نویسنده: آریا بهپور
// جمعه, ۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۱

علاقه کارگردان Blade Runner 2049 به ساخت فیلم جدیدی در دنیای بلید رانر

دنی ویلنوو، کارگردان Blade Runner 2049 دوست دارد اثری جدا از داستان دو نسخه‌ی قبلی این مجموعه را کارگردانی کند.

در سال ۲۰۱۷ شاهد اکران یکی از بهترین آثار علمی تخیلی این سال‌ها بودیم؛ فیلم بلید رانر 2049 (Blade Runner 2049) که هرچند با تحسین منتقدان همراه شد، ولی نتوانست آن‌طور که باید و شاید فروش خوبی را تجربه کند و به‌همین دلیل احتمالاً به این زودی‌ها نسخه‌ی سینمایی جدیدی از آن تولید نخواهد شد. با این حال دنی ویلنوو کارگردان این فیلم از علاقه‌ی خود به ساخت اثر جدیدی در دنیای بلید رانر صحبت کرده است.

اولین فیلم بلید رانر به کارگردانی ریدلی اسکات در سال ۱۹۸۲ روی پرده‌ی سینماها رفت. بلید رانر با بازی هریسون فورد و روتخر هاور (که مدتی پیش درگذشت)، براساس رمان «آیا آدم مصنوعی‌ها خواب گوسفند برقی می‌بینند؟» اثر فیلیپ کی دیک ساخته شده بود و توانست با کیفیت بالایی که داشت، نظر منتقدان را به خود جلب کند. ولی فروش فیلم به‌هیچ‌وجه رضایت‌بخش نبود و با بودجه‌ی ۳۰ میلیون دلاری خود تنها ۳۳ میلیون دلار فروخت. این موضوع یکی از دلایلی بود که تا سال‌ها بعد دنباله‌ی آن را ندیدیم؛ دنباله‌ای که در نهایت سه سال پیش با بازی رایان گاسلینگ و هریسون فورد اکران شد و باز هم سرنوشتی مثل نسخه‌ی اول داشت، یعنی اثری خوش‌ساخت و باکیفیت که نتوانست فروش بالایی را تجربه کند و با وجود بودجه‌ی ۱۸۵ میلیون دلاری خود، تنها ۲۶۰ میلیون دلار فروخت که برای چنین فیلمی کم و بیش یک شکست تجاری محسوب می‌شود. خود ریدلی اسکات هم به‌عنوان تهیه‌کننده‌ی فیلم از این میزان فروش ناراحت بود و در این مورد گفت: «فیلمی کُند و طولانی است، بسیار طولانی. شاید بهتر بود نیم‌ساعت از آن را حذف می‌کردیم.»

با این حال به‌نظر می‌رسد دنی ویلنوو همچنان به کارگردانی فیلم دیگری از بلید رانر امید دارد؛ فیلمی که دنباله‌ی مستقیم نسخه‌های قبلی نباشد و داستان متفاوتی را روایت کند. او به‌تازگی در مصاحبه‌ای با امپایر گفته است:

دنیای بلید رانر واقعاً دنیای الهام‌بخشی است. مشکلی که دراین‌میان وجود دارد، عبارت «دنباله» است. من فکر می‌کنم سینما به داستان‌های اوریجینال و جدید نیاز دارد و همان‌قدر که دوست دارم یک‌بار دیگر به دنیای بلید رانر سر بزنم، ترجیح می‌دهم این کار را در قالب اثری متفاوت و تازه انجام دهم؛ پروژه‌ای جدا از فیلم‌های قبلی، یک داستان کارآگاهی نوآر که در آینده اتفاق می‌افتد. چیزی که بعضی شب‌ها هنگام دیدن رویای ساخت آن از خواب بیدار می‌شوم.

ویلنوو این روزها در حال تولید فیلم تلماسه (Dune) است؛ اثری برگرفته از رمان فرانک هربرت که بازیگران زیادی در آن حضور دارند، از تیموتی شالامی، ربکا فرگوسن، اسکار آیزاک و جاش برولین تا استلان اسکارشگورد، دیو باتیستا، زندیا، جیسون موموآ و خاویر باردم. در کنار این فیلم که در تاریخ ۱۸ دسامبر ۲۰۲۰ (۲۸ آذر ۱۳۹۹) اکران خواهد شد، سریال Dune: The Sisterhood نیز در دست ساخت است که البته ویلنوو نقشی در تولید آن ندارد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده