نویسنده: آرش رستمی
// جمعه, ۳۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۱

کنسول نینتندو سوییچ از مجسمه های آمیبو پشتیبانی می‌کند

کمپانی نینتندو تأیید کرد که کنسول سوییچ از عروسک‌های آمیبو (Amiibo) پشتیبانی می‌کند.

سرانجام روز گذشته کنسول بازی سوییچ (Switch)، که با اسم رمز نینتندو NX شناخته می‌شد، به‌طور رسمی رونمایی شد. اما هنوز پرسش‌هایی برای‌مان مطرح است؛ از جمله اینکه آیا کنسول جدید با مجسمه‌های آمیبو سازگاری دارد یا خیر.

وب‌سایت گیم‌اسپات اخیراً پرسش فوق را مطرح کرده و نماینده‌ی کمپانی ژاپنی این‌طور به آن پاسخ داده است:

صدالبته. اگر یک بازی نینتندو سوییچ از آمیبو پشتیبانی کند، سیستم گیمینگ خانگی سوییچ هم این کار را انجام خواهد داد.

از آنجا که عروسک‌های آمیبو برای نینتندو سودآور بوده و این کمپانی در ویدیوی رونمایی از سوییچ هم گوشه‌چشمی به آمیبوها داشته، سازگاری کنسول جدید با آن‌ها منطقی به نظر می‌رسد. کمپانی ژاپنی در سال گذشته گفته بود که موفقیت این عروسک‌ها به شدت از سطح انتظارات‌اش فراتر رفته است. این در حالی است که این محصولات مدتی در بازارهای جهانی کمیاب شده بودند و علاقه‌مندان به‌سختی می‌توانستند آن‌ها را تهیه کنند.

می‌دانیم که نینتندو تا پایان ماه مارس (۱۲ فروردین امسال) نزدیک به ۲۴/۷ میلیون واحد آمیبو را در سطح دنیا به فروش رسانده است. همین فروش بالا باعث شد تا کمپانی به فکر گسترش دادن خط تولید این مجسمه‌ها بیفتد و به طرفداران‌اش وعده دهد که تجربه‌های تازه‌ای بر پایه‌ی آمیبو را به آن‌ها معرفی کند. البته فروش آمیبوها در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۶ تنها ۱/۷ میلیون عدد بوده که ظاهراً دلیل آن «نبودِ بازی‌های جدید سازگار با آمیبو» بوده است. در میان بازی‌های جدیدی که از آمیبوها پشتیبانی می‌کنند می‌توانیم از The Legend of Zelda: Breath of the Wild نام ببریم.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده