// یکشنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۱

یوبیسافت سه عضو کلیدی تیم مدیریت را در واکنش به گزارش های منتشر شده اخراج کرد

شرکت فرانسوی یوبی‌سافت پس از اعتراض چندین و چند نفر از بازی‌سازهای سابق به برخوردهای غیرحرفه‌ای برخی از اعضای تیم مدیریت، خبر از اعمال تغییرات گسترده در ساختار استودیوهای خود داد و روسای سه بخش را برکنار کرد.

پس از انتشار یک گزارش اختصاصی در رسانه‌ی بلومبرگ که خبر از اخراج یک عضو بسیار مهم یوبیسافت می‌داد، بالاخره در بیانیه‌ای رسمی اعلام شد که یانیس مَلِت (Yannis Mallat) و سیسیل کرنت (Cécile Cornet) دیگر جزو اعضای شرکت فرانسوی نیستند. آن‌ها که به ترتیب مدیر تمام استودیوهای یوبی‌سافت در کانادا و رئیس تیم جهانی منابع انسانی شرکت بودند، اکنون شغل خود را از دست دادند. زیرا بسیاری از گزارش‌های منفی منتشرشده راجع به بدرفتاری با کارمندهای یوبی‌سافت، مرتبط با دفاتر کانادا هستند و از سوی دیگر، بدون شک وظیفه‌ی رئیس بخش منابع انسانی جلوگیری از بروز چنین رفتارهایی در فضای شرکت بوده است.

ایو گیلموت، مدیر‌عامل یوبیسافت اعلام کرد که تیم مدیریت در مراحل نهایی استخدام دو فرد مناسب برای این دو جایگاه است و خود او از امروز به‌طور کامل روی بازسازی فرهنگ کاری شرکت تمرکز می‌کند. وی در بیانه‌ی رسمی می‌نویسد: «ما در تعهد به تضمین یک فضای امن و مفید برای کارمندهای خود کم‌کاری کرده‌ایم. این غیرقابل قبول است. برای من این‌گونه رفتارهای سمی، ارزش‌های مهمی را زیر پا می‌گذارند. پس من هرگز با آن‌ها کنار نمی‌آیم. متعهد می‌شوم که از امروز تغییراتی اساسی در شرکت به وجود بیاید؛ تا فرهنگ کاری یوبیسافت پیشرفت کند.

باید از امروز میزان احترام‌گذاری تمامی اعضای کلیدی به همه‌ی کارمندها افزایش بیابد. ما باید به این فکر کنیم که هویت شرکت یوبیسافت و شرایط کارمندهای آن بالاترین اولویت را دارند».

لوگو سفید یوبیسافت در نمایشگاه E3

سومین و مهم‌ترین فرد برکنارشده از یکی از سمت‌های مهم یوبی‌سافت، رئیس دفتر خلاقیت همه‌ی استودیوها یعنی سرج هسکوئت (Serge Hascoët) است. کسی که بعد از مدیرعامل بالاترین مقام را در شرکت داشت و هیچ‌کس فکر نمی‌کرد وادار به ترک صندلی خود شود. بالاخره مشغول صحبت درباره‌ی تهیه‌کننده‌ای هستیم که تک‌تک پروژه‌های یوبی‌سافت درنهایت تحت تاثیر دستور مستقیم او رد یا تایید می‌شدند. برای نمونه الگوی رفتن تمام بازی‌های این شرکت به سمت آثار جهان-باز گسترده با مراحل فرعی متعددی که منجر به برخی خریدهای درون‌برنامه‌ای سودآور می‌شوند، توسط او دیکته شده است.

البته که باید امیدوار بود با تصمیم‌گیری‌های اخیر، وضعیت بازی‌سازها به مراتب بهتر از قبل شود. ولی این تغییرات به قدری بزرگ به نظر می‌آیند که احتمالا طی چند سال، مخاطب هم تاثیرگذاریِ شاید مثبت آن‌ها را روی آثار یوبی‌سافت احساس خواهد کرد.

همه‌ی این اطلاعاتی در حال اعلام شدند که مطابق اخبار بازی، یوبیسافت راس ساعت ۲۳:۳۰ امشب به وقت ایران در کنفرانس دیجیتالی UbiForward تریلرهایی تازه از «واچ داگز» جدید، بازی Assassin's Creed Valhalla و «فار کرای 6» را تقدیم گیمرها می‌کند.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده