نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۱

لودینگ ۵۲: ژانرهای فراموش شده، عملکرد نینتندو در نسل هشتم و بازی‌های نادیده گرفته شده

در قسمت پنجاه و دوم برنامه لودینگ از ژانرهایی می‌گوییم که به دست فراموشی سپرده شده‌اند و عملکرد نینتندو در نسل هشتم را بررسی می‌کنیم.

در دو لودینگ گذشته تصمیم گرفتیم که نگاهی به عملکرد شرکت‌های مایکروسافت و سونی در نسل هشتم بازی‌های ویدیویی بیندازیم. این‌بار نوبت به نینتندو رسیده است تا در لودینگ ۵۲ عملکرد این غول ژاپنی را در نسل هشتم بازی‌های ویدیویی بررسی کنیم؛ غولی که نسل را به بدترین شکل ممکن آغاز کرد و حتی صحبت‌هایی مبنی بر خروج آنها از بازار ساخت کنسول نیز مطرح شد، اما با عرضه کنسول فوق‌العاده سوییچ، موفق شد در میانه‌های نسل هشتم باز هم شکوه گذشته خود را به دست آورد تا نیمه دوم نسل هشتم به یکی از بازه‌های موفق در تاریخ این کمپانی تبدیل شود.

از زمانی که بازی‌های ویدیویی رسما به عنوان یک صنعت شناخته‌ شده‌اند، سال‌های زیادی می‌گذرد. در طی این سال‌ها همیشه این صنعت در حال تغییر بوده است و توسعه‌دهندگان نیز با توجه به نیازهای بازار بازی‌های خود را در ژانرهای گوناگون عرضه می‌کردند. در طول این مدت بودند ژانرهایی مانند ژانر ماجراجویی اشاره و کلیک و نقش‌آفرینی ایزومتریک که در سال‌های گذشته از محبوبیت فوق‌العاده‌ای برخوردار بودند اما با گذشت زمان به دست فراموشی سپرده شده‌اند. در دیگر پرونده این هفته، نگاهی به این ژانرهای فراموش شده انداخته‌ایم.

در بخش تاپ فایو هم سری زدیم به بازی‌هایی که در زمان انتشارشان مورد کم‌لطفی و بی‌محبتی گیمرها و منتقدان قرار گرفتند اما با گذشت زمان تبدیل به بازی‌های کالتی شدند. در دماسنج این هفته به یوبی‌سافت و کارگردان Devil May Cry 5 گیر داده‌ایم، در بخش از زومجی بپرسید تفاوت‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را بازگو کردیم و در بخش تازه‌ها با میثم همراه شدیم و نگاهی به بازی‌هایی که قرار است در این هفته منتشر شوند، انداخته‌ایم. این شما و این هم لودینگ ۵۲:

دانلود از آپارات | تماشا در یوتیوب

شما می‌توانید از طریق فرم زیر در نظرسنجی شرکت کنید:


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده