نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۳۲

عبور میزان فروش بازی Resident Evil 3 Remake از مرز ۲ میلیون نسخه

مجموع فروش نسخه‌های فیزیکی و دیجیتالی بازی Resident Evil 3 Remake در پنج روز ابتدایی عرضه از مرز ۲ میلیون نسخه عبور کرد.

مطابق تازه‌ترین اخبار بازی، شرکت کپکام اعلام کرد که مجموع فروش نسخه‌های فیزیکی و دیجیتالی بازی Resident Evil 3 remake در پنج روز اولیه‌ی انتشار از مرز ۲ میلیون نسخه عبور کرده است. از این میزان تقریباً ۵۰ درصد از فروش بازی به نسخه‌های دیجیتالی بازی اختصاص دارد که دلیل آن ترویج «روش فروش دیجیتالی» از سوی کپکام با انتشار نسخه‌ی دمو برای بازی Resident Evil 3 و درنظرگرفتن بتای عمومی برای بخش چندنفره‌ی Resident Evil Resistance است؛ سازوکاری که توجه بسیاری از طرفداران را جلب کرد و با استقبال خوبی مواجه شد.

افزون‌بر این، شرکت کپکام از میزان فروش بازی Resident Evil 2 Remake نیز پرده برداشت که در بهمن‌ماه ۱۳۹۷ به پلتفرم‌های پلی‌ استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر راه یافت. براساس اعلام این شرکت، مجموع فروش نسخه‌ی بازسازی Resident Evil 2 تاکنون از ۶.۵ میلیون نسخه عبور کرده است. کپکام در گزارش فروش ماه فوریه‌ی خود اعلام کرد که بازی Resident Evil 2 Remake تا پایان ۱۰ دی ۱۳۹۸ (۳۱ دسامبر ۲۰۱۹) موفق به فروش ۵.۸ میلیون نسخه‌ای شده است.

بازی Resident Evil 3 Remake درحال‌حاضر در پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و کامپیوتر در دسترس است. این بازی ترسناک به‌خاطر ضعف‌هایی نظیر کنارگذاشتن بسیاری از محیط‌های برجسته‌ی نسخه اصلی، حذف اکثر پازل‌ها و تحریف داستان بازی اصلی، محتوا و گیم‌پلی بسیار کوتاه و البته مشکل عدم تعادل بخش چندنفره‌ی Resistance در بررسی زومجی نمره‌ی ۶.۵ را دریافت کرد که خلاصه‌ای از آن به شرح زیر است:

بازی Resident Evil 3 Remake بازی بدی نیست بلکه یک بازسازی بسیار ضعیف است. به دید اشتباه یک بازی کاملاً جدید، ساخته‌ی کپکام تجربه‌ی اکشن سرگرم‌کننده و ترسناکی است، ولی مشکل اینجا است که اثر مورد بحث، یک بازسازی از یکی از بهترین نسخه‌های کلاسیک مجموعه به حساب می‌آید و به این خاطر ریمیک آن تجربه ناراحت‌کننده‌ای برای طرفداران قدیمی است؛ چرا که سازندگان توجهی به اینکه قبلاً اثری به نام رزیدنت ایول ۳ وجود داشته است، نکرده‌اند و صرفاً برداشتی آزاد و بسیار سطحی از آن داشته‌اند. همین امر هم باعث شده است تا بسیاری از پازل‌ها، محیط‌ها و دقایق خاطره‌انگیز بازی اصلی در این نسخه حذف شوند و با اثری طرف باشیم که هرچه که باشد، اصلاً بازسازی خوبی از رزیدنت ایول ۳ نیست.

شرکت کپکام مدتی قبل به‌روزرسانی جدیدی را برای نسخه‌ی ایکس‌باکس وان بازی Resident Evil 3 Remake منتشر کرد که مشکل اجرای آن روی این کنسول را برطرف کرد. شما می‌توانید اخبار پیشین بازی را از «اینجا» مطالعه کنید و در صورت تمایل نظرات خود را درباره‌ی این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


منبع Gematsu
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده