نویسنده: آرش رستمی
// چهار شنبه, ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۱

تولید نسخه اروپایی NES Classic هم متوقف شد

در پی توقف تولید NES Classic Edition برای آمریکای شمالی، نسخه‌ی اروپایی این کنسول هم از چرخه‌ی ساخت خارج شد.

اخیراً در اخبار کنسول‌های بازی به اطلاع‌تان رساندیم که نینتندو تولید کنسول NES Classic Edition را برای آمریکای شمالی متوقف کرده است. اکنون همین حرکت در مورد قاره‌ی اروپا هم انجام شده است. تولید NES Classic یا NES Mini پیش‌تر در ژاپن کنار گذاشته شده بود و با این حساب، کنسول نام‌برده اینک کاملاً از چرخه‌ی تولید خارج شده است.

نماینده‌ی نینتندو خطاب به وب‌سایت یوروگیمر گفته است:

ما دیگر Nintendo Classic Mini را به تولید نمی‌رسانیم و این موضوعی است که می‌توانیم آن را تأیید کنیم. چنانچه این محصول در آینده به چرخه‌ی تولید بازگردد، اطلاعیه‌ای با همین مضمون در وب‌سایت رسمی نینتندو قرار خواهد گرفت.

کنسول NES Classic Edition نسخه‌ای کوچک و جمع‌وجور از کنسول خانگی NES است که ۳۰ بازی به‌طور پیش‌فرض روی آن نصب شده است. این محصول حدود ۶ ماه پیش به بازارهای جهانی راه یافت و موجودی‌اش در همان ابتدا به پایان رسید. در آن زمان نینتندو وعده داد که موجودی NES Mini را پس از تعطیلات کریسمس در فروشگاه‌ها افزایش دهد؛ اما نهایتاً این کنسول در تعداد نسبتاً محدودی به بازارها راه یافت. اکنون هم با توقف تولید آن، طرفداران نینتندو باید به‌سراغ سایت‌هایی مانند eBay بروند تا شاید بتوانند کنسول‌های باقی‌مانده را با قیمت‌هایی بالا خریداری کنند. کنسول NES Classic Edition با قیمت ۴۹.۹۹ پوند در فروشگاه نینتندوی انگلستان عرضه می‌شد و در آنجا هر مشتری حداکثر می‌توانست یک دستگاه از آن را سفارش دهد.


منبع EuroGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده