نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۱

صداپیشگان سریال انیمیشنی MODOK محصول مارول و هولو معرفی شدند

MODOK به‌عنوان یکی از عجیب‌ترین شخصیت‌های خبیث مارول قرار است در سریالی انیمیشنی با حال و هوای کمدی حضور پیدا کند.

چند ماه قبل اخبار ناراحت‌کننده‌ای برای طرفداران گوست رایدر (Ghost Rider) منتشر شد که حکایت از توقف تولید سریال تلویزیونی آن داشت، ولی شبکه هولو (Hulu) همچنان مراحل تولید سریال دیگری را دنبال می‌کند که قرار است ماجراهای شخصیت .M.O.D.O.K و خانواده‌ی او را در قالب انیمیشن روایت کند.

MODOK از جمله شخصیت‌های منفی مارول (Marvel) است که توسط استن لی و جک کربی خلق و در سال ۱۹۶۷ وارد کمیک‌های این شرکت شد. او با نام اصلی جرج تارلتون یکی از اعضای سازمان Advanced Idea Mechanics یا به اختصار AIM بود؛ یکی از سازمان‌های بدنام کمیک‌های مارول که کار اصلی آن تولید سلاح‌های پیشرفته و لوازم مخصوص با استفاده از تکنولوژی‌های منحصربه‌فرد است. تارلتون در اثر آزمایشاتی که قرار بود باعث بالاتر رفتن هوش و قدرت مغز او شود، تغییرات عجیبی پیدا کرد و به موجودی تبدیل شد با سری بسیار بزرگ و بدنی کوچک و نام جدید آن هم از حروف اول کلمات این عبارت گرفته شد: Mental Organism Designed Only for Killing یا «موجود هوشمندی که تنها برای کشتن طراحی شده است». MODOK از آن پس درون محفظه‌ای خاص با قابلیت پرواز به فعالیت خود مشغول بوده و به‌عنوان یکی از شخصیت‌های شرور مارول در کمیک‌های مختلف به مقابله با ابرقهرمانان پرداخته است. البته او این روزها بیشتر از اینکه تهدیدی واقعی در دنیای مارول محسوب شود، به یک میم (Meme) برای طرفداران این شرکت تبدیل شده است.

هرچند این شخصیت تا امروز در دنیای سینمایی مارول نقشی نداشته است، ولی او را در انیمیشن‌های متعددی دیده‌ایم و در بازی‌های ویدیویی از Marvel Vs Capcom 3 تا آثار مختلف لگو هم شاهد حضور او بوده‌ایم و اکنون قرار است در قالب یک سریال انیمیشن کمدی به‌سراغ زوایای متفاوتی از زندگی او برویم.

MODOK

طراحی MODOK در آثار مختلف

این مجموعه توسط جردن بلوم و پتن اسوالت تولید می‌شود و صداپیشگان آن عبارت‌اند از:

پتن اسوالت در نقش MODOK: یک ابر شرور سابق که این روزها با بحران میان‌سالی دست و پنجه نرم می‌کند.

ایمی گارسیا در نقش جودی: همسر MODOK، یکی از آن مادرانی که تمام وقت خود را صرف شبکه‌های اجتماعی می‌کنند. او با بلاگ محبوب خود به فردی با نفوذ تبدیل شده است که به تبلیغ سبک زندگی برای مردم می‌پردازد.

بن شوارتز در نقش لو: پسر ۱۲ ساله‌ی MODOK که نه آن‌قدر باهوش است که یک نرد تمام‌عیار محسوب شود و نه آن‌قدر ورزشکار و حرفه‌ای که از این جهت به معروفیت رسیده باشد.

ملیسا فومرو در نقش ملیسا: دختر ۱۷ ساله‌ی MODOK که ظاهری شبیه به پدر خود دارد و درگیر سندرم ملکه زنبور عسل است (سندرمی که در بعضی از زنان مقتدر و قدرتمند وجود دارد و باعث می‌شود آن‌ها رفتار سخت‌گیرانه‌تری با سایر زنان نسبت به مردان داشته باشند).

وندی مک‌لندن-کاوی در نقش مونیکا راپاچینی: یکی از دانشمندان بااستعداد AIM که رقیب کاری MODOK محسوب می‌شود.

بک بنت در نقش استین ون‌در اسلیت: از بزرگان تکنولوژی سیلیکون ولی که سازمان AIM را می‌خرد و به رئیس MODOK تبدیل می‌شود.

جان دیلی در نقش Super Adaptoid: ربات جاه‌طلب MODOK که انگیزه‌های زیادی برای بهبود زندگی خود دارد، ولی مجبور است تمام عمر خود را صرف خدمت به MODOK و کارهایی مثل ماساژ دادن او کند.

سم ریچاردسون در نقش گری: یکی از کارکنان وفادار AIM.

در مجموع به‌نظر می‌رسد سریال انیمیشن MODOK پتانسیل لازم برای تبدیل شدن به محصولی متفاوت در میان آثار مارول را داشته باشد و باید صبر کرد و دید هولو که این روزها از زیرمجموعه‌های والت دیزنی محسوب می‌شود، چه محصولی برای بینندگان خود تدارک می‌بیند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده