// جمعه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۲

کنسول دستی 3DS به عنوان پرفروش ترین کنسول ماه جولای در ایالات متحده آمریکا لقب گرفت

به گزارش کمپانی نینتندو، کنسول دستی 3DS با عبور از سد پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان توانسته لقب پرفروش‌ترین کنسول ایالات متحده آمریکا در ماه میلادی گذشته را بدست آورد.

در حالی که تا انتشار گزارش ماهیانه کمپانی ان‌پی‌دی (NPD) به عنوان یکی از معتبرترین منابع برای بررسی میزان فروش کنسول‌ها و بازی‌های ویدیویی سه روز باقی مانده است، کمپانی نینتندو اعلام کرده که کنسول دستی 3DS در ماه جولای بیش از کنسول‌های نسل هشتم سونی و مایکروسافت فروش داشته و پرفروش‌ترین کنسول این ماه در ایالت متحده آمریکا لقب گرفته است.

علی‌رغم تصمیم کمپانی نینتندو مبنی بر عدم انتشار آمار دقیق، براساس گزارش کمپانی ان‌پی‌دی میزان فروش کنسول دستی 3DS در ماه جولای (تیر تا مرداد) نسبت به دوره مشابه در سال گذشته میلادی در حدود ۸۰ درصد افزایش یافته است. کمپانی نینتندو دلایل این افزایش فروش را عواملی اعم از انتشار بازی Monster Hunter Generations (پرفروش‌ترین بازی ماه جولای براساس پلتفرم)، کاهش قیمت کنسول دستی 2DS در ماه می و استقبال گسترده بازیکنان از بازی Pokémon Go می‌داند. علاوه بر این، در ماه جولای فروش بازی‌های برند Pokémon نیز با افزایش روبه‌رو شده است. بازی‌های Omega Ruby و Alpha Sapphire در حالی که دو سال پیش منتشر شده‌اند، نسبت به دوره مشابه در سال گذشته به میزان ۸۰ درصد افزایش فروش داشتند. همچنین بازی‌های Pokémon X و Pokémon Y که هر در سال ۲۰۱۳ عرضه شدند، نسبت به ماه جولای در سال گذشته ۲۰۰ درصد فروش بیشتر داشته‌اند. در ادامه کمپانی نینتندو اعلام کرده که فروش کنسول دستی 2DS در کشور آمریکا از مرز ۲ میلیون واحد عبور کرده است.

هفته گذشته کمپانی مایکروسافت اعلام کرد که کنسول ایکس‌باکس وان توانسته است لقب «پرفروش‌ترین کنسول ماه جولای در کشور ایالات متحده آمریکا» را به خود اختصاص داده و روند پی‌در‌پی معرفی کنسول پلی‌استیشن 4 به عنوان پرفروش‌ترین کنسول را قطع کند. پیش از این نیز کمپانی مایکروسافت دو کنسول جدید به نام‌های ایکس‌باکس وان S و ایکس‌باکس اسکورپیو معرفی کرده بود که کنسول اول بیش از انتظارات این کمپانی عمل کرده است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده