نویسنده: سارا مرتضوی
// پنجشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۵۹

ویژه برنامه ریلود: The Last of Us

در جدیدترین قسمت از برنامه ریلود، سراغ یکی از موفق‌ترین انحصاری‌های سونی، بازی The Last of Us رفتیم تا پیش از تجربه نسخه دوم بازی، مروری بر خاطرات گذشته کرده باشیم. با ما همراه باشید.

تنها ساعاتی بیشتر به عرضه دومین نسخه از محبوب‌ترین انحصاری‌ سونی، یعنی بازی The Last Of Us، مخلوق استودیوی ناتی‌داگ باقی نمانده است. همان‌طور که همگی خوب می‌دانیم، بازی لست آو آس اولین‌بار در سال ۲۰۱۳ میلادی و برای کنسول‌های نسل قبل ارائه شد؛ هرچند موفقیت باورنکردنی این آی‌پی جدید باعث شد که سونی نسخه‌ی ریمستری از این بازی را نیز برای کنسول‌ پلی ‌استیشن 4 روانه بازار کند. به این ترتیب تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی، بازی لست آو آس با مجموع فروشی معادل نوزده میلیون نسخه، به یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های سونی در نسل هفتم و هشتم تبدیل می‌شود و لقب یکی از محبوب‌ترین آی‌پی‌های سونی را نیز از آن خود می‌کند.
لست آو آس را هرکس بنا به دلایلی دوست دارد؛ عده‌ای جذب داستان و شیوه‌ی روایت جذاب ناتی‌داگ می‌شوند، برخی نیز از طراحی دنیای آخرالزمانی پرجزئیات و بی‌نظیر این بازی لذت می‌برند و گروهی نیز شیفته‌ی موسیقی زیبای آهنگساز آرژانتینی بازی، یعنی گوستاوو سانتائولایا می‌شوند. درنهایت اما مهم نیست که به چه دلیل طرفدار این بازی باشیم، بدون شک همگی در یک مورد اتفاق نظر داریم و آن اینکه بزرگ‌ترین هنر نیل دراکمن و تیمش، خلق شخصیت‌های ماندگاری مانند الی و جوئل در دنیای ویدیوگیم بوده است. معرفی یک شخصیت تازه، به‌نحوی که نه‌تنها مخاطب با آن شخصیت جدید هم‌ذات‌پنداری کرده، بلکه تا سال‌ها در یاد و خاطرش نیز باقی بماند، بدون شک یکی از سخت‌ترین کارها در صنعت ویدیوگیم به‌شمار می‌آید.

مهم نیست که چقدر بازی خود را به بالاترین تکنولوژی‌های روز مجهز کنید، زرق و برق اضافی به آن دهید و رنگ و لعابش را زیاد کنید، درنهایت این کاراکترهای بازی هستند که باید در یاد مخاطب باقی بمانند و خوشبختانه این اتفاق در بازی لست آو آس تمام و کمال اتفاق می افتد. ناتی‌داگ با تمرکز زیاد روی شخصیت‌پردازی و روابط میان کاراکترهای بازی، درنهایت دو قهرمان داستان یعنی جوئل و الی را به یکی از دوست‌داشتنی ترین شخصیت‌های دنیای گیم تبدیل کرده است. 
حال با گذشت هفت سال از عرضه اولین نسخه از بازی لست‌آو آس، نسخه‌ی دنباله‌ی این بازی موفق تا ساعاتی دیگر روانه بازار می‌شود. به همین مناسبت سری به قسمت اول بازی زدیم تا خاطرات قدیم خود را مروری کوتاه کرده باشیم. بیش از این صحبت را طولانی نکرده و شما را به تماشای ویژه برنامه ریلود دعوت می‌کنیم. 

دانلود ویدیو از آپارات | تماشا در یوتیوب


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده