نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۱

تعداد بازیکنان همزمان Sea of Thieves در استیم به‌طور پیوسته درحال افزایش است

بازی Sea of Thieves از زمان راه‌یابی به فروشگاه استیم در ماه ژوئن، روند روبه‌رشد و پیوسته‌ای را از لحاظ تعداد بازیکنان همزمان به خود دیده است.

مایکروسافت در ماه‌های اخیر در خصوص ارائه بازی‌های فرست پارتی خود در سایر پلتفرم‌ها تمایل بیشتری پیدا کرده است. تاکنون شاهد انتشار چند مورد از بازی‌های زیرمجموعه این شرکت در نینتندو سوییچ یا استیم بوده‌ایم که جدیدترین موردِ آن، به Sea of Thieves مربوط می‌شود. حالا و باتوجه به رشد پیوسته تعداد بازیکنان این بازی از زمان انتشار آن در فروشگاه آنلاین بازی‌های پی سی، به نظر می‌رسد که این تصمیم تاکنون موفقیت آمیز واقع شده است.

براساس گزارش Beinji-Sales در توییتر، طی هفت روز گذشته تعداد بازیکنان همزمان بازی Sea of Thieves در استیم چیزی در حدود ۲۰ هزار نفر افزایش داشته است. اگر بخواهیم دقیق‌تر به مسئله نگاه کنیم، این تعداد از حدود ۴۱۱۱۰ نفر در تاریخ ۷ ژوئن (یعنی بعد از چهار روز از انتشار این بازی در استیم) به ۵۹۴۰۴ نفر در تاریخ ۱۳ ژوئن رسیده است. Beinji-Sales مقادیر مربوطه را به تفکیک روز ارائه کرده است. در متن این توییت نوشته شده:

رشد تعداد بازیکنان Sea of Thieves همچنان به روند چشم‌گیر خود ادامه می‌دهد. بیشترین میزان در تعداد بازیکنان هم‌زمان این بازی طی هفت روز گذشته عبارت است از:

  • ۷ ژوئن (۱۸ خرداد): ۴۱۱۱۰
  • ۸ ژوئن (۱۹ خرداد): ۴۱۹۴۹
  • ۹ ژوئن (۲۰ خرداد): ۴۶۲۰۴
  • ۱۰ ژوئن (۲۱ خرداد): ۵۰۴۵۰
  • ۱۱ ژوئن (۲۲ خرداد): ۵۱۹۸۰
  • ۱۲ ژوئن ( ۲۳ خرداد): ۵۵۲۴۴
  • ۱۳ ژوئن (۲۴ خرداد): ۵۹۴۰۴

Sea of Thieves

ظاهراً تصمیم برای ارائه این بازی در فروشگاه استیم، حرکت درستی از سوی مایکروسافت بوده است. درست مثل آماری که برای Sea of Thieves در بالا اورده شده، مجموعه بازی‌های Halo نیز عملکرد چشم‌گیری را از زمان ورود به مجموعه استیم از خود نشان داده‌اند. براساس داده‌هایی که در ماه دسامبر سال گذشته منتشر شده، بازی Halo: The Master Chief Collection تا به آن تاریخ، ۲ میلیون نسخه در استیم به فروش رسانده بود که این میزان مسلماً از آن تاریخ تاکنون افزایش قابل توجهی داشته است.

بااین‌حال ممکن برخی همچنان مایل به ارائه بازی‌های انحصاری در پلتفرم‌های دیگر نبوده و خواستار این باشند تا عناوین انحصاری آن‌ها همچنان روی یک کنسول انحصاری باقی بماند. بااین‌حال باید توجه داشت که این میزان فروش بدون عرضه Halo در استیم حاصل نمی‌شد. قاعدتاً مایکروسافت روی مجموع پلتفرم‌های پی سی و ایکس‌باکس، تعداد بازی‌های بیشتری را در مقایسه با یکی از این دو به فروش خواهد رساند. لذا این تصمیم از نظر اقتصادی کاملاً توجیه داشته اما همچنان به نظر ناشران بستگی دارد.

بازی Sea of Thieves هم‌اکنون برای ایکس ‌باکس وان و کامپیوتر قابل دریافت است. این بازی ازطریق سرویس ایکس‌باکس گیم پس (Xbox Game Pass) نیز قابل دریافت است.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده