// جمعه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۲

مایکروسافت ایده‌های مختلفی پس از عرضه ایکس باکس اسکورپیو در ذهن دارد

پس از عرضه کنسول پروژه اسکورپیو، مایکروسافت ایده‌های مختلفی را عملی خواهد کرد و قرار نیست با اسکورپیو، کار ایکس‌باکس نیز تمام شود. با زومجی همراه باشید. 

اگر فکر می‌کنید که مایکروسافت برنامه‌ای برای بعد از عرضه پروژه اسکورپیو ندارد سخت در اشتباه هستید. مایکروسافت از همین حالا نیز روی ایده‌ها و عرضه سخت‌افزار و نرم‌افزارهای دیگر پس از عرضه اسکورپیو فکر می‌کند. با نگاهی به پاسخ فیل اسپنسر به سوال یکی از کاربرها در شبکه اجتماعی توییتر می‌توان این حرف را اثبات کرد. البته همان‌طور که ممکن است حدس بزنید، فیل اسپنسر، رییس بخش ایکس‌باکس مایکروسافت جزییات دقیقی در مورد این که آینده ایکس‌باکس و کنسول‌های آن چیست ارائه نکرد. او در جواب سوالی که آیا اسکورپیو آخرین نسل کنسول‌های ایکس‌باکس خواهد بود یا خیر اعلام کرده است که آن‌ها از همین حالا نیز ایده‌هایی برای بعد از عرضه اسکورپیو در ذهن دارند.

Phil Spencer

چندی پیش، آرون گرینبرگ، مدیر اجرایی بخش بازاریابی مایکروسافت در مصاحبه‌ای اعلام کرد که کنسول‌ها دیگر در قالب نسل به صورت سنتی عرضه نخواهند شد. به عقیده او، ایکس‌باکس به جای این که روی یک کنسول تمرکز داشته باشد، روی یک خانواده از دستگاه‌های مختلف تمرکز خواهد داشت و تمامی محتواهایی که خریداری کرده‌ایم روی چندین دستگاه مختلف اجرا خواهند شد و همیشه همراه‌مان هستند. او می‌گوید:

به نظر ما در آینده چیزی به صورت نسل‌های سنتی کنسول وجود نخواهد داشت. اما به این فکر می‌کنیم که امکان ایجاد کردن کتابخانه‌ای بی‌نقص از بازی و نرم‌افزارهای مختلف، ایجاد یک جامعه‌ی کاربری گسترده‌تر و به‌کارگیری دوباره‌ی سخت‌افزارهای پیشین مواردی هستند که در آینده نقش پررنگی را ایفا می‌کنند. ما با معرفی کردن پروژه‌ی اسکورپیو و پیش گرفتن چنین دیدگاهی سرمایه‌گذاری عظیمی را انجام داده‌ایم.

 چنین حرکتی را باید یک ایده تازه و جدید برای کنسول‌های بازی دانست اما در حقیقت این موضوع فقط به کنسول‌ها ختم نمی‌شود و رایانه‌های شخصی و دیگر دستگاه‌ها نیز شامل ایده‌های جدید مایکروسافت می‌شوند. هنگامی که شما یک موبایل جدید یا یک کامپیوتر جدید می‌خرید، دسترسی شما به بازی‌ها و موزیک‌هایی که از قبل خریداری کرده بودید قطع نخواهد شد. اما در کنسول‌ها، هنگامی که از پلی‌استیشن 3 به پلی‌استیشن 4 می‌رویم، هنگامی که از ایکس‌باکس 360 به ایکس‌باکس وان می‌رویم، خیلی از بازی‌های‌مان را از دست می‌دهیم که خب مایکروسافت توانست با ایجاد قابلیت Backward Compatibility این موضوع را جبران کند. اما به هر حال کمپانی سونی و مایکروسافت سعی دارند چنین قابلیت‌های رایانه‌های شخصی و موبایل را در فضای کنسول‌ها ایجاد کنند. مایکروسافت با استفاده از سیاست جدید Xbox Play Anywhere و پروژه اسکورپیو، و نیز سونی از طریق کنسول پلی‌استیشن نئو چنین ایده‌هایی را آغاز کرده‌اند.

البته فعلا نمی‌توان در مورد آینده پس از عرضه کنسول اسکورپیو صحبت کرد و باید تا انتشار آن صبر کنیم. از طرفی دیگر مدیر اداری بخش ایکس‌باکس، دیو مک‌کارتی، در مورد گام‌های مایکروسافت و اهدافی که قصد دارند با کنسول اسکورپیو به آن برسند صحبت کرده است. او می‌گوید:

من فکر می‌کنم مهم‌ترین چیزی که مردم باید آن را درک کنند این است که ما سعی داریم علاوه بر این که در زمینه سخت‌افزار ایده‌ها و نوآوری‌های تازه داشته باشیم، سعی داریم تا در زمینه سازش‌پذیری و پشتیبانی از بازی‌ها روی تک تک پلتفرم‌های خود مطمئن شویم. ما سعی داریم محدودیت‌ها و مرزهایی که در قالب نسل با آن‌ها پیش می‌رفتیم را کنار بگذاریم و از روشی جدید کار خود را پیش ببریم. به عنوان یک گیمر، چنین چیزی بسیار جذاب است. چرا که حالا می‌توانم مطمئن شوم بازی‌ای که حالا خریداری می‌کنم و از آن لذت می‌برم، در کنسول‌های بعدی ایکس‌باکس و پلتفرم ویندوز برای همیشه پشتیبانی خواهند شد. چنین چیزی برای ما یک تغییر و قدم بزرگ محسوب می‌شود.

در دیگر خبر ارایه شده در مورد پروژه اسکورپیو، مایکروسافت اعلام کرد که این کنسول هیچ انحصاری‌ای به جز بازی‌های واقعیت مجازی نخواهد داشت و هر اثری که عرضه شود، روی کنسول ایکس‌باکس وان و ویندوز 10 نیز قابل بازی خواهد بود. پروژه اسکورپیو یا هر چیزی که در آخر نام بگیرد، در تعطیلات سال ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد و به قول مایکروسافت قرار است قوی‌ترین کنسول ساخته شده تاریخ باشد. از طرفی دیگر نیز سونی در حال کار روی کنسول پلی‌استیشن نئو است که به احتمال زیاد در ماه سپتامبر معرفی خواهد شد. در همین حین نیز نینتندو در حال کار روی کنسول جدید خود با نام رمزی Nintendo NX است. به نظر سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ را باید بزرگ‌ترین سال‌های صنعت گیم بدانیم، چند کنسول جدید و قدرت گرفتن هدست‌های واقعیت مجازی گواه این حرف هستند.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده