// پنجشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۲

گرینبرگ: اسکورپیو به غیر از واقعیت مجازی محتوای انحصاری نخواهد داشت

طبق گفته آیرون گرینبرگ، کنسول ایکس‌باکس اسکورپیو به جز محتویات مخصوص واقعیت مجازی، بازی انحصاری نخواهد داشت. در ادامه با زومجی همراه باشید.

مایکروسافت در کنار معرفی کنسول جدید خود با نام پروژه اسکورپیو در جریان نمایشگاه E3 2016 وعده داده بود که کنسول جدید بسیار قدرتمندتر از ایکس‌باکس وان بوده و بعد از انتشار نیز، بازی‌های جدید برای هر دو کنسول منتشر می‌شود. اما یکی از نکات گیج‌کننده در رونمایی از اسکورپیو وجود یا عدم وجود بازی‌های انحصاری برای این کنسول قدرتمند بود. اکنون آیرون گرینبرگ، رئیس بازاریابی ایکس‌باکس در مصاحبه‌ای جدید سیاست مایکروسافت را در قبال بازی‌های منتشر شده برای اسکورپیو روشن کرده است. به گفته گرینبرگ هرچند مایکروسافت بازی انحصاری برای اسکورپیو منتشر نمی‌کند؛ با این حال، محصولات VR (واقعیت مجازی) از این سیاست معاف خواهند بود.

دلیل عمده سردرگمی ایجاد شده نیز از اعلام مایکروسافت مبنی بر سازگاری کنسول جدید با واقعیت مجازی نشات می‌گرفت، قابلیتی که ایکس‌باکس وان از آن بی بهره بود. در جریان مصاحبه با وب‌سایت انگجت (Engadget)، گرینبرگ در توضیحاتی اعلام کرد که مایکروسافت این موضوع را تناقضی در سیاست‌ خود تلقی نمی‌کند:

ما گفتیم که قرار نیست بازی‌‌های انحصاری کنسولی را برای پروژه اسکورپیو داشته باشیم. این یک اکوسیستم است؛ چه شما یک ایکس‌باکس وان S‌ داشته باشید یا یک پروژه اسکورپیو، ما نمی‌خواهیم هیچ مخاطبی را پشت سر بگذاریم. اکنون با قدرت و توانایی‌هایی که داریم، ما قادر به ایجاد واقعیت ‌مجازی با بازدهی بالا هستیم. در فضای کنونی، فکر نمی‌کنیم که این می‌تواند به عنوان یک بازی کنسولی باشد، به نظر ما این یک واقعیت مجازی با بازدهی بالا است و به این ترتیب با تجربه‌ واقعیت مجازی، شما چیزهای جدیدی را برای پروژه اسکورپیو دریافت خواهید کرد.

گرینبرگ همچنین کمی در رابطه با اهمیت سازگاری با گذشته (Backward compatibility) صحبت کرد، مایکروسافت اخیرا برای مهیا کردن شرایط اجرای بازی‌های ایکس‌باکس 360 برروی ایکس‌باکس وان تمرکز بسیاری داشته است که در این رابطه نیز با انتشار لیستی بلند از بازی‌ها موفق به نظر می‌رسد. گرینبرگ در این رابطه گفت:

ما گفته‌ایم که اگر شما بازی و لوازم جانبی برای ایکس‌باکس وان یا ایکس‌باکس وان S خریداری کنید، این بازی‌ها و لوازم جانبی برروی پروژه اسکورپیو نیز کار می‌کند. زمانی‌ که شما به سازگاری با گذشته و لیست بازی‌های ما فکر می‌کنید، می‌خواهیم این اطمینان را به بازیکنان بدهیم که در هنگام آمادگی برای ارتقاء به اسکورپیو، محتوای فوق نیز با آنها همراه می‌شود. این وعده و تعهد ما پیرامون موضوع سازگاری است.

هرچند اسکورپیو از 4K پشتیبانی می‌کند، مایکروسافت از اجباری نبودن اجرای بازی‌های برروی رزولوشن 4K خبر داده است.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده