نویسنده: حسین صدری
// چهار شنبه, ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۱

روایت داستان Elden Ring باشکوه‌تر از آثار قبلی فرام سافتور است

یکی از کاربران ResetERA اطلاعاتی را درباره‌ی جهان و داستان‌گویی بازی Elden Ring منتشر کرده است.

یکی از مهم‌ترین و هیجان‌انگیزترین بازی‌هایی که درحال‌حاضر مراحل تولید را پشت‌سر می‌گذارد، بازی Elden Ring از استودیوی فرام سافتور (From Software) است. بازی قرار است حال‌وهوای فانتزی تاریک و اتمسفری شبیه به بازی‌های قبلی فرام سافتور داشته باشد و المان‌های نقش‌آفرینی عمیق و پرتعداد، آن را به بزرگ‌ترین بازی ساخته شده به‌دست این استودیو تبدیل کرده‌اند. به‌تازگی یکی از اینسایدرهایی که پیش‌تر هم اطلاعات جسته‌وگریخته‌ای درباره‌ی بازی منتشر کرده بود، حالا از نحوه‌ی داستان‌گویی و شیوه‌های روایت داستان آن صحبت کرده است.

اینسایدر شناخته‌شده‌ی فرام سافتور یعنی Omnipotent، اطلاعات بسیار زیادی درباره‌ی اینکه بازی قرار است چگونه به‌نظر برسد به اشتراک گذاشت. به‌گفته‌ی او داستان‌گویی قرار است در مقایسه با بازی‌های قبلی فرام سافتور، «باشکوه‌تر و تاثیرگذارتر» باشد. البته این به‌معنی اضافه شدن کات‌سین‌های پرتعداد به شیوه‌ی سایر بازی‌ها نیست. قرار است در این بازی، روایت با استفاده از محیط و شیوه‌ی ارائه‌ی تاریخچه‌ی مکان‌ها و کارکترها به روال قبل باشد اما در مقیاسی بسیار عظیم‌تر و پیچیده‌تر. شما می‌توانید بخشی از گفته‌های Omnipotent را در ادامه بخوانید؛ یا اینکه ازطریق این لینک به پستی که او در ResetERA منتشر کرده مراجعه کنید.

درباره‌ی خود بازی الدن رینگ، من فکر می‌کنم این بازی در میان بازی‌های فرام سافتور برای من محبوب‌ترین است و این در مواردی به‌خاطر ویژگی‌های دنیای بازی است. من شخصا ویژگی‌های این دنیا را بحث‌برانگیزتر از آثاری مثل «دارک ساین» (نفرینی که در سری بازی دارک سولز روی زندگی شخصیت اصلی اثر می‌گذارد)، «ارواح» (اصل و پایه‌ی تشکیل‌دهنده‌ی دنیای سری بازی‌های سولز)، «پیوند دادن آتش» (عملی که باعث آغاز مجدد چرخه‌ی عصر آتش در دارک سولز می‌شود) و «اولد بلاد» (واژه‌ای که برای اشاره به خون موجودات بزرگ و کهن دنیای بازی بلادبورن به کار می‌رود) می‌دانم. همان‌طور که این موارد، انحرافاتی بودند که در نظم و قانون جهان بازی‌های قبلی به‌وجود می‌آمدند، الدن رینگ هم شکل‌دهنده‌ی نظم و قانون دنیای جدید است و واضح است که اگر چنین چیز مهمی شکسته شود (آنچنان که در تریلر بازی به خرد شدن الدن رینگ اشاره می‌شود) چه اتفاقات مهمی در جهان رخ می‌دهد و همه‌چیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

Elden Ring/البدن رینگ

برای اینکه مثال ملموس‌تری به موازات دنیای خودمان بزنم؛ ما در دنیایمان چیزهایی مانند ماه یا میدان‌های مغناطیسی یا اتمسفرمان را داریم. این‌ها پدیده‌هایی هستند که نقش بسیار مهمی در زندگی روزمره‌ی ما دارند و اگر همه یا حتی یکی از آن‌ها، یک روز از بین برود، تغییرات بسیار وسیعی در زندگی ما و همه‌ی ساکنان سیاره‌مان به‌وجود می‌آید. ماه تاثیرات مهمی روی زندگی حیوانات می‌گذارد و موجودات مختلف با استفاده از آن راهشان را پیدا می‌کنند و رفتارهای مختلف نشان می‌دهند. همچنین جذر و مد و تاثیرات روی امواج دریا هم یکی دیگر از خواص ماه است. میدان مغناطیسی زمین به ما کمک می‌کند تا از طوفان‌های کهکشانی و تشعشعات خورشیدی جان سالم به‌در ببریم و همچنین نیروی مغناطیس را تقویت می‌کند که هنوز هم برای مسیریابی و موارد متعدد از آن استفاده می‌شود. همچنین نیاز به توضیح نیست که اتمسفر ما چرا در زندگی‌مان اهمیت دارد و اگر در این مورد نیاز به‌دلیل دارید، کافی است نگاهی به مریخ بیندازید. اما ربط این چیزها به الدن رینگ چیست؟ به‌خاطر اینکه الدن رینگ، نیروی اصلی و بنیادین جهان این بازی است و نبودنش تغییراتی در حد و اندازه‌ای وسیع در جهان بازی به‌وجود آورده است. اگرچه بدون آن، حیات به‌طور کامل از روی این سیاره محو نشده، اما تاثیرات هیجان‌انگیز و خارق‌العاده‌ای روی آن گذاشته است.

اینکه بدون آن و تاثیرات آشکار و محسوسش چه اتفاقی برای سرزمین‌ها و مردم آن‌ها رخ می‌دهد؛ اینکه چه می‌شود وقتی سد محافظ آن شکسته می‌شود و بدترین چیزهایی که حتی تصورشان هم مشکل است، می‌توانند راهشان را به داخل دنیای بازی پیدا کنند؛ وقتی که کسی که زمانی او را می‌شناختید، به چیر دیگری تبدیل می‌شود؛ وقتی که «وجود» و هرآنچه در آن و درکنار آن است، دیگر همانند آنچه پیش‌تر بود نیست؛ آثار آن، چه خوب و چه بد، به هرآنچه می‌توان دید تراوش کرده و شما باید شاهد همه‌ی نتایج آن باشید.

این کاربرا یعنی Omnipotent اطلاعات بیشتری را هم درباره‌ی الدن رینگ فاش کرده که می‌توانید آن‌ها را به‌طور کامل در پست مربوط‌ به آن بخوانید. درباره‌ی بازی همچنین می‌دانیم که طراحی جهان‌باز دارد و دنیای آن از قوانین پویا یا به اصطلاح داینامیک پیروی می‌کند؛ همانند مواردی چون رفتار پویای حیوانات و موجودات. درحالی‌که این کاربر در گذشته ثابت کرده که گفته‌هایش قابل اتکا است، ما هنوز هم به‌صورت رسمی چیز زیادی درباره‌ی الدن رینگ نمی‌دانیم. باید منتشر بمانیم تا ببینیم فرام سافتور قصد دارد چه زمانی اطلاعات رسمی بیشتری را از بازی منتشر کند.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی اطلاعات فوق چیست؟ آیا برای تجربه‌ی الدن رینگ هیجان‌زده هستید؟


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده