاملا جدید گیم‌پلی خود را بنا کرد و به‌شکلی عالی و امیدوارکننده، این کار را انجام داد.

حالا و در جریان آخرین اخبار بازی، به‌دنبال خبرهای ایجاد شده درپی مشخص شدن قیمت نسل بعدی پلتفرم‌ ایکس‌باکس و تایید شدن بازی‌های جدید برای این کنسول، مشخص شد که در روز عرضه‌ی ایکس باکس سری ایکس و سری اس که ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان) باشد، بازی Gears Tactics راهی کنسول‌ها خواهد شد. موردی که غیبت طولانی نسخه‌ی کنسولی آن را به‌پایان می‌رساند و هم‌زمان با پلتفرم‌های نسل ۹، احتمالا برای پلتفرم‌های نسل ۸ مایکروسافت یعنی ایکس باکس وان هم عرضه خواهد شد. هنوز مشخص نیست که اثر نام‌برده تا چه‌اندازه قرار است از قدرت‌های ایکس‌باکس سری ایکس/اس در جهت بهبود گرافیکی خود بهره ببرد.

بازی Gears Tactics را هم‌اکنون می‌توانید روی پی سی تجربه کنید. مشترکان ایکس باکس گیم‌پس این بازی را می‌توانند رایگان از روی این سرویس دریات کنند. بازی مذکور در زومجی بررسی شد و نمره‌ی ۸.۵ را کسب کرد. در خلاصه‌ی بررسی زومجی از این اثر، چنین مطلبی می‌خوانیم:

Gears Tactics با بردن سری محبوب Gears به سبک استراتژی تاکتیکی، نشان می‌دهد که این مجموعه در صورت پیاده‌سازی درست پتانسیل خیلی خوبی در سبک‌های دیگر هم دارد. استودیو اسپلش دمیج به‌عنوان سازنده اصلی بازی، مشخصا شناخت خیلی خوبی از ساختار این سبک دارد و به همین دلیل توانسته مکانیک‌های گیم‌پلی بازی را به شکلی پیاده که شاهد یک تجربه تاکتیکی واقعی و پرجزییات باشیم؛ تجربه‌ای که حتی مشکلی مثل روند تکراری مراحلش در مخصوصا نیمه دوم بازی هم باعث نمی‌شود تا از پیاده‌سازی تاکتیک‌های مختلف، شخصی‌سازی تجهیزات و نیرو‌ها و پشت سر گذاشتن چالش‌های بازی لذت نبریم. Gears Tactics، از آن دست بازی‌هایی است که بلافاصله پس از تمام کردنش، دل‌تان برایش تنگ خواهد شد و همین نشان می‌دهد که سازندگان چقدر کارشان را درست انجام داده‌اند.


منبع WindowsCentral
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده