نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۵

شایعه: خالقان Game of Thrones فیلم‌های جنگ ستارگان خود را در دوران جمهوری قدیم روایت می‌کنند

دیوید بنیاف و دی. بی. وایس در حال نگارش فیلمنامه سری جدید جنگ ستارگان هستند که احتمالاً ماجراهای آن در دوران جمهوری قدیم می‌گذرد.

حدود یک سال قبل بود که خبری منتشر شد مبنی بر اینکه دیوید بنیاف و دی. بی. وایس، شورانرهای سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) به سراغ پروژه‌ای در دنیای جنگ ستارگان (Star Wars) می‌روند و قرار است در تولید فیلم‌های جدیدی از این مجموعه مشارکت داشته باشند که تفاوت‌هایی با تریلوژی‌های فعلی و تریلوژی رایان جانسون خواهند داشت. اکنون شایعه‌ای منتشر شده است که خبر از رخ دادن ماجراهای این فیلم‌ها در دوران جمهوری قدیم (Old Republic) می‌دهد.

سایت Star Wars News Net این شایعه را به نقل از یک منبع معتبر منتشر کرده است؛ منبعی که تا امروز در ساخت تمام فیلم‌های جنگ ستارگان تولید شده توسط کمپانی والت دیزنی دخیل بوده است و با احتمال ۹۵ درصد از رخ دادن داستان فیلم‌های جدید این مجموعه در جمهوری قدیم می‌گوید؛ دورانی که بازی‌های Star Wars: Knights of the Old Republic و دنباله‌‌ی آن به همراه بازی Star Wars: The Old Republic هم داستان‌های خود را در آن زمان روایت می‌کردند. به گفته این منبع، علت انتخاب این دوره زمانی هم به تصمیم دیزنی برمی‌گردد که قصد دارد جهان سینمایی جنگ ستارگان را گسترش دهد و آثار عظیمی برای جذب مخاطبین بازی تاج و تخت تهیه کند.

طبق اطلاعات موجود، داستان مجموعه جدید به صدها سال پیش از ماجراهای خاندان اسکای‌واکر (Skywalker) مربوط می‌شود که در سه تریلوژی شاهد آن بودیم. اگر فیلم در این بازه زمانی رخ دهد، احتمالاً ارتباطی با وقایع بازی‌های بایوور نخواهد داشت؛ چرا که آن بازی ۴۰۰۰ سال پیش از جمهوری کهکشانی دنبال می‌شد. همچنین در مورد حال و هوای فیلم گفته می‌شود که ترکیبی از جنگ ستارگان و ارباب حلقه ها خواهد بود و فیلمبرداری هم پاییز امسال آغاز خواهد شد.

با اینکه ماجراهای بازی‌های بایوور Canon محسوب نمی‌شوند (به این معنی که بخشی اصلی از دنیای جنگ ستارگان نیستند)، ولی بعید هم نیست بنیاف و دی. بی. وایس برای جلب نظر طرفداران بازی‌ها، اشارات جالبی نسبت به آن‌ها در فیلم‌های خود داشته باشند.

با همه این‌ها، Star Wars News Net باز هم روی عبارت «شایعه» تأکید می‌کند و از مخاطبین خود می‌خواهد این موضوع را در حال حاضر به عنوان یک خبر رسمی در نظر نگیرند، ولی از طرف دیگر منبع خود را فردی می‌داند که پیش از این صحت گفته‌هایش تأیید شده است. در هر حال برای کسب اطلاعات رسمی از فیلم‌های این دو شورانر توسط کمپانی لوکاس فیلم، باید بیشتر صبر کنیم و تا آن زمان می‌توانیم به سراغ آخرین فصل از سریال بازی تاج و تخت برویم که پخش آن از ۱۴ آوریل ۲۰۱۹‌ (۲۵ فروردین ۱۳۹۸) شروع می‌شود.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده