نویسنده: مسیح کریمی
// یکشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۲

هزینه یک میلیارد دلاری آمازون در سریال The Lord of the Rings

طبق خبرهای منتشر شده، آمازون تصمیم دارد که یک میلیارد دلار در سریال ارباب حلقه ها (The Lord of the Rings) هزینه کند.

هفته گذشته، کمپانی آمازون (Amazon) ساخت سریالی بر اساس کتاب و مجموعه The Lord of the Rings را رسما تایید و اعلام کرد. گفته می‌شود که این سریال از لحاظ مقیاس و بزرگی مانند سریال Game of Thrones (بازی تاج و تخت) خواهد بود و این سریال قرار است براساس داستان‌ها و دست نوشته‌های جی. آر. آر. تالکین که تا پیش از این خوانده و به آن پرداخته نشده، تولید و منتشر شود. همچنین گفته می‌شود که در گذشته شبکه HBO و نت فلیکس (Neflix) تلاش زیادی را کرده بودند تا حقوق ساخت سریالی براساس مجموعه ارباب حلقه‌ها را به‌دست بیاورند، اما در نهایت این آمازون بود که توانست با مالکان دارایی تالکین به توافق برسد. طبق اطلاعات منتشر شده، آمازون با پرداخت ۲۵۰ میلیون دلار به مالکان دارایی تالکین توانست حقوق ساخت سریال The Lord of the Rings را به‌دست آورد.

همانطور که قبلا گفته شد، سریال The Lord of the Rings می‌تواند در سطح سریال Game of Thrones یا حتی بزرگ‌تر از این سریال باشد، اما تاکنون جزئیات زیادی از این قرارداد در دسترس نیست. با این حال، با توجه حضور جف بیزوس، رئیس کمپانی آمازون، در مذاکرات این کمپانی برای دریافت حقوق ساخت سریالی براساس دنیای سرزمین میانه، می‌توان انتظار داشت که آمازون قرار است هزینه هنگفت و سرسام آوری را برای ساخت سریال The Lord of the Rings انجام دهد. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، آمازون تایید کرده است که این کمپانی در نظر دارد یک میلیارد دلار در این سریال سرمایه‌گذاری کند.

The Lord of the Rings

طبق خبری که وب‌سایت هالیوود ریپورتر منتشر کرده، سریال The Lord of the Rings برای پنج فصل برنامه ریزی شده و همچنین آمازون حق ساخت یک سریال فرعی براساس این مجموعه را نیز به دست آورده است. هزینه ساخت هر پنج فصل این سریال حدود یک میلیارد دلار برآورد شده است که این مبلغ قابل افزایش نیز خواهد بود. این بودجه شامل استخدام سازندگان، بازیگران، نویسندگان و تهیه کنندگان می‌شود و همچنین بخشی از این بودجه نیز به جلوه‌های ویژه سریال اختصاص داده خواهد شد. اتفاقات این سریال قرار است پیش از اتفاقات رمان و فیلم The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه) جریان داشته باشد و در حال حاضر آمازون بودجه یک میلیارد دلاری را برای ساخت این سریال در نظر گرفته است.

در حال حاضر آمازون برنامه زمانبندی ساخت و انتشار سریال The Lord of the Rings را اعلام نکرده است، اما انتظار می‌رود که به‌زودی اطلاعات بیشتری از این سریال منتشر شود.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده