نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۹

مسابقات Galaxy Battles II با قهرمانی تیم VGJ.Thunder پایان یافت

پس از گذشت سه روز از مسابقات Galaxy Battles II: Emerging Worlds بازی Dota 2 سرانجام تیم VGJ.Thunder با غلبه بر تیم Evil Geniuses نام خود را به‌عنوان قهرمان این دوره ثبت کرد.

همانطور که احتمالا بسیاری از شما اطلاع دارید، پیش از این مسابقات Galaxy Battles II: Emerging Worlds نام اولین رویداد میجور این فصل بازی Dota 2 در سال ۲۰۱۸ را یدک می‌کشید، اما کمپانی ولو با مشاهده قوانین جدید کشور فیلیپین مبنی بر گرفتن آزمایش اعتیاد از بازیکنان تصمیم به حذف این مسابقات از لیست رویدادهای میجور خود گرفت. به دنبال این تصمیم تیم‌هایی نظیر Virtus.Pro ،Team Secret و Team Liquid با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که در این تورنمنت حاضر نمی‌شوند و برگزارکنندگان این رویداد نیز تصمیم گرفتند تا این مسابقات را با نصف جایزه قبلی برگزار کنند. تورنمنت Galaxy Battles II در شهر مانیل، پایتخت کشور فیلیپین برگزار شد و باری دیگر ۸ تیم برجسته از سراسر جهان را برای کسب جایزه ۲۰۰ هزار دلاری جایگاه نخست مقابل هم قرار داد که نهایتا تیم VGJ.Thunder با عبور از سد حریفان در جایگاه اول قرار گرفت.

 

مرحله مقدماتی | ۲۹ آبان تا ۳ دی

در این دوره از مسابقات باری دیگر شاهد برگزاری مرحله مقدماتی در شش منطقه امریکای شمالی، امریکای جنوبی، اروپا، منطقه CIS، چین و جنوب‌شرقی آسیا بودیم، ولی به دلایل مختلف نظیر کناره‌گیری تیم‌ها از شرکت در این رویداد، تغییرات گسترده‌ای در آن به‌وجود آمد و سرانجام تیم Team Spirit از منطقه CIS، تیم paiN Gaming از منطقه امریکای جنوبی، تیم VGJ.Thunder از منطقه چین و تیم PG.Barracx از بخش وایلد کارد به مرحله اصلی راه یافتند. همچنین از تیم‌های Infamous ،OG ،TNC Pro Team و Evil Geniuses نیز به صورت مستقیم برای شرکت در این تورنمنت دعوت به عمل آمد تا برای کسب عنوان قهرمانی با تیم‌های راه‌یافته از مرحله مقدماتی به رقابت بپردازند.

Dota 2

 

مرحله اصلی | ۳۰ دی تا ۱ بهمن

اولین روز از مرحله اصلی مسابقات با برگزاری ۴ دیدار در براکت بالایی و ۲ دیدار در براکت پایینی پیگیری شد که در دیدار اول تیم TNC Pro Team به مصاف تیم Team Spirit رفت و نتیجه ۰-۲ به نفع Team Spirit رقم خورد. در دیدارهای دیگر این روز تیم Infamous با نتیجه ۰-۲ مغلوب VGJ.Thunder شد و تیم Evil Geniuses با کسب دو پیروزی تیم PG.Barracx را از میان برداشت. در آخرین دیدار این روز در براکت بالایی دو تیم OG و paiN Gaming به جدال پرداختند که تیم OG با نتیجه ۱-۲ از سد حریف برزیلی خود گذشت. دو دیدار نیز در براکت بازنده‌ها برگزار شد که در اولین دیدار تیم TNC Pro Team به کار Infamous پایان داد و در دیدار بعدی تیم paiN Gaming مقابل تیم PG.Barracx به پیروزی رسید.

در روز دوم مسابقات تنها سه دیدار در براکت برنده‌ها برگزار شد و به این ترتیب اولین فینالیست مسابقات مشخص شد. در دیدار اول این روز دو تیم VGJ.Thunder و Team Spirit در مقابل هم قرار گرفتند که تیم VGJ.Thunder دو پیروزی و یک شکست را تجربه کرد. دیدار دوم میان تیم Evil Geniuses و OG بود که تیم EG بازی بهتری به نمایش گذاشت و موفق به شکست رقیب اروپایی خود شد. در آخرین دیدار هم تیم‌های برنده دو دیدار قبل به رقابت پرداختند که نهایتا تیم Evil Geniuses با قاطعیت تمام دو پیروزی به دست آورد و نام خود را به‌عنوان اولین فینالیست مسابقات به ثبت رساند.

Dota 2

در روز سوم و پایانی مسابقات چهار دیدار در براکت بازنده‌ها و همچنین فینال مسابقات برگزار شد و به این ترتیب تکلیف قهرمان این دوره مشخص شد. در این روز تیم OG با نتیجه ۰-۱ مقابل TNC Pro Team و تیم Team Spirit با نتیجه ۰-۱ برابر paiN Gaming به پیروزی دست یافت. در دو دیدار دیگر این روز هم تیم OG با نتیجه ۰-۱ مغلوب Team Spirit شد و تیم VGJ.Thunder با غلبه بر Team Spirit جواز حضور در فینال مسابقات را به دست آورد. شرایط به نحوی رقم خورد که باری دیگر دو تیم VGJ.Thunder و EG در فینال مقابل هم قرار گرفتند که این بار تیم VGJ.Thunder در سه بازی اول، حریف خود را مغلوب کرد و قهرمان این دوره از مسابقات شد.

در اولین بازی این دیدار تیم VGJ.Thunder از همان ابتدا بازی زیبایی به نمایش گذاشت و تیم Evil Geniuses به خاطر بازی ضعیف خود در دقایق ابتدایی موفق نشد تا در لحظات پایانی هم کاری از پیش ببرد. در دقیقه ۳ بازی Fade در نقش هیروی Tusk به لاین بالایی پیوست و توانست با همکاری دو تن از یاران خود Nyx Assassin را از میان بردارد. پس از آن تیم‌ها با گنک‌های به‌موقع موفقیت‌های کوچکی کسب کردند و پیوستن Kamma در نقش هیروی SF به لاین بالایی کمک زیادی به VGJ.Thunder کرد تا در درگیری آن ناحیه به موفقیت دست یابد. در دقیقه ۸ بازی تیم EG یک درگیری آغاز کرد که به هیچ وجه به نفع آنها نبود و با پیوستن به موقع بازیکنان VGJ.Thunder به یک شکست دیگر برای EG بدل شد. از دقیقه ۱۰ هر دو تیم تمام تلاش خود برای در دست گرفتن کنترل بازی به کار گرفتند، اما در فایت دقیقه ۱۵ این VGJ.Thunder بود که با از پای درآوردن ۴ نفر از تیم مقابل و بدون کشته‌شدن حتی یک نفر از تیم به عقب بازگشت. از دقیقه ۱۸ تقریبا تمام درگیری‌ها به سود تیم VGJ.Thunder پایان یافت و تیم EG به سبب بازی انفرادی خود حرف زیادی در نبردها برای گفتن نداشت. از دقیقه ۲۰ بازی تیم VGJ.Thunder روشان را از بین برد و با تسلط بیشتری به بازی ادامه داد. آنها اندکی بعد به لاین میانی EG هجوم بردند و یک تاور از حریف را نابود کردند، اما با دفاع مستحکم EG مواجه شدند و به عقب بازگشتند. در دقیقه ۲۷ شاهد یک درگیری بزرگ دیگر بودیم که تماما به نفع VGJ.Thunder به پایان رسید و این تیم با حمله به لاین میانی و پایینی و کسب یک پیروزی دیگر در فایت بعدی، تیم EG را تسلیم خود کرد.

Dota 2

در بازی دوم این دیدار هر دو تیم تا اواسط بازی با آرامش بیشتری کار را دنبال می‌کردند و به این خاطر یک بازی طولانی با درگیری‌های زیادی را شاهد بودیم. تا دقیقه ۱۰ بازی هر دو تیم با پیوستن به لاین‌های دیگر برتری‌های نسبی زیادی را برای خود رقم زدند. در دقیقه ۱۲ بازی Sylar با هیروی دراگون نایت که برای از بین بردن تاور میانی EG آمده بود، به در بسته خورد و کشته شد، اما در دقیقه ۱۹ شاهد یک درگیری عظیم بودیم که تیم VGJ.Thunder موفق‌تر ظاهر شد و با از بین بردن ۴ نفر از تیم حریف به آنها نشان داد که دوری کردن از درگیری‌ها به معنای ضعف آنها نیست. پس از آن تیم VGJ.Thunder با کشتن روشان وارد درگیری دیگری شد که نتیجه خوبی برای آنها نداشت و این تیم به دنبال کشته‌شدن سه نفر از هم‌تیمی‌ها به عقب بازگشت. تیم EG در دقیقه ۳۳ روشان را کشت و با استفاده از Smoke پا به زمین حریف گذاشت تا یک درگیری تازه را آغاز کند، اما به خاطر نبودن تیم حریف در آن منطقه چنین اتفاقی نیفتاد. درگیری‌های بعدی به گونه‌ای بود که گاهی EG و گاهی VGJ.Thunder به پیروزی می‌رسید و بازی به گونه‌ای پیش می‌رفت که هیچ یک از تیم‌ها بر دیگری برتری نداشت. در دقیقه ۴۵ تیم VGJ.Thunder یک درگیری موفقیت‌آمیز را آغاز کرد و با پیروزی در آن راهی لاین میانی EG شد، ولی این هجوم برای آنها ثمری نداشت و پس از آن EG تصمیم گرفت تا باری دیگر به سراغ روشان رود تا از این طریق تسلط بیشتری به بازی پیدا کند. در درگیری دقیقه ۵۲ تیم EG با غافل‌گیر کردن حریف، دو تن از بازیکنان آنها را از بین برد و راهی لاین بالایی شد، اما طولی نکشید که تاینی بای‌بَک کرد و EG تصمیم به بازگشت به زمین خود گرفت. پس از آن تیم Evil Geniuses درگیری بعدی خود را به لطف بای‌بَک‌های به‌موقع با موفقیت پشت سر گذاشت و حریف را وادار به عقب نشینی کرد. از دقیقه ۶۶ تیم VGJ.Thunder بازی دفاعی را کنار گذاشت و با از بین بردن روشان وارد فایت دیگری شد که از هر دو تیم چند نفر کشته شدند، اما درست در این زمان VGJ.Thunder در یک اقدام برق‌آسا به سراغ های‌گراند حریف رفت و نهایتا در دقیقه ۷۲ بازی دوم را به نفع خود به پایان برد.  

بازی سوم این دیدار بسیار هجومی آغاز شد و هر دو تیم از همان دقایق ابتدایی تمام تلاش خود را برای تسلط بر بازی به کار بستند. تا دقیقه ۱۰ بازی بازیکنان هر دو تیم با پیوستن به لاین‌های دیگر موفقیت‌هایی کوچکی را برای تیم خود به دست آوردند، اما هیچ یک از آنها بر دیگری برتری نداشت؛ تا اینکه از دقیقه ۱۲ تیم VGJ.Thunder فایت‌های موفقیت‌آمیزی را شروع کرد و تسلط بیشتری به بازی پیدا کرد. پس از درگیری دقیقه ۲۳ که نتیجه چندانی برای تیم‌ها به دنبال نداشت، تیم VGJ.Thunder برای کشتن روشان اقدام کرد، ولی با دخالت به‌موقع EG مواجه شد و Cr1t با هیروی Earth Spirit از این فرصت استفاده کرد و Aegis را از تیم حریف ربود. از این زمان تا دقیقه ۳۰ یک بازی نسبتا آرام را شاهد بودیم، اما پس از آن VGJ.Thunder به لاین میانی حریف هجوم برد و در این اثناء Arteezy با هیروی Terrorblade لاین بالایی VGJ.Thunder را به کلی نابود ساخت. در درگیری دقیقه ۳۵ تیم VGJ.Thunder موفق‌تر ظاهر شد، اما آنها تصمیم گرفتند تا به جای هجوم به یکی از خطوط رقیب، به عقب بازگردند و از لاین بالایی خود دفاع کنند. دو دقیقه بعد باز هم درگیری دیگری رخ داد که باری دیگر EG مغلوب شد و نهایتا VGJ.Thunder در دقیقه ۴۲ به سمت های‌گراند تیم حریف یورش برد و بازی سوم را به نفع خود به پایان رساند.

Dota 2

 

تیم‌های برتر و جوایز اهدا شده

Dota 2

رتبهتيممبلغ جایزه
اولVGJ.Thunder۲۰۰ هزار دلار
دومEvil Geniuses۸۵ هزار دلار
سومTeam Spirit۶۰ هزار دلار
چهارمOG۴۵ هزار دلار
پنجم-ششمTNC Pro Team۳۵ هزار دلار
پنجم-ششمpaiN Gaming۳۵ هزار دلار
هفتم-هشتمInfamous۲۰ هزار دلار
هفتم-هشتمPG.Barracx۲۰ هزار دلار


منبع Liquipedia
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده