// پنجشنبه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۱

پلی استیشن 5 از تکنولوژی جدیدی برای کاهش صدای سیستم خنک کننده بهره‌ می‌برد

پس از اعلام رسمی مشخصات فنی پلی استیشن 5، حالا مشخص شده است که این کنسول از سیستم خنک‌کننده جدیدی بهره می‌برد که صدای کمتری تولید می‌کند.

طی روزهای اخیر شرکت سونی علاوه‌بر اعلام رسمی مشخصات سخت‌ افزاری کنسول پلی‌ استیشن 5، اخبار متعددی را در مورد آن اعلام کرد. در این بین می‌توان به کاهش زمان مورد نیاز برای نصب آپدیت بازی‌ها، صدای سه‌بعدی نسل جدید و مواردی از این دست اشاره کرد. حالا هم باید بدانید که این شرکت ژاپنی راه حلی برای کاهش صدای فن این کنسول یا همان Fan Noise پیدا کرده است. طبق جدیدترین اخبار کنسول های بازی، مارک سرنی، معمار کنسول PS5، گفته است که پلی‌استیشن 5 هنگام اجرای بازی‌ها از میزان مشخص و ثابتی برق ورودی استفاده می‌کند و همچنین از فرکانس متغیری هم در اجرای بازی‌ها بهره می‌برد.

این مساله باعث می‌شود سیستم خنک‌کننده کنسول بیش از حد فعال نشود و در ادامه صدای کمتری تولید کند؛ چراکه میزان برق مصرفی به‌طور کلی ثابت است. این خبر خصوصا برای کسانی خوب است که پیش‌تر در مورد صدای بلند فن‌های پلی‌استیشن 4 ناراضی بوده‌اند. البته فعلا باید صبر کرد تا در عمل کارکرد این سیستم جدید را مشاهده کنیم؛ خصوصا هنگامی که بازی‌های سنگین‌تری روی این کنسول در حال اجرا هستند.

پیش‌تر مشخص شد که کنسول پلی‌استیشن 5 قرار است در تعطیلات سال ۲۰۲۰ عرضه شود. همچنین در زومجی خواندید که ویروس کرونا فعلا باعث تاخیر در عرضه‌ی پلی استیشن 5 نشده است. نظرات خود را در مورد سیستم جدید فن این کنسول با ما در میان بگذارید.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده