نویسنده: تیم زومجی
// پنجشنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰

نبرد ابرقهرمانان: دارک‌ساید در مقابل آپوکالیپس

در این مسابقه از نبرد قهرمانان، شاهد رقابت دارک‌ساید با آپوکالیپس خواهیم بود. همراه زومجی باشید.

همان‌طور که چند روز پیش و در مطلب اصلی مسابقه نبرد قهرمان‌ها خواندید، از دیروز چهارشنبه ۲۳ بهمن، این مسابقه که جوایز ارزنده‌ای هم دارد، آغاز شد. در دومین نبرد، شاهد رقابت دارک‌ساید از دنیای دی‌سی با آپوکالیپس از دنیای مارول خواهیم بود. این مسابقه قرار است تا ساعت ۱۶ فردا، جمعه ۲۵ بهمن فعال باشد و ساعت ۱۷ فردا هم شاهد آغاز مسابقه دوم خواهیم بود. در ادامه، توضیحات مختصری در مورد این قهرمان‌ها داریم تا بعد هم به سراغ رای‌گیری برویم؛ فقط در نظر داشته باشید که حتما قبل از شرکت در نظرسنجی و در صورتی که هنوز فرم قرعه‌کشی را پُر نکرده‌اید، ازطریق فرم زیر این کار را انجام دهید. در نظر داشته باشید که اگر قبلا فرم را پُر کرده‌اید، نیازی به مجددا تکمیل کردن آن نیست و در قرعه‌کشی شرکت خواهید کرد:

دارک‌ساید

دارک‌ساید

دو شرکت بزرگ خلق داستان‌های کامیک یعنی مارول و دی‌سی کامیکس در جهان‌هایی که خلق می‌کنند، کنار موجودات شروری که طی داستان‌های این دنیاها مردم و قهرمانان را به‌دردسر می‌اندازند، چند موجود پلیدِ ایزدوار را هم پدید می‌آورند که برای شکست دادن آن‌ها، ایستادگی یک ابرقهرمان کافی نیست و نابودی او به اتحاد قهرمانان با یکدیگر (حتی قهرمانان با ضدقهرمانان!) وابسته است.

برای درک بهتر این موضوع می‌توان تانوس از دنیای مارول را مثال زد. در دنیای دی‌سی اما یک موجود خدامانند و به‌شدت قدرتمند با نام دارک‌ساید وجود دارد که مثل تانوس، می‌خواهد جهانی که دوست دارد را بسازد و هدفی عظیم، کلان و کهکشانی را در سر خود پرورش می‌دهد.

دارک‌ساید از نژاد خدایان جدید است. او که قبل از قدرت‌یافتن و غرق شدن در پلشتی و تیرگی، با نام «Uxas» در سیاره‌ی خود زندگی می‌کرد، شغل سختی داشت و زندگی‌اش به‌درستی پیش نمی‌رفت، او از دست خدایان قدیم به‌تنگ می‌آید و تصمیم می‌گیرد که آن‌ها را نابود کند. در روزی از روزها، Uxas به‌کوه محل زندگی خدایان می‌رود و با زمزمه کردن جملاتی به‌خصوص در گوش آن‌ها، شرایط جنگ داخلی بین خدایان را فراهم می‌آورد. پس از پایان جنگ خدایان و ضعیف شدن آن‌ها، Uxas تک‌تک آن‌ها را نابود می‌کند، قدرت‌شان را جذب می‌کند و درحالی که اندامش کاملا از جنس سنگ شده و قدرت‌های مافوق‌ باور را به‌دست آورده، نام دارک‌ساید را برای خودش برمی‌گزیند. به موازات تمامی این اتفاقات، برادر دارک‌ساید نیز قدرت‌های ماورایی پیدا می‌کند و درگیری این دو نفر وارد فازهایی جدی و ویران‌کننده می‌شود. جایی که دارک‌ساید از سیاره‌ی اپوکالیپس، با های‌فادر (برادرش) از سیاره‌ی نئوجنسیس وارد نبردی کهکشانی می‌شود؛ نبردی که سرنوشت جهان را تعیین می‌کند.

دارک‌ساید در ادامه و درپی یافتن یکی از دشمنان خود با نام کایو، به‌جهان‌های مختلفی سفر می‌کند و تصمیم می‌گیرد که وارد هر جهانی که می‌شود، آن دنیا را ویران کند و به‌راه خود ادامه بدهد. او در سفرهای مرگ‌بارش به‌جهان‌های مختلف به‌زمین هم رسید و توانست زمین ۲ و زمین ۳ را تسخیر کند و از این گزاره می‌توان چنین نتیجه‌ گرفت که بله، دارک‌ساید بارها توانسته لیگ عدالت یعنی بتمن، سوپرمن، واندروومن، آکوامن، گرین‌لنترن، سایبورگ و فلش را شکست دهد و آن‌ها را از میان بردارد.

نبردهای سوپرمن، لیگ عدالت با دارک‌ساید از جمله نقاط اوج و حساس جهان دی‌سی کامیکس است. قسمت‌هایی که در آن‌ها شاهد گردهم‌آیی قهرمانان مختلف حتی قهرمانان مارول‌کامیکس و دی‌سی کامیکس هستیم! شاید برای‌ شما جالب باشد که بدانید دارک‌ساید حتی توانست به دست‌کش بی‌نهایت تانوس هم دست پیدا کند اما وقتی متوجه شد که این دست‌کش در دنیای او کاربرد ندارد، از خیرش گذشت!

دارک‌ساید از آن ابرشرورهایی است که امثال سوپرمن و واندروومن یا هال جوردن (گرین لنترن) که از نظر قوای جسمانی توانایی‌های ماورایی دارند، شاید بتوانند جلوی او را بگیرند که با یاری دیگر اعضای جاستیس لیگ، این هدف به‌نتیجه می‌رسد. لیزرهای امگای چشمان دارک‌ساید و قدرت‌ بدنی فوق‌العاده‌ی او، هر جنبنده از قوی‌ترین تا سریع‌ترین را به‌زانو درمی‌آورد. با اینکه دارک‌ساید چند بار توانست جاستیس لیگ را شکست دهد اما، اعضای لیگ عدالت نیز همیشه دربرابر اوضعیف نبوده‌اند و آن‌ها هم بارها دارک‌ساید را شکست دادند، او را تا مرز نابودی همیشگی پیش بردند و کاری کردند که به‌سیاره‌ی خودش برگردد و با کمک نیروی هسته‌ی این سیاره، خودش را ترمیم کند.

آپوکالیپس

آپوکالیپس

آپوکالیپس یکی از اولین جهش یافته‌ها است و چیزی در حدود دو هزار سال عمر دارد. از آنجایی که این هیولا بسیار ظالم است، به طبع دشمن خونین تیم مردان ایکس محسوب می‌شود. به اعتقاد او، در شرایط سخت فقط قوی‌ترین موجود می‌تواند جان سالم به در ببرد. بدن او از ترکیب اندام ارگانیک و تکنولوژی سلستیال تشکیل شده است. او در همان سنین کودکی از قبیله خودش بیرون انداخته شد اما بعد از گذشت مدتی توسط یک سری صحرانشینان نجات پیدا کرد. جالب است بدانید که در ابتدا اصلا قرار نبود شخصیتی به نام آپوکالیپس خلق شود و درست در لحظات پایانی، نویسنده‌ای جدید آن را خلق و جایگزین شخصیت شرور داستان‌های دردویل کرد.

نه تنها آپوکالیپس اصلا قرار نبود خلق شود، بلکه در ابتدا قرار بود که به عنوان برادر گمشده‌ی سایکلاپس معرفی شود؛ کسی که برادران سامرز اصلا از وجود او خبر نداشتند. با اینکه آپوکلیپس یا همان ان صباح النور جهش یافته شرور بسیار قدرتمندی محسوب می‌شود، اما در نسخه انیمیشنی ایکس من، پروفسور چارلز اگزاویه موفق شد تا این شرور را به قتل برساند. علاوه بر این، در یک خط داستانی محبوب در کتاب‌های کمیک، مگنیتو توانست آپوکالیپس را شکست دهد و به قتل برساند. بعد از اینکه آپوکالیپس در فضا رها شد و دیگر هیچکس او را ندید، یک کلون از آپوکالیپس به نام جنیسیس به وجود آمد که به جای او فعالیت‌هایش را ادامه دهد. اما جنسیس از درون اصلا به آپوکالیپس شباهت نداشت.

او به خاطر ذات خوب و پاکی که داشت، توانست خود را به تیم مردان ایکس ثابت کند. از همین رو توانست جایگاه خودش را در این تیم قهرمان پیدا کند و در کنار آنها به مبارزه بپردازد. البته اخیرا یک نسخه جایگزین دیگر هم از این جهش یافته به وجود آمده که از آینده به دنیای اصلی مارول یعنی همان دنیای ۶۱۶ آورده شده است. جالب است بدانید که به غیر از پروفسور ایکس و مگنیتو، سایکلاپس و جین گری هم به زمان آینده می‌روند و آپوکالیپس را می‌کشند. با اینکه آپوکالیپس عمر زیادی دارد اما یک موجود فانی محسوب می‌شود. او به طور کامل بر روی مولکول‌های خود کنترل دارد و به همین دلیل می‌تواند خود را به هر شکلی در بیاورد. آپوکالیپس علاوه بر توانایی پرتاب یا جذب انرژی، می‌تواند به طور مستقیم با هر تکنولوژی‌ای که دوست دارد یا در دسترسش باشد، ارتباط برقرار کند.

آپوکالیپس علاوه بر درمان خود، می‌تواند با خونش جهش یافته‌های دیگر را هم درمان کند. اما خون او یک ماده‌ی کشنده برای انسان‌ها به حساب می‌آید. خون آپوکالیپس همچنین می‌تواند قدرت‌های از دست رفته‌ی فرزندان جهش یافته‌اش را به حالت قبل بازگرداند. از آنجایی که آپوکالیپس یک موجود خداگونه محسوب می‌شود، قدرت فیزیکی بسیار زیادی دارد و می‌تواند از گرد و غبار ماده‌ها و اجسام مختلفی را خلق کند. علاوه بر این، او حتی می‌تواند قدرت دیگر جهش یافته‌ها را هم افزایش دهد تا بلکه به این طریق آنها به جبهه او بپیوندند و در تسخیر کل دنیا به او کمک کنند.

جوایز مسابقه با حمایت آونگ:

  • پلی‌استیشن 4 ارتقا یافته با SSD Adata SU800 512GB و هارد اکسترنال گیمینگ یک ترابایتی Adata 770G برای دو نفر
  • درایو اس اس‌دی Adata SX8200 Pro یا S11 Pro با ظرفیتی ۵۱۲ گیگابایت برای سه نفر
  • اس اس‌دی پر سرعت و با دوام Adata SU800 با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت برای سه نفر
  • هارد اکسترنال Adata HD380، تنها هارد مقاوم دربرابر ۳ تن فشار در دنیا با ظرفیت ۲ ترابایت برای دو نفر
  • هارد اکسترنال Adata HD770G، اولین هارد اکسترنال مقاوم با نورپردازی RGB برای سه نفر

اسپانسر نبرد ابرقهرمانان زومجی:

آونگ


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده