نویسنده: روزبه حسینی
// سه شنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۰۱

Mount & Blade 2: BannerLord؛ لذت تخریب قلعه‌های قرون وسطایی

در Mount and Blade 2: Bannerlord قلعه‌ی خود را بسازید و لشگری را برای نبر‌د‌هایی عظیم آماده کنید.

سال‌ها از معرفی نسخه‌ی جدید سری Mount and Blade به نام Mount and Blade 2: Bannerlord می‌گذرد و هنوز که هنوز است خبری از اعلام تاریخ عرضه‌ی رسمی این بازی توسط تیم سازنده‌ی آن یعنی استودیوی Tale Worlds نشده است. طرفداران این بازی مشتاقانه منتظر شنیدن هرگونه خبر و اطلاعاتی از بازی مورد علاقه‌ی خود هستند و خوشبختانه، نسخه‌ای دمو از بازی در دسترس مجله‌ی PC Gamer قرار گرفته است که اطلاعات بسیار خوبی از این بازی مورد انتظار را به علاقه مندان هدیه می‌کند.

یکی از خوبی‌های این نسخه‌ی دمو آن است که در میان جریان بازی قرار دارد و طلای مورد نیاز برای خرج کردن در دسترس است؛ بنابراین با خیال راحت می‌توان پول در دسترس را برای سربازان و جنگجویان خرج و لشگری انبوه اجیر کرد. لشگری که برخی از آنان به حفاظت از قلعه‌ای بزرگ با دیوار‌های عظیم که در اختیار بازیکن است، می‌پردازند.

اولین قدم درست در بازی، ساخت لشگر است. در بازی می‌توان به‌جای در خدمت گرفتن سربازان به‌صورت تک به تک، به سراغ استخدام کاپیتان‌ها رفت که هرکدام برای خود لشگر کوچکی در اختیار دارند. قبل از استخدام شدن، هر کدام از این افراد مشغول انجام وظایفی مربوط‌به خود در اطراف نقشه هستند و بنابراین شاید مدتی طول بکشد تا آن‌ها به لشگر رو به رشد بازیکن بپیوندند. در این مدت، می‌توان به انجام اهداف دیگری پرداخت. به‌عنوان مثال در نسخه‌ی دمو، بازیکن عضو یک امپراطوری است که در حال جنگ با کشوری دیگر (که در اطراف نقشه کمین کرده) است. برای کمک به امپراطوری، نقشه‌های مختلفی می‌توان کشید که یکی از آن‌ها محاصره‌ی دشمن و رشد دادن یک اردوگاه در اطراف محل استقرار آن‌ها است. البته که این کار به همین سادگی هم نخواهد بود و هوش مصنوعی بازی عملکردی غیر قابل پیش‌بینی از خود گاهی اوقات نشان خواهد داد و احتمال شبیخون زدن دشمن به بازیکن بالا خواهد بود؛ بنابراین در برخی از مواقع بهتر است که به فکر پیش‌دستی کردن و اقدام به موقع برای حمله باشید. گزینه‌ای در بازی وجود دارد که به مخاطب اجازه می‌دهد مبارزات را رد کند و صرفا نتیجه‌ی نهایی آن را مشاهده کند اما چه کسی از یک برد شیرین در یک نبرد سخت آن هم به دست خود کنار می‌کشد؟‌

بازی Mount & Blade II: Bannerlord

آرزو‌های شما در بازی Mount and Blade 2 در ابتدای کار محدود به داشتن یک قلعه‌ی بزرگ می‌شود، اما درنهایت خود را در حال نقشه ریختن برای تصرف تمام دنیا خواهید یافت

حال این پرسش مطرح می‌شود که مبارزات در حالت دستی چگونه خواهند بود؟ این طور که از نمایش‌های بازی و همچنین نسخه‌ی دموی آن برمی‌آید جواب این پرسش بسیار جذاب به نظر می‌رسد. با کنترل شخصیت اصلی هم می‌توان به دل دشمن زد و به سلاخی سربازان حریف با شمشیر و نیزه پرداخت (امکان استفاده از تیرو کمان نیز در بازی وجود دارد) و هم می‌توان به باقی لشگر دستورها مختلفی را صادر کرد. به‌عنوان مثال برای تیرباران نشدن همه‌ی سربازان خودی در رویارویی اولیه، باید به بخشی از آنان دستور عقب نشینی داد و آن‌ها را برای حمله‌ی دوم تازه نفس نگه داشت و برخی از آن‌ها را به سمت دژکوب هدایت کرد. با استفاده از دژکوب، دروازه‌ی قلعه‌ی دشمن شانس چندانی برای نشکستن نخواهد داشت و از این طریق لشگر به دل دشمن هجوم خواهد برد. با یک پیروزی جانانه دربرابر دشمن (در نسخه‌ی دمو به علت کامل نبودن لشگریان تعداد سربازان خودی کمتر از سربازان حریف بود و پیروزی بر آن‌ها کمی سخت‌تر از حالت معمول بود) دژ حریف به تصرف بازیکن درخواهد آمد و بخشی از اموال امپراطوری خواهد شد.

با گشت‌و‌گذار در محیط می‌توان تجربه‌های جذابی کسب کرد. به‌عنوان مثال، اشراف‌زاده‌هایی هستند که تمایل دارند با شخصیت اصلی صحبت کنند، با معاشرت با آن‌ها اطلاعات جذابی از ولگرد‌ها، مهاجران مختلف و روابط میان آن‌ها به‌دست می‌آید که ممکن است برای برخی از مخاطبان لذت‌بخش باشد و همچنین در حکمرانی بر امپراطوری موثر واقع شوند. از طرفی مینی‌گیم‌هایی نیز در بازی وجود خواهند داشت که در حال حاضر و باتوجه‌به نسخه‌ی دموی بازی بسیار خسته‌کننده جلوه می‌کنند و از جذابیت خاصی بهره نمی‌برند.

Mount and Blade II: Bannerlord

 با نشستن روی صندلی پادشاهی و اداره‌ی امورات توسط مخاطب، دنیای جدیدی در بازی به روی او گشوده خواهد شد. باید برای امپراطوری قوانین و سیاست‌های مختلفی تنظیم کرد و امپراطوری را به درستی شکل داد و افراد مناسب را به استخدام درآورد تا بازیکن از عهده‌ی انجام امورات به خوبی برآید.

 این بازی کاملا توانایی این را دارد که جاه‌طلبی مخاطبان خود را به چالش بکشد

نکته‌ی جالبی که راجع به بازی قرون وسطایی Mount and Blade 2: Bannerlord  خودنمایی می‌کند این است که این بازی کاملا توانایی این را دارد که جاه‌طلبی مخاطبان خود را به چالش بکشد. به طوری که تمام کار‌هایی که هرکسی ممکن است در سر بپروراند، در نسخه‌ی محدود دمو مقدور نخواهد بود و به همین علت انتظار برای عرضه‌ی نسخه‌ی کامل بازی کمی دشوارتر از گذشته به نظر می‌رسد.

Bannerlord می‌تواند شما را با مسیر‌ها و سرگرمی‌های بیشمار خود مبهوت کند و منحرف سازد و باید به غریزه‌ی خود اعتماد کرده و یکی از آن‌ها را پیش بگیرید و ببینید که شما را تا کجا می‌تواند به جلو هدایت کند. مشاهده‌ی کارهایی که می‌توانید در نسخه‌ی دمو انجام دهید بهانه‌ی خوبی برای انتظار کشیدن تا تاریخ عرضه‌ای است که کماکان توسط سازندگان اعلام نشده است. باتوجه‌به روند ساخت طولانی این بازی ممکن است که به‌زودی شاهد انتشار تاریخ عرضه‌ی بازی باشیم. آرزو‌های شما در بازی Mount and Blade 2 در ابتدای کار محدود به داشتن یک قلعه‌ی بزرگ می‌شود اما درنهایت خود را در حال نقشه ریختن برای تصرف تمام دنیا خواهید یافت.

متن بالا برداشتی آزاد از مقاله‌ای در شماره‌ی ۳۲۴ام مجله‌ی PC Gamer است.  


منبع PC Gamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده