نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۱

Blade Runner: Enhanced Edition برای پی سی و کنسول ها منتشر می‌شود

نسخه بازسازی شده بازی Blade Runner در سال ۲۰۲۰ برای پی سی، پلی‌ استیشن 4، ایکس‌ باکس وان و نینتندو سوییچ منتشر خواهد شد.

Blade Runner همواره جایگاه خاصی در دنیای سینما داشته است. فیلم‌های این مجموعه در ابتدا و بعد از مداخله‌ی بیش از حد استودیوها در روند طراحی و ساخت اثر، از نظر مالی با شکست مواجه شدند؛ اما محبوبیت این مجموعه رفته رفته افزایش یافته و به جایگاهی رسید که حالا به یکی از تأثیرگذارترین آثار سینمای علمی تخیلی تبدیل شده است. فیلم‌های Blade Runner صرف‌نظر از شکست‌های اقتصادی ابتدای مسیر خود، چندین دنباله را از زمان اکران اولین قسمت دریافت کردند که یکی از این موارد به بازی ویدیویی منتشر شده از این مجموعه در سال ۱۹۹۷ برمی‌گردد. این بازی نیز با همان نام Blade Runner به بازار عرضه شد و حالا به نظر می‌رسد که یک بار دیگر شاهد انتشار این بازی روی کنسول‌های نسل فعلی نیز خواهیم بود. 

براساس اعلام استودیوی Nightdive، این شرکت قصد دارد با همکاری Alcon Entertainment بازی Blade Runner: Enhanced Edition را منتشر کند. این نسخه، درواقع یک بازسازی از بازی اصلی Blade Runner روی پلتفرم پی سی است که به کمک موتور گرافیکی KEX صورت خواهد گرفت. KEX همان موتور گرافیکی بازی‌های مشهور System Shock و Turok است که Nightdive سابقه کار روی آن‌ها را دارد.

Blade Runner

این بازی، علی‌رغم اینکه نام مشابهی با فیلم سال ۱۹۸۲ این مجموعه دارد، در اصل یک «sidequel» از داستان اصلی Blade Runner بوده و داستان آن موازی وقایع این فیلم رخ می‌دهد. در این بازی، کارآگاه ری مک‌کوی (Ray McCoy) به شکار ربات‌های انسان‌نما یا سایبورگ‌ها می‌پردازد. اتفاقات خط داستانی این بازی، با کاراکترها و وقایع فیلم اصلی نیز تلاقی دارد.

این بازی در زمان انتشار به‌دلیل نویسندگی قوی و یک دیدگاه نوآورانه نسبت به سبک ماجراجویی و point-and-click به‌طور گسترده‌ای مورد تحسین منتقدان و بازیکنان قرار گرفته بود. نسخه Enhanced Edition این بازی در تاریخ نامشخصی از سال جاری میلادی برای پلتفرم‌های پلی‌ استیشن 4، ایکس‌ باکس وان، نینتندو سوییچ و پی سی منتشر خواهد شد. نسخه اولیه این بازی، هم‌اکنون در استور GOG برای پلتفرم پی‌سی قابل دریافت است.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده