نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۷

تیم Newbee جایزه ۱۶۰ هزار دلاری مسابقات ESL One Genting را تصاحب کرد

پس از شش روز رقابت‌های زیبا و نفس‌گیر، بالاخره مسابقات ESL One Genting بازی Dota 2 به پایان رسید و تیم چینی Newbee با عبور از سد رقیبان به قهرمانی این دوره دست یافت.

پس از پشت سر گذاشتن مسابقات Captains Draft 4.0 و Galaxy Battles II حال نوبت به بزرگ‌ترین ماینور این فصل بازی Dota 2 یعنی ESL One Genting می‌رسد که ما را با خود به گنتینگ مالزی می‌برد و با رقابت‌های جذاب و تماشایی تیم‌های برجسته جهان همراه می‌سازد. این رویداد با مجموع جایزه ۴۰۰ هزار دلاری و ۴۰۰ «امتیاز صلاحیت»، بیشترین جایزه و امتیاز را در بین مسابقات ماینور به خود اختصاص داده است و به این خاطر عنوان «بزرگترین ماینور سال» را یدک می‌کشد. این تورنمنت در سه مرحله مقدماتی، گروهی و اصلی برگزار شد و سرانجام تیم Newbee با پشت سر گذاشتن Team Liquid جایزه جایگاه اول یعنی ۱۶۰ هزار دلار و ۲۰۰ امتیاز برای دعوت مستقیم به مسابقات The International 8 را به دست آورد.

 

مرحله مقدماتی | ۲۸ آذر تا ۹ دی

در این دوره از مسابقات، هشت تیم از مرحله مقدماتی جواز حضور در مرحله گروهی را به دست آوردند و از مابقی تیم‌ها به صورت مستقیم دعوت به عمل آمد. تیم TNC Pro Team از منطقه جنوب شرقی آسیا، تیم‌های LGD.Forever Young و VGJ.Thunder از منطقه چین، تیم compLexity Gaming از منطقه امریکای شمالی، تیم SG e-sports از منطقه امریکای جنوبی، تیم‌های Planet Dog و PENTA Sports از منطقه اروپا و تیم Natus Vincere از منطقه CIS از تیم‌هایی بودند که از مرحله مقدماتی به مرحله بعدی راه یافتند و از هشت تیم Virtus.pro ،Team Liquid ،Newbee ،Mineski ،Evil Geniuses ،Team Secret ،Vici Gaming و Fnatic نیز به صورت مستقیم برای شرکت در مسابقات دعوت شد.

Dota 2

 

مرحله گروهی | ۳ تا ۵ بهمن

در این مرحله تیم‌ها به دو گروه، شامل هشت تیم تقسیم می‌شوند و در گروه خود با دیگر تیم‌ها به رقابت می‌پردازند. سه تیم برتر هر گروه به مرحله بعدی راه می‌یابند و باقی تیم‌ها از گردونه رقابت‌ها حذف خواهند شد. تیم برنده هر گروه مستقیما به نیمه نهایی صعود می‌کند و تیم‌های دوم و سوم به یک‌چهارم نهایی می‌روند.

گروه اول- در این گروه پس از سه روز رقابت نفس‌گیر، تیم Team Secret با عبور از سد حریفان در جایگاه اول ایستاد و به طور مستقیم به نیمه نهایی صعود کرد. تیم Virtus.pro و تیم Vici Gaming نیز در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند و جواز حضور در مرحله اصلی را کسب کردند.

گروه دوم- در این گروه تیم Team Liquid پس از پیروزی در تمام دیدارها در جایگاه نخست قرار گرفت و به صورت مستقیم راهی نیمه نهایی شد. دو تیم Newbee و Evil Geniuses نیز جایگاه‌های بعدی را تصاحب کردند و به این ترتیب جواز حضور در مرحله بعدی را یافتند.

 

مرحله اصلی | ۶ تا ۸ بهمن

روز اول مرحله اصلی با برگزاری دو دیدار پیگیری شد و به این ترتیب تکلیف تیم‌های راه‌یافته به نیمه نهایی را مشخص کرد. در دیدار اول تیم Newbee به مصاف تیم Vici Gaming رفت و تیم Newbee توانست با نتیجه ۰-۲ به کار همتای چینی خود خاتمه دهد. دیدار دیگر این روز میان دو تیم Evil Geniuses و Virtus.pro بود که نهایتا تیم EG با کسب دو پیروزی در دو بازی خود تیم VP را راهی خانه کرد.

در روز دوم هم دو دیدار برگزار شد و به این ترتیب تنها دو تیم برای رقابت در فینال مسابقات باقی ماندند. در اولین دیدار این روز تیم Team Secret و تیم Newbee به جدال پرداختند که نتیجه ۰-۲ به نفع Newbee رقم خورد و Team Secret از رقابت‌ها حذف شد. در دیدار دیگر نیز دو تیم Team Liquid و Evil Geniuses به رقابت پرداختند و Team Liquid با نتیجه ۰-۲ رقیب خود را کنار زد.

در روز سوم و پایانی مرحله اصلی، فینال مسابقات میان تیم Team Liquid و Newbee رقم خورد و نهایتا تیم Newbee با نتیجه ۲-۳ به پیروزی رسید و نام خود را به‌عنوان قهرمان این دوره از مسابقات به ثبت رساند. بازی اول این دیدار از همان دقایق ابتدایی طوفانی آغاز شد و هر دو تیم با درگیری‌های کوچک موفقیت‌هایی را برای تیم خود رقم زدند. تیم Newbee از دقیقه ۱۰ در لاین پایینی چندین بار از اشتباهات Team Liquid استفاده کرد و با همکاری تیمی نتیجه درگیری‌ها را به نفع خود تغییر داد. پس از آن تیم Newbee تسلط بیشتری به بازی یافت و تیم Team Liquid که بسیار ناهماهنگ کار می‌کرد، از جریان بازی دور شد. در دقیقه ۱۷ یک درگیری بزرگ را شاهد بودیم و از آنجایی که به نظر می‌رسید Team Liquid هیچ برنامه‌ای برای فایت‌های خود ندارد، این درگیری را نیز واگذار کرد و مجبور به عقب‌نشینی شد. از این زمان به بعد چندین درگیری کوچک بین تیم‌ها اتفاق افتاد و هر دو تیم موفقیت‌هایی را به دست آوردند، اما در دقیقه ۲۲ درگیری دیگری بین تیم‌ها رخ داد و تیم Newbee با از میان برداشتن تمام بازیکنان حریف، تسلط خود به بازی را به همگان اثبات کرد. اندکی بعد Team Liquid در یک حرکت جسورانه به سراغ روشان رفت، اما تیم Newbee که از ماجرا خبر داشت در نزدیکی روشان مستقر شد و حریف را به یک درگیری فرا خواند که به هیچ وجه به نفع Team Liquid نبود. تیم Newbee پس از کسب یک پیروزی ناقص از فایت قبلی به سراغ روشان رفت و آن را از پای درآورد و به این ترتیب با اعتمادبه‌نفس بیشتری بازی را دنبال کرد. در دقیقه ۲۵ شاهد یک درگیری دیگر بودیم که شرایط را به گونه‌ای تغییر داد که تیم Newbee با آسودگی به لاین میانی حریف هجوم برد و با فشار‌های بی‌امان نهایتا در دقیقه ۲۹ بازی را به نفع خود به پایان برد.

Dota 2

بازی دوم این دیدار به مانند بازی اول با حساسیت زیادی دنبال می‌شد و از همان دقایق اولیه بازیکنان هر دو تیم با چرخش در نقشه موفقیت‌های نسبی و کوچکی را برای تیم خود رقم زدند. در دقیقه ۶ شاهد اولین درگیری جدی بازی بودیم که در آن Newbee موفق به از بین بردن دو بازیکن حریف شد و پس از آن گاهی Newbee و گاهی هم Team Liquid در فایت‌ها موفق ظاهر می‌شدند. تیم Newbee در دقیقه ۱۴ وارد جنگل تیم حریف شد تا بازیکن کری آنها را بیابد و او را از جریان فارم دور کند که موفق هم بود و پس از کشتن بازیکن کری و ساپورتر Team Liquid به عقب بازگشت. تیم Team Liquid در دقیقه ۱۸ تصمیم گرفت که تهاجمی بازی را دنبال کند و به این ترتیب به لاین میانی حریف هجوم برد، اما نتیجه خوبی برای آنها نداشت. پنج دقیقه بعد Newbee به سمت خط میانی Team Liquid راهی شد و تاور این قسمت را نابود کرد، اما دقایقی بعد Team Liquid با شروع یک درگیری موفقیت‌آمیز به سراغ لاین پایینی تیم چینی رفت و آن را از میان برداشت. پس از آن بازی آرامی را شاهد بودیم؛ تا اینکه در دقیقه ۳۱ تیم Team Liquid به لاین میانی حریف رفت و با از بین بردن چندین بازیکن تیم حریف به عقب بازگشت و در عوض روشان را از پای درآورد. اندکی بعد آنها به لاین میانی Newbee هجوم بردند و پس از تخریب آن به لاین بالایی حریف رفتند. این لاین نیز در برابر آنها مقاومت نکرد و Team Liquid با زورگویی هرچه تمام‌تر پا به های‌گراند Newbee گذاشت و با نابود کردن چندین تاور و باراکس و همچنین پیروزی در نبرد پایانی، بازی را به تساوی کشاند.

در بازی سوم هر دو تیم از همان دقایق اولیه تلاش خود را برای تسلط به بازی به کار گرفتند و بر این اساس در دقیقه ۲ شاهد چندین درگیری بودیم که چندین کشته از هر دو تیم بر جای گذاشت. درگیری‌های بازی به گونه‌ای بود که گاهی Newbee و گاهی Team Liquid از آن سربلند بیرون می‌آمد و تیم‌ها با پیوستن به‌موقع به لاین‌های دیگر، تعادل را در بازی برقرار می‌ساختند. از دقیقه ۱۰ بازی شباهت بیشتری به بازی نخست این دیدار پیدا کرد و بازیکنان Newbee با همکاری بی‌نقص خود چندین بازیکن از تیم حریف را از میان برداشتند. تیم Newbee که برای از میان برداشتن میراکل از هیچ کاری دریغ نمی‌کرد، در دقیقه ۱۵ باری دیگر موفق به انجام این کار شد. بازی به همین منوال ادامه داشت؛ تا اینکه Team Liquid در دقیقه ۱۷ به سراغ روشان رفت و آن را از پای درآورد. لحظاتی بعد Team Liquid در حالی Aegis را از دست داد که کار تک‌نفره آنها راه را برای بازگشت به جریان بازی سخت کرده بود و تیم مقابل تا حد زیادی بازی را در دست داشت. تیم Newbee در دقیقه ۲۱ به های‌گراند Team Liquid هجوم برد، اما با دفاع مستحکم آنها مواجه شد و به ناچار عقب‌نشینی کرد. سه دقیقه بعد Newbee برای آغاز درگیری دیگری پیش‌قدم شد، ولی با حضور به‌موقع بازیکنان Team Liquid نتیجه معکوس رقم خورد و این تیم مجبور به بازگشت شد. تیم Newbee در دقیقه ۳۰ و پس از ظاهرشدن دوباره روشان، درگیری دیگری را به حریف تحمیل کرد و با پیروزی در آن به سراغ روشان رفت. این تیم پس از کشتن روشان به لاین میانی Team Liquid حمله کرد و اندکی بعد تاور لاین بالایی رقیب را نیز بدون کوچک‌ترین دخالتی نابود ساخت. تیم Newbee بار دیگر لاین میانی را هدف قرار داد و درگیری جدیدی در این منطقه شروع کرد که بازیکنان Team Liquid یکی پس از دیگری در آن کشته شدند و در دقیقه ۳۴ بازی را واگذار کردند.

Dota 2

در بازی چهارم تیم Team Liquid که از سه بازی قبلی خود درس گرفته بود، کار تیمی را در دستور کار قرار داد و با همکاری تیمی، چند درگیری موفق تجربه کرد. بازیکن Gh از این تیم با هیروی Earth Spirit بازی فوق‌العاده‌ای از خود به نمایش گذاشت و در دقایق ابتدایی با پیوستن به لاین میانی کمک زیادی به تیم خود کرد. تیم Newbee دو تاور پایینی خود را تا قبل از دقیقه ۱۱ از دست داد، اما لاین بالایی را به سبب نمایش بی‌نظیر خود همچنان در اختیار داشت. این تیم بارها در این منطقه موفق ظاهر شده بود و Team Liquid با مشاهده این وضعیت تصمیم گرفت به سراغ آن برود و تاورهای این لاین را نیز تخریب کند. با اینکه Team Liquid در انجام این کار موفق بود اما زمانی که قصد بازگشت را داشت، به در بسته خورد و طعمه Newbee شد. پس از آن Team Liquid درگیری دیگری را آغاز کرد که چندان رضایت‌بخش نبود و این تیم در دقیقه ۱۹ برای کشتن روشان اقدام کرد. تیم Team Liquid پس از کشتن روشان فشارهای بی‌امان خود به لاین بالایی و میانی حریف را آغاز کرد و تیم Newbee که کاری از دستش برنمی‌آمد، باری دیگر شکست را قبول کرد تا آخرین بازی این دیدار، قهرمان این دوره را مشخص سازد.

در بازی پنجم این دیدار، بازی نسبتا آرامی را شاهد بودیم و تیم‌ها در دقایق اولیه ترجیح می‌دادند تا به جای درگیری به فارم بپردازند. در دقیقه ۶ تیم Newbee در لاین پایینی و تیم Team Liquid در لاین بالایی تعدادی کیل به دست آوردند و در دقیقه ۸ تیم Newbee برای روشان اقدام کرد، اما با دخالت تیم مقابل به اجبار از آن صرف نظر کرد. اندکی بعد باز هم Newbee برای به دست آوردن Aegis تلاش کرد و اینبار تقلای Team Liquid موثر واقع نشد و این تیم پس از کشتن روشان درگیری بعدی را نیز با موفقیت پشت سر گذاشت. تیم Newbee که تسلط بیشتری به بازی داشت به لاین میانی هجوم برد و پس از نابودی آن به عقب بازگشت. این پایان ماجرا نبود و تیم Newbee در دقیقه ۱۷ با استفاده از Smoke به زمین حریف رفت و با از میان برداشتن تعدادی از یاران Team Liquid به زمین خود بازگشت. هر دو تیم در دقیقه ۲۰ درگیری جدیدی آغاز کردند که به‌خاطر کشته‌های زیاد اصلا به نفع Team Liquid نبود. دو دقیقه بعد زمانی که Newbee برای روشان اقدام کرده بود، تیم حریف از برنامه آنها مطلع شد و برای جلوگیری از این امر به سراغ روشان رفت که درگیری دیگری رقم خورد و نهایتا Newbee موفق به برداشتن Aegis شد. تیم Team Liquid در درگیری غافل‌گیرکننده دقیقه ۲۶ یک قدم جلوتر از Newbee ظاهر شد و نتیجه بهتری کسب کرد. در درگیری دقیقه ۳۱ اکثر بازیکنان Team Liquid کشته شدند و Newbee موفقیت دیگری به نام خود ثبت کرد. فایت بعدی هم نتیجه مشابهی برای Newbee داشت و آنها پس از این نبرد به سراغ روشان رفتند و با کشتن روشان راهی لاین میانی حریف شدند. دقایقی بعد نبرد دیگری در های‌گراند اتفاق افتاد که Team Liquid باز هم مغلوب رقیب چینی خود شد و بازی پنجم را نیز واگذار کرد.  

Dota 2

 

تیم‌های برتر و جوایز اهدا شده

Dota 2

رتبهتيممبلغ جایزهامتیاز
اولNewbee۱۶۰ هزار دلار۲۰۰
دومTeam Liquid۸۰ هزار دلار۱۲۰
سوم-چهارمTeam Secret۴۰ هزار دلار۴۰
سوم-چهارمEvil Geniuses۴۰ هزار دلار۴۰
پنجم-ششمVici Gaming۲۰ هزار دلار -
پنجم-ششمVirtus.Pro۲۰ هزار دلار-
هفتم-هشتمVGJ.Thunder۸ هزار دلار-
هفتم-هشتمNatus Vincere۸ هزار دلار-
نهم-دوازدهمcompLexity Gaming۴ هزار دلار -
نهم-دوازدهمFnatic۴ هزار دلار -
نهم-دوازدهمTNC Pro Team۴ هزار دلار -
نهم-دوازدهمMineski۴ هزار دلار -
سیزدهم-شانزدهمPlanet Dog۲ هزار دلار-
سیزدهم-شانزدهمSG e-sports۲ هزار دلار-
سیزدهم-شانزدهمPENTA Sports۲ هزار دلار-
سیزدهم-شانزدهمLGD.Forever Young۲ هزار دلار-


منبع Liquipedia
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده