// دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۹

جمع بندی مسابقات Game Over Tournament 2018 بازی Street Fighter V

مسابقه Game Over Tournament 2018 یکی از رویداد‌های Ranking مراسم Capcom Pro Tour 2018 است که برای رشته Street Fighter V برگزار شده است. با زومجی همراه باشید تا به وقایع مهم آن نگاهی بیندازیم.

شنبه پنجمین مسابقات Ranking رویداد Capcom Pro Tour 2018 با نام Game Over Tournament در رشته Street Fighter V در شهر سانتو دومینگو جمهوری دومینیک آغاز شد و امروز صبح نیز شاهد خاتمه این مراسم بودیم.

۱۰۷ بازیکن توانستند در این مسابقات شرکت کنند که در میان بازیکنان این کشور همچون مناردی (قهرمان کپکام کاپ ۲۰۱۷)، کابا و هوچی، شرکت‌کنندگانی نیز از مناطق دیگر همچون ایالات متحده و بزریل در این مسابقات حضور پیدا کردند. کریس تی، جاستین وانگ، کی‌برد و برولینیو از بازیکنانی بودند که از کشور‌های دیگر در این مسابقات شرکت کردند.

همانطور که انتظار می‌رفت بازیکنان برتر که در بالا به نام آنها اشاره شد، توانستند در مسابقات مقدماتی یا همان بازی‌های Pool عملکرد خوبی داشته باشند. بازیکنان یاد شده نه‌تنها توانستند خود را به مرحله بعدی یعنی مسابقات ۳۲ بازیکن برتر (Top 32) برسانند بلکه در همان براکت برنده‌ها به کار خود ادامه دادند.

street fighter v

Brolynho با کاراکتر نکالی حریف خود NCFoX07 را با نتیجه ۲-۰ به براکت بازنده‌ها فرستاد. دیگر بازیکنان همچون کابا، کی‌برد، مناردی و کریس تی نیز توانستند با همین نتیجه حریفان خود را به براکت‌ بازنده‌ها بفرستند و خودشان را در بین ۱۶ بازیکن برتر جای دهند.

 

خلاصه ای از دیدار ۱۶ بازیکن برتر

پیش از اینکه به وقایع مهم این بازی‌ها بپردازیم در ادامه می‌توانید اسامی بازیکنان راه‌یافته به این مرحله را مشاهده کنید:

براکت برنده ها

  • برولینیو (F3)
  • جاستین وانگ (Echo Fox)
  • هوچی (TIGER)
  • کابا (GAM)
  • کی‌برد (Ghost)
  • مناردی (RISE)
  • لوئی‌من20 (TIGER)
  • کریس تی (‌Beast)

براکت بازنده‌ها

  • خوان‌فراروت
  • آکورازا
  • لیلو24کی
  • N3GRE08
  • اف فلیکس‌آر‌دی
  • مونو
  • جی‌روی
  • دوم‌اسنیک (SonicBox)

 

هوچی (آکوما) در مقابل کابا (گایل)

street fighter v

از آنجا که هر دو بازیکن از جمهوری دومینیک بودند شاهد تشویق از تماشاچیان بودیم. در همان لحظات اول بازی آکوما با گلوله‌های بنفش‌ خود گایل را به کنار صفحه کشاند و کابا در حالی که سعی می‌کرد با پرش از گلوله‌های آکوما دور بماند چندین بار روی آنها فرود آمد و این موضوع به Knockdown شدن یا همان به زمین افتادنش ختم شد. آکوما با دیدن این موضوع بلافاصله با حرکت تاتسو خود را به گایل نزدیک کرد و با انجام کامبویی به جان گایل خاتمه داد. راند دوم شاهد تغییر موقعیت از هر دو بازیکن بودیم و حال این بار گایل در حالی که در سمت راست صفحه مستقر شده بود توانست آکوما را به گوشه صفحه بکشاند. ضربه مشت سنگین و کراش کانتر شدن آن باعث شد که جریان بازی به نفع کابا تغییر کند. فشار‌های بی‌رحمانه گایل در کنار صفحه و ترکیب آن با سانیک‌ بوم‌ها به برد راند دوم کشیده شد. در راند فینال هر دو بازیکن با اینکه در حرکات خود بسیار محتاط بودند، سعی کردند راهی برای نزدیک شدن به هم پیدا کنند. آکوما اولین اقدام خود را با پرش و شلیک گلوله آتشین در هوا شروع کرد. کابا بلافاصله با وی‌ریورسال آکوما را از خود دور کرد و در انتها پس از پرتاب سانیک بوم‌ها در حالی که راند اول را باخته بود، بالاخره بازی اول را به خود اختصاص داد.

پیش از بازی دوم بازیکنان به صفحه انتخاب کاراکترها رفتند تا نفسی تازه کنند. گلوله‌های آتشین در آغاز راند اول دیده می‌شد تا اینکه طاقت گایل به پایان رسید و تصمیم به پرش گرفت. این موضوع باعث شد که گایل ناک‌داون شود. این موضوع روحیه کابا را کاهش نداد و گایل از حمله‌های خود کم نکرد و بلافاصله پس از برخاستن، یک فلش کیک (Wakeup EX Flashkick) را روانه آکوما کرد. در انتها کابا پس از نزدیک شدن به آکوما با استفاده از کامبو وی‌تریگر به نوار سلامتی آکوما پایان داد. راند دوم گایل با نشستن شروع به شارژ سانیک بوم و همچنین فلش کیک‌ خود کرد و به آکوما اجازه نزدیک شدن نداد. گایل در حرکتی غافل‌گیر کننده به آکوما نزدیک شد و حریفش را با استفاده از Throw به زمین کوباند. حرکات و دکمه‌های هوچی از تمام شدن صبرش و بی‌طاقتی او خبر می‌داد؛ در حالی که در آن سو گایل در حال شارژ در آرامش نشسته بود. سپس شاهد چندین کامبو از آکوما بودیم، ولی در آن سو Caba با فلش کیک وی‌تریگر خود هوچی را با نتیجه ۲-۰ به براکت بازنده‌ها فرستاد. در ادامه می‌توانید ویدیوی مبارزه این دو بازیکن را تماشا و دانلود کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

برولینیو توانست با نتیجه ۲-۱ حریف آمریکایی خود یعنی جاستین وانگ از تیم معروف اکو فاکس را به براکت بازنده‌ها بفرستد. در ادامه K-Brad در مقابل MenaRD عملکرد بسیار خوبی داشت و در حالی که توانست چندین راند پشت سر هم قهرمان Capcom Cup 2017 را شکست دهد اما متاسفانه در انتها مناردی با نتیجه ۲-۱ او را شکست داد. ChrisT در حالی که خیلی از بازیکنان کاراکتر Ken را رها کرده‌اند، توانست در این مسابقات عملکرد موفقی داشته باشد؛ طوری که در بازی‌های تاپ ۱۶ حریف خود را با نتیجه ۲-۰ شکست داد.

با اینکه جاستین وانگ و کی‌برد، که البته دوستان قدیمی همدیگر نیز هستند، به براکت بازنده‌ها فرستاده شدند، اما توانستند در این مرحله حریف‌های خود را شکست دهند و به مرحله تاپ ۸ راه پیدا کنند. در ادامه می‌توانید نتایج مسابقات ۱۶ بازیکن برتر را مشاهده کنید.

street fighter v

خلاصه‌ای از مسابقات فینال

براکت برنده‌ها

  • برولینیو
  • کابا

 

  • مناردی
  • کریس‌تی

براکت بازنده‌ها

  • جاستین وانگ
  • هوچی

 

  • کی‌برد
  • لوئی‌من20

گفتنی است که بازی‌های فینال به طور First to 3 برگزار می‌شود و هر یک از بازیکنان که بتواند در مرحله اول خود را به امتیاز ۳ برساند، پیروز محسوب می‌شود. جاستین وانگ که از او به عنوان یکی از قوی‌ترین بازیکن‌های بازی‌های مبارزه‌ای یاد می‌شود در همان مرحله اول مسابقات براکت بازنده‌ها با نتیجه ۳-۱ به حریفش باخت و از جریان مسابقات حذف شد. این موضوع برای هم‌وطن او یعنی K-Brad نیز صدق کرد؛ طوری که وی نیز با نتیجه ۳-۲ باخت و هر دو بازیکن آمریکایی از جریان مسابقات حذف شدند و تنها یک بازیکن از ایالات متحده در جریان بازی‌ها باقی ماند و او نیز Christ T بود.

کریس‌تی در بازی بعدی توانست قهرمان کپکام کاپ یعنی مناردی را با نتیجه ۳-۲ شکست دهد و او را روانه براکت بازنده‌ها کند و در مرحله بعدی در مقابل نفر برنده کابا و برولینیو قرار بگیرد. در ادامه از نتیجه بازی این دو باخبر می‌شوید.

 

کابا (گایل و ریو) در مقابل برولینیو (نکالی)

street fighter v

نکالی در همان لحظه اول سعی کرد با پرش‌های خود کنترل بازی را در دست بگیرد و با این حرکت ترسی در جان کابا بیندازد. این موضوع پیش رفت؛ تا اینکه نکالی با به دام انداختن گایل در گوشه صفحه راند اول را پیروز شد. راند دوم با شلیک EX سانیک بوم گایل شروع شد و نکالی پس از پرش از روی آن توانست آسیبی جدی به گایل وارد کند. نکالی باری دیگر استراتژی خود را پی گرفت و با ضربات Block String به فشار‌های خود ادامه داد. نکالی در حرکتی اشتباه در حالی که گایل در گوشه صفحه بود قصد داشت با پرش به او ضربه وارد کند و این تصمیم باعث شد خودش در گوشه صفحه گیر بیفتد و راند را به گایل واگذار کند. بازی به راند فینال کشانده شد. راند فینال در حالی که تماشاچیان با صدای بلند بازیکن کشور خود را تشویق می‌کردند، گایل با سرعت به نکالی نزدیک شد و با یک ترو حریفش را به زمین کوباند. گایل در ضربه‌ای سنگین توانست Crush Counter به نکالی وارد کند و با نزدیک شدن ضربات زنجیره‌ای روی‌ حریفش پیاده کند و آن را به CA بچسباند.

ست دوم گایل به جلو قدم برداشت، اما با ضربه شیرجه نکالی روبه‌رو شد. نکالی چندین بار سعی کرد با پرش به حریف خود نزدیک شود، اما با ضربه ضد هوایی روبه‌رو شد. کابا توانست راند اول را پیروز شود و به نظر می‌رسید که کنترل بازی را در دست داشت. راند دوم نکالی به جلو پرش کرد و با Throw گایل را به طرفین پرتاب کرد، اما کابا پس از برخاستن نه‌تنها یک بار، بلکه دو بار نکالی را با ترو به زمین کوباند. نکالی با فشار‌هایش گایل را گوشه صفحه انداخت و با پریدن به سمت مخالف گایل توانست Command Grab کند و راند را پیروز شود. باری دیگر بازی به راند فینال کشیده شد و شاهد رقابت حساسی بین این دو بودیم. نکالی با V-Skill خود حرکات جدیدی را از آستینش درآورد. این حرکات باعث به زمین افتادن‌های ممتد گایل شد و نکالی از آنجا که پیش‌تر از کامند گرب عملکرد خوبی دیده بود به این روند ادامه داد و در انتها با همین حرکت ست را پیروز شد.

بازیکنان بازی را با نتیجه ۱-۱ شروع کردند. نکالی در همان اول بازی پس از پرش به سوی گایل با ضربه ضدهوایی گایل روبه‌رو شد. وی بلافاصله پس از برخاستن خود را به گایل نزدیک کرد و پس از گرفتن Whiff Punish راند اول را پیروز شد. به نظر برولینیو از پریدن در مقابل کاراکتری همچون گایل نمی‌ترسید؛ طوری که در راند دوم شاهد پرش‌های ممتد از وی بودیم. این موضوع باعث شد که حواس کابا پرت شود و در انتها نیز در زیر حملات نکالی قرار بگیرد و ست سوم را به حریفش واگذار کند.

street fighter v

ست سوم بازیکنان به صفحه انتخاب کاراکترها رفتند و اینجا بود که کابا کاراکتر خود را به Ryu تغییر داد. اما به نظر این تصمیم نتوانست در مقابل نکالی جوابگو باشد و برولینیو توانست به آسانی راند اول را پیروز شود. راند دوم در حالی که کابا در گوشه صفحه گیر افتاده بود همانند راند پیشین نیز باخت و به براکت بازنده‌ها رفت. ویدیوی مبارزه کابا و برولیونو را در ادامه تماشا و دانلود کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

 

هوچی (آکوما) و مناردی (آکوما)

street fighter v

هوچی در حالی که ۳۲ سال سن دارد نه‌تنها یک بازیکن حرفه‌ای استریت فایتر است، بلکه یک وکیل موفق نیز است و باید بدانید که به تازگی به دست حریفش یعنی مناردی نیز اسپانسر شده است. مناردی تصمیم گرفت که به کاراکتر جدید خود یعنی آکوما روی بیاورد تا شاهد یک بازی Mirror از طرفین باشیم.

بازی اول شاهد دیمن فلیپ از سوی مناردی بودیم، اما در آن سو هوچی با دفاع کردن حریفش را Punish کرد و او را به کرنر کشاند. مناردی پس از برخاستن جایگاه خود را تغییر داد، اما این موضوع با وی یاری نکرد و در انتها راند اول را به هوچی باخت. مناردی باری دیگر آغاز راند را با Demon Flip آغاز کرد اما در آن سو با ضربه آپرکات هوچی روبه‌رو شد. هوچی با پریدن و شلیک کردن گلوله آتشین به سمت مناردی با جاخالی دادن حریفش روبه‌رو شد. مناردی بلافاصله در حالی که در موقعیت پایینی آکوما قرار گرفته بود با آپرکات توانست حریفش را در این ست شکست دهد و نتیجه را مساوی کند. سپس شاهد حرکات هوایی زیادی در راند آخر بودیم و در این راستا مناردی موفق ظاهر شد و توانست با ضربات و فشار‌های خود حریفش را نه‌تنها به گوشه سمت راست صفحه بکشاند، بلکه او را Stun نیز کند. مناردی طی اشتباهی کامبوی خود را از دست داد، ولی در ادامه توانست با ضربه آپرکات اشتباه خود را جبران کند و ست را پیروز شود.

در بازی دوم در حالی که هوچی توانست آسیب‌های زیادی به حریفش وارد کند اما مناردی پس از برخاستن حرکت Wake Up Dp اشتباهی انجام داد و راند را به آسانی به حریفش تقدیم کرد. راند دوم مناردی با دیمن فلیپ به حریفش نزدیک شد، اما این حرکت با یک ضربه مشت سبک قطع شد. هوچی در حرکتی زیبا موقعیت خود را تغییر داد و حریفش را به گوشه انداخت و با ضربات زنجیره‌ای ست را پیروز شد.

ست سوم شاهد یک کراش کانتر از سوی هوچی بودیم که به یک کامبوی زیبا نیز ختم شد و او در حالی که حریفش را به گوشه انداخته بود توانست با کامبوی معروفش راند اول را از آن خود کند. جریان بازی به طرز عجیبی به نفع هوچی تغییر پیدا کرد و وی توانست با انجام Counter حریفش را شکست دهد.

در ست چهارم درگیری دو آکوما ادامه پیدا کرد و در همان لحظه اول هوچی توانست تاتسو خود را به حریفش بچسباند. در آن سو مناردی با Demon Flip قصد داشت به حملات هوچی پاسخ دهد اما با آپرکات حریفش روبه‌رو شد. هوچی پس از اینکه حریفش را با آپرکات نقش بر زمین کرد به او نزدیک و با Mix Up بعدی راند را پیروز شد. راند فینال تفاوتی با راند‌های اخیر نداشت؛ اما با این تفاوت که این‌ بار هوچی با نوار سلامتی کامل خود با یک CA زیبا بازی را به نفع خود به اتمام رساند. همانند همیشه در ادامه می‌توانید ویدیوی مسابقه این دو بازیکن را تماشا و دانلود کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

 

فینال: کابا (گایل) و کریس تی (کِن)

street fighter v

کابا از جمهوری دومینیک و کریس تی از ایلات متحده در فینال بازی‌های Game Over Tournoment 2018 در مقابل یکدیگر قرار گرفتند و جالب است بدانید که کریس با کاراکتر Ken از آنجا که پس از فصل دوم دچار تغییرات زیادی شده بود توانست به فینال این مسابقات راه پیدا کند.

فینال مسابقات با شلیک اولین سانیک بوم گایل آغاز شد و باز شاهد یک بازی Zoning بودیم که با پرش و ضربه مشت کن پایان یافت. اما گایل به استراتژی خود ادامه داد و در حالی که کن سعی می‌کرد با همین حرکت باری دیگر به سانیک‌های گایل پایان دهد اما چند بار با ضربات Flash Kick حریفش روبه‌رو شد و از این‌رو کابا توانست راند اول را به دست آورد. راند دوم گایل به جلو یورش برد و قصد داشت که با گرفتن حریفش او را به طرفین پرتاب کند، اما با جاخالی کن روبه‌رو شد. کابا با توجه به اینکه نوار سلامتی پری در اختیار داشت در انتها توانست کن را به زمین بکوباند و ست اول را به آسانی پیروز شود.

ست دوم کریس در طی اشتباهی وی‌تریگر خود را به طور خالی روشن کرد و یک کامبوی رایگان در اختیار حریفش قرار داد و همین موضوع باعث باختش در راند اول شد و به نظر بازی به طور کامل در اختیار حریف دومینیکیش قرار گرفته و تمامی تصمیم‌های وی با او یاری کرده بود. راند دوم گایل نشست و شروع به شارژ حرکت‌های Special خود کرد. زونینگ گایل به نظر طاقت کن را به پایان رساند. کن سعی کرد که با هر قیمتی که شده به گایل نزدیک شود، اما در آن سو گایل کریتیکال آرت خود را برای همین موضوع نگه داشته بود که با همان نیز توانست ست دوم را پیروز شود.

street fighter v

ست سوم هر دو بازیکن شروع به شلیک گلوله‌های انرژی به سمت یکدیگر کردند. سپس بازیکنان جریان بازی را آرام کردند؛ تا اینکه کریس به جلو پرش کرد و با یک Throw حریفش را ناک‌داون کرد. گلوله‌های آتشین باز در وسط محیط نقش بست. کن در حالی که نوار سلامتی کمی در اختیار داشت، با روشن کردن وی‌تریگر توانست آسیبی جدی به کابا وارد کند و یک راند را پیروز شود. راند دوم گایل اولین ضربه نشسته خود را به سمت کن زد، اما در وسط همین حمله کن توانست ضربات زنجیره‌ای را ممتد کند. کابا سعی کرد با استفاده از ضربات Block String خود کن را زیر فشار قرار دهد، اما کریس در آن سو با DP آتشین به این موضوع پایان داد. کابا در حالی که تنها یک راند با پیروزی در مقابل کریس فاصله داشت در راند آخر با حرکات غافل‌گیر کننده کن مواجه شد. این حرکات گایل را به گوشه صفحه کشاند و باعث شد که کریس بالاخره با خون پر اولین ست را از حریفش بگیرد.

ست چهارم گایل حملات خود را بیشتر کرد؛ طوری که تنها شاهد ضربات از این بازیکن دومینیکی بودیم، اما باز با این حال کن توانست راند را پیروز شود. راند دوم کریس سعی کرد که به پرش‌های خود ادامه دهد و حتی آنها را بیشتر کند و در آن سو شاهد حرکات دفاعی بیشتر از کابا بودیم. کن با استفاده از کریتیکال آرت خود بازی را پیروز شد و نتیجه را به ۲-۲ تغییر داد و به نظر حال بازی در اختیار ChrisT قرار گرفته بود.

street fighter v

بازی فینال آغاز شد و کن پس از پرش کردن با فلش کیک گایل روبه‌رو شد. بازی به شلیک گلوله‌های انرژی از هر دو سمت کشیده شد و باری دیگر کن سعی کرد با پرش خود را نزدیک کند، اما باز گایل او را گرفت و به زمین کوباند. ضربات کوچک از هر دو طرف ادامه پیدا کرد و در حالی که تنها ۳۰ ثانیه از راند باقی مانده بود گایل با یک ضربه لگد نشسته اولین راند را پیروز شد. راند دوم کن توانست با یک Confirm زیبا نه‌تنها گایل را به کنار صفحه بکشاند بلکه حتی او را گیج کند و بازی را به راند فینال بکشاند.

راند فینال بازی هیجان خاصی به خود گرفت و شاهد حرکاتی بسیار ریسکی و خطرناک از هر دو بودیم؛ طوری که گایل پس از برخاستن از روی زمین شروع به زدن دکمه‌ها کرد و حتی در آن سو کن در میان کامبو گایل، DP کشید. این موضوع چندین بار ادامه پیدا کرد؛ تا اینکه کن بالاخره توانست حریفش را گیج کند و مقام اول را در این رویداد کپکام پرو تور به خود اختصاص دهد. ویدیوی درگیری این دو را در پایین تماشا کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

street fighter v

street fighter v

street fighter v

با این حساب، نتایج این مسابقه رسمی Capcom Pro Tour 2018 یعنی Game Over Tournament 2018 از این قرار شد:

  • جایگاه اول: ChrisT با کاراکتر Ken از تیم CYG Beast
  • جایگاه دوم: Caba با کاراکترهای Guile و Ken از تیم GAM
  • جایگاه سوم: ‌Brolynho با کاراکتر Necalli از تیم F3
  • جایگاه چهارم: Jochy با کاراکتر Akuma از تیم TIGER
  • جایگاه پنجم: Luiman با کاراکتر Dhalsim از تیم TIGER
  • جایگاه پنجم: MenaRD با کاراکترهای Birdie و Akuma از تیم RISE
  • جایگاه هفتم: Justin Wong با کاراکتر Menat و Karin از تیم Echo Fox
  • جایگاه هفتم: K-Brad با کاراکتر Cammy از تیم GHOST

برای اطلاع بیشتر می‌توانید به صفحه مسابقات گیم اور تورنمنت 2018 در وب‌سایت SmashGG مراجعه کنید. همچنین در ادامه می‌توانید نتایج پایانی را در براکت پایین مشاهده کنید.

street fighter v

رویداد Capcom Pro Tour شامل مسابقات Premier ،Ranking و Online است که به طور اختصاصی برای بازی Street Fighter 5 برگزار می‌شود و در طی سال بازیکنان با ملحق شدن به این مسابقات و کسب امتیاز، خود را به آخرین مسابقه یعنی Capcom Cup می‌رسانند. در زومجی توانستیم مسابقات Premier و Ranking آن را پوشش دهیم. برای اطلاع از گزارش این مسابقات می‌توانید به صفحه اختصاصی کپکام پرو تور در زومجی مراجعه کنید. گفتنی است که رشته Street Fighter در برنامه اختصاصی زومجی یعنی لودینگ توانست جزو ۵ رشته برتر ورزش‌های الکترونیک باشد.

همچنین در ادامه می‌توانید امتیاز بازیکنان را در کپکام پرو تور مشاهده کنید و همانطور که می‌بینید بیشترین امتیاز در حال حاضر متعلق به قهرمان Evo 2017 یعنی توکیدو است.

street fighter v

نظرات خود را در مورد مسابقات اصلی استریت فایتر 5 با زومجی در میان بگذارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده